Raiskauksen yrittäminen on vaan kunnialoukkaus

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Naisen mukaan matkaa oli ehtinyt kulua parikymmentä minuuttia, kun kuljettaja ehdotti bussin ainoalle matkustajalle eli Saloselle seksin harrastamista.

- Kuljettaja kuulutti mikrofonilla minut luokseen. Menin ihmeissäni tiedustelemaan, mitä asiaa hänellä oli. Tällöin hän kysyi minulta suoraan, voisinko harrastaa hänen kanssaan seksiä bussin takapenkillä, Salonen kertoi tuolloin Iltalehdelle.

Salonen kertoi kieltäytyneensä kuljettajan ehdotuksesta. Hän kuvaili 3,5 tunnin bussimatkan kuluneen peläten ja itkua pidätellen. Salonen teki tapahtuneesta rikosilmoituksen Jyväskylän poliisille.

Ei tälläseen sairaaseen miesten toimintaan tuu ikinä loppua jos ei saada tuomioita oikeks. Jokanen ehdottelu on oikeesti sama kun raiskauksen yrittäminen koska se tunne on yhtä ahdistava.
 
vierailija
Naisen mukaan matkaa oli ehtinyt kulua parikymmentä minuuttia, kun kuljettaja ehdotti bussin ainoalle matkustajalle eli Saloselle seksin harrastamista.

- Kuljettaja kuulutti mikrofonilla minut luokseen. Menin ihmeissäni tiedustelemaan, mitä asiaa hänellä oli. Tällöin hän kysyi minulta suoraan, voisinko harrastaa hänen kanssaan seksiä bussin takapenkillä, Salonen kertoi tuolloin Iltalehdelle.

Salonen kertoi kieltäytyneensä kuljettajan ehdotuksesta. Hän kuvaili 3,5 tunnin bussimatkan kuluneen peläten ja itkua pidätellen. Salonen teki tapahtuneesta rikosilmoituksen Jyväskylän poliisille.

Ei tälläseen sairaaseen miesten toimintaan tuu ikinä loppua jos ei saada tuomioita oikeks. Jokanen ehdottelu on oikeesti sama kun raiskauksen yrittäminen koska se tunne on yhtä ahdistava.
Really?!
 
vierailija
Ja lisää tätä samaa sairasta paskaa...

Naisten mukaan moni joutui välillä tekemään töitä "itku kurkussa" ja kuuntelemaan härskejä puheita, kaksimielisiä vitsejä sekä vartaloa tai pukeutumista koskevia kommentteja.

- Siellä lensi harkitsemattomia juttuja, sellaista äijäpuhetta. Sain naisilta useita yhteydenottoja, joiden mukaan he kokivat häirintää päivittäin, kertoo Onnibusin toimitusjohtaja Pekka Möttö Ylelle.

- Häirintä on häirintää, kun kohde niin kokee. Kun nuoria naisia on kuulolla, pitäisi olla tiukka sen suhteen, mitä suustaan päästää. Kaikilla ei tilannetaju ole pelannut, Möttö linjaa.

Möttö puuttui tilanteeseen kirjoittamalla yhtiön henkilökunnalle suorasanaisen kirjeen.

- Olen ravistellut työntekijöitämme kovalla kädellä. Tein selväksi, ettei meillä hyväksytä sellaista käytöstä. Rivien välissä oli myös varoitus, että luvassa on vähintään korvista roikotusta, jos valituksia vielä tulee.

Möttö kertoo Ylelle, että häirintä on saatu loppumaan.

- Tämä on valitettava ilmiö, jota tapahtuu joka puolella. Harvassa yhtiössä siihen kuitenkaan tartutaan. Meilläkään ei ole ollut mitään vakavaa ongelmaa, mutta halusin lopettaa puheet alkuunsa.
 
vierailija
No voi nyt. Kannattaisi harkita lääkärissäkäyntiä jos se, että joku ehdottaa seksiä, ahdistaa.
Sen ehdottelijan kuuluu mennä lääkäriin ja saada joku lääkitys. Mikä ihme oikeuttaa ehdottelemaan?? Ei mikään vaan se on ahdistelua ja äijät kuuluu tuomita ja laittaa vahva lääkitys ruiskeina. mä toivon että mahdollisimman moni ilmottaa heti poliisille ahdistelusta kun se on ainoa keino saada se loppumaan ja paljon kovemmat tuomiot on saatava. Jokanen vihjaaminen tai katsominen voi tuntua uhrista tosi ahdistavalta.
 
Sen ehdottelijan kuuluu mennä lääkäriin ja saada joku lääkitys. Mikä ihme oikeuttaa ehdottelemaan?? Ei mikään vaan se on ahdistelua ja äijät kuuluu tuomita ja laittaa vahva lääkitys ruiskeina. mä toivon että mahdollisimman moni ilmottaa heti poliisille ahdistelusta kun se on ainoa keino saada se loppumaan ja paljon kovemmat tuomiot on saatava. Jokanen vihjaaminen tai katsominen voi tuntua uhrista tosi ahdistavalta.
Ja minkä helvetin takia?

Seksi on ihan luonnollinen asia ja mun mielestä on varsin normaalia jos joku sitä ehdottaa.

Se taas, että päättää ottaa ehdottelematta eli raiskata on väärin ja tuomittavaa.

Joku järki nyt tähänkin touhuun, pliis!
 
vierailija
Kerran kävi niin, että pikku jouluissa juuri valittu miesjohtaja kertoi pöydässään härskin vitsin. Naapuripöydästa pari naista kuuli vitsin ja valitti seksuaalisesta häirinnästä. Johtaja joutui luopumaan virastaan valitusten takia.

Omasta mielestäni tämä oli ihan perseestä.
 
  • Tykkää
Reactions: -tibis
vierailija
Ja minkä helvetin takia?

Seksi on ihan luonnollinen asia ja mun mielestä on varsin normaalia jos joku sitä ehdottaa.

Se taas, että päättää ottaa ehdottelematta eli raiskata on väärin ja tuomittavaa.

Joku järki nyt tähänkin touhuun, pliis!
Mitä ihmeen normaalia siinä on???? Ei mitään normaalia. Toihan on ahdistelua eikä mitään muuta. Raiskaajat on ihan varmasti niitä ehdottelijoita. Mitä jos mä ehdottaisin sulle jotain?? Sehän olis vaan ehdottelua. Mulle ehdotteleva ottaa tietoisen riskin. Mä en halua että mulle ehdotellaan koskaan enkä halua että mun lapsille ehdotellaan yhtään mitään. Älkää ehdotelko ikinä. Kaikki ei ala vaan itkemään kun perverssit äijät ehdottelee.
 
vierailija
Kerran kävi niin, että pikku jouluissa juuri valittu miesjohtaja kertoi pöydässään härskin vitsin. Naapuripöydästa pari naista kuuli vitsin ja valitti seksuaalisesta häirinnästä. Johtaja joutui luopumaan virastaan valitusten takia.

Omasta mielestäni tämä oli ihan perseestä.
Sä olet perseestä ja se vitsi oli perseestä. Ihan oikein tehty ja pitäis tehdä paljon useemmin ja joka kerta.
 
Mitä ihmeen normaalia siinä on???? Ei mitään normaalia. Toihan on ahdistelua eikä mitään muuta. Raiskaajat on ihan varmasti niitä ehdottelijoita. Mitä jos mä ehdottaisin sulle jotain?? Sehän olis vaan ehdottelua. Mulle ehdotteleva ottaa tietoisen riskin. Mä en halua että mulle ehdotellaan koskaan enkä halua että mun lapsille ehdotellaan yhtään mitään. Älkää ehdotelko ikinä. Kaikki ei ala vaan itkemään kun perverssit äijät ehdottelee.
Vapaasti saat ehdotella mulle. :p
 
vierailija
Ja minkä helvetin takia?

Seksi on ihan luonnollinen asia ja mun mielestä on varsin normaalia jos joku sitä ehdottaa.

Se taas, että päättää ottaa ehdottelematta eli raiskata on väärin ja tuomittavaa.

Joku järki nyt tähänkin touhuun, pliis!
Näin.

Nyt olisi aika pikku mielensäpahoittajien päivittää ajatuksensa nykyaikaan. Siinä, että mies ehdottaa seksiä, ei ole mitään pahaa. Homma muuttuu pahaksi, vasta siinä vaiheessa, jos toinen ei hyväksy vastapuolen kieltäytymistä, vaan jatkaa väkisin. Vasta silloin on kyse ahdistelusta ja pahimmassa tapauksessa jopa raiskauksesta. Tässä kyseisessä tapauksessa ei mitään pahaa tapahtunut.
 
vierailija
Ei tälläseen sairaaseen miesten toimintaan tuu ikinä loppua jos ei saada tuomioita oikeks. Jokanen ehdottelu on oikeesti sama kun raiskauksen yrittäminen koska se tunne on yhtä ahdistava.
Höpöhöpö. Minun itsetuntoani ainakin hivelee, jos mies ehdottaa seksiä. Jollain vippaa pahasti päässä, jos sekoittaa seksin ehdottamisen raiskauksen yrittämiseen. Eihän siinä olla väkisin mitään tehty, ainoastaan asiallisesti kysytty toisen halukkuutta asiaan.
 
vierailija
Höpöhöpö. Minun itsetuntoani ainakin hivelee, jos mies ehdottaa seksiä. Jollain vippaa pahasti päässä, jos sekoittaa seksin ehdottamisen raiskauksen yrittämiseen. Eihän siinä olla väkisin mitään tehty, ainoastaan asiallisesti kysytty toisen halukkuutta asiaan.
Mitä se tähän liittyy mikä sun itsetuntoa hivelee?? jotkut haluais polttaa sisällä mut se kiellettiin koska se ahdisti joitain. Sisällä polttaminenki hivelee ihan varmasti jonkun itsetuntoa. Ehdottelu on pakko olla rangaistavaa koska siihen on ihan riittävät syyt. Se että niin monet saa siitä traumat koko elämän ajaks.
 
vierailija
Mitä se tähän liittyy mikä sun itsetuntoa hivelee?? jotkut haluais polttaa sisällä mut se kiellettiin koska se ahdisti joitain. Sisällä polttaminenki hivelee ihan varmasti jonkun itsetuntoa. Ehdottelu on pakko olla rangaistavaa koska siihen on ihan riittävät syyt. Se että niin monet saa siitä traumat koko elämän ajaks.
No, jos joku kysyy, että saisiko polttaa sisällä, niin siinä ei ole mitään pahaa, eikä se kysyminen ole rangaistavaa. Siihen voi vastata, että ei saa polttaa. Sen sijaan, jos toinen alkaa kiellosta huolimatta polttamaan sisällä, niin sitten vasta kyseessä on ei-sallittu teko.
 
vierailija
No, jos joku kysyy, että saisiko polttaa sisällä, niin siinä ei ole mitään pahaa, eikä se kysyminen ole rangaistavaa. Siihen voi vastata, että ei saa polttaa. Sen sijaan, jos toinen alkaa kiellosta huolimatta polttamaan sisällä, niin sitten vasta kyseessä on ei-sallittu teko.
Ei polttaja mitään ikinä kysy. Polttaja polttaa omassa asunnossaan tai parvekkeella eikä se ikinä kysy. Ihan samalla lailla ehdottelu on laillista omassa päässä mut niin ettei se sano sitä ääneen. Sellanen mikä ahdistaa on kiellettävää ja seksuaalinen ehdottelu on ahdistavaa. Kun jotkut itkee monta tuntia sellasen jälkeen niin oot sä vähän tyhmä kun oot sitä mieltä ettei se ahdistanut.
 
Ei sillä oo mitään merkitystä kuka se ehdottelija on. Sitä paitsi tossakin ne tais olla yhtä limasia kantapeikkoja. Ehdottelu on aika sama kun raiskauksen yrittäminen eikä mikään pelkkä kunnialoukkaus.
Miten ihmeessä ehdottelu edes lähentelee raiskauksen yrittämistä?
Jos sulle ehdotetaan illallista, onko se sama kun sua pakkosyötettäisiin?
 
Ois muuten jokainen mies linnassa jos seksin ehdottelu on sama asia kuin raiskauksen yrittäminen.
Pitäskö ilmiantaa mun kaikki exät josta en pidä, ne tuppas ehdottelemaan päivittäin? Samoin ne kaikki miehet baareissa, kadulla jne. Ois Tallinan risteilyllä putkassa ahdasta.
 
vierailija
Miten ihmeessä ehdottelu edes lähentelee raiskauksen yrittämistä?
Jos sulle ehdotetaan illallista, onko se sama kun sua pakkosyötettäisiin?
Koska se on liian ahdistavaa ja aiheuttaa pitkät traumat niin sen takia se on. voi ihan hyvin olla ettei se jota ahdistettiin bussissa pysty ikinä enää tekemään töitä eikä opiskelemaan eikä menemään bussiin. Jos sä itket 3 tuntia peloissas niin aika pahat traumat varmasti tuli.
 
vierailija
Apua, kuinka pihalla tai kukkahattu kireällä täällä ollaan? Mutta jos näillä normeilla mennään, niin olenko oikeutettu haastamaan kassaneidin päällekarkauksesta tai vastaavasta hänen kysyessä/tarjotessa kuittia?
 
vierailija
Ois muuten jokainen mies linnassa jos seksin ehdottelu on sama asia kuin raiskauksen yrittäminen.
Pitäskö ilmiantaa mun kaikki exät josta en pidä, ne tuppas ehdottelemaan päivittäin? Samoin ne kaikki miehet baareissa, kadulla jne. Ois Tallinan risteilyllä putkassa ahdasta.
Siinähän olis linnassa. Sinne ne kuuluukin. Suurin osa ainakin lopettais kun tietäis joutuvansa vankilaan. Eikä raiskauksen yrittämisestä tai raiskauksesta tuomita paljon mihinkään. Kuuluis tuomita elinkautiseen ja ehdottelusta kanssa jotain.
 

Yhteistyössä