Pontiac, Trans Sport

  • Viestiketjun aloittaja Borkku
  • Ensimmäinen viesti
Borkku
Alkuperäinen kirjoittaja hkh:
Alkuperäinen kirjoittaja aapelus:
Kerran meinasin hurahtaa siihen. Jälkeenpäin katsottuna hirveän ruma auto ja miinuksena siinä oli myös niskatuettomat keski- ja takapenkit.
Joo, eikös niissä ole niskatuet. Meillä ainaski on kaikissa.
En mä nyt päätäni mee ihan pölkylle laittamaan, mut kyllä mun mielestä toisissa on ollu niin korkea selkänoja et se vastaa niskatukea.

 
xxxxxxx
Alkuperäinen kirjoittaja hkh:
Alkuperäinen kirjoittaja aapelus:
Kerran meinasin hurahtaa siihen. Jälkeenpäin katsottuna hirveän ruma auto ja miinuksena siinä oli myös niskatuettomat keski- ja takapenkit.
Joo, eikös niissä ole niskatuet. Meillä ainaski on kaikissa.

On joissakin, ja jollei ole niin voi ostaa purkuautosta sellaisia.
Niskatuet hieman hankalaoittavat penkkien taittelua, tai ei kun sen oppii.

Vikoja on kaikissa autoissa. Pontiac Trans Sportin vikoja.

Ovenkahvat menevät helposti toimimattomaksi.
Ovipahvi irti (4 ruuvia) ja kampeaa pois meisselillä. Lampulla näkee sellasen mustan tikun kahvamekanismissa oven sisässä. Se luiskahtaa helposti pois paikaltaan. Se reikäänsä. Tikun päähän korimassaa nokare ja antaa kuivua. Samalla siihen sen patin alapuolella tikussa ylempänä niin avaa oven paremmin.

Apurunko on ainoa ruostuva kohta. Kori on muovia ja pohjarunko muuten sinkitty. Tuo moottorin tukirunko on maalattua peltiä. Se kannattaa öljytä esim. teräketjuöljyllä ja sitten massaa suihkuttaa sen päälle. Myös sinne sisälle reistä. Jos on ruostunut pahasti, kannattaa vaihtaa. Jos apurunko murtuu, niin alhaalta alkaa kuulumaan kova napsuminen montuissa. Autolla ei kannata ajaa. Jos molemmat aisat katkeavat, niin voi tulla vaaratilanne. Apurungossa on kiinni kone, laatikko, pyöräntuenta ja ohjausakseli. Vaihtoon menee n. 4 tuntia korjaamolla. 2.3l koneisiin löytyy apurunko käytettynä helposti, mutta v6 -moottorin apurunkoa (sama runko 3,1 ja 3,8 koneissa) ei kovin hyvin, koska niitä puretaan vähemmän (koneet kestää paremmin kuin 2.3 koneet). Ruostetta saattaa esiintyä myös rungon takapäässä.

Ilmaiskunvaimentajat takana saattavat alkaa vuotamaan. Ne kannattaa vaihtaa, jos menettävät tehonsa ja ovat edullisia kun oikeasta paikasta kysyy (78e kappale letkuineen, Monroe) ja helppo vaihtaa. Joskus ilmaletkuun voi hiertyä reikä. Letkut kannattaa asentaa niin, että eivät pääse hankamaan mihinkään.

Pyörän laakeri saattaa alkaa vonkumaan. Niitä saa käytettynä hyvin. Uudet ovat turhan kalliita osia.

Seisontajarru on sellainen, että saa kiristää toisinaan. Muuten jarrut ovat hyvät ja kestävät.

Joskus ABS -valo voi alkaa palamaan. Yleensä syynä on anturin johdon liitos pyörän lähellä. Liitosta liikuttamalla asia on korjaantunut.

Öljyvuotoja saattaa olla. Lähinnä niitä aiheutuu öljynjäähdytysputkien ruostumisesta, jolloin kumiletkun pätkällä voi korjata muutamaksi vuodeksi tilanteen. Hydrauliikkaletkujen valmistajalla saa muutamalla kympillä uuden osan teetettyä. Öljynpaineanturi saattaa myös alkaa vuotamaan ja sen kustannus on 40e.

kannattaa tarkistaa, että jäähdyttimen tuletin lähtee käyntiin jäähdytysnesteen kuumennettua. Niitä on kaksi kappaletta. Jotkut ovat yhdistäneet johdot niin, että molemmat tuulettimet lähtevät yhtä aikaa käyntiin ja se kannattaa tehdä mielestäni.

Valot eivät ole kovin hyvät alkuperäisenää. Kannattaa vetää vähintään 4 neliömillin johdot ja valot releellä toimiviksi, niin maisemat kirkastuu jonkin verran.

Vararengasta kannattaa joskus vilkaista, ettei ole ruostunut pilalle ja että sen saa vaijerilla laskettua alas auton alta.

Isommat koneet kestävät hyvin, mutta 2,3 l koneiden kanssa on ollut kansiongelmia. Automaattilaatikot kestävät samanlailla kuin muutkin automaattilaatikot. Huollot kannattaa tehdä ajallaan kunnolla niin kuin kaikissa autoissa.

Pieniä sähkölaitevikoja sattuu silloin tällöin. Se on tuurista kiinni miten ne sattuu pelittämään.




 
Borkku
Alkuperäinen kirjoittaja xxxxxxx:
Alkuperäinen kirjoittaja hkh:
Alkuperäinen kirjoittaja aapelus:
Kerran meinasin hurahtaa siihen. Jälkeenpäin katsottuna hirveän ruma auto ja miinuksena siinä oli myös niskatuettomat keski- ja takapenkit.
Joo, eikös niissä ole niskatuet. Meillä ainaski on kaikissa.

On joissakin, ja jollei ole niin voi ostaa purkuautosta sellaisia.
Niskatuet hieman hankalaoittavat penkkien taittelua, tai ei kun sen oppii.

Vikoja on kaikissa autoissa. Pontiac Trans Sportin vikoja.

Ovenkahvat menevät helposti toimimattomaksi.
Ovipahvi irti (4 ruuvia) ja kampeaa pois meisselillä. Lampulla näkee sellasen mustan tikun kahvamekanismissa oven sisässä. Se luiskahtaa helposti pois paikaltaan. Se reikäänsä. Tikun päähän korimassaa nokare ja antaa kuivua. Samalla siihen sen patin alapuolella tikussa ylempänä niin avaa oven paremmin.

Apurunko on ainoa ruostuva kohta. Kori on muovia ja pohjarunko muuten sinkitty. Tuo moottorin tukirunko on maalattua peltiä. Se kannattaa öljytä esim. teräketjuöljyllä ja sitten massaa suihkuttaa sen päälle. Myös sinne sisälle reistä. Jos on ruostunut pahasti, kannattaa vaihtaa. Jos apurunko murtuu, niin alhaalta alkaa kuulumaan kova napsuminen montuissa. Autolla ei kannata ajaa. Jos molemmat aisat katkeavat, niin voi tulla vaaratilanne. Apurungossa on kiinni kone, laatikko, pyöräntuenta ja ohjausakseli. Vaihtoon menee n. 4 tuntia korjaamolla. 2.3l koneisiin löytyy apurunko käytettynä helposti, mutta v6 -moottorin apurunkoa (sama runko 3,1 ja 3,8 koneissa) ei kovin hyvin, koska niitä puretaan vähemmän (koneet kestää paremmin kuin 2.3 koneet). Ruostetta saattaa esiintyä myös rungon takapäässä.

Ilmaiskunvaimentajat takana saattavat alkaa vuotamaan. Ne kannattaa vaihtaa, jos menettävät tehonsa ja ovat edullisia kun oikeasta paikasta kysyy (78e kappale letkuineen, Monroe) ja helppo vaihtaa. Joskus ilmaletkuun voi hiertyä reikä. Letkut kannattaa asentaa niin, että eivät pääse hankamaan mihinkään.

Pyörän laakeri saattaa alkaa vonkumaan. Niitä saa käytettynä hyvin. Uudet ovat turhan kalliita osia.

Seisontajarru on sellainen, että saa kiristää toisinaan. Muuten jarrut ovat hyvät ja kestävät.

Joskus ABS -valo voi alkaa palamaan. Yleensä syynä on anturin johdon liitos pyörän lähellä. Liitosta liikuttamalla asia on korjaantunut.

Öljyvuotoja saattaa olla. Lähinnä niitä aiheutuu öljynjäähdytysputkien ruostumisesta, jolloin kumiletkun pätkällä voi korjata muutamaksi vuodeksi tilanteen. Hydrauliikkaletkujen valmistajalla saa muutamalla kympillä uuden osan teetettyä. Öljynpaineanturi saattaa myös alkaa vuotamaan ja sen kustannus on 40e.

kannattaa tarkistaa, että jäähdyttimen tuletin lähtee käyntiin jäähdytysnesteen kuumennettua. Niitä on kaksi kappaletta. Jotkut ovat yhdistäneet johdot niin, että molemmat tuulettimet lähtevät yhtä aikaa käyntiin ja se kannattaa tehdä mielestäni.

Valot eivät ole kovin hyvät alkuperäisenää. Kannattaa vetää vähintään 4 neliömillin johdot ja valot releellä toimiviksi, niin maisemat kirkastuu jonkin verran.

Vararengasta kannattaa joskus vilkaista, ettei ole ruostunut pilalle ja että sen saa vaijerilla laskettua alas auton alta.

Isommat koneet kestävät hyvin, mutta 2,3 l koneiden kanssa on ollut kansiongelmia. Automaattilaatikot kestävät samanlailla kuin muutkin automaattilaatikot. Huollot kannattaa tehdä ajallaan kunnolla niin kuin kaikissa autoissa.

Pieniä sähkölaitevikoja sattuu silloin tällöin. Se on tuurista kiinni miten ne sattuu pelittämään.
Kiitos tästä, tässä oli paljon hyvää tietoa.
 
ei enää ikinä ponantsaa..
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Alkuperäinen kirjoittaja Sk:
No meillä on ollut Pontiac jo yli 1,5 vuotta ja eipä mitään isompia remppoja ole ollut?! Hyvin sovitaan viiden lapsen kans kulkemaan :)
Mikä kone sulla siinä on ja paljonko se suurinpiirtein syö?
Meillä pontiac oli melkein viisi vuotta..ei varmaan mitään sellasta paikkaa, mitä ei ois rempattu..kone vaihdettu..sähköikkunat ei toimi, samoin pyyhkijät, peräkontti ei mene lukkoon..kaikki osat sairaan kalliita. Ainoot hyvät puolet on reilu sisätila, mut ei taas tavaratilaa..
 
Borkku
Alkuperäinen kirjoittaja ei enää ikinä ponantsaa..:
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Alkuperäinen kirjoittaja Sk:
No meillä on ollut Pontiac jo yli 1,5 vuotta ja eipä mitään isompia remppoja ole ollut?! Hyvin sovitaan viiden lapsen kans kulkemaan :)
Mikä kone sulla siinä on ja paljonko se suurinpiirtein syö?
Meillä pontiac oli melkein viisi vuotta..ei varmaan mitään sellasta paikkaa, mitä ei ois rempattu..kone vaihdettu..sähköikkunat ei toimi, samoin pyyhkijät, peräkontti ei mene lukkoon..kaikki osat sairaan kalliita. Ainoot hyvät puolet on reilu sisätila, mut ei taas tavaratilaa..
Mä saisin tohon just mahtavat tilat ku poistaisin välillä ne viimiset penkit ja siks mä tota haikaan edelleen.

En oo törmänny vaan vielä siihen yksilöön mikä on mua varten olemas.

 
vieras
Voisin peesata täysin nimimerkki xxxxxxx:ä.

Meillä Pontiac Transport ollu nyt 5vuotta. Vesipumppu on vaihdettu ja jotain pientä ja ilman suuria ongelmia ollaan selvitty tähän asti. Nyt tosin auto on korjaamosssa seissy 3 vkoa kun nokka-akseli meni poikki mutta tää on kuulema niin harvinainen vika (missään autossa), ettei vastaavaa oltu tuolla nähty aiemmin :( Kallis kallis remontti tulossa :( Ja todella, pienemmillä moottoreilla varustetut pontiacit reistailevat niin paljon, ettei edes harkitsisi niitä. Meillä 3.8L ja hyvin on pelittäny.

Nuo oven kahvat on muutes niiiiin rasittavia kun hajoavat :kieh:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voisin peesata täysin nimimerkki xxxxxxx:ä.



Nuo oven kahvat on muutes niiiiin rasittavia kun hajoavat :kieh:

Noista kahvoista oon kuullu jopa enemmän ku kansista
:D Kansivikoihin voi kuitenki varautua jos ostat pienemmällä moottorilla olevan ponun. Just eilen soittelin liikkeeseen (metro-auto) ja kyselin tuosta nokka-akseli asiasta ja lähinnä uuden moottorin hintaa. Siellä sanottiin, että niin harvoin joutuu tekemään moottoriremppaa noissa 3.8L moottoreissa, että jos uutta tahtoo niin hinta nousee kohtuuttoman korkeaksi. Pienemmissä moottoreissa on enemmän vikaa, siks niitä moottoreita on saatavana suomessa uutenakin jonka takia ne ei oo niin kalliita.
 
Borkku
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voisin peesata täysin nimimerkki xxxxxxx:ä.



Nuo oven kahvat on muutes niiiiin rasittavia kun hajoavat :kieh:

Noista kahvoista oon kuullu jopa enemmän ku kansista
:D Kansivikoihin voi kuitenki varautua jos ostat pienemmällä moottorilla olevan ponun. Just eilen soittelin liikkeeseen (metro-auto) ja kyselin tuosta nokka-akseli asiasta ja lähinnä uuden moottorin hintaa. Siellä sanottiin, että niin harvoin joutuu tekemään moottoriremppaa noissa 3.8L moottoreissa, että jos uutta tahtoo niin hinta nousee kohtuuttoman korkeaksi. Pienemmissä moottoreissa on enemmän vikaa, siks niitä moottoreita on saatavana suomessa uutenakin jonka takia ne ei oo niin kalliita.
Alle 3l mulle ei tuu :D
 
jadal
en tiedä sanoko tän jo joku, mut toi 3,8litranen on kestävämpi kone ku 2,3
meillä oli joskus hetken tolla pienemmällä koneella, ja ihan kiva auto oli sen hetken mitä ehti meillä olla. tilaa kyllä riitti, ja mukava oli ajella :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja nöppäri:
Meillä kyllä oli niskatuet kaikissa penkeissä, vuoden liikennevakuutus oli jotakuinkin pikkasen päälle 500 euroa, jos en ihan persiilleen muista.
Minusta kyllä kaikki Voyagerit sun muut on paljon rumempia, ja tokihan toi on letukka ;)

Huonoja puolia siinä ei minusta ollut, ainoastaan tuo kova kulutus.
Öööh...
 
vieras
Meillä on ollut 95 vuosimallin pontiakki tuolla 2,3 litrasella koneella jo kaheksan vuotta ja ei oo mitää suurempia vikoja ollut. Moottoriin ei oo tehty mitään muuta ku startti vaihdettu, iskarit on vaihettu kerran taakse ja eteen on muutama alapallonivel vaihdettu. Moottori lähtee lämmittämättä -30 asteen pakkasella hyvin käyntiin ja ei todellakaan kuluta paljoa auton kokoon nähden. Niin ja tuon kahvavianhan saa korjattua pysyvästi erittäin helpolla; Köyttää sen tapin rautalangalla siihen sen koloon kiinni.
 
"asentaja"
kaveri vaan ajaa sen aina loppuun,minä sit saan laittaa.vikoja on aina vähän päästä laitellut niin minä kuin liikekkin.
nivelet,vaihteiston vivut takertelee,kytkin ei irrota,ikkunat ei toimi,keskuslukot juonittelee,kytkin sylinterit laitettu,nesteet vaihdettu,kytkin kunnostettu,letkuja koneeseen uusittu,iskarit vaihdettu,jarrusylinterit vaihdettu.
tällä hetkellä muuten toimii mut tyhjäkäynti muuttui ennen kävi 1500 kierrosta ,nyt sit huutaa 3000kiekat...siihen pitäis nyt perehtyä,jos joku tietää mistä kantsis aloittaa kertokaa ihmeessä....t.apua saa tarjota sitä otetaan vastaan.
 
suokki78
moi,kuka tietäs kujinka startti on kiinni vuoden 95 pontiac trans sportissa 2.3 koneella.kaks pulttia ottanu jo mut yhä tiukas =D,auto seisonu pair kolme vuotta ja nyt se sit lähtis uudelleen liikenteeseen.
 
"vieras"
Alkuksesästä tuossa näytti Jämsän kohdalla pysäkillä olevan yksi perusteellisesti palanut Trans Sport. Pelkkä putkirunko jäljellä, kun kaikki muut osat ovat muovia. Että sellainen turvallinen perheauto.
 
KL
Meillä ollut jo yli kaksi vuotta 3.8 -94.
Sähköikkunat, lukot reistasi, vika oven ja rungon välissä kun johdot olivat poikki. maksoi vissiin eruton kun ne korjasin.
ABS valo paloi, vasemman takapyörän anturi hajalla, osa maksoi alle 150e. Vaihdoin itse, kysessä koko pyörän napa laakereineen ja antureineen, helppo homma alle tunti.
On hyvä auto jos vain hoitaa ja huoltaa.
2,3 suoraan sanottuna täysin paska vehje! Älkää koskeko niihin.
V koneet asia erikseen. Ne näköjään kestää
 

Yhteistyössä