Pokemon go:sta kysyttävää

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Osaako joku sanoa kuinka paljon niitä pokemoneja pitäis tuolla pelatessa löytyä? Kävelin eilen melko pitkän lenkin ja koko aikana löytyi vain kaksi pokemonia. Lauantaina en löytänyt yhtään. Jos tää olisi normaalia ton pelin toiminnassa niin kyllä ihmettelen kuinka ihmiset jaksaa moista pelata? Vai onko jossain vikaa? Kävin myös neljällä pokestopilla viidellä pokestopilla niin jossain vaiheessa nekin lakkasivat toimimasta. Oliko peli eilen ruuhkautunut? vai johtuuko ongelmat omasta puhelimesta? Lauantaina olin ihan umpikorvessa maaseudulla, sunnuntaina suht vilkkaallakin kaupunkialueella.
 
vierailija
No itse olen nyt tämän ansiosta saanut hiukan liikettä itseeni, olen kotona vauvan ja taaperon kanssa ja vajonnut sohvan nurkkaan hiukan turhaan helpolla päiväuniaikaan. Nyt olen jo kahtena päivänä kävellyt koko päiväuniajan. Melkoista edistystä! Lisäksi ilokseni huomasin, että tuolla kävelyteillä menee puhelin kädessä paljon sen näköisiä ihmisiä, jotka ovat syystä tai toisesta myöskin kaivanneet jonkinlaista herätystä kotisohvalta. Eli olemus kielii siitä, että liikuntaa ei olla harrastettu aikoihin, mutta nyt pokemonit ovat innostaneet lenkkeilemään.

Mutta jos joku osaa sanoa onko ihan normaalia, että tuollasella vähintää 5km lenkillä löytää vain kaksi pokemonia niin kiinnostaisi tietää. Lisäksi jos tietää mikä on vikana, niin saa neuvoa :)
 
vierailija
Tässä meidän ympäristössä ison juna-aseman seudussa törmää pokemoniin vähintään puolen kilometrin välein, usein tiheämmässäkin, suurin osa tietysti samoja mitä jo on.
Kävin syrjemmässä n 10km pyörälenkin ja sieltä löyty koko kielalla ehkä 5 pokemonia.

Peli jumittelee kyllä ja sellaistakin vikaa on kuulemma ollut ettei pokemonit vaan näy, uudelleenkäynnistely kyllä useimmiten auttaa, tai sit koittaa muutaman tunnin päästä uudelleen jos vaan jumittaa. Peliin on tullut päivityskin, oletko sen ladannut?
 
vierailija
Kai olet tietoinen että kartalla näkyvät lehtipyörteet on sellaisia paikkoja joista pokemonin voi löytää? Ei kaikissa tietenkään ole mutta niiden kautta kannattaa kävellä.
Montako pokea sulla näkyy 'nearby' listauksessa? Mulla on yleensä koko ajan 6-9 näkyvissä. Harmi vaan ettei se askelhomma toimi.
 
vierailija
Joo, oon käyny seisomassa niissä lehtipyörteissä, mutta ei tuottanut tulosta. Ja listauksessa oli nyt kaupunkialueella juurikin tuo 6-9 kpl, maalla ei yhtään.

Mietin, et olisko vika ylikuormittuneessa serverissä tai sit siinä, että mun oma puhelin on käyny tosi hitaalla muutenkin viimeaikoina. Täytyy varmaan kaapata miehen puhelin testiin jonain vapaapäivänä.
 
vierailija
Vaarallista touhua. Kuolleitakin jo tullu kyseisen pelin takia. Lenkkeillä voi ilman pokemonejakin ja perheenä voi keksiä muutakin yhteistä tekemistä kuin jahdata jotain leikkiolentoja.
 
vierailija
Eniten löytyy vilkkaiden kaupunkien (Helsinki, Tampere, Turku) keskustoista. Heti kun kulkeudutaan maallepäin niin huonommin löytyy.

Oliskin kiva jos niitä olis metsissä ym. Saatais perheet, lapset, nuoriso tutustumaan luontoon eikä harhailemaan autojen sekaan!
 
vierailija
on normaalia ettei löydä maaseudulta. Pokemonit viihtyy siellä missäon paljon dataliikennettä. Niinku pikatsun voi bongaa sähkökeskuksien lähettyviltä, koska se on sähköpokemon. Eri tyyppiset pokemonit eripaikoissa. Kyllä myös puhelimesta johtuu.
 
vierailija
Osaako joku sanoa kuinka paljon niitä pokemoneja pitäis tuolla pelatessa löytyä? Kävelin eilen melko pitkän lenkin ja koko aikana löytyi vain kaksi pokemonia. Lauantaina en löytänyt yhtään. Jos tää olisi normaalia ton pelin toiminnassa niin kyllä ihmettelen kuinka ihmiset jaksaa moista pelata? Vai onko jossain vikaa? Kävin myös neljällä pokestopilla viidellä pokestopilla niin jossain vaiheessa nekin lakkasivat toimimasta. Oliko peli eilen ruuhkautunut? vai johtuuko ongelmat omasta puhelimesta? Lauantaina olin ihan umpikorvessa maaseudulla, sunnuntaina suht vilkkaallakin kaupunkialueella.

Tätä käyttämällä pystyt seuramaan mistä pokemonje löytää. https://pokevision.com
Laitat oman sijaintisi päälle ja paikan, jossa liikut. :) Tsemppiä metsästykseen!
 
vierailija
En tajua, mikä siinä niin ihmisiä ärsyttää, että on keksitty peli, joka saa sohvaperunatkin liikkunaan, edes sinne syyssateisiin asti. Ikinä en ole kuullut, että kartan ja kompassin kanssa juoksemista haukuttaisiin. Pokemon go -pelin aloituksessa on vain matalampi kynnys, kun voi heti kotiovelta lähtiessä pelata.
 

Yhteistyössä