Porsaan kasleripihvit, valmistusvinkkejä?

Aateltiin jussina herkutella, mutta kuinkas mä onnistuisin noiden piffien kanssa? :p Grilliä meillä ei ole omaa :/ Mutta talon grilli on vissiin lainattavana(meen kohta kattoo onko näin..)Jossei ni ostan ehkä kertakäyttögrillin kun niin tekis maggaraakin mieli, mut siinä tapauksessa on varmaan paras ruskistaa pihvit pannulla ja laittaa uunivuokaan? Millanen kastike ois hyvä? Löysin netistä jonku noille sopivan johon tulis paprika-pippurifraichea, puoli desiä appelsiinimehua, suolaa ja mustapippuria. Ideoita? :wave: :p :D

Vai laittasko vaan kaveriksi valkosipulidipin tms?Lisäksi ois uusia pottuja, elilaisia salaatteja,vesimeloonia ja sitä makkaraa..
 
Kivoja vastauksia :/ Mulla oli vastaavanlainen käsitys kaslerista ennen.. Mutta isän naisystävä laittoi sitä meille kun oltiin kylässä.. Se oli ihan älyttömän hyvää, niinku ois ravintolassa syönyt parempaakin pihviä..ihanan mureeta :p Eikö sitä oo erilaista vai onko kaikki vaan kiinni valmistustavasta?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pikku Mii:
Kivoja vastauksia :/ Mulla oli vastaavanlainen käsitys kaslerista ennen.. Mutta isän naisystävä laittoi sitä meille kun oltiin kylässä.. Se oli ihan älyttömän hyvää, niinku ois ravintolassa syönyt parempaakin pihviä..ihanan mureeta :p Eikö sitä oo erilaista vai onko kaikki vaan kiinni valmistustavasta?
No riippuu varmaan siitä mitäs tykkää. Mä olen nirso lihan suhteeen. Enkä ravintolassakaan aina sulata niiden lihoja, peetä sielläkin joskus saanut ja lihat laittanut vaihtoon.

Kypsennä hitaasti miedolla lämmöllä, niin rasva sulaa. Ja oikeesti hitaasti!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pikku Mii:
Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Onko teillä parveketta? Jos on, niin heitä sieltä ja kauas. :D Anteeksi, mun mielestä kasler vaan on aina pahaa.
Juu ja äkkiä kauppaan hekemaan kunnon lihaa.Sorry :ashamed:
Niin joo ja kerroppa sitten mikä on kunnon lihaa?

esim
karitsan sisäfile, lampaan kyljykset, entrecote pihvit (sopii hyvin grillaamiseen) sisäfile muutenkin. Lihatiskiltä kun kysyy niin saa hyviä vinkkejä. Kannattaa kanssa kysyä kauan lihaa on riiputettu, se vaikuttaa aika paljon mureuteen!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
Alkuperäinen kirjoittaja Pikku Mii:
Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Onko teillä parveketta? Jos on, niin heitä sieltä ja kauas. :D Anteeksi, mun mielestä kasler vaan on aina pahaa.
Juu ja äkkiä kauppaan hekemaan kunnon lihaa.Sorry :ashamed:
Niin joo ja kerroppa sitten mikä on kunnon lihaa?

esim
karitsan sisäfile, lampaan kyljykset, entrecote pihvit (sopii hyvin grillaamiseen) sisäfile muutenkin. Lihatiskiltä kun kysyy niin saa hyviä vinkkejä. Kannattaa kanssa kysyä kauan lihaa on riiputettu, se vaikuttaa aika paljon mureuteen!
Mä en taas välitä lampaasta.. no ehkä pääsiäisenä.. Mutta nyt haluan possua :p
 
No en mäkään mitään pahaa tarkoittanut, anteeksi vaan, itse en vaan koskaan hyvää kassleria ole syönyt, koska siellä kuitenkin on niitä huonoja osia mukana. :p Mä olen todennut, että mä olen niin köyhä, ettei kannata ostaa kassleria kun ei sitä kuitenkaan voi ihan kokonaan syödä. Pitkä valmistusaika ainakin pitää olla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pikku Mii:
Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
Alkuperäinen kirjoittaja Pikku Mii:
Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Onko teillä parveketta? Jos on, niin heitä sieltä ja kauas. :D Anteeksi, mun mielestä kasler vaan on aina pahaa.
Juu ja äkkiä kauppaan hekemaan kunnon lihaa.Sorry :ashamed:
Niin joo ja kerroppa sitten mikä on kunnon lihaa?

esim
karitsan sisäfile, lampaan kyljykset, entrecote pihvit (sopii hyvin grillaamiseen) sisäfile muutenkin. Lihatiskiltä kun kysyy niin saa hyviä vinkkejä. Kannattaa kanssa kysyä kauan lihaa on riiputettu, se vaikuttaa aika paljon mureuteen!
Mä en taas välitä lampaasta.. no ehkä pääsiäisenä.. Mutta nyt haluan possua :p
Kysyit mikä on kunnon lihaa, laitoin ihan yleisesti.
No sitten kunnon porsaan lihaa.

 
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä:
Kaslerista saa kyllä ihan hyvän makuista mutta se on sellaista ärsyttävää suonikohjuläskiä että sitä on paskamaista syödä.
Juu se liha siellä välissä on ihan ok. Mutta se syöminen ja väkeräminen niiden muutaman lihapalan takia on pepusta.

 
grillaamaan
Kasler on sellasta "ylijäämäpalaa", possun niskaa, josta ei oikeen mitään saa tehtyä niin sille on annettu hienolta kuulostava nimi...

On tosi rasvasta. Sopii hyvin grillaukseen siksi että siitä ei saa kuivaa millään, vaikka pitää koko saunomisajan grillissä. Marinoi ja grillaa miedolla lämmöllä. Jos ei grillaus onnistu, niin laita uuniin ritilän päälle että rasva valuu pois.
 
Ihan hyvännäköinen oli tuo talon hiiligrilli ja sitä lainataan huomenna, et ehkä mä kuitenkin grillaan nuo piffit, jos tulis parempaa niin? Tuleeko ne grillissä n.15min vai pitäskö niit paistaa tai uunittaa ensin?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pikku Mii:
Ihan hyvännäköinen oli tuo talon hiiligrilli ja sitä lainataan huomenna, et ehkä mä kuitenkin grillaan nuo piffit, jos tulis parempaa niin? Tuleeko ne grillissä n.15min vai pitäskö niit paistaa tai uunittaa ensin?

Hitaammin, niin että rasva sullaa pois. Eikä kannata paistaa ja laittaa uuniin ensin. Mihin sitä grilliä sitten enään tarttee?

ja tee kunnon hiillos :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
Alkuperäinen kirjoittaja Pikku Mii:
Ihan hyvännäköinen oli tuo talon hiiligrilli ja sitä lainataan huomenna, et ehkä mä kuitenkin grillaan nuo piffit, jos tulis parempaa niin? Tuleeko ne grillissä n.15min vai pitäskö niit paistaa tai uunittaa ensin?

Hitaammin, niin että rasva sullaa pois. Eikä kannata paistaa ja laittaa uuniin ensin. Mihin sitä grilliä sitten enään tarttee?

ja tee kunnon hiillos :)

Kiitos
=)
 
Pjotr
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Sorry, ette oo kassleria osanneet laittaa. Sehän on porsaan tai siis sian niskaa ja rasvaista tietenkin.
Kasslerista saa aina hyvää grillissä, eikä sitä saa paistaa liian kauan. Kuumassa grillissä noin 5 minuuttia puoli ja mehukkuus on tallella. En ymmärrä miksi jotain sisäfileitä pidetään maukkaina. Niitä on mahdoton paistaa ilman , että niistä tulee kuivia. Entrecote sitten onkin pohjanoteeraus, niin sitkeää, että sitä ei leikkaa edes pihviveitsellä.


 

Yhteistyössä