Raskauden ensioireet?

  • Viestiketjun aloittaja Maria
  • Ensimmäinen viesti
"Tinde"
Olemme mieheni kanssa alkaneet yrittämä'än lasta. Ikää on jo molemmilla 39 v ja 41 v. Myöhään olemme liikkeellä, mutta sairaudet ovat haitanneet yrittämistä.

Nyt tuntuu vatsa piukealta ja turvanneelta, etoo, väsyttää ja rinnat tuntuvat aroilta. Toive on suuri saada omaa jälkikasvua, mutta asia on yläkerran Herran käsissä....

Noin viikon päästä pitäisi kuukautisten alkaa, joten pienellä toivolla eletään seuraavat kaksi viikkoa etiäpäin...
 
"tikruliina"
Joo siis mulla alkoi muutama päivä sit alavatsakipuilua sellasta ajoittaista nipistelyä ja välillä viiltelyä ja semmosta niinkuin elohiiri tms. olis . Sit myös tuli etovaa oloa ja matkapahoinvointia julkisis jota koskaa ei ole. Ennen tätä mulla oli kaks viikkoo sit menkat jotks oli alus runsaat mutta niukkeni yleistä enemmä ja enne isompia oireiluita viimeviikol yhtenä päivänä tuli ihan vähäsen verta joka pisti epäilyttää. Teen kyllä testin jos menkkoja ei tule loppukuussa mut mitä mieltä olette , vaikuttaako et oisin paksuns? Ainii ja alavatsa on myös turvoksisa mikä outoa ja nännit vähän herkemmät ku yleensä :p kiitos vastauksista ja plussaonnea muille :)
 
mau94
Täällä 20vee nuori nainen, yritystä puolisen vuotta takana eikä ole tärpännyt. Nyt sitten oli tuossa about viikko sitten selkeä ovis ja yritettiin silloin ja vain joka toinen päivä kerran, koska olen lukenut, että silloin raskaaksi tulemisen mahdollisuus on suurempi kuin se, että höylää monta kertaa joka päivä vaikka se saattaakin kuulostaa, että niin tulisi paremmin, ja itse kokeiltiinkin tämmöistä uutta kikkaa ekan kerran. Nyt sitten tässä parin viimeisen päivän aikana on ollut vasemmalla puolella munasarjassa nipistelyä, maha löysällä, menkkakipujen tapaista jomotusta, rintojen arkuutta.. mutta tuo munasarja nipistely oli suurin toivon kipinä siitä, että nyt olisi tärpännyt, sillä semmoista ei ole koskaan aikaisemmin ollut. Eihän sitä täältä saakkaan tietää, mutta niin kovin haluamme vauvaa ja yritys on ollut kova. Testejä en ole viitsinyt enää edes ostaa koska aina saanut pettyä. Odotan ennemmin menkkojen reilua myöhästymistä. Menkat alkoivat jo 12 vuotiaana ja siitä saakka aina olleet säännölliset, eli niistä ei voi erehtyä. Ehkä välillä heittää jonkun päivän.. niin ja janosta/kasvaneesta virtsaamisen tarpeesta en osaa sanoa, sillä olen dieetillä ja juon päivittäin 3L vettä, eli se juoksuttaa muutenkin aika hyvin vessassa.. mutta pidetään peukkuja jos vaikka nyt se tulisi :)
 
mietinvaann
Kokeilen joskos täältä saisi apua. Oon nyt syöny epillereitä n. Puoli vuotta ja pitänyt 1 vko:n tauon laattojen välissä.. aina niitä kuukautisia ei ole tullut ja ne saattaa alkaa keskellä laattaa. Mutta nyt on ollut n. Vko:n pientä tiputtelua aina sillon tällön ja olen huomannut että huono olo tulee hyvin helposti esim. Autossa missä yleensä ei tule.. ja muitakin "raskausoireita" on mutta onko sitten kuvitelmaa.. onko kukaan tullut raskaaksi pillereiden aikana ja mikä on varmin oire raskaaksi tulemisesta menkkojen pois jäännin lisäksi? :)
 
"pinja"
Heippa! Toivottavasti en laita viestiäni väärään paikkaan, huomasin muiden puhuneen samoista asioista joten haluaisin vastauksen kysymyksiin kiitos :) Olen huomannut alavatsassani vihlaisuja, ei kovin voimakkaita mutta kuitenkin. Hieman ummetustakin ja turvotusta on ollut. Menkat pitäisi alkaa muutaman päivän päästä mutta voiko olla että oireet viittaavatkin raskauteen? Olen kärsimätön enkä millään jaksaisi odottaa muutamaa päivää.... Kuinka aikaisin raskaustesti näyttää todellisuuden?
 
"apua"
Harrastin pari viikkoa sitten yhdyntää ja ennenkuin mieheni laittoi kondomin hänellä taisi tipahtaa pari tippaa alakertaani, voiko olla mahdollista että niin pienestä voi tulla raskaaksi , ravaan nykyään paljon enemmän vessassa ja päätä särkee sain jopa migreenikohtauksen tänään... Ja koko ajan on kauhea jano.. Kannattaako minun tehdä testi ?
 
hopsti
Kyllä Se pari tippa saarta tehdä sen "työn". Meillä käväsi sellainen "vahinko". Nyt meidän poitsu tammikuussa täyttä 2v . Mutta oireet kun sellaiset tulit vasta 12+3. En itse huommanut raskauden alussa muuta kun,hengästyin helposti. Olin kuukautta aikaisemmin tehnyt testin Se näytti "|" ja menkat ja kaikki tuli niin kuin piti,sitten jostakin syystä vaistoni sanoi,että tee testi , voilaa "||", heti seuraavana päivänä pääsin neuvolaan testeihin ja uh ja raskausviikkoja oli 8+1.
 
yks vaa
Hei! Tossa viime kuun alussa lopetin pillerit kokonaan koska menkat tuli väkisin läpi niistä huolimatta. Vuoto kesti viikon ja oli erittäin runsas. Sitten kun vuoto loppui niin menin heti gynekologille ja ei nähnyt ultrassa merkkejä raskaudesta mutta suositteli silti tekemään testin. No sitten odotin viikon ja tein testin... nega. Nyt eilen tuli niukkaa ruskeaa vuotoa ja menkat edelleen tipo tiessään. Pitäisikö vain odottaa niitä koska ne on voinut mennä sekaisin lopetuksen takia vai pitäisikö tehdä uusi testi? Kauheasti en uskoisin että olen raskaana mutta joitakin erikoisia tuntemuksia on ollut. Maha on ollut turvoksissa siitä lähtien, nännit ovat arat, menkat nyt tiessään, tunsin yhtenä yönä kiristystä ilmeisesti oikeasta munasarjasta, pissalla käyntiä saa harrastaa, verensokeri tuntuu menevän alas aika herkästi. Olemme siis käyttäneet e-pillereitä sekä kondomia joten gynekään ei uskonut että olisin raskaana mut who know???...
 
Jännittynyt
Moikka vaan :)
Mulla ois tilanne se että lopetin pillerit ja mulla tuli syyskuun alussa pari päivää kestävät menkat.. no se oli vähän outoo ku normisti menkat kestää sen 5pv. Nyt sen jälkeen ei oo menkkoja kuulunu ja normi kierto 27pv. Vauva ois kyllä tervetullut, mutta jännittää hirveesti tehä testiä. Oireita ollu paineen/turvotuksen tunne vatsalla, tukkoinen olo iltaisin ja aamuisin, aamu huimausta on, oon aina rakastanu kahvia ja nyt onki tilanne se että aina rupeaa yökkyyttämään kun kahvia juo, rinnat on arat, huono ruokahalu ja jatkuva kuvottava/oksettava olo. Huomenna apteekista hakemaan testiä.. toivottavasti tulisi II tulos
 
vierailija
Tarvitsen nopeasti apua! Mulla alkoi menkat 29.12 ja loppui 1.1. Mulla on epäsäännölliset menkat tai ainakin oon aina luullut että on. En ole pitäny kirjaa menkoistani ikinä. Noh 8.1 ja 9.1 harrastimme suojaamatonta seksiä ja laukesi tietysti sisään. Mulla on munasarjoihin pienesti sattunut ja kun istuin junassa en pystynyt edes liikkumaan hetkellisesti. No eilen (16.1) alkoi flunssa ja kurkkukipu ja räkää ihan hitosti keuhkoissa. Onko mahdollista että olen raskaana? Milloin suosittelisitte tekemään rtestin? Kiitos nopeita vastauksia!
 
vierailija
Tarvitsen nopeasti apua! Mulla alkoi menkat 29.12 ja loppui 1.1. Mulla on epäsäännölliset menkat tai ainakin oon aina luullut että on. En ole pitäny kirjaa menkoistani ikinä. Noh 8.1 ja 9.1 harrastimme suojaamatonta seksiä ja laukesi tietysti sisään. Mulla on munasarjoihin pienesti sattunut ja kun istuin junassa en pystynyt edes liikkumaan hetkellisesti. No eilen (16.1) alkoi flunssa ja kurkkukipu ja räkää ihan hitosti keuhkoissa. Onko mahdollista että olen raskaana? Milloin suosittelisitte tekemään rtestin? Kiitos nopeita vastauksia!
 
vierailija
Hei hyvä väki täällä!
Luen tätä palstaa uskollisena ja itselleni vähän nauraen. Miten aikuinen ihminen ja fiksu nainen voi olla näin irrationaalinen? Pohdin tässä raskaudenmahdollisuutta enkä tee testiä, vaan mieluummin luen tätä palstaa ja vertaan muiden oireita itseeni. Jotenkin huvittavaa ja säälittävää yhtä aikaa.

Tiedän enemmän kuin hyvin, että on tavallaan turhaa vertailla: samalla henkilölläkin voi olla kovin erilaiset oireet eri raskauksissa, tai sitten ei oireita lainkaan. Tiedän myös järjellä, että oireet ovat pitkälti samat kuin ennen kuukautisia muutenkin. Tiedän myös, että raskautta toivova nainen pystyy mielellään kehittämään oireet fyysisiksi asti, niin että kirjaimellisesti yrjö lentää aamuisin. Ja silti, ei ole raskaana. Tämän kaiken tiedän järjellä. Niin ja mikä tärkeintä: tiedän, että asia selviää vain ja ainoastaan yhdellä tavalla. Tekemällä sen perhanan pirullisen testin.

Silti, vaikka yleensä olen työelämässä ja muualla kovin rationaalinen sekä järkevä, on järki lentänyt nyt ikkunasta. Olen naurettavana taikauskoinen, kyttään omia fiiliksiäni, enkä ratkaise tilannettani tekemällä testiä. Jos ystäväni olisi samassa tilanteessa, olisin marssittanut hänet apteekkiin jo aikoja sitten. Tai jos työelämässä joku asia olisi näin helposti selvitettävissä, olisin hoitanut sen oitis. Mutta nyt? Ehei. En tee muuta kuin luen tätä palstaa, kyttään omaa oloani ja jännitän jokaisella vessareissulla, alkaako ne kuukautiset vaiko eivät. Pelkään, että siitä puhuminen käynnistää menkat ja että todennäköisesti tämän viestinkin kirjoittaminen saa ne maagisesti alkamaan. Naurettavaa!

Onko kellään muulla näin ristiriitaisia fiiliksiä omaa sekoiluaan kohtaan?

Olen avoliitossa elävä nainen, ja toivon ensimmäistä lasta perheeseemme. Periaatteessa olemme puhuneet (tai mieheni on siis vaatinut), että alkaisimme tehdä lasta vasta ensi vuoden puolella, ehkä myöhemmin keväällä. Olemme käyttäneet kondomia ehkäisynä, sillä hormonit eivät sovi minulle. Olemme käyttäneet (aikuisina ihmisinä) sitä hyvin orjallisesti ja tarkasti. Se on ollut aivan alusta asti aina päällä, ei ole (silminnähden) koskaan hajonnut tai liukunut pois paikaltaan. Mutta nyt minun kuukautiset ovat viikon myöhässä. Kiertoni on 30 pvä ja nyt menoss 37 pvä. Testin siis voisi tehdä, mutta en uskalla... Pelkään pettymystä. Ihan kuin se olisi pahempi silloin kun tekee testin versus silloin kun menkat vain luonnostaan alkavat.

Oireetkin raskaudesta olevinaan itseltäni löydän ja en löydä. Mua on jo vajaan viikon ajan vuorotelle paleltanut ja hikoiluttanut. Lämpöä olen mitannut orjallisen (ja naurettavan) usein, mutta varsinaista lämmönnousua ei ole havaittavissa. Nuha mulla on, öisin nenä on tukossa, päivällä se välillä vuotaa. Rinnat on sairaan kipeät. Niin... Ja kaikki oireet voivat yhtä hyvin merkitä sitä, että menkat alkavat tai sitten sitä, että olen saanut flunssan(tai sikataudin lievänä).

Voi argh. Te varmaan ymmärrätte?
 
vierailija
Oi, ihan ko mie! Olen täysin samanlainen. Viikon miettiny ja tarkkailu itteä ja lykänny testin tekoa parilla päivällä. Tällä hetkellä tuntuu että menkat alkaa, niin on tehny useana iltana. Olen myös aatellu että olen ite saanu nämä tuntemukset aikaan omalla pohdinnalla. Vauva olisi toivottu. Mutta testiä en uskalla tehä juuri sen pettymyksen vuoksi. Kyllä se 9 kuukauen päästä on selvinny olenko raskaana vai en. :-D
 
vierailija
moikka olen seksinyt kuukausi sitten ja maha ei kasva mutta huonoaoloa on ja päätä särkee koko ajan ja olen vasta 11 ja tissit on isot ja herkät osaako joku sanoa olenko raskaana
 
vierailija
Nostan vanhan ketjun. En ole ikinä yrittänyt tulla raskaaksi ja ikää on 30v. Ovulaatio toimii hyvin, kuukausittain. Mieheni on 36v. Olimme yhdynnässä ilman suojaa ma, ti iltoina ja ke aamuna. Nyt on perjantai-ilta. Ke ovulaatiotesti näytti plussaa,tosin vähän hailakampana. Oireet kuitenki tulivat samalla aikaa (lima, ilmavaivat ja vihonta) ja to aamuna testi oli jo negatiivinen. Eli hedelmöittyminen olisi ollut kesiviikkona sen mukaan.

Nyt olen alkanu kuvitella jo oireita,tai en edes kuvitella vaan tänään on pistelly mahaa todella alhaalta vatsasta mikä on mulle poikkeavaa. Yleensä pms oireet alkaa jo 7-10pv ennen menkkoja joten nyt ehkä toivon ettei mitään oireita alkais. Jännitän ihan hirveästi tuleeko jotain kiinnitysvuotoa lähipäivinä tai muuta, kun ikinä ei mitään välivuotoja ole ollut. En malta odottaa ja testailen varmaan sen koko viikon ennen menkkoja noilla herkillä tikuilla
 
Jännääjä
Ihana löytää tämmönen ketju, vaikkakin vanha mutta samassa tilanteessa olevia on niin paljon, että lohduttaa lukea tämmösiä! Kohta ois parisen viikkoo oviksesta.. väsymystä iha karseesti, röyhtäyttää ihan koko ajan, finnejä ilmesty, päänsärkyä ja joitai muita pieniä oireita! Se että onko oikeasti oireita vai vaan pelkkää siitepölyn ja helteiden aiheuttamaa tai tämän ihmismielen keksimää, ei voi tietää.. niin jännää!! Perjantaina pitäis menkkojen alkaa, joten viikonloppuun pitäis vielä malttaa ainakin! Lapsi ois niiin tervetullut ja haluttu!! Peukut pystyyn!
 
vierailija
Menkat 11 päivää myöhässä..rinnat ollu arat ja ihan varma että menkat alkaa ihan just.. nyt ollu pahoinvointia varsinkin syönnin jälkeen. Monta vuotta lasta yrittäneenä olin jo luovuttanut ja tyytynyt osaani..minusta ei tule äitiä...tänään löysin laatikosta testi paketin jonka ostanut aikoja sitten...ajattelin tehdä yhden...se oli positiivinen..En uskonut ja tein vielä toisen joka myöskin positiivinen en voi uskoa tätä mutta ihmeiden aika ei taida olla ohi
 
vierailija
Menkat 11 päivää myöhässä..rinnat ollu arat ja ihan varma että menkat alkaa ihan just.. nyt ollu pahoinvointia varsinkin syönnin jälkeen. Monta vuotta lasta yrittäneenä olin jo luovuttanut ja tyytynyt osaani..minusta ei tule äitiä...tänään löysin laatikosta testi paketin jonka ostanut aikoja sitten...ajattelin tehdä yhden...se oli positiivinen..En uskonut ja tein vielä toisen joka myöskin positiivinen en voi uskoa tätä mutta ihmeiden aika ei taida olla ohi
Onnea:)
 
vierailija
Hauska lueskella täältä ihmisten jännittämisiä ja erilaisia oireita... itselläni pitäisi huomenna alkaa menkat, ja tässä olen muutamia päiviä kuulostellut oireita tai "oireita" :D

Eka raskauteni meni kesken 4+5, ja heti seuraavasta kierrosta tulin uudelleen raskaaksi. Selkeän plussan testasin vasta 5+1, eli kun oli reilu kolme viikkoa ovulaatiosta. Molemmilla kerroilla oireet alkoivat suunnilleen, kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa: hengästymistä ja korkeaa sykettä treenatessa, alavatsatuntemuksia, rintojen kasvua ja arkuutta, kahvi maistui pahalle, metallinmakua suussa, voimistunut hajuaisti. Varsinainen etova olo alkoi vasta 6. viikolla.
 
vierailija
Ekat oireet jo ennen plussaa; turvotus. Rinnat ja vatsa. Palelu. Mielialojen normaalia suurempi heittely ja väsymys.

Tietynlainen rauhallinen, tyyni onnellisuus, "tieto" kaukaisesti siitä, että jotain tapahtuu. Plussan jälkeen rinnat alkoi kipeytyä, etova olo ja heikotus lisääntyi. Turvotus ei ole laskenut. Mahassa menkkamaisia tuntemuksia. Ennen plussaa myös yksittäinen verivuoto, joka ei jatkunut, vaan ilmeni kerran vessakäynnin yhteydessä. Itkuherkkyyttä ollut myös :)


Kuinka nopeasti hedelmöityksen jälkeen teille on ilmaantunut raskauden ensimmäiset oireet? Minä joudun koko ajan juoksentelemaan vessassa, alavatsaa nippailee silloin tällöin ja päänsärkyäkin on. Mahdollisesta hedelmöityksestä on kuitenkin vain 12 vuorokautta, liekö tämä kaikki "kuvitelmaa" ja toiveajattelua vain?

Ainiin, ja viime viikolla minulla oli kuukautiset (?) tosiaankin lyhyet sellaiset ja niukkaa vuotoa. Hitsinvitsi toivon silti että raskaana olisin :) !
 

Yhteistyössä