Raskauden ensioireet?

  • Viestiketjun aloittaja Maria
  • Ensimmäinen viesti
Annukka
Kun lukee näitä kirjoituksia tulee se kuva että olen raskaana, on alavatsan kipuja, alaselän särkyä, väsymystä, pahointointia ja kylmä on koko ajan! Ja rinnat!!! Kipeät, arastaa ja nännit nöpöttää suurentuneiden pallojen keskellä hyvinkin mallikkaasti ;) mutta testiä en uskalla vielä ainakaan tehdä, itse yritän hillitä intoani, etten pety niin pahasti. Mieheni taasen intoilee ja on onnesta soikeana ku ajatteleekin että olisin raskaana <3

Saapi nähdä, testiä ostamaan viikon päästä jos kuukautisia ei ala kuulumaan :)
 
gina
Itselläni kierto yleensä menee siihen 30-37 välille. Joskun on menty yli neljänkympinkin, mutta ei pitkään aikaan. nyt mennään jossain 46 paikkeilla. Alavatsassa on ollut tuntemuksia jo pitkään, valkovuotoa on tullut normaalia enemmän ja pissalla saa käydä huomattavasti useammin. Eilen nännitkin aloittivat aristelun. Pahoinvointia ei ole ollut yhtään, joka hieman epäilyttää, kun aiemmin huomasi heti siitä. Viikko sitten tehty testi oli negatiivinen. Lupasin, että jos 50. päivään asti mennään ilman kuukautisia, sitten teen toisen, mutta jännittää kovasti. mitä jos sekin on negatiivinen? Tässä on jo ehtinyt tottua ajatukseen ja tuo mieskin sitä kovasti haluaisi, vaikka hänelle en ole vielä kertonut tuntemuksistani yms. Ei uskalla innostuttaa liian aikaisin.
 
Kidi
Mulla itellä menkat myöhässä kohta viikon (eli huomenna tulis viikko täyteen). Ekan testin tein 5.1.10 näyttii negaa sit toisen tein 8.1.10 näyttii haaleta plussaa ja tänään tein myös mutta näytti aika haaleta plussaa voiko olla mahdollista että olen raskaana mutta raskaushormooni ovat viel liian alhainen? Mua palelluttaa iltaisin ku meen nukkuu mul pitää olla kaikki mahdolliset päällä mut silti kylmä viime viikolla heräsin joka päivä klo 3 en yleensä herää yöllä.. En ramppaa vessassa käyn muutaman kerran päivässä.. Mutta väsyn todella helposti mieliala vaihtelee aika paljon.. Naama on paljon vaaleempi ku ennen.. (yleensä menkat ei oo myöhässä).. osaako joku auttaa mua..?
 
pelokas
Onko teillä kellään ollut kauhea nälkä öisin, pari päivää oviksen jälkeen... sekä sellasta en tiiä onko närästystä vai ällötystä ku joka yö tuntuu kummalta mut ei satu masuun siis.. tää on pelottavaa.. haluisin tietää onko kellään ollu samanlaisia?
 
kysun
Olenpa minäkin sitten raskaana. Tein ekan testin joskus paljon ennenku kuukautisten pitis alkaa, siinä näkyi tositosi haalea viiva.. Toisen testin tein nyt 14pv, viiva oli jo selkeämpi ja kyllähän siitä jo selvis, että raskaana tässä ollaan. Kumminki piti tänään tehdä vielä yks testi, kun oli ylimääräinen ja tosi vahva viiva.. Jes. Ihanaa.
Mulla on myös kummallisia oireita.. Kaksi poikaa meillä jo on, mutta ei kyllä kumpikaan raskaus näin ole alkanut, eikä ollut missään vaiheessa.

Koko ajan ihan hemmetin heikko olo, oksettaa, muttei kumminkaan ole tarve oksentaa. Vasta löysällä ajoittain, ei oo kivaa! Ruoka ei juuri maistu, ällöttää vain.. Vatsa tosi kipeä välillä.. Mietinkin, että pitäiskö mun soittaa heti huomenna neuvolaan, ja kysyä myös näistä vatsakivuista.. Ettei vaan olis mitään...

Mutta täällä sitä vain yritetään valvoa yövuorossa, kun heikotus on suurin. Tekis mieli vain nukkua!! :p
 
toiveikas!
Luin tuolta aiemmin kaikkee oireita, mulla pitäis alkaa niin ku pe menkat. Tein yhden vilja testin , joka pitäis näyttää plussaa tosi ajoissa, mut ei vielä ainakaan näyttäny...itketti hieman! Marraskuussa nimittäin meni kesken 3 kuulla. nyt toiveissa vauva...! Mulla kuitenki oireita jonku verran, alavatsaa välillä vihlaisee ja sitten valkov. on sellaista liimaisen oloista...! Varmaan myös kuvittelen nekin! Katsotaan nyt..kovasti odotellessa perjantaita. Plussa onnea myös muille....! Tämä odottelu ja kaikki on vaan niin perseestä!!
 
-
Jännityksellä siis odotellaan seuraavia kuukautisia täälläkin saapuvaksi..
Sanokaahan nyt että ei ole mahdollista tulla raskaaksi yhden villin viikonlopun aikana (juuri ennen kuukautisia), pe ja la siis nämä suojaamattomat yhdynnät tapahtuneet, su alkoi menkat ihan odotetusti, oli tosin niukemmat ja lyhyemmät kestoltaan mitä yleensä, mutta eikö tuo aika nyt ole se lähes huonoin ajankohta kuukaudesta hedelmöittyä? Ja eihän oireet nyt voi näin pian ilmaantua, kun aikaa tuosta on kulunu vasta pari viikkoa?
 
toiveikas
Ehkä oletkin raskaana....onhan se toki kaikista epätodennäköisin ajankohta raskautua mutta who knows...! Toivotaan kovasti. Mulla taas sellaset fiilikset et varmasti alkaa menkat turha siis toivoa taas mitään! Oireethan kyllä voi alkaa heti kun hedelmöitys tapahtuu ja kiinnittynyt sinuun!
 
höhlä
Mulla pitäis alkaa menkat lauantaina. Ollaan vuosi yritetty lasta ja yksi keskenmenoon johtanut raskaus viime syksynä. Nyt jotenkin päässyt pahimman surun yli ja toiveena uusi raskaus. Tarkkailen kokoajan itseäni. Alavatsaa nippailee ja pari kertaa on kouraissut kunnolla. Toisin keskenmenon jälkeen nippailua on ollut muutenkin. Palelee ja on valkovuotoa. Viimeksi kun olin raskaana mitään oireita ei kuitenkaan ollut ennen kuukautisten pois jäämistä. Olen ostanut kaksi raskaustestiä josta toisen tein malttamattomana jo eilen. Negaa näytti. Sitä vain niin toivoisi pikkuihmeen tapahtuvan.
 
Toiveikas
malttamaton samassa veneessä ollaan tai ilmeisesti kaikki =)! Mulla on palellu pari päivää koko ajan ja sit kans jotenki mahaa ja selkää silleen särkeny tai ei kuukautiskipu tyyppisesti...en tiedä vai särkeekö lonkkia...joka tapauksessa. Perjantai olisi jo perjantai...
Munasarjoista en varma...ehkä mullakin sieltä särkee..! Onhan ne kierukat joskus pettäny.
On niin hermostuttavaa odotella ja miettiä koko ajan , toisaalta toivoo ja toisaalta yrittää olla elättelemättä turhia toiveita!!
 
Iloinen
Mulla on ollu oireina tuota samaa alavatsan "nippailuja" jo muutaman päivän, jollei iha viikkoa. Ja huimauksentapaistakin oli tuossa maanantaina, ja ennen huimailuja mulla oli flunssan oireita ja hieman oli lämpö koholla (37.1 korkeimmillaan). Menkkojen pitäis huomenna alkaa. Mutta malttamattomana tein eilen raskaustestin, näytti plussaa. Tein tänään aamusta vielä toisenkin, sekin näytti plussaa. Ollaan oltu mun miehen kanssa hyvin onnellisia, tänään kerrottiin molempien vanhemmille, ja hekin oli iloisia! :)
 
-
Voi että, onnea paljon! :)

Täällä tänään pähkäilty kokopäivän että käviskö jo ostamassa testin vai ei, vielä en uskaltanu. Nyt kun oli muutakin tekemistä kun pohtia tätä asiaa, niin tuli mieleen että onkohan mulla mitään oireita ylipäänsäkään, vai onko nää nyt mun mielikuvituksen tuotosta vaan.. jotenkin vaan on ollu kokoajan semmonen tunne että nyt se sitten tärppäs, mutta voihan sitä uskotella itelleen hullumpiakin asioita.. ;)
Noh, parin viikon päästähän sen viimeistään sitten näkee, ei vaan jaksas millään odotella..
 
Maria meikäläinen
itselläni pitäis alkaa kuukautiset minä hetkenä hyvänsä. Viimeisten kk:n (jos niitä kuukautisiksi pystyi sanomaan) jälkeen olen tuntenut ajoittain voimakasta väsymystä, pää oli kipeä varmaan kaks viikkoo, valkkaria ollut tavallista enemmän ja sit olen ihmetellyt kun nenä on tukossa iltaisin..ylösnoustessa myös vintti pimenee melko helposti. nyt on menkkamaisia kipuja ollut useempana päivänä. kourastanu vatsassa muun muassa, mutta ei ainakaan vielä ole vuotoa kuulunut. Ehkäpä nämä ovat vain mielikuvituksen tuotetta nämä kaikki "oireet" =)
 
Toiveikas
Oletko maria tehnyt testiä? Mä tein aamulla negaa näytti. Kuukautiset kyllä alkaa normisti heti tarkalleen nyt vaan ihan ruskeeta valkovuotoa tuli aamulla vähän ei mitn muuta!!! Todella ärsyttävää kun ei tiedä ja taas vaan odotella! Toivottavasti Maria sulla tärppää!!
 
Toiveikas
Oletko maria tehnyt testiä? Mä tein aamulla negaa näytti. Kuukautiset kyllä alkaa normisti heti tarkalleen nyt vaan ihan ruskeeta valkovuotoa tuli aamulla vähän ei mitn muuta!!! Todella ärsyttävää kun ei tiedä ja taas vaan odotella! Toivottavasti Maria sulla tärppää!!
 
maria
tein testin kolme päivää sitten ku vaivas niin paljon, mutta negaa näytti ainakin silloin vielä. onko sulla ollut millasia oireita muita? itse en jaksa uskoa että olisin raskaana mutta tuo väsymys on pistänyt merkille niin paljon. ehkä sitä sitten päässään myös kuvittelee nuo kaikki muut oireet.
 
toiveikas
No ehkä oot raskaana. Mä tein kans ke testin sit tänä aamuna ja negaa..mutta menkkoja ei kuulu...kuitenki yleensä kellon tarkka! Päänsärkyö ollu eilen tosi kova koko päivän sit palellu aika paljon siis sisälläkin vaikka tosi lämmintä. sitä valkov. ollut jo pari viikkoa runsasta mut ei silleen muuta. Vähän huono olo ollu jos en oo syöny. Mä haluisin olla raskaana mut koitan ajatella et en oo niin ei sit harmittais jos alkaiski menkat. Tee uudestaan testi vaikka huomenna tai sunnuntaina...jos menkat kuiteski myöhässä niin yleensä raskaana =) mut eipäs taas toivota liikaa ;)
 
maria
no itellä on tänään kp 28 eli ei vielä myöhässä ainakaan ole. viimeksi ku menkat alko niin mulla oli varmaan kolme päivää aika kipee maha. jouduin ottamaan ihan särkylääkettä jne. yleensä alkaa melkeen heti ku on noin kipee maha... sit kuitenki menkat alko. ne oli aika niukat mitä yleensä ja maha oli ihan sairaan kipee. ja sillon samasena päivänä mulla oli mahatauti. (vai mitä sitten olikaan). piti käydä oksentaan kolme kertaa. mutta eiköhän se ollu ihan normi mahatauti...... mutta saas nähä miten nyt käy. palelee koko ajan. sähän voit olla raskaana!!!! :)
 
toiveikas
No niin että eipäs sitten siitäkään tiedä. Vertaa miten muuten alkanu kk yleensä ne toistaa samaa kaavaa..kipee alamaha sitten vuotoa jne. Mut jos ei mitään niin ehkä oletkin...onko sulla kierto tasan 28pvä..? Saattaahan olla että Hcg on cielä tosi alhainen jonka vuoksi ei näy testissä..odotellaan ainaski viikko niin eiköhän sitten =)
 
Miss Anna
Alkuperäinen kirjoittaja masumamma:
Oireet:
väsymys, muutokset rinnoissa, tihentynyt virtsaamistarve, pahoinvointi, hajut, vastenmieliset ruuat ja juomat, oudot himot, nälkä, vilunväreet, mielialat, vihlaisukivut, muutokset vatsan toiminnassa, tukkoinen nenä

Ensimmäiset merkit raskaudesta saattavat ilmaantua äidille jo ennen kuin kuukautiset ovat edes myöhässä mutta kaikki eivät oirehdi kummemmin koko raskausaikana.
entä selkäsärky? mua särkee selkään ja vatsaan. sellaista polttavaa kipua alaselän lihaksissa ja vatsakipuani voisin verrata kuukautiskipuihin
 

Yhteistyössä