pyöräily ja kypärä

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Käytättekö kypärä kun pyöräilette vai ainoastaan lapsi?
Viime aikoina lehdissä ollut paljon pyöräonnettomuksia. Itse olen miettinyt että pitäiskö mennä kypärä ostoksille
 
vierailija
Mä fillaroin aika vähän. Kauppaan mä välillä fillaroin ja en käytä kypärää koska se ei vaan sovi mulle yhtään. Mun tytöt ei käytä kypärää samasta syystä ja imago menee. Sillon kun oli takana se istuin niin tietenkin lapsilla oli kypärät päässä.
 
vierailija
Minä käytän kypärää ja lapset käyttää. Mun pääkoppa on liian arvokas että miettisin kuin ruma kypärä on tai miten imago menee. Jos joku ei halua tuntua mua koska pidän kypärää niin en tarvitse sellaisia ihmisiä elämääni. Lapset on 5v ja 2v eivätkö siis ole vielä kyseenalaisteneet kypärä pakkoa. Toivottavasti heillä olisi sen verran järkeä päässä että pitäisivät kypärää vielä teini iässäkin.
 
No ei oo mun elämä imagoa arvottomampi joten suojaan todellakin kuuppani kuten koko perhe. Poika ei ole kyseenalaistanut vielä ja pukee potan sanomattakin. Lähipiirissä kaksi pyöräonnettomuutta vaikka molemmat luulivat voivansa vain omalla toiminnallaan ajaa kyllin turvallisesti...Käsittämätöntä opettaa lapsille että oma imago on tärkeämpi kun jopa henki.
 
Vastuutonta aikuiselta jos antaa lapsensa pyöräillä ilman kypärää. Itse pienenä käytin, mutta näin vanhempana se vain on jäänyt. Toki minulla ei vielä lasta/lapsia olekkaan, mutta sitten kun on niin kyllä aion näyttää esimerkillistä mallia ja käyttää kypärää. Ei sitä varmastikkaan ole turhaan keksitty. ;)
 
vierailija
minkäikäinen olet entä lapset?
Mä olen pikkasen alle 40 ja kakarat täysikäisiä ja alaikäinen. Niitten kypärän käyttö loppui viimestään kun siirtyi yläasteelle. Kun mä mietin niin kaikki on saaneet jonkun tällin päähänsä fillarin takia. Mulla meni fillari nurin kun laitoin yhtä kyytiin ja olis pitänyt muistaa laittaa kypärä ensin päähän. Sitten on ollut pelleilyä fillarilla ja seisovilta nurin tarakalla. Mut ei niistä mitään ole tullut niinkun aika harvoin päähän tulee vaikka jonkun pienen tällin saakin. Ei se pää kuitenkaan mitään ihan paperia ole ja hiuksetkin suojaa onneksi vähän. Mä luulen että jos jotain pysyvää tulis niin pää pitäis lyödä tosi kovaa ja osua sellaseen kohtaan.
 
vierailijajdkfkfk
Käytän, mies käyttää, samoin lapset.

Ihan normaalia laittaa kypärä päähän. Ikinä ei ole ollut muuta vaihtoehtoa edes. Mun ja mun perheen päät on niin arvokkaat, että ilman kypärää kukaan ei pyöräile!

Lapset ei ole ikinä valittanut ja ihan iloisesti sen päähän laittaa.

Asenteethan lähtee vanhemmista , ja jos siitä tehdään normaali, positiivinen asia: ei kukaan valita.
 
no kyllä
Mene ostamaan kypärä. Meillä käytetään kypärää kaikki. Paras puhe pyöräkypärän puolesta tuli viime viikolla, kun lapsenkaveri oli kaatunu läheltä piti tilanteessa. Ovat porukalla sitten tsempannu toisiaan käyttämään kypärää.
 
Mä olen pikkasen alle 40 ja kakarat täysikäisiä ja alaikäinen. Niitten kypärän käyttö loppui viimestään kun siirtyi yläasteelle. Kun mä mietin niin kaikki on saaneet jonkun tällin päähänsä fillarin takia. Mulla meni fillari nurin kun laitoin yhtä kyytiin ja olis pitänyt muistaa laittaa kypärä ensin päähän. Sitten on ollut pelleilyä fillarilla ja seisovilta nurin tarakalla. Mut ei niistä mitään ole tullut niinkun aika harvoin päähän tulee vaikka jonkun pienen tällin saakin. Ei se pää kuitenkaan mitään ihan paperia ole ja hiuksetkin suojaa onneksi vähän. Mä luulen että jos jotain pysyvää tulis niin pää pitäis lyödä tosi kovaa ja osua sellaseen kohtaan.
On tainnut tulla sulle pari mälliä liikaa päähäsi....
 
totuus on tämä
Ne, jotka ei käytä pyöräilykypärää on vastuuttomia wt-ihmisiä ja niiden imago menee kypärättömyyden takia. He eivät vain itse sitä ymmärrä. Siksi kerron sen heille tässä. Ulkona pyöräillessa huomaa, että ehkä vain alle 1% aikuisista ja lapsista ei pidä kypärää.
 

Yhteistyössä