****Plussanneiden raskausoireketju****

Onnea evi-ta :flower: Saako kysyä mikä kp oli kun testasit, samoin monesko päivä oviksesta jos tiiät? Kärvistelen kp 25/27 ja dbo10 ja menin testaamaan negaa tänä aamuna, joten haen vähän ajatusta että oli liian aikasin :headwall: Oireet on jokseenki samantyyppiset ku sulla, tosin rinnat ei oo ollu kummosetkaan :D
 
Oireet ennen r-testiä
-Rinnat arat
-Vihlaisuja vatsassa. Pari kertaa oikein kunnolla.
-Päivää ennen plussaa jano koko ajan. Siis oikeasti ihan koko ajan.
-Selkeä tunne siitä, että on raskaana.

Oireet testipäivänä

-Rinnat edelleen arat
-Lievästi huono olo.

Oireet plussan jälkeen
-Rinnat aina vaan kipeät
-Virtsatulehdus (elämäni ensimmäinen)
-Välillä todella huono olo. Tänään jo harkitsin oksentamista.
-Vatsa juilii välillä.
-Jos joutuu kävelemään paljon esim. töissä niin vatsaa saattaa nipistää kovemminkin.
-Tunne herkkä. Välillä itkettää ihan hirveästi ja välillä taas naurattaa. Syyt molempiin saattaa olla aivan olemattomat.



Annala ja "Väke" 6+0
 
Täällä oli oireina ennen testiä:
- lämmöt koholla ovulaatiosta lähtien, jatkuvasti 36.9-37.3
- noin kp 26 tienoilla rinnat alkoi aristaan (ei poikennut juuri normaalista menkka-aristuksesta)
- kp29 kova repäisykipu vasemmalla alavatsalla istuesta noustessa

Ja testin jälkeen:
- rv 5 ruokahaluttomuutta, rinnat aristaa & turpoaa
- rv 6 jatkuva jano & palelu
- rv 7 eteenpäin jatkuva kuvotus ja järjetön väsy plus kaikki edellä mainitut

Plussa tuli eka testauksella kp 30/28 ClearBluen testillä ja meillä tärppäs jo toisesta kierrosta ilman sen suurempia yrityksiä. :)

Olivia & Vauveli 14+6
 
Moiks,voisinpa mäkin jakaa oireeni :) mulla alkoi viikko ennen plussaa närästys ja töissä jatkuvasti ravatessani kuin päätön kana,tuli metallista makua suuhun. Rinnoissa ei kummempaa muutosta. Muutama päivä ennen plussaa alko oleen maha ihan täynnä ilmaa ja ruokaa ei tehny yhtään mieli. Kp 26/26 tein 2 negatestiä, kp 27 haamun joka jo vakuutti ja 28 digitestin raskaana. Plussan jälkeen ollu samat kuin ennen plussaa +menkkajuilintoja, nippailua,oksetusta,selkäsärkyä,turvotusta. Juu ja ennenkun plussasin olin aika varma ettei tärpänny. Plussapuhureita puhaltaen Emmabella
 
Jospa minäkin listaisin omat oireeni tänne...

Oireet ennen testiä:
- Viikon kuluttua ovisplussasta alkoi joka päiväinen alaselän jomotus, jota yleensä ollut vain päivää ennen tädin saapumista
- Dpo 10 pistävää vatsakipua alavatsan ja selän jomotuksen lisäksi, olin varma tädin saapumisesta
- Dpo 11 polttavaa kipua alavatsassa selän jomotuksen lisäksi

Oireet testipäivänä, eli dpo 12 (kp 28):
- Ajoittaista alaselän jomotusta
- Rinnat ehkä vähän arat

Oireet plussan jälkeen:

rv 5-6:
Vatsa sekaisin, menkkamaisia jomotuksia ajoittain, rinnat arat ja turvonneet

rv 7:
Nälkä hiipi aiempaa helpommin, iltaisin lievää etovan olon häivähtelyä, edelleen alavatsan jomotuksia ajoittain, rinnat arat

rv 8:
Iskias tyyppistä vaivaa, puolilta päivin alkavaa krapulaista oloa, rinnat arat ja jopa kipeät

rv 9:
Kova väsymys, ruoka ei maistu yhtä hyvin kuin ennen, rinnat arat ja jopa kipeät

rv 10:
Oksentaminen alkaa, krapulainen/merisairas olo, väsymys syvenee, rinnat lähes kipeät

rv 11-->
Oksentamista, oksentamista, oksentamista päivittäin tai lähes päivittäin, tyrmäävä väsymys, ajoittaista huimausta ja päänsärkyä liittyen rajuun pahoinvointiin, mieli todella herkkänä, rinnat todella arat, lisääntynyt janon tunne

Eli minulla pahoinvointi ja muutkin selvemmät raskausoireet alkoivat aika myöhään. Pahoinvoinnin väistymistä odotellen... itselläni se on vienyt toimintakyvyn ja voimat aikalailla.

Sipsunen rv 12+5
 
Eli rein positiivisen raskaustestin pari päivää sitten ja tässä myös minun oireitani. Ja tosiaan sain syyskuussa 2009 keskenmenon viikolla 19+....

oireet ennen r-testiä
- huono olo, ällötti ja oksetti..
- outo väsy, jumpassa tuntui etten oikeesti jaksa tehdä mitään!
- närästys (sitä oli edellisessä raskaudessa myös)
- olin varma että menkat alkaa ja rinnat ei ole vieläkään yhtään kipeät.. ja viimeksi ne oli tosi kipeet (siksi epäilin nyt raskautta)
- vilunväreet, eli kauheasti paleli ja viltin alla melkein koko ajan!

Oireet testipäivänä
- väsy..
- pillahdin itkuun kuntosalilla.. kuulin ihanan runon joka liittyi enkeli vauvaamme.. eli aika herkkänä..
- mahaa turvotti ja vähän outo tunne mahassa..
- mutta jos tarkasti miettii, ei kauheesti ollu oireita.

Oireet sen jälkeen
- edelleen väsy, vois vain olla peiton alla! =)
- ja mieletön palelu, ihokarvat pystyssä ku on niin kauheen kylmä.
- mahaa pistelee ja jomottaa
- rinnat ei vieläkään arat
- välillä tulee huono olo mutta ei pahasti vielä.. nyt menossa raskausviikko 4+3.

Kaiken lisäksi ja harmiksi mulla on jotain ihme kipua ollut jo pitkään alavatsalla oikealla puolella.. kipu alkoi kun odotin edellistä vauvaamme (jonka menetimme). Pistävää kipua ja aina samassa kohdassa... en edelleenkään tiedä mistä kipu johtuu. Munasarjoissa ei ole mitään, on ultrattu, mitään ei löytynyt... tähystysleikkausta lääkäri suositteli mutta eihän sitä nyt voi tehdä kun tulin raskaaksi.. kaiken epävarmuuden takia ei siis olla vauvaa yritetty mutta en halunnut alkaa syömään e-pillereitä. Vähän on varottu mutta ei olla turhaa ressiä otettu ja nyt vain tärppäsi, ollaan kaikesta huolimatta todella onnellisia raskaudesta!!! Vauvaa kun tässä on jo pitkään haaveiltu, kun vain nyt kaikke menisi hyvin! :heart:
 
oireet ennen plussaa:
-kuuma ja kylmä vuorotellen
-Hirveä jano koko ajan
-itkuisuus
-Oudot vihlaisut masussa (aika mietoja)

oireet testi päivänä:
-samat kuin yllä

oireet testin jälkeen:
-samat kuin yllä
-rintojen arkuus

varma plussa tuli clearbluen digillä vasta kp 32/29 :heart:
 
Elikkäs ensimmäisen plussani oon saanut! Tässä omia kokemuksia:

Oireet ennen testiä ja testipäivänä (rv3+5):
- Ensimmäiset haamut jo dpo11-13. Selvä plussa dpo14. Testinä olen käyttänyt ONE STEP kotitesti.fi:stä tilattuja liuskatestejä. Myös ovulaatiotestiplussa dpo13.
- Rinnat yhtä kipeät kuin aikaisemmissakin kierroissa ennen menkkoja.
- Hirveä nälkä iltaisin!
- Vatsassa paineentunnetta ja menkkajuilintaa.

Oireet testin jälkeen:
- Vatsan paineen tunne ja menkkajuilinta. Tätä on kokoajan. Ei satu, mutta on vähän hassun tuntuista :) Toivon että kyytiläinen jaksaa pidellä kiinni koko matkan. Nyt siis vasta rv 3+6.

Tämä minun eka raskaus onnistui vasta yk15! Yli vuosi saatiin yrittää, kunnes sitten luomuna pamahdin paksuksi, ainakin toistaiseksi!
 
Kp 27/28 - 30 tuli Clearbluen digitestiin "raskaana". Mulla oli viikkoa aiemmin erikoista painontunnetta alavatsassa, mutta koska pari päivää ennen testaamista heräsin yöllä kuukautiskipumaisiin jomotuksiin, menetin jo toivoni. PMS-oireetkin olivat aika lailla samanlaiset kuin aikaisemmissa kierroissa. Testipäivänä tuntui koko ajan, että kohta ne kuukautiset alkavat. Testasin sitten kuitenkin ja yllätys oli iso, kyseessä kuitenkin ensimmäinen yrityskierros.
 
Oireita ennen testejä:
-dpo5 heräsin yöllä alavatsan jomotukseen, se tuntui jotenkin merkilliseltä ja oli kivuliasta
-sitten kipeytyivät rinnat ihan kunnolla
-pms -oireita ei ollenkaan
-alavatsan ja selän kipuja

Eka haalea plussa noin dpo10-11:
-pissa alkoi tuoksua erilaiselle (siitä kyllä jo heti tietää.....)
-nälkäääääää........
-viluttaa iltaisin
-väsynyt iltaisin
-lievää etovaa oloa

tänään dpo 15-16? vahva plussa:
-samat kuin edellä, rinnat edelleen kipeet ja turvonneet
-alavatsalla painon tunnetta, mutta ei juuri kipuja
-palelee

Saa nähdä miten tämä tästä jatkuu.......
 
Anteeksi änkäytymiseni,mutta haluan tietää,että oliko teillä onnelliset plussanneet koviakin vihlaisuja?Mulla vihloo kovasti oikeeta munasarjaa yskiessä.Ja pitkin päivää silloin tällöin vihleksii koko alamahaa. Mulla vasta 2 vkoa sitten leikattu oikeesta munasarjasta n. 7 cm endometriooma,että voi olla sekin..Mutta JOS olisi plussa tulossa,niin olisiko tuo kovakin,(asteikolla 4-10,sanosin 9,) vihlonta munasarjalla normaalia?
 
Mulla tuli tänään yllätyplussa ja vaikka e-pillereitä olen syönyt niin epäilykset heräsivät jo kesken liuskan. Sunnuntaina olis viimeinen pitänyt ottaa mut päätin et otan vikan jo lauantaina. Perjantaina alkoi ekat oireet kunnolla. Mutta tässä näitä:

Oireet ennen r-testiä
-Rinnat kipeyty normaalisti mut tuli kipeäks myös kainaloista ja ei pystynyt esim. juoksemaan kun se sattui. Rintojen kipu ei laantunut kuten pari päivää ennen menkkoja
-Monta päivää ollut täysin sellainen olo et menkat päällä
-Kuumetta vähän koko ajan ja koko ajan hikoo vaikka paleltaa
-Väsyttää
-Repäisykipuja etenkin oikealla puolella
-Lenillä hengästy normaalia enemmän ja hikos kamalasti
-Vihloo..

Oireet testipäivänä (testattu prediktorin herkällä ja clearbluen digillä "raskaana" päiväpissasta ja jälkimmäinen vaan tunnin pidätyksen jälkeen)
-Rinnat kipeemmät, etenkin nännit
-Väsyttää ja kauhean utuinen olo
-Mahaa turvottaa ja ei voi laittaa mitään päälle joka painaa
-Koko ajan "kipua" alavatsalla ja selkää polttelee
-Ruoka ei maistu
-Vihloo kovemmin koko ajan
-Pissa tummaa ja haisee erilaiselta
-Päätä särkee ja kahvi maistuu tunkkaiselle

Että näillä eteen päin ja katsotaan mitä tapahtuu kun huomenna pitäis alkaa pilleritaukomenkat.. Nyt viikkoja vissiin 3+4 kait..
 
Oireet ennen testiä:
-kiinnittymisvuotoa dpo5
-hetkeä ennen kiinnittymisvuotoa hienoista menkkajuilintaa ja sen jälkeen vaihtelevasti lähes koko ajan
-tissit tulivat hieman aroiksi noin dpo8-dpo9
-olin aivan varman, että menkat on alkamassa, kun mulla oli jopa PMS-oireita; vaatteet ahdisti, paikat tuntui höllyvän, kun käveli, näppyjä ja halut palasivat

Oireet testipäivänä eli dpo14:
-Samat kuin yllä

Oireet testin jälkeen:
-tissit on, edelleen vähän vaihtelevasti, aika kipeät
-nyt viimepäivinä myös nännit on hieman arat
-välillä kipuja kohdun ja munasarjojen alueella
-eilen huimasi
-pientä etomista ehkä havaittu
-jotkut hajut ärsyttävät..olin eilen jumpassa ja hyi, että miltä hikiset ihmiset haisi...:D

Lavelyn rv 4+6
 
oireita:
pientä huimausta
pientä tissi jomotusta
NÄLKÄ
väsyttää (ei kauheasti)
pissattaa vähän
ei janota

Noi on ollu mulla nyt kolmeviikkoa ja yksi nega ja tänään plussa :heart: miimii10 ja minime 4+5

Ihan erillainen alku kun ekassa jossa vaan laattailtii ja pyörtyiltiin :attn:
 
dpo8 alko todellinen itkuherkkyys ja mököttäminen :LOL: siis en ole mitenkään herkkä ihminen, mutta tuolloin itkin kolmen päivän aikana varmaan 10 kertaa!! samoihin aikoihin alkoi hiustenlähtö.
sitten hieman outona oireena oli että kun menin yhtenä iltana nukkumaan (taisi olla jokin dpo11-12) niin sängyssä ollessa tuntui niinkuin pää olisi ollut alempana kuin jalat!!?? siis en osaa varmaan kirjottaa mitä tarkotan mutta tuntu niinku heittäis päästä ku oli makuuasennossa.. silloin aloinki ajattelemaan että voiskohan olla raskaana ku mulla on yhen kerran aiemmin ollut samanlainen olotila ja se oli juuri plussattuani esikoisesta. ehkä tuo voikin olla oikea oire, kaverillani nimittäin on kahdesti elämässään tullut nenästä verta ja molemmista kahden päivän jälkeen plussatestit! :)
 
Täällä ihan varovasti uskalletaan luottaa plussaan, 4+2 kai menossa. Edellisestä niin kauan, etten muista miten kaikkia noita laskettiinkaan :D

Mulla oli 6-7 pvää oletetun oviksen jälkeen ihan hirmu kova vihlaisu alamahassa, äkillinen kun nousin sohvalta.

nyt on:
-Silloin tällöin lievää kuvotusta
-Eilen alkoi se odottamani oire, illalla paaljon valkkaria
-Aamuisin ei nukuta (vaikka saisi nukkua), mutta päivisin kyllä normaalia enemmän ;)
-Alamahan vihlaisut ja alaselän säryt
-KÄRTTYISYYS!
-finnejä pukkaa
-Nännit hiukan arat, toinen rinta vihloo kunnolla
-Nälkä, pakko saada kunnon ruokaa ja paljon, herkut ei maistu niin kuin normaalisti
 
Nostetaas ennekuin koko ketju vaipuu unholaan. :)

Oireet ennen r-testiä:
- Dpo 6 valkovuoto lisääntynyt oviksen jälkeisestä kuivasta kaudesta. Edellisessä kierrossa tosin oli valkovuotoa paljon enemmän.
- Dpo 9 menkkoja edeltäviä hormoninäppyjä tullut
- Oikeastaan oireetonta

Oireet testipäivänä:
- Haalea plussa liuskatestiin dpo 11 (kp27/29) ja clearbluen digitaaliseen raskaana 1-2
- Pienen pientä nipistelyä, ei muuta

Oireet sen jälkeen:
- Dpo 12 pientä nipistelyä ja kohdunnapukka todella alhaalla
- Dpo 13 valkovuotoa hulahti ja paineentunne vatsalla
- Dpo 14-16 menkkamaista kipua vatsalla
- Dpo 17 vatsan vihlaisuja ja vatsalihakset kipeät
- Dpo 18 rinnat turvonneet (lässähtivät pillerien lopetuksen jälkeen:) )
- Dpo 19 nännit kipeytyivät

En vanno, että kaikki oireet oikeasti liittyisivät raskauteen. :D Nyt vaan toivon, että raskaus sujuisi paremmin kuin edellinen.
 
Jee, pääsen kirjoittamaan tähän ketjuun vihdoin B)

Oireet ennen testiä:
- huono olo vaivasi parina päivänä
- lämmöt korkeammat (36,7 paikkeilla)

Oireet testipäivänä:
- ei mitään uutta, paitsi selvä viiva
- rinnat turvonneemmat(?)

Oireet testin jälkeen:
- kohdunnapukka laskeutui alemmaksi
- josta johtuen tuntuu painon tunnetta kohdun alueella
- menkkamaista juilintaa
- rinnat edelleen suuremmat kuin ennen
- väsyttää
- pissalla saa juosta tunnin välein :x

Ihanaa tämä silti on kaikkine oireineen :heart:

terkuin K1rs1kka ja Pikku 4+3
 

Yhteistyössä