Raskaaksi laihtumisen jälkeen?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Onko kenelläkään kokemusta tällaisesta: Olette yrittäneet lasta (esikoista) useiden vuosien ajan (meillä 6v yritystä). Naisella on ylipainoa kertynyt parisuhteen aikana sellaset 30kg... Elämäntavat suht epäterveelliset. Lopulta menette lääkäriin ja todetaan naisessa vika, munasolu ei irtoa. Nainen saa clomifenit käyttöön, mutta ne eivät auta irrottamaan munasolua. Lopulta lääkäri sanoo, että mitään ei ole tehtävissä ennenkuin parantaa elämäntavat ja laihduttaa hiukan... Nainen on lopettanut tupakoinnin (nyt n.9kk ilman :) ), mies ei polttanut alunperinkään. Tammikuun lopulla alkoi elämäntaparemontti ja naisen paino on pudonnut 20kiloa... Hormonitoiminta alkaa heräillä. Nainen tuntee ovulaation pitkästä aikaa, kaikki klassiset oireet himoista limoihin :D Ovulaation jälkeen menee n. viikko, alkaa alavatsakivut, muljahtelee molemmilla sivuilla ja keskellä alavatsaa. Sitä kestää jonkin aikaa, muutamana päivänä. Nyt eilen alkoi suussa maistua metalli todella voimakkaasti ja se aiheutti yöllistä pahoinvointia... Unettomuuttakin on. Kuukautisten olisi määrä alkaa 4-5 päivän kuluttua. Vessassa pitää käydä useammin... Eli. Olemme jo niin kauan yrittäneet, että oikeastaan ollaann luovuttu jo toivosta, eikä ns. yritetä enää. Mulla ei hormonit oo hyrränny tähän malliin moniin vuosiin, uskon, että painonpudotus ja terveelliset elämäntavat tuovat pikkuhiljaa toivottua tulosta, mutta voiko nämä olla jo raskausoireita vai onko tämä ihan normaalia pms:ssää? Mulla oli oviksen jälkeen hieman mielialanvaihteluja, mikä oli epänormaalia mulle, kun yleensä ne tulee hieman ennen menkkoja, ja ne ei kestänyt ku pari päivää. Nyt ku menkka-aika lähenee niin on todella seesteinen olo :D Uskaltaisinko tehdä jo raskaustestin, vai odotanko muutaman päivän? Kiitos vastauksista jo etukäteen <3
 
vierailija
Ensinnäkin, ONNEA onnistuneesta elämäntaparemontista ja sen tuomista saavutuksista :)

Jos olet kovin malttamaton, voit tietysti tehdä nyt jo jonkun herkän raskaustestin, mutta älä lannistu jos se näyttäisi vielä negaa. Testaa sitten uudelleen jonkun päivän kuluttua. Parempi olisi tietysti testailla vasta sitten, kun menkkojen pitäisi alkaa, mutta itsekin pitkään yrittäneenä tiedän, ettei se odottaminen ole aina niin helppoa :)

Plussatuulia! :)
 
vierailija
Kiitos :) Niin monta negaa takana, että ei se yks lisää enää maata kaada. Onhan tässä kuitenkin positiivista se, että hormonitoiminta taatusti on heräilemässä. Tuntuu siltä, kuin olis saanut uutta toivoa. Taidan kokeilla muutaman päivän päästä, jos nyt maltan... tai sitten ostan kaksi testiä, toinen huomen aamusta ja seuraava sitten kun menkat on kunnolla myöhässä (jos myöhästyy) :)
 
vierailija
Olin kiireinen ja tein testin, negaa tottakai. Ja tänään on alkanut perinteiset pms-oireet, joten eiköhän tämä kierto pääty kuukautisiin. No, jospa ensi kerralla sitten... Tai ehkä pitäis hakea uudelleen clomit, nyt kun on laihtunut niin ne vois toimiakin. t:ap
 
vailinnainen nainen
Olin kiireinen ja tein testin, negaa tottakai. Ja tänään on alkanut perinteiset pms-oireet, joten eiköhän tämä kierto pääty kuukautisiin. No, jospa ensi kerralla sitten... Tai ehkä pitäis hakea uudelleen clomit, nyt kun on laihtunut niin ne vois toimiakin. t:ap
Harmi, kun nega :( Luin tätä aloitusta innostuneena, kun alkoi kuulostaa niin hyvältä loppua kohden :) Älkää luopuko toivosta! Oot hienon elämäntaparemontin tehnyt! Kunpa itsekin pystyisi moiseen !!
Hae vaan clomit, toivottavasti tärppäisi pian clomeilla tai ilman. Johdatusta!
 
vierailija
Harmi, kun nega :( Luin tätä aloitusta innostuneena, kun alkoi kuulostaa niin hyvältä loppua kohden :) Älkää luopuko toivosta! Oot hienon elämäntaparemontin tehnyt! Kunpa itsekin pystyisi moiseen !!
Hae vaan clomit, toivottavasti tärppäisi pian clomeilla tai ilman. Johdatusta!
Kiitos <3 Kyllä toivoa on nyt enemmän kuin aikoihin, vaikkei nyt tärpännytkään. En muista milloin viimeksi olis ollut tällaisia tuntemuksia, ihanaa huomata, että hormonitoiminta heräilee kunnolla. Pitänee lääkärille soitella, toivottavasti on tyytyväinen, kun pyysi laihtumaan "hieman", ja minä aattelin tehdä sitten kaiken kunnolla... T:ap
 
vierailija
Piti nyt tulla vielä uudestaan tänne... Mun menkat on nyt myöhässä 2 päivää. Oireet: Selkäkipu nukkumaan mennessä, painajaiset ja heräily yöllä ja muutenkin univaikeuksia, hiukset rasvoittuu herkemmin, mielialanvaihteluja, tuntuu niinkuin oisin kipee, hieman flunssainen olo. Mun alavatsassa tuntuu välillä vihlontaa siinä keskikohdalla, ei munasarjoissa. Pahoinvointiakin on lievänä välillä... Jalkojakin särkee. En pysty edes ajattelemaan, että jumppaisin nyt, tekee pahaa ajatella vatsalihasten tekemistä :O En tiedä, miksi menkat ei ala, stressaanko liikaa... Vai pitäiskö mun kokeilla vielä tehdä testiä, vaikka se oli negatiivinen silloin n. viikko sitten... Mua jännittää ihan hirveesti. Huomenna vasta pääsen testin ostoon, joten jännän äärellä saa vielä olla... Voiko tää olla raskautta, en oo koko 6 vuoden yrityksen aikana kokenut tällaista. Vai onko mun kroppa nyt vasta herännyt, siis hormonitoiminta herännyt... T.ap
 
zxcv
Piti nyt tulla vielä uudestaan tänne... Mun menkat on nyt myöhässä 2 päivää. Oireet: Selkäkipu nukkumaan mennessä, painajaiset ja heräily yöllä ja muutenkin univaikeuksia, hiukset rasvoittuu herkemmin, mielialanvaihteluja, tuntuu niinkuin oisin kipee, hieman flunssainen olo. Mun alavatsassa tuntuu välillä vihlontaa siinä keskikohdalla, ei munasarjoissa. Pahoinvointiakin on lievänä välillä... Jalkojakin särkee. En pysty edes ajattelemaan, että jumppaisin nyt, tekee pahaa ajatella vatsalihasten tekemistä :O En tiedä, miksi menkat ei ala, stressaanko liikaa... Vai pitäiskö mun kokeilla vielä tehdä testiä, vaikka se oli negatiivinen silloin n. viikko sitten... Mua jännittää ihan hirveesti. Huomenna vasta pääsen testin ostoon, joten jännän äärellä saa vielä olla... Voiko tää olla raskautta, en oo koko 6 vuoden yrityksen aikana kokenut tällaista. Vai onko mun kroppa nyt vasta herännyt, siis hormonitoiminta herännyt... T.ap
Jos oot viimeksi viikko sitten testannut, niin johan se on voinut muuttua plussaksi. Hyviltä kuulostavat oireet kuitenkin on. Ja stressaamalla et voi viivästyttää kuukautisia, mutta ovis on voinut olla myöhässä.

Upea laidutuskokemus sulla. Tietysti vauvahaaveet ovat olleet paras motivaatio, mutta miten sait käytännössä kilot tippumaan?
 
vierailija
Jos oot viimeksi viikko sitten testannut, niin johan se on voinut muuttua plussaksi. Hyviltä kuulostavat oireet kuitenkin on. Ja stressaamalla et voi viivästyttää kuukautisia, mutta ovis on voinut olla myöhässä.

Upea laidutuskokemus sulla. Tietysti vauvahaaveet ovat olleet paras motivaatio, mutta miten sait käytännössä kilot tippumaan?

Kiitos, taidan testata huomenna... Uskoisin bonganneeni oviksen ja silloin touhuttiin varmaan enemmän kuin ikinä :D Kilot on tippuneet ruokavalion avulla. Lopetin limsat, mehut, karkit jne ja lisäsin kasviksia ja vettä ruokavalioon. Pienemmät annoskoot ja säännöllinen ruokailurytmi, hieman liikuntaa, siinä se. Motivaationa oli aluksi varsinkin raskauden toivominen, mutta kun huomasi kropassaan muutoksia pikkuhiljaa, niin se tuntuikin hyvältä. Itsetunto kohosi ja vaatteet sopi paremmin. Siinäkin oli motivaatiota, oma peilikuva alkoi näyttää hyvältä :D Ja terveellinen elämä on alkanut kiehtoa aina vain enemmän :)
 
zxcv
Kiitos, taidan testata huomenna... Uskoisin bonganneeni oviksen ja silloin touhuttiin varmaan enemmän kuin ikinä :D Kilot on tippuneet ruokavalion avulla. Lopetin limsat, mehut, karkit jne ja lisäsin kasviksia ja vettä ruokavalioon. Pienemmät annoskoot ja säännöllinen ruokailurytmi, hieman liikuntaa, siinä se. Motivaationa oli aluksi varsinkin raskauden toivominen, mutta kun huomasi kropassaan muutoksia pikkuhiljaa, niin se tuntuikin hyvältä. Itsetunto kohosi ja vaatteet sopi paremmin. Siinäkin oli motivaatiota, oma peilikuva alkoi näyttää hyvältä :D Ja terveellinen elämä on alkanut kiehtoa aina vain enemmän :)
Hyvältä kuulostaa. Sitten KUN olet raskaana, älä laita kaikkea "läskiksi", vaan jatka terveellistä elämääsi. Vaikka kiloja raskauden takia tuleekin, ei ylimääräisiä kannata ottaa kannettavakseen.
 
vierailija
Ja niin alkoi kuukautiset. Eli vaikka olisi minkälaisia oireita, niin ne voi ihan yhtä hyvin olla myös PMS:sää... Surettaa, mutta tähän on tottunut. Ehkä mua ei vain ole tarkoitettu äidiksi... Ei ainakaan vielä. t:ap
 

Yhteistyössä