Raskaana olleet/olevat, raskausarvista?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Oon tässä itse rv30+ ja toistaiseksi säästynyt arvilta, vaikka lähtöpaino on ollut melkein 20kiloa vähemmän. Äitini kanssa juttelin että perinnöllisyys voi vaikuttaa näissäkin asioissa ja hän ei yhtään arpia minun tai siskojeni raskauksissa saanut, mutta siskoni taas sai odottaessaan ihan hirveästi.

Millä viikoilla teille on ilmaantunut raskausarpia, vai onko joku selvinnyt ilman loppuun asti?
 
vierailija
Mulla menossa rv 37. Vielä ei ole tullut arpia muualle kuin rintoihin, mutta onneksi vain rintojen alle eli ei pahemmin näy sieltä. Kosteutus auttaa vähän, enimmäkseen kiinni perintötekijöistä unfortunately. Mutta vaaleneehan ne ajastaan.
 
Uskosin että mahankasvun nopeuskin vaikuttaa. Mutta joo geenit ja ihotyyppi vaikuttaa paljon. Itsellä tuli aivan järkyttävästi arpia, napaan asti alamahalta ja jenkkakahvat täynnä. Olin todella iso mahainen, mutta muuten pieni. Nythän tämä löysä nahka ei meinaa millään palautua kun on noita arpia niin paljon. Mutta eipä tuo mua haittaa, eikä miestä. Vastanahasta huolimatta olen pieni ja hoikka.
 
vierailija
Arpia tuli reppuun, reisiin, kylkiin ja tisseihin jo ennen puoliväliä (lihoin jo siihen mennessä 10kg), sen jälkeen ei uusia arpia tullut, kunnes rv 38 alkoi alavatsaan tulla pieniä, synnytys rv 39.
Toisessa raskaudessa lähtöpaino 10kg vähemmän kuin Ekassa ja painokin nousi paljon vähemmän, silti rv 37 alavatsa ratkesi lisää. Synnytys rv 38.
En edes halua tietää kuinka järkyttävästi arpia olisi jos raskaudet olisi kestänyt 40+, kun molemmat lapsetkin olleet alle 3kg ja 45-47cm
 
vierailija
4 raskautta eika yhtaan arpea. En rasvaillut enka kayttanyt muitakaan konsteja arpien ehkaisya varten. Oma aiti arpeutui hyvin paljon kahden raskauden kanssa. Etta tieda sitten mika siihen vaikuttaa,,,,
 
Tuli mulle kuten äidillekin. Ajankohtaa en ilmaantumiselle muista, rv 35 otetuissa kuvissa on jo arpia. Äiti ei aikanaan käyttäny hormonivalmisteita kuten en minäkään ennen raskautta. Meillä on sellanen ihotyyppi. Mä en edes lihonu odotusaikana. Maha venyi kyllä ja sielä arvetkin ovat.
 

Yhteistyössä