Porsaan kasleripihvit, valmistusvinkkejä?

"tupu"
[QUOTE="nami";24603296]Rakastan kasleria, olen huono kokki mutta rakastan sitä osaa possusta.en saa muuta lihaa onnistumaan, sori:)[/QUOTE]

parasta lihaa! Leikkaa siivuja, paista voissa, mausta mausteilla, parempaa kuin muut lihat! Muita reseptiäkin on, ruskista kaslerpalat, eli pilko paloiksi,sipulia, mausteita, eli samat ohjeet kuin muissa "paremmissa" ohjeissa, kermaa päälle. Nam!
 
"emu"
Tulee jo kyllä tosi myöhään, mutta täällä on kyllä aika paljon porukkaa jotka ei siis tiedä ruoanlaitosta mitään.

Kassler on parasta lihaa mitä possusta voi tehdä. Se ei vaan ihan onnistu niin että paistat pannulla/grillissä viitisen minuuttia per puoli, sillon voi makuelämyksen unohtaa. Myöskään siinä oranssissa marinaadissa uiva kassler ei varmaan ole tarkoitukseen käyvää eikä näitä oranssin marinaain lihoja kannata ostaa. Osta siis maustamatonta kassleria, ja esim bbq kastiketta (hp:llä on joitakin mitä olen käyttänyt)

Laita uuni 150 asteeseen, kääri kasslerpihvit/ kimppu folioon, laita kyytiin vähän kostukkeeksi vettä ja bbq kastiketta. Uunissa saa pitää sen kolmekin tuntia. On varmasti hyvää, eikä todellakaan mitenkään vaikeaa tehdä jos kestää tuon pitkän valmistumisajan. Mistään porsaan ulkofileestä/sisäfileestä ei voi tehdä mureaa, koska niissä ei ole tarpeeksi rasvaa.

Itse en pidä enää siitä valmistettuna kiinteästä ja vaalenapunaisesta porsaasta, ei ole minun makuuni. Jos mahdollista niin naudan pihvit kannattaa ostaa lihatiskiltä.
 
PV
Kassler on hyvvee pitkään haudutettuna.
Mutta tässä ei ole vielä tullut juurikaan kokemuksia voiko kasslerista saada hyvää pelkällä grillillä (esim. alle puolessa tunnissa)
 
Grillaaja
No joo, täällä ei todellakaan useimmat tiedä ruoanlaitosta mitään. Kassler on grillattavaksi parasta possun osaa. Tai no, onhan ribsit.

Parhaat pihivt saat hiiligrillissä epäsuoralla, miedolla lämmöllä. Laita siis hiillos vain osalle pohjan pinta-alasta ja lihat niin, että alla ei ole hiillosta. Voit laittaa pihvien alle jonkin kipon rasvasieppariksi. Hiilloksen päälle vähännsavustuspuuta, ei mitään purua vaan isompia paljoa. Grillin kansi päälle ja ilmaräppänät pienelle, jotta lämpötila pysyy matalana. Vesikippo grillissä auttaa tasaamaan lämötilaa.

Pyri pitämään lämpötila niin alhaalla, että voit grillata kasslerpihvejä ainakin tunnin. Kertakäyttögrillillä valmistus ei onnistu. Kansi ja säädettävä ilmavirtaus on välttämätön.

Kun alkaa olla valmista, pintaan suolaa, pippuria ja hyvää bbq-kastiketta. Siinä se, ja on hyvää.

Uunissa pääset muuten suurinpiirtein samaan lopputulokseen, mutta jäät ilman savun antamaa lisä-säväystä.
 
vierailija
Onko teillä parveketta? Jos on, niin heitä sieltä ja kauas. :D Anteeksi, mun mielestä kasler vaan on aina pahaa.

Tosiaan, jos meinaat kasleria jollekin tarjota, varmista eka siltä vieraalta että pystyyhän hän syödä sitä? Lapset ei juuri koskaan, ja yllättävän moni aikuinen (esim. minä) en todellakaan voi syödä sitä purkkaläskilihaa. Sillä on omat faninsa, mutta tosi moni ei sitä pysty syömään edes kohteliaisuudesta.
 
vierailija
Tosiaan, jos meinaat kasleria jollekin tarjota, varmista eka siltä vieraalta että pystyyhän hän syödä sitä? Lapset ei juuri koskaan, ja yllättävän moni aikuinen (esim. minä) en todellakaan voi syödä sitä purkkaläskilihaa. Sillä on omat faninsa, mutta tosi moni ei sitä pysty syömään edes kohteliaisuudesta.

Olen yrittänyt syödä sitä ammattikokin valmistamana mutta ainakaan siitä ne läskit eivät olleet poistuneet mihinkään. Haarukalla ja veitsellä ongin sieltä niitä hyviä lihan osia ja loput heitin roskiin ja sammutin nälkäni 6 voilevällä sen jälkeen. Nolo tilannehan se oli mutta ei voi mitään kun kasler ei mene, vaikka Gordon Ramsay olisi sen tehnyt.. En siis sentään Ramsayn pöydässä ollut :)
 

Yhteistyössä