Ranskanbulldogin omistajia paikalla?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Kertokaapa rehellisesti, onko koiranne kuinka sairas / terve? Kaikki muukin tieto ja kokemus tervetullutta. Ja onko suositella kasvattajaa, joka kasvattaa terveys etusijalla, näyttelymenestystä emme hae.

Meillä on edessä koiran hankinta tyttärellemme. Itse olen aika aktiivinen koiraharrastaja ja minulla on itselläni kaksi koiraa, nahkacollie ja pystykorva. Tyttö on hinkunut omaa koiraa jo kauan, ja nyt alkaisi mielestäni olla kypsä sen saamiselle (joo, lopulta vastuu tietty minulla). Ikää tytöllä nyt 13v.

Ongelma (tai "ongelma") on se, että tytön aivan ehdoton suosikkirotu on ranskanbulla, jota taas itse karsastan juuri nuiden terveysriskien vuoksi. Livenä en tunne yhtään rodun edustajaa, eli olen vain netistä ja kirjoista löytyvän tiedon varassa. Tarkoitus olisi käydä muutaman kasvattajan luona tutustumassa rotuun, mutta ensin haluaisin ihan "tavallisten" koiran omistajien kokemuksia rodusta. EN siis kaipaa mitään luulo- ja kuulopuheita, vaan nimenomaan niitä ikiomia, oikeita kokemuksia.
 

Yhteistyössä