Puheissa ja tutkimuksissa naiset kertovat haluavansa kiltin miehen

  • Viestiketjun aloittaja vierailijaltsu
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Naisethan valehtelee aina. Jopa itselleenkin ja uskovat niitä juttujansa.
Naistenhakkaajat on myös aina korkealla naisten suosiossa. En ymmärrä miksi, ehkä se on sitä pahapoika syndroomaa.
 
vierailija
Naiset eivät ole päässeet luolamiesaikojen parinvalintakriteereistänsä eroon, vaan valitsevat vieläkin mahdollisimman väkivaltaisen miehen ja sitten ihmettelevät jos omaan neppaan joskus sattuu ja maailma on täynnä sotia.
 
Ken guru
Kyllä tuolla vapailla markkinoilla taitaa olla enemmän niitä renttuja vapaana kuin kunnollisia kilttejä miehiä.

Eli varmasti väite pitää paikkansa. Samoin toisinpäin, harvempi mies kai haluaa kouluttautumatonta renttunaista.

Rentuilla on enemmän menekkiä usein siinä vaiheessa, kun ollaan vielä nuoria. Sitten niitä kunnollisempia valitaan kun mietitään perheen perustamista. Tottakai löytyy niitäkin jotka katselevat koko ikänsä renttuja.
 
vierailija
Ihminen ei pääse biologisista vieteistä eroon, vaikka valtakulttuuri muuta tuputtaakin. Aivan samaan tapaan keski-ikäinen mies vaihtaa tilaisuuden tullen menestyvän ja korkeasti koulutetun ikääntyvän vaimonsa hehkeään teiniin, vaikka se teini ei järjenjuoksulla häikäisisi tai taloudellisesti pärjäisi.
 
vierailija
Ihminen ei pääse biologisista vieteistä eroon, vaikka valtakulttuuri muuta tuputtaakin. Aivan samaan tapaan keski-ikäinen mies vaihtaa tilaisuuden tullen menestyvän ja korkeasti koulutetun ikääntyvän vaimonsa hehkeään teiniin, vaikka se teini ei järjenjuoksulla häikäisisi tai taloudellisesti pärjäisi.
Kukapa ei wanhaa ja rupsahtanutta vaihtais hehkeään teiniin.
 
vierailija
Ei ns. kiltin miehen vastakohta ole renttu. Kiltillä miehellä tarkoitetaan betaa ja sen vastakohta on alfa. On totta että alfa useammin omaa myös "rentulle" ominaisia toimintamalleja, joita voivat olla esim. alkoholin käyttö ja väkivaltaisuus. Mutta vaikka renttuuden ja alfan dimensioiden välillä ehkä onkin jotain korrelaatiota, se se ei tee niistä synonyymeja. Renttu on toki puhekieltä, mutta sen vastakohta voisi olla "kunnollinen mies". Niin beta kuin alfakin voivat olla niin kunnollisia kuin renttujakin.
 
Ken guru
Ei ns. kiltin miehen vastakohta ole renttu. Kiltillä miehellä tarkoitetaan betaa ja sen vastakohta on alfa. On totta että alfa useammin omaa myös "rentulle" ominaisia toimintamalleja, joita voivat olla esim. alkoholin käyttö ja väkivaltaisuus. Mutta vaikka renttuuden ja alfan dimensioiden välillä ehkä onkin jotain korrelaatiota, se se ei tee niistä synonyymeja. Renttu on toki puhekieltä, mutta sen vastakohta voisi olla "kunnollinen mies". Niin beta kuin alfakin voivat olla niin kunnollisia kuin renttujakin.
What!?

Alfa on a, beta on b.
 
vierailija
Riippuu naisen luonteesta. Kilttejä miehiä on perheenisinä vaikka kuinka paljon. Oikein mukavia ja tunnollisia, vastuunsa kantavia ihmisiä. Kunnioitan heitä paljon.

Minä räväkkänä naisena kaipaan räväkkää miestä rinnalle. En jaksa istua iltojani sohvalla miehen kainalossa telkkaria katsoen. Pienoismallien väsääminen ja muu näpertely ovat ihan mukavia harrasteita, mutta miehellä niistä en vaan syty. Anteeksi. Olen valinnut karismaattisen ja riskejä ottavan, miehekkään miehen jonka kanssa elämä ei ole koskaan tylsää. Asiassa on aina kääntöpuoli mutta se on siedettävä kun valinta on tietoinen.

Tunnen silti enemmän naisia jotka valitsevat mieluummin kiltin miehen rinnalleen.
 
Sana "kiltti" tarkoittaa eri asiayhteyksissä eri asiaa. Tässä se tarkoitti epäitsekästä ihmistä, eli tässä haetaan nyt sitä, että naiset haluavat mieluummin hyväsydämisen ihmisen, jolla on humaanit arvot. Esimerkiksi joku mainitsi haluavansa räväkän miehen, mutta kyllähän räväkkä ihminen voi olla kiltti, hyväsydäminen, epäitsekäs ja auttavainen. Myös riskejä ottava ihminen voi olla sellainen.

Jotenkin kummasti ihmiset luulevat aina, että kiltti tarkoittaa samaa kuin ujo tai nössö. Mutta ihan yhtä lailla se ujo ja nössö voi olla itsekäs kusipää.

Myös sana "renttu" tuntuu tarkoittavan eri ihmisille eri asiaa - joidenkin mielestä se tarkoittaa suunnilleen jotain puolikriminaalista, väkivaltaista päihdeongelmaista hyypiötä, kun taas toisen mielestä se tarkoittaa ihan vaan vähän omaperäistä, ei-niin-keskiluokkaista tyyppiä.
 
Niin, kilttiä halutaan? Tässä syitä miehen jättämiseen iltalehden kyselystä:
mies ei asettanut rajoja ja määrännyt, teki kotityöt
"Viiden vuoden suhde kaatui siihen, että olin kuulemma liian kiltti mies. Tein kotityöt ja yritin hemmotella ja olla mahdollisimman hyvä. Annoin vapautta tulla ja mennä, mutta jälkikäteen kumppanini sanoi, että miehenä minun olisi pitänyt kahlita, asettaa rajat ja määrätä enemmän. Kumma syy."
mies lauloi
"Monesti iltaa viettäessämme ja musiikkia kuunnellessamme, saatoin uppoutua laulun sanoihin ja suljin silmäni. Lauloin tunteella mukana. Naiseni mielestä käyttäydyin kuitenkin syrjivästi ja loukkaavasti häntä kohtaan. Olin enemmän kuin ymmälläni, enkä saanut vietyä asiaa keskustelun tasolle sitten millään. Eräänä iltana kun taas uppouduin lauluun, kuulin kuinka asunnon ulko-ovi kävi, enkä ole sen koommin naisesta kuullut. Onneksi!"
mies pesi astiat
"Minulle kävi ihan päinvastainen kuin jenkkimiehelle. Tyttöystäväni hermostui aina, kun pesin astiani. Lopulta hän sanoi, että tämä riittää, kun ei pesukone kelpaa. Jälkeenpäin olen nauranut asialle, mutta silloin sattui.Minulle kävi ihan päinvastainen kuin jenkkimiehelle. Tyttöystäväni hermostui aina, kun pesin astiani. Lopulta hän sanoi, että tämä riittää, kun ei pesukone kelpaa. Jälkeenpäin olen nauranut asialle, mutta silloin sattui."


Ja naisen kertomana: mies leipoi kakun
"Jätin erään miehen parikymppisenä, koska hän leipoi minulle kakun. Essu päällään vatkaili ja se oli tuolloin liikaa, miehekkyys silmissäni hävisi. Onneksi olen aikuistunut tuosta."


http://www.iltalehti.fi/rakkausjaseksi/2016020721083112_lz.shtml
 
Ken guru
Niin, kilttiä halutaan? Tässä syitä miehen jättämiseen iltalehden kyselystä:
mies ei asettanut rajoja ja määrännyt, teki kotityöt
"Viiden vuoden suhde kaatui siihen, että olin kuulemma liian kiltti mies. Tein kotityöt ja yritin hemmotella ja olla mahdollisimman hyvä. Annoin vapautta tulla ja mennä, mutta jälkikäteen kumppanini sanoi, että miehenä minun olisi pitänyt kahlita, asettaa rajat ja määrätä enemmän. Kumma syy."
mies lauloi
"Monesti iltaa viettäessämme ja musiikkia kuunnellessamme, saatoin uppoutua laulun sanoihin ja suljin silmäni. Lauloin tunteella mukana. Naiseni mielestä käyttäydyin kuitenkin syrjivästi ja loukkaavasti häntä kohtaan. Olin enemmän kuin ymmälläni, enkä saanut vietyä asiaa keskustelun tasolle sitten millään. Eräänä iltana kun taas uppouduin lauluun, kuulin kuinka asunnon ulko-ovi kävi, enkä ole sen koommin naisesta kuullut. Onneksi!"
mies pesi astiat
"Minulle kävi ihan päinvastainen kuin jenkkimiehelle. Tyttöystäväni hermostui aina, kun pesin astiani. Lopulta hän sanoi, että tämä riittää, kun ei pesukone kelpaa. Jälkeenpäin olen nauranut asialle, mutta silloin sattui.Minulle kävi ihan päinvastainen kuin jenkkimiehelle. Tyttöystäväni hermostui aina, kun pesin astiani. Lopulta hän sanoi, että tämä riittää, kun ei pesukone kelpaa. Jälkeenpäin olen nauranut asialle, mutta silloin sattui."


Ja naisen kertomana: mies leipoi kakun
"Jätin erään miehen parikymppisenä, koska hän leipoi minulle kakun. Essu päällään vatkaili ja se oli tuolloin liikaa, miehekkyys silmissäni hävisi. Onneksi olen aikuistunut tuosta."


http://www.iltalehti.fi/rakkausjaseksi/2016020721083112_lz.shtml
Tuo nyt on ihan bullshittia. Kukaan ei jätä ketään koska joku tiskaa astiat, tai ei tiskaa. Näissä on aina kyse paljon muustakin.

Iltapulu julkaisee osatotuuksia että ihmiset ostaa lehtiä, saa kauhistella ja tuntea jonkunasteista paremmuutta, edes lukuhetkellä.
 
vierailija


Tätä naiset sanovat haluavansa. Mies joka leipoo pikkuleipiä lasten kanssa siivoamisen jälkeen ja ennen kuin alkaa lankata vaimonsa nahkakenkiä hänen huomista työpäiväänsä varten.



Tällaisen he sitten kuitenkin oikeasti haluavat. Miehen joka hörppää miestä väkevämpää, sytyttää sikarin ja sanoo nussivansa aivot pihalle... juuri vieläpä noilla sanoilla.
 


Tätä naiset sanovat haluavansa. Mies joka leipoo pikkuleipiä lasten kanssa siivoamisen jälkeen ja ennen kuin alkaa lankata vaimonsa nahkakenkiä hänen huomista työpäiväänsä varten.



Tällaisen he sitten kuitenkin oikeasti haluavat. Miehen joka hörppää miestä väkevämpää, sytyttää sikarin ja sanoo nussivansa aivot pihalle... juuri vieläpä noilla sanoilla.
No en mä näe, miten nuo kaksi asiaa sulkisivat toisensa poiskaan.
 


Tätä naiset sanovat haluavansa. Mies joka leipoo pikkuleipiä lasten kanssa siivoamisen jälkeen ja ennen kuin alkaa lankata vaimonsa nahkakenkiä hänen huomista työpäiväänsä varten.



Tällaisen he sitten kuitenkin oikeasti haluavat. Miehen joka hörppää miestä väkevämpää, sytyttää sikarin ja sanoo nussivansa aivot pihalle... juuri vieläpä noilla sanoilla.
Oikeastihan naiset haluavat miehen, jossa nuo kaksi eri puolta yhdistyvät.

Enkä tajua, miksi tätä nyt niin kovasti täällä ihmetellään ja kummastellaan. Aivan samoin miehet haluavat vaimon, joka hoitaa kodin ja lapset ja on sen lisäksi peto sängyssä.
 
Aikuisten vuosikymmenteni aikana olen kerran sekaantunut mieheen joka ei ollutkaan kiltti vaan väkivaltainen. Aamulla lähdin enkä oo takaisin edes harkinnut meneväni.

Mut iltalehtien typeriin kyselyihin en vastaa
 
vierailija
Sana "kiltti" tarkoittaa eri asiayhteyksissä eri asiaa. Tässä se tarkoitti epäitsekästä ihmistä, eli tässä haetaan nyt sitä, että naiset haluavat mieluummin hyväsydämisen ihmisen, jolla on humaanit arvot. Esimerkiksi joku mainitsi haluavansa räväkän miehen, mutta kyllähän räväkkä ihminen voi olla kiltti, hyväsydäminen, epäitsekäs ja auttavainen. Myös riskejä ottava ihminen voi olla sellainen.

Jotenkin kummasti ihmiset luulevat aina, että kiltti tarkoittaa samaa kuin ujo tai nössö. Mutta ihan yhtä lailla se ujo ja nössö voi olla itsekäs kusipää.

Myös sana "renttu" tuntuu tarkoittavan eri ihmisille eri asiaa - joidenkin mielestä se tarkoittaa suunnilleen jotain puolikriminaalista, väkivaltaista päihdeongelmaista hyypiötä, kun taas toisen mielestä se tarkoittaa ihan vaan vähän omaperäistä, ei-niin-keskiluokkaista tyyppiä.
Räväkkä minun tapauksessani tarkoittaa että mies on lähes aina poissa kotoa ja on pettänytkin pari kertaa. Silti kun hän harvoin on luonani, hän on juuri sellainen alfa ja hieman kusipää. Olen yrittänyt jättää hänet monta kertaa mutta silti hän kietoo minut aina uudelleen pikkusormensa ympärille. En voi luonnolleni mitään olen kai heikko nainen.
 

Yhteistyössä