progesteroni arvo

Täällä puolella joku ehkä osaisi auttaa?! Miltä kuulostaa s-prog arvo 23.6 ajatellen raskautumista? Ovulaatiohan ilmeisesti tapahtuu, mutta onko se keltarauhasen toiminta riittävää ylläpitämään raskautta? Keskenmeno taustalla nimittäin myös.

Olisin todella kiitollinen jos joku osaisi auttaa? :)
 
Jonku klinikan sivuilla oli, et pitäs olla yli 50 et siitä ovulaatiosta vois raskaus alkaa tai jatkua. Mulla oli Terolutin kanssa 22,5 ja clomien kanssa jotain 42 ja tähän jälkimmäiseen mun poli oli tyytyväinen.

Et saanu kyl multakaan selkeetä vastausta..: /
 
En osaa valitettavasti auttaa, en ole kysynyt tarkkaa prog. arvoa, mutta lapsettomuustutkimusten alussa kun se otettiin, sanoi lääkäri että on matala arvo mulla...

Sitten raskauduin inssihoidosta, mutta meni kesken rkv 6. Juuri nimenomaisessa inssikierrossa en käyttänyt keltarauhashormonia tukilääkityksenä. Kyselin sitten lääkäriltä, olisiko tämä progesteroni vajaus ollu syynä keskenmenoon..
Lääkäri oli sitä mieltä, että jos ovulaatio tapahtuu, keltarauhashormonia on riittävästi ja niin paljon että se pystyy ylläpitämään raskauden, että ei olisi tekemistä keskenmenon kanssa. Itse suhtaudun asiaan vähän epäilevästi! Miksi keltarauhashormonikuuri sitten määrätään esim. meille lapsettomuushoidoissa oleville "raskauden tueksi", jos sillä ei ole vaikutusta. Anteeksi meni vähän aiheen vierestä.
 
Kiitos vastauksista :) Kun luulen että jotain tekemistä tolla olis tän raskaaks tulon vaikeuden kanssa. Kaikki muu ollu kunnossa, 11kk tosiaan yritetty ja yks keskenmeno tos välis. 1 lapsi kyllä jo ennestään ja neiti tarttui matkaan jo heti ekalla kierrolla silloin.
 
Minulle gyne sanoi, että clomifeneja voin aloittaa käyttään, jos arvo alle 25. Minulla se on hieman yli 26. Aloin käyttämään clomeja, jos ne vahvistaisi tuota ovista. Luin jostain, että mikäli arvo 15 tai alle ei ovulaatiota tapahdu ollenkaan.
 

Yhteistyössä