Precosaa vasta ab-kuurin jälkeen? auttakaa tyhmää!

  • Viestiketjun aloittaja kyselen7
  • Ensimmäinen viesti
kyselen7
Eli vedin yhtä tablettia lukuunottamatta viikon kefexin kuurin ja koska kaikenlaista lääkkeiden kanssa ollut - menin lukemaan precosan pakkausselosteen. En sitten uskaltanut aloittaa mutta nyt kuurin loputtua mahassa möyrii. Joten tyhmä kysymys - mikäli ripuli tms iskee, niin pystyykö / voiko enää käyttää ja auttaako jälkikäteen? :/
 
Kyllä voi käyttää ja (pitäisi) auttaa! Tuota Precosaa käytetään monella tapaa, myös antibioottiripulin hoitoon silloin jos/kun sellainen on jo ns. päällä.

Älä huoli! Et ole mitään onnistunut möhlimään :)
 
Precosa on hometta, johon antibiootti ei pure (probiootit ovat bakteereita, jotka antibiootit tappavat). Eli Precosaa pitäisi syödä jo kuurin aikana. Mikäli ei syö, voi mm. clostridium difficicle-bakteeri (antibioottiresistentti) vallata hyviltä bakteereilta jääneen kasvupinnan. Mikäli AB-kuuri on jo ohi, on viisaampaa syödä probiootteja, koska tuollloin antibioottien tuhoaman bakteeriflooran tilalle tulee hyviä bakteereita, eikä hometta (Precosasta).
 
Hmm... Precosa eli saccharomyces boulardii on kyllä hiiva.

Vielä 4 viikon kuluttuakin ab-kuurin päätyttyä voi ohjeiden mukaan Precosan aloittaa.

Mutta mä oonkin vannoutunut saccharomyces boulardiin kannattaja :) Tehoaa monilla myös akneen.

Tilastollisesti katsottuna en kyllä ap:nä huolestuisi hirveästi.
 
aloita ihmeessä
Minun vatsani meni 2 kk:ksi totaalisen sekaisin tujun antibioottikuurin jälkeen. Ensin odottelin tilanteen rauhoittuvan ja ostin tavallisia maitohappobakteereita. Ei auttanut. Lopulta lääkäri suositteli Precosaa ja Visibliniä. Ne tehosivat.
 
Hmm... Precosa eli saccharomyces boulardii on kyllä hiiva.

Vielä 4 viikon kuluttuakin ab-kuurin päätyttyä voi ohjeiden mukaan Precosan aloittaa.

Mutta mä oonkin vannoutunut saccharomyces boulardiin kannattaja :) Tehoaa monilla myös akneen.

Tilastollisesti katsottuna en kyllä ap:nä huolestuisi hirveästi.
Totta. Muistin väärin, mutta eipä se homeesta juuri poikkea (ajattelin lähinnä miten sitä tehtaissa kasvatetaan, mutta kyllähän hiivakin fermentorissa kasvaa siinä missä homerihmastot). Home(sieni), hiiva(sieni), sieni .. kaikki samaa. Hiivassa on yksi solu, joka lisääntyy suoraan, home itiöi ja kasvattaa yhden solun paksuisia rihmoja.
 
kyselen7
Kiitos kaikille !! :) Eli uskallan siis käyttää? :)
Outo olo on ja oksettaa nyt vasta kuurin jälkeen. Vatsa ollut ok mutta kokoajan sellainen tunne että sinne jää jotain, ilmava ja sit tulee jtn limaa normaalin ulostuksen jälkeen:| :(

No mä tyhmä pakkausselosteesta kostan sepsiksestä ym luin. :|
 
Kiitos kaikille !! :) Eli uskallan siis käyttää? :)
Outo olo on ja oksettaa nyt vasta kuurin jälkeen. Vatsa ollut ok mutta kokoajan sellainen tunne että sinne jää jotain, ilmava ja sit tulee jtn limaa normaalin ulostuksen jälkeen:| :(

No mä tyhmä pakkausselosteesta kostan sepsiksestä ym luin. :|
AB-kuurin jälkeen bakteerifloora (mikrobiomi) tuppaa olemaan aika sekaisin ja siksi suolistokaasujakin muodostuu, kun kaventunut bakteerifloora tuottaa erilaisen setin entsyymeitä katalysoimaan ravintoaineita. Esimerkikisi jos alat syödä vähähiilihydraattisesti, kestää aikansa ennen kuin suoliston bakteerit mukautuvat hajoittamaan vaikkapa kaalin rakenteet Ilman jatkuvaa "pierettämistä".

Osta kaupasta hapankaalia ja syö sitä pari viikkoa niiden sienien kanssa (siis hiivan). Saat sillä tavalla hieman tasapainoisemman tilanteen sinne masuun.
 

Yhteistyössä