Rasistit pahoinpitelivät 10-vuotiaan adoptiolapsen

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailijakuha
No olen ihan valkoinen mutta kyllä mua koulumatkalla lapsena haukuttiin läskipossuksi, huudeltiin että olen huora ja varas...reppu rikottiin, vaatteita revittiin ymymym.

Ei minun kohtelusta tai kaltaisteni kohtelusta kirjoiteta iltasanomiin. Mutta kun kyseessä on ihonväriin liittyvä kommentti keskenkasvuisilta kakaroilta - niin lööpit laulaa. Ei me voida olla tasavartaisia jos toisia kohdellaan eritavoin.

Ja koulukiusaaminen on vakava asia. OLI IHMISEN IHON VÄRI mikä ikinä. Mutta tästäkinkö tehdään taas rasisti juttu? Haukkuuhan julkis"turhis" kaunottaret ja kulkuritkin kovaan ääneen suomalaisia lihavina juntteina. MIKSI kukaan ei puutu heidän laukomisiin? Yhtälailla heistä nuo keskenkasvuiset ottaa mallia?
 
vierailija
No olen ihan valkoinen mutta kyllä mua koulumatkalla lapsena haukuttiin läskipossuksi, huudeltiin että olen huora ja varas...reppu rikottiin, vaatteita revittiin ymymym.

Ei minun kohtelusta tai kaltaisteni kohtelusta kirjoiteta iltasanomiin. Mutta kun kyseessä on ihonväriin liittyvä kommentti keskenkasvuisilta kakaroilta - niin lööpit laulaa. Ei me voida olla tasavartaisia jos toisia kohdellaan eritavoin.

Ja koulukiusaaminen on vakava asia. OLI IHMISEN IHON VÄRI mikä ikinä. Mutta tästäkinkö tehdään taas rasisti juttu? Haukkuuhan julkis"turhis" kaunottaret ja kulkuritkin kovaan ääneen suomalaisia lihavina juntteina. MIKSI kukaan ei puutu heidän laukomisiin? Yhtälailla heistä nuo keskenkasvuiset ottaa mallia?




Hyvä pointti!
Itsekin olen viimeaikoina vasta herännyt huomaamaan asian.
Tämänkaltaiset jutut nostetaan herkästi tapetille. Ja jos kantasuomalaisia hakataan niin jotkut ihmiset ovat sitä mieltä että emme ole tehneet tarpeeksi mamujen hyväksi kun käyttäytyvät rikollisesti. Eli mitenpäin vain. Aina vika on jossain muualla kuin mamuissa.

Tämän uutisen nuoret olivat kamalia. Niin olivat nekin nuoret jotka murhasivat ja raiskasivat kantasuomalaisia.
 
vierailija
Ilkeä juttu :( Toivottavasti selviää ja pääsee jaloilleen hyvin, ja pahoinpitelijät saavat kuulla kunniansa.

Rasismi on aina väärin ja tuomittavaa!

t. Maahanmuuttokriittinen
 
No olen ihan valkoinen mutta kyllä mua koulumatkalla lapsena haukuttiin läskipossuksi, huudeltiin että olen huora ja varas...reppu rikottiin, vaatteita revittiin ymymym.

Ei minun kohtelusta tai kaltaisteni kohtelusta kirjoiteta iltasanomiin. Mutta kun kyseessä on ihonväriin liittyvä kommentti keskenkasvuisilta kakaroilta - niin lööpit laulaa. Ei me voida olla tasavartaisia jos toisia kohdellaan eritavoin.

Ja koulukiusaaminen on vakava asia. OLI IHMISEN IHON VÄRI mikä ikinä. Mutta tästäkinkö tehdään taas rasisti juttu? Haukkuuhan julkis"turhis" kaunottaret ja kulkuritkin kovaan ääneen suomalaisia lihavina juntteina. MIKSI kukaan ei puutu heidän laukomisiin? Yhtälailla heistä nuo keskenkasvuiset ottaa mallia?
Jep. Ymmärrän täysin kantasi. Se on jotenkin jännä, että esim. vähän tuhdimpia lapsia on ihan ok nimitellä ja kiusata, mutta auta armias mikä haloo syntyy, jos kiusattuna onkin ihonväriltään erilainen.

Selventääkseni näkökantaani. Minusta on järkyttävää, että pieni lapsi joutuu tällaisen väkivallan ja kiusaamisen kohteeksi. Eritoten, kun kiusaajina ovat jo sen verran vanhemmat lapset, että niillä pitäisi olla jonkinverran järkeä päässä. Ihan sairasta touhua.
Mun mielestä noi tytöt ansaitsisi kunnon selkäsaunan. Tai jonkin asteisen joukkomuilutuksen. Totaalisen kusipäistä touhua.

En käsitä sitä, että kaduilla lähdetään huutelemaan tuntemattomille ja rääkkäämään pienempiään joukolla, oli ne sitten minkä värsisiä tai kokoisia tahansa.
 
  • Tykkää
Reactions: Wolt
vierailijakuha
Jep. Ymmärrän täysin kantasi. Se on jotenkin jännä, että esim. vähän tuhdimpia lapsia on ihan ok nimitellä ja kiusata, mutta auta armias mikä haloo syntyy, jos kiusattuna onkin ihonväriltään erilainen.

Selventääkseni näkökantaani. Minusta on järkyttävää, että pieni lapsi joutuu tällaisen väkivallan ja kiusaamisen kohteeksi. Eritoten, kun kiusaajina ovat jo sen verran vanhemmat lapset, että niillä pitäisi olla jonkinverran järkeä päässä. Ihan sairasta touhua.
Mun mielestä noi tytöt ansaitsisi kunnon selkäsaunan. Tai jonkin asteisen joukkomuilutuksen. Totaalisen kusipäistä touhua.

En käsitä sitä, että kaduilla lähdetään huutelemaan tuntemattomille ja rääkkäämään pienempiään joukolla, oli ne sitten minkä värsisiä tai kokoisia tahansa.
Juuri näin.

Itse olen haavani nuollut ja toivon hartaasti ettei omat lapset joudu tuota kokemaan. Olen asunut useammassa eri maassa ja minulla on eri kansallisuuksia edustavia ystäviä niin maailmalla kuin suomessakin. Siksi uskallan tämä seuraavankin sanoa: Tämän kaltainen julkisuus tuskin vähentää tuollaista käytöstä vaan melkeimpä lisää. Tässähän juuri eriarvoistetaan lapsia jotka joutuvat kokemaan tuollaista kusipäiden kohtelua. Ihan kuin ihon värin mukaan huutelu olisi pahempaa kuin vaikka pienestä koosta, silmälaseista tms huutelu... ja noiden syiden vuoksi tapahtunut fyysinen kiusaaminen.
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama
vierailijakökkö
No olen ihan valkoinen mutta kyllä mua koulumatkalla lapsena haukuttiin läskipossuksi, huudeltiin että olen huora ja varas...reppu rikottiin, vaatteita revittiin ymymym.

Ei minun kohtelusta tai kaltaisteni kohtelusta kirjoiteta iltasanomiin. Mutta kun kyseessä on ihonväriin liittyvä kommentti keskenkasvuisilta kakaroilta - niin lööpit laulaa. Ei me voida olla tasavartaisia jos toisia kohdellaan eritavoin.

Ja koulukiusaaminen on vakava asia. OLI IHMISEN IHON VÄRI mikä ikinä. Mutta tästäkinkö tehdään taas rasisti juttu? Haukkuuhan julkis"turhis" kaunottaret ja kulkuritkin kovaan ääneen suomalaisia lihavina juntteina. MIKSI kukaan ei puutu heidän laukomisiin? Yhtälailla heistä nuo keskenkasvuiset ottaa mallia?
lehdet on kirjoitelleet paljonkin koulukiusaamisesta ja siitä et se pitäisi saada loppumaan.

https://www.google.fi/search?q=koulukiusaaminen+iltalehti&ie=utf-8&oe=utf-8&gws_rd=cr&ei=m_jBVevHJIHnyQPGy5vADA
 
lehdet on kirjoitelleet paljonkin koulukiusaamisesta ja siitä et se pitäisi saada loppumaan.

https://www.google.fi/search?q=koulukiusaaminen+iltalehti&ie=utf-8&oe=utf-8&gws_rd=cr&ei=m_jBVevHJIHnyQPGy5vADA
Luulen, että pointti oli se, ettei välttämättä tarvitse eritellä sitä, jos jotakuta kiusataan ihonvärin vuoksi vaan asia voitaisiin käsitellä koulukiusaamisena.
Kyllähän koulukiusaajat keksii minkä tahansa syyn kiusaamisen. Oli se kihara tukka, pitkät jalat tai tumma iho.
 
vierailijakuha
Luulen, että pointti oli se, ettei välttämättä tarvitse eritellä sitä, jos jotakuta kiusataan ihonvärin vuoksi vaan asia voitaisiin käsitellä koulukiusaamisena.
Kyllähän koulukiusaajat keksii minkä tahansa syyn kiusaamisen. Oli se kihara tukka, pitkät jalat tai tumma iho.
Juuri näin. Mutta nyt halutaan oikein korostaa että meitä on eri värisiä - se maku tuosta tulee. Ei suinkaan puuttuminen koulukiusaamiseen. Kiusaajat keksii aina syyn. Kun en suotunut joskus heidän johonkin vaateeseen kapum! minusta tuli läski-huora-varas. Jouduin jopa äidiltäni kysymään mitä huora tarkoittaa - enhän ymmärtänyt edes koko sana tarkoitusta (tuskin mua kiusanneet esiteinitkään - mutta olivat vaan käsittäneet että sitä voi käyttää naista nimiteltäessä)
 
vierailijakökkö
Luulen, että pointti oli se, ettei välttämättä tarvitse eritellä sitä, jos jotakuta kiusataan ihonvärin vuoksi vaan asia voitaisiin käsitellä koulukiusaamisena.
Kyllähän koulukiusaajat keksii minkä tahansa syyn kiusaamisen. Oli se kihara tukka, pitkät jalat tai tumma iho.
on totta että aina löytyy syy kiusaamiseen, mut harvemmin kai ketään 10v huudellaan raiskaajaksi?
 
vierailijakökkö
No oletko tavannut 9 vuotiasta huoraa? Sellaiseksi minua nimiteltiin....
totta olen kyllä kuullut myös huudeltavan samanikäisiä poikia homoiksi.

mut enivei, KAIKKI noista on yhtä pahoja asioita ja kaikkiin tilanteisiin pitää puuttua ihan yhtälailla, ja lehtijuttuja tehdä, joten miksi tämä uutinen nyt ärsyttää?

ja jos tilanne olis uutisessa se et 15v tummat tytöt olis huudellu noin 10v kantasuomalaiselle ni johan olis meteli pystyssä.

kiusaaminen on AINA väärin.
 

Yhteistyössä