Puhutaan meikistä/meikittömyydestä! (Mikä idea on puuterissa?)

Kävin tänään meikattavana. Ei kertakaikkiaan näytä hyvältä. Kulmakarvoihin jää sitä meikkivoidetta tai puuteria ja se näyttää valossa ihan karmealta (minun kasvoillani).

Väitän, että mun silmät näyttää paljon paremmilta ilman ripsiväriä. Yksikin kökkäre tai yhteen takertuneet ripset on itsellä niin turn off :LOL: Onko semmoista ripsiväriä tai meikkaustekniikkaa olemassakaan, että ripsiväri olisi täysin tasainen ja paakuton? Ikään kuin omat ripset olisi vain värjätty ja vähän pidennetty?

Tykkääkö naiset yleensä mattaihosta? Siksikö puuteria käytetään? Vaiko kiinnittämään meikki? Itse pidän enemmän vähän hohtavasta/kiiltävästä ihosta o_O Käytän kasvoilla 1-2 suihkausta Ceridal-öljyä enkä siis mitenkään puuteroi sitä piiloon tai käytä meikkivoidetta.

Tämä ei ole tarkoitettu mitenkään tökeröksi, olen ihan aidosti vaan kiinnostunut :)
 
No mä en myöskään ymmärrä puuteria, mun mielestä se on melkein aina turha tai kamala. Vaan silloin tajuan, jos on joku näppylä mikä pitää peittää, jolloin se kiinnittää peitevoiteen. Tietty puuteria voi käyttää myös ihan vähän, niin sitten se ei ehkä silleen näy.

On olemassa hyviäkin ripsivärejä.
 
Sama täällä. En ymmärrä puuterin funktiota.
No minä en kovin mielelläni edes meikkaa. Hyi, shame on me, että kehtaan liikkua ihmisten ilmoilla meikittä!!!! :oops:
 
vierailija
Survasenpa oman kysymykseni samaan ketjuun. Kertokaa että miten sitä saisi naaman (ihon) sellaiseen kuntoon että voisi meikittä olla! Tummat silmänaluset löytyy, mutta se ei mua haittaa vaikka ne jäisikin. Mutta muuten tuntuu että ihon väri on hirveän epätasainen ja punoitusta löytyy. Oisko tähän mitään vippaskonstia että saisi ihon vähän tasaisemman näköiseksi? Suurin haave olisi pystyä olemaan meikittä.
 
meikkailija
En minäkään ymmärrä puuteria/meikkivoidetta päivittäisessä käytössä. Itellä sekaiho eli kiiltelee, siinä pitäs laitella paksut kerrokset ja tuunata päivän mittaan jos ei halua ihon kiiltävän. Ja tämä tukkii ihoa, ei hyvä.
Teininä käytin puuteria ja meikkivoidetta, nykyään vain juhlatilaisuuksissa.
Arkimeikkiin mulla on vain yksi tuote, Joe Blascon kakkumascara, ruskeana. Tämä käy sekä ripsiin että kulmakarvoihin siveltimellä.
Ainut syy vähäiseenkin meikkiin on se että ripset tosi värittömän vaaleat, tukka värjätty tummaksi. Pakko saada jotain kontrastia. Kulmakarvoja mulle ei juurikaan kasva joten nypin vähäisetkin pois ja piirrän uudet siveltimellä. Samaa tuotetta menee myös ripsiin. Tosi edukasta ja nopeaa, nyt jo 8v ollut sama rasia käytössä melkeen päivittäin ( maksoi silloin 30€ ) ja meikkiin menee aikaa max.5min. Ketänee nykykäytöllä vielä 2v :)
Kestoväriä olen joskus kokeillut ripsiin mutta liian herkät silmät. Kulmat ei kasva kunnolla edes vuodessa ( kokeiltu on ), en halua tatuoida niitä.
Silmäpusseja ei onneksi ole ja ihon läikikkyys ja akne rauhoittunut kun jätin puuterit pois ja aloin juoda enemmän vettä.
 
Sitten näkee niitä joilla on paljon pakkelia naamalla ja värisävy on ihan erilainen (paljon tummempi) kuin mitä esimerkiksi kaulassa.

Itse käytän silloin tällöin puuteria, joskus meikkivoidettakin. Jotenkin "tasaa" ihoa ja vie pois siitä sitä kiiltävyyttä. Paljoa en niitä kuitenkaan laita.



Video tuosta on näköjään poistettu.



Meikki on etenkin naisille todella helppo keino peittää kasvojen ihon pikkuvirheitä ja korostaa piirteiden parhaita puolia. Meikillä voi halutessaan muokata ulkonäköään melko radikaalistikin. Aasialaiset naiset ovat tunnetusti taitavia muokkaamaan kasvojensa piirteitä pelkän meikin avulla. Meikillä he saavat aikaan ihailemiaan länsimaisia kasvojen piirteitä.

Tämä Korealainen nainen näyttää videolla todelliset kasvonsa kaiken meikkinsä alta. Muutos on uskomattoman suuri, eikä uskoisi että kyseessä on todella yhdet ja samat kasvot!


Eteläkorealaisnainen pyyhki meikit toiselta puolelta kasvojaan, mutta jätti toisen puolen meikatuksi. Ero on hurja!
Kuvien käsittely on jo nykyään arkipäivää, eikä tytöistä osaa välttämättä sanoa, kuinka vanhoja he oikeasti ovat, niin paljon meikillä voi saada aikaan.

Eteläkorelaisnainen päätti tehdä kaiken toisin. Hän kuvasi videon, jossa poistaa sumusilmämeikin, Cara Delevingne -kulmakarvat ja lähes valkoisen ihon toiselta puolelta kasvojaan, mutta jättää toisen puolen meikatuksi.

Kontrasti on todella suuri. Naisen silmä näyttää paljon pienemmältä kuin meikattuna, hänen kulmakarvansa ovat huomattavasti ohuemmat ja iho tummempi.

Meikeillä todellakin voi tehdä mitä tahansa, kun sen osaa.
 
vierailija
Puuterin ensisijainen tehtävä on kiinnittää meikkivoide.
Ilman puuteria poskipunan, puuterimaisten varjostusten ja (etenkin)luomivärien häivytys on lähestulkoon mahdotonta.
Tämä siksi, että se puuterimainen väri jämähtää kiinni ihon rasvaan eikä häivyty jos puuteria ei ole ihon pinnassa.

Puutereita on paljon erilaisia, varsinkin kun ammattikosmetiikkaan mennään.
Ei ole tarkoitus meikata ihoa ihan elottomaksi ja tukkoon, monet käyttävät puuteria ihan liikaa ja väärin.
Ja siitä ripsiväristä, ripsiväri todella on mahdollista(ja tavoiteltavaa) levittää ilman yhtäkään paakkua ripsiin, ammattilaiset tekevät niin.
Oikealla ripsiväriharjalla(sillä siis mikä tulee tuubissa) väriä tulee liikaa, jos haluaa tosi siistiä ja luonnollista tulosta kannattaa ripsari laittaa spaatteliin ja ottaa spaattelilta erityisellä tähän tarkoitetulla siveltimellä.
 
vierailija
Survasenpa oman kysymykseni samaan ketjuun. Kertokaa että miten sitä saisi naaman (ihon) sellaiseen kuntoon että voisi meikittä olla! Tummat silmänaluset löytyy, mutta se ei mua haittaa vaikka ne jäisikin. Mutta muuten tuntuu että ihon väri on hirveän epätasainen ja punoitusta löytyy. Oisko tähän mitään vippaskonstia että saisi ihon vähän tasaisemman näköiseksi? Suurin haave olisi pystyä olemaan meikittä.
Kuorinta säännölliseen käyttöön kirkastamaan ja tasoittamaan ihon sävyä,kuorinnan pitää olla hellävarainen ja kosteuttava.
Kerrot että iho punoittaa, onko couperosaa ja/tai muuten herkkä iho?
Rauhoittava naamio ja punoitusta vähentävä,rauhoittava päivävoide käyttöön.
Älä mene ilman päivävoidetta ulos.
Ammattihoidoista ultraäänikuorinta tasoittaa ihon sävyä.
 
~Anne~
En ainakaan itse lätki meikkivoiteita yms kulmakarvoihin. Ripsivärin myös levitän kunnolla, eli ei kökköjä eikä toisiin takertuneita ripsiä todellakaan. Olen erittäin tarkka siitä, että kun ripsaria laitan niin se on kunnolla.
Puuteria en käytä mattaihon takia, vaan tasaamaan vähän ihon sävyjä yms silloin, kun tuntuu että naama on liian kirjava, mutta en jaksa paklata enempää. Tykkään kuultavasta ihosta.
 
askdlo
Jos ripsiväri on paakussa, se on käyttäjälle sopimaton tuote Ja/tai huonosti laitettu.
Sama puuterin kanssa, ei sen kuulu näkyä eikä varsinkaan olla päällystämässä kulmakarvoja pölykerroksella :D

Jos ap:n meikin teki ammattimeikkaaja, kyseessä ei liene ollut kovin pätevä henkilö tai sitten kyseessä oli joku joka on opiskellut 80- tai 90-luvulla jolloin meikkaamisen idea oli tukkoon puuteroitu iho ja nudepunakin tarkoitti likaisen liilahtavaa sävyä ruskeilla rajauksilla :LOL:
 
vierailija
Mulle ei tule ainakaan pakkuripsiä ja käytän sitä maxfactoryn...mikä lie paksu tuubi missä päät suipot. Paras ikinä, kokeillut olen monia. Uutena saattaa paakkuuntua jos ei pyyhi osaa takaisin, mutta muuten täydellinen. Tosin itselläni tummat ja kaarevat luonnostaan ja ihan perus runsaatkin.

Meikkivoidetta taas en tykkää yleensä käyttää, mutta jos käytän, nimenomaan jotain harjattavaa jauhemausta mineraalimeikkiä. En välitä yhtään mistään voiteista. Olen kokeillut vaikka mitä nuorempana. Aina näyttää maskilta niiden kanssa. Mutta mullakin iho saattaa punertaa ilman, enkä tykkää kiiltävästä ihosta vaan mattapintaisesta. Meikittömyys tosin parantaa ihon kuntoa.
 

Yhteistyössä