Raskauden ensioireet?

  • Viestiketjun aloittaja Maria
  • Ensimmäinen viesti
Lumikki
En näköjään osaa enää laskea.. kp 30 siis menossa tänään.

pelkäävä: Niin mäkin ajattelin, et ois harvinaisia, mut "pelottaa", et se harvinaisuus on sattunut kohdalle. Olisko teillä huono juttu, jos olisit raskaana?

pikku2: mustakin tuntuu ihan siltä, et oisin raskautunut ja pelottaa tuo korkealta tippuminen. Ku pystyiskin viettämään seuraavat 9 päivää muistamatta koko asiaa, mut nyt tuntuu, et vessassa käynnit on päivän kohokohtia.
 
-
Joku tais tuolla mainitakin, että testin tekemisen jälkeen menkat kyllä varmaan alkaa, ja niinhän se kävi täälläkin :)
En edes ehtiny apteekkiin testiä hakemaan, kun menkat jo alkoi. Nää oli kyllä kummallisimmat menkat sitten teinivuosien (kestivät ihan jopa kai kolmisen päivää, plus sitä ihme vuotoilua ennen sekä jälkeen itse menkkojen), että mielenkiinnolla jään odottamaan ensi kuuta. Ei kyllä yhtään haittaa vaikka tuo kierto venyis sinne kolmenkymmen päivän tienoille, nuorempana kun sain olla onnellinen jos meni kaks viikkoa kuussa että EN ois vuotanu..

Mutta joo, kuten jo aiemminkin totesin, pää tekee (toivovalle ;) ) aina joskus tepposia. Täällä tämä mahdollinen raskaus ei olisi ollut mitenkään suunniteltu, mutta ei mitenkään ei-toivottukaan, joten hirveitä paineita mulla henk.koht. ei tämän asian kanssa ole suuntaan eikä toiseen. Toisaalta ois ollu "kiva" olla raskaana, mutta kyllä kai tässä ehtii vielä :)

Mutta tsemppiä kaikille muille yrittäville, ja onnea myös jo plussanneille :)
 
KS
Tällä viikolla kohtalon hetket, toivoen että menkat eivät siis alkaisi.. Huomenna 28/28-30..
Tuntuu todella, että pää kehittelee kaikenlaisia tuntemuksia, olo ei omasta mielestä tietenkään ole ollenkaan sellainen kuin normaalisti ennen menkkoja ;) Nyt parin päivän ajan ollut tukkoisuutta ja pienta nuhaa, viikonloppuna jälleen vihlaisuja alavatsassa.
Täytyy nyt yrittää rauhoittua ja keskittyä kokonaan muihin asioihin, testit kehiin viikonloppuna jos hyvin käy. Tsemppiä kaikille muillekin kärsimättömille odotuksen odottajille :)
 
pelkäävä
joo no täytän tänävuonna vasta 19 ja opinnot kesken eikä oo töitä... just muuttanu omilleen ja poikaystävänki kanssa vasta kohta 5kk :SS eli olis se paha juttu :( nyttenki huono olo.. toivottavasti johtuu jostain ruuasta.....
 
Pääsen testailemaan ( taas kerran ) ensi viikolla :heart:
Oireet samat kuin aiemminkin eli ravaan vessassa, syön koko ajan ja mahaa kipristelee/vihloo ja jomottaa kuin ennen menkkoja.
Jotenkin ei vaan kauheasti jaksa innostua toivomaan....Raskaana olen ollut kolmesti vuoden aikana ja aina mennyt kesken ennen rv 10 :(
Mutta jos vaikka tällä kertaa...
Jotenkin toivoo jo että menkat alkaisi ajallaan niin ei ehtisi toivoa ja tipahtaa korkealta yhä uudelleen.
Voimia ja toivoa muille plussanneille/ toiveikkaille :hug:
 
tietämätön
mulla on ollut jos jonkinlaista raskausoiretta itsellä n.viikon ajan. tein ensimmäisen testin kp 27/29 ja sit toisen testin kp 30/29 ja molemmat oli negatiivisiä...nyt menossa kp 31/29. testit oli cittarin pregcheck testejä..osaako joku sanoo et testasinko liian aikaisin? menkkoja ei näy vieläkään ja "oireet" jatkuu...milloin kannattais tehdä uusi testi? ja mikä testi olisi hyvä?
 
Tietämätön: Suosittelen hakemaan apteekista eri merkkisen testin. Itse tilasin juuri netistä 2kpl First Signal-testejä, joita on kehuttu ja ovat herkkiä (näitä löytyy ainakin yliopiston apteekista ja hinta oli n. 6,70?). Tuolla kp:llä voit varmasti tehdä testin ihan mihin aikaan vuorokaudesta tahansa, vaikka tietenkin aamulla näyttää varmiten.
Itsellä menossa kp 35/27-35(?). Tänään pitäis testien tulla postissa ja voi olla, etten malta odottaa huomisaamua pidempään... :) Menkkamaiset kivut ja turvotus kestäneet jo viikon ja pientä tuhrua tuli 2-3krt/pvä 3 päivän ajan. Välillä ollut myös tosi etova olo viime päivinä, joka pahenee syönnin jälkeen.
 
Jen
Mulla on myös ollut "raskausoireita" jonkin aikaa, tein myös tänään aamulla cittarin testin näytti negaa... kp 26/28 olen aika malttamaton... :)

Oireita mulla oli myöskin jo viime kierossa mutta silloin en ollut raskaana.
Meillä on ollut nyt kahtena kiertona apuna clomit ja palleroita on hyvin tullut (2-3) ja oviksenkin olen liuskoilla pongannut, mutta lasta ei näy ei kuulu.
Ens kierrossa olis tarkoitus tehdä inseminaatio, jos siis nyt ei onnaa...
Ollaan 30-v naimisissa oleva pariskunta.
Lasta ollaan yritetty melkein kolme vuotta, joista vuosi on kättäri ollut mukana hommassa..

Oireina mulla on ihan samoja kuin monilla jotka on raskautuneet..
-lämpöä viikon verran (37-37,4)
-nenä on aivan tukossa
-pääsärkyä
-itkuisuuttakin on ollut vähän...
-janottaa koko ajan ja kun juo sekään ei auta...
-nippailee alavatsassa
-alavatsa on jonkun verran turvonnut
-ilmavaivoja (illalla)
-vatsa hiukan sekaisin
-alaselkä kipu (ei paha, jomotusta)
-valkovuotoa parina päivänä
-eilen vähän jotain punaista (tosi vähän)
-menkkamaista kipua ollut jo tosi monta päivää, yleensä ne tulee silloin kun menkatkin.. (paitsi viime kuussa)

Mietin että voiko ne clomit aiheuttaa mulle nää tuntemukset????
Kun kysyin kättärillä niin lääkäri sanoi että ne oli varmaan oviksesta... Hmm.. mut mähän kuitenkin bongasin oviksen niillä liuskoilla... Nyt siis tässä kierrossa käytin kaikki 10kpl liuskoja tutkiakseni tuleeko siinä useampi ovis... eipä tullu kuin se yksi!

Eli voiskohan meillä olla jo se ONNENPÄIVÄ ?!?!
Pitää vaan odottaa vielä perjantaihin....tai lauantaihin....
 
alussa olija
Mulla oli ihan ekana oireena melkeen heti oviksen jälkeen kipeytyneet rinnat. Ne kipeytyy normaalisti vasta 4-5 päivää ennen menkkoja. Myös kummaa röyhtäilyä esiintyi jo viikkoa ennen menkojen alkua. Menkkojen alkamispäivänä kp 30/30 leukaan puhkesi iso jakivulias finni. Yleesä finnejä on ollut todella harvakseltaan. Myös nännit tulivat todellakipeiksi menkkojen alkamispäivänä. Väsymystä on ehkä myös jonkin verran ollut, mutta ei mitään kovin huomattavaa.

33/30 tein testin ja plussaahan se näytti heti. Ei varmaan tarvinnut odotella kuin muutamia kymmeniä sekuntteja niin vahva viiva näkyi apteekin omassa raskaustestissä. Sen jälkeen on rinnat oleet edelleen kipeät ja näläntunne on lisääntynyt, mutta muuten oireita ei juurikaan ole. Saapi nähdä missä vaiheessa alkavat.
 
mulla eka oire on ollut kummassakin raskaudessa sellainen vähän kipeähkö olo...tai sellainen, että poskia kuumottaa ja olo on "omituinen".

rinnat eivät ole kipeytyneet kummassakaan raskaudessa.

tokassa raskaudessa alkoi pahoinvointi melko aikaisessa vaiheessa, ekassa ei ollut sitä ollenkaan.
 
Janina
Moikka! Itelläni oli ainakin tosi pahat alkuraskaudenoireet! Ekaks jäi tietty menkat,ei ollu mtn merkkejä,et alkais (normaalisti vatsa kipee jne.) Sit alko hirvee närästys ja tuntu et koko ylävatsa on ihan tulessa. Sit tissit kipeyty ja olin jo melko varma et oon raskaana,en ollu viä testiä tehnyt. Näitten oireiden jälkeen sit tuli flunssa-oireita ja vaik oon hyväkuntonen ni pienikin kävely (portaat tms.) sai hengästymään. Paleli,ja väsytti koko ajan. Sit tein neljä raskaustestiä,eka ei ollu nii vahva plussa kun sit viimene jonka tein aamupissasta, oli ihan selkee. Tän jälkeen alko alavatsa kivut, nipisteli ihmeellisesti ja kahen pvän ajan tuli myös veristä tosi niukkaa vuotoa,limaista mutta kirkasta verta kuitenki.
Tästä pari päivää, eli n. rv5 alko järkyttävät aamupahoinvoinnit,jotka sit lopulta oli ihan 24/7. Ainoo mitä pysty syömään oli lihaliemi. Jokainen ruoan haju teki huonoo. Ihan ku olis ollu hirvee krapula koko ajan. Et semmoset oireet oli tääl :) Tupakka,kahvi,valkosipuli,paistettu jauheliha jne. "tavalliset" ruoan tuoksut sai oksentamaan heti. Hiuslakka oli kans yks joka teki tosi heikon olon.
Tosin mun osalta toi raskaus päätty keskeytykseen..
 
Syksy vauva
Ensimmäiset oireet tuli melkein heti hedelmöittymisen jälkeen. Itsellä on rinnat yleensä kipeaät vasta 3-5 päivää ennen kuukautisia, mutta nyt kipu alkoi jo pari päivää oletetusta ovis päivästä. Pari päivää ennen kuukautisia alkoi todella tiheä vessassa ramppaus. En vielä kyllä tämänkään tajunnut olevan raskausoire. Pari päivää kun menkat olivat myöhässä aloin ihmettelemään että missä ne viipyvät (yleensä ovat tosi säännölliset). neljäntenä päivänä kuukautisten alkamispäivästä tein apteekin oman testin ja odottaa ei tarvinnut kun noin 15 sekuntia kun selvät viivat jo värjääntyi tetiin.

Tämän jälkeen oireet ovat pysyneet piilossa. Satunnaista kuvotusta aina välillä. Ehkä hieman väsyneempi olo. Toisaalta tunnen itseni talviaikaan muutenkin melko väsähtäneeksi. Vessassa ravaaminen jatkui ja rinnat ovat olleet nyt kipeät koko ajan. Lisäksi tiettyjä hedelmiä tekee tosi paljon aina välillä mieli. :) Pieniä vihlaisuja ehkä mahassa kun yskii tai tekee äkillisiä liikkeitä.

Nyt olisi viikkoja 6 + 3 eikä muita oireita ole edellä mainittujen lisäksi ilmaantunut. Oli pakko tehdä eilen uusi testi kun oli niin epätietoinen olo siitä, että voiko sitä olla raskaana kun on näin vähän oireita.
 
Marraskuussa-10
Jätin pillerit pois vuoden vaihteessa ja rakastelimme ilman ehkäisyä, mutta tammikuun lopulla tuli menkat. Nytten menkat myöhässä, rinnat arat, varsinkin yöllä, ja vessassa saa ravata liki puolen tunnin välein, jos yhtään syö ja juo, öisinkin 3-4 kertaa. Uskon, että olen raskaana, käyn kuitenkin hakeen apteekista testin, jotta asia on niin, kuin uskon. :)
Tää lapsi on toivottu ja odotettu, mutta silti hieman hirvittää tulevat ajat... Mutta kyllä niistä selvitään ja tsemppiä kaikille plussaa odottaville ja plussanneille!
 
minä vain =)
Alkuperäinen kirjoittaja Halukas äidiksi..:
piti lähteä tänne kyselemään ennen kuin alan mitänä kummempaa tekemään. ollaan mieheni kanssa yritetty puol vuotta saada toista lasta (ensimmäinen 4v), Helmikuussa meni kesken, ja nyt olisi uutta yritystä. Ovulaatio oli viime viikolal ja nyt on ollut pari päivää pahaa oloa, pissillä on pitäny juosta (jopa yöllä herättäny), valkovuotoa on tullut reilummin (ihan kuin olisi jatkuvasti märkänä), ala mahassa pientä vihlaisua ja muljuisua välillä. Onko kaikki tämä vain toiveiden kanssa olemista vai voisiko olla mahdollista? Voiko raskauden oireet tulla, jos haluaa kovasti? En uskaltaisi vielä kertoa miehelleni mitään.
Kyllähän se on aivan mahdollista, että mieli tekee kepposia...Meidän naisten kroppa kun on siitä niin ihmeellinen että jos jotakin haluaa oikein paljon niin kroppa reakoi siihen...mutta toivotaan kuitenkin että testissäsi on plussa :)
 
epäileväinen
Moi!
Harrastin seksiä ovulaation aikaan, viikko sitten lauantaina. Pari päivää sen jälkeen alkoi vasemmalla alavatsassa "kipu" ja eräänlainen painontunne, jota on kestänyt nyt siis melkein viikon ajan. Välillä tuntemus laantuu, tänään tunne siirtyi välillä keskelle vatsaa. Myös vasemmalla alavatsassa edelleen nipistelyä. Eilen ja tänään olen myös käynyt vessassa normaalia tiheämpään ja alavatsassa on turvottava tunne ehkä hieman vahvemmin kuin tähän asti. "Kipu" on myös tuntunut välillä selässä(etenkin istuessa), samantyylinen kuin menkkojen aikaan. Pelottaa että tämä on virtsatulehdusta :O Onko kellään kokemusta? Itselläni ei ole ennen ollut minkäänlaista tulehdusta virtsateissä..
 
titica
kävin labrassa ja testi näytti negatiivista. kuitenkin mulla on nytkin ihan outoja oireita. on kylmä ja kuuma samaan aikaan ja huimaa hillittömästi. Lisäksi rinnat on kipeet kokoajan ja tekee pahaa. kaipaisin nyt tietoa josko jollakin sama ongelma?
 
Moi kaikille, Santtu82 täällä taas!

Mun jorinoita löytyy tuolta viestiketjun ekoilta sivuilta, joissa pohdin raskautta marraskuussa. Silloin vauvaa ei ollut yritetty, sillä avomieheni halusi odottaa kevääseen. Ja raskaanakaan en ollut, vaan klassisesti toivoin vain ja mieli teki (ainakin vähän) tepposet. Nyt on se kevät, mies toden totta pohti asioita ja helmikuusta on vauvaa yritetty. Ensimmäistä kiertoa siis jännätään.

Edelliset kuukautiset alkoivat 15.2. Ovulaatiolaskureiden mukaan mulla olisi pitänyt olla ovis viimeistään 3.3. (kk päivänä 14.) Kuinka ollakaan, ovulaatiotikut eivät sitä löytäneet. Hetkeksi mieleeni nousi huoli, että en ovuloi. Todellisia yrityksiä kun ei ole aiemmin ollut. Mutta sitten, kk päivänä 20 eli viime viikonloppuna ovulaatiotesti näytti plussaa. Ja mies joutui töihin
:LOL:

Laskujeni mukaan seuraavien kuukautisten pitäisi alkaa tulevana tiistaina (keskimääräinen kiertoni kun on 30pvä), mutta nyt pohdituttaa seuraava asia: Jos ovuloin muutenkin keskimääräistä myöhemmin, kierto on pitkä ja joskus hieman epäsäännöllinen (28-33 pv), voiko plussaa vielä ensi viikolla pärähtää mittariin? Jos hedelmöittyminen on tapahtunut vasta viime viikonloppuna, voiko plussan saada jo reilua viikkoa myöhemmin? Tietääkö kukaan?

Sukuni on ollut varsin hedelmällistä väkeä ja toki toivoisin itsekin olevani. Vaan eihän sitä tiedä, kun tämä on eka yritys. Oikeastaan olen löytänyt itsestäni vain 2 oiretta, joiden perusteella voisin ehkä olla raskaana. Ja nämäkin taas samalla pohdinnalla ja ymmärryksellä kuin aiemminkin: tiedän että mieli on voinut puijata kroppaani.

Mulla on ollut nyt jonkun päivän sellainen "kummallinen tunne" alavatsassa. Painontunne lähinnä. Sellaista ei yleensä liity mun kuukautisiini. Toisaalta, mulla on usein ollut virtsatieinfektioita ja taannoin yhden sellaisen taas hoidin, joten pohdin että tunne voi toki liittyä siihenkin. Tai sitten kehitän sen vain päässäni.

Toinen oire on se, että olen rampannut 4 yötä kerran yössä vessassa. Yleensä en käy koskaan. Virtsisten takia mulle on kehittynyt varsin hyvä pidättelykyky ja olen aina pystynyt nukkumaan 10:kin tuntia putkeen, vaikka olisi jonkinmoinen vessahätä. Toisaalta, noiden virtsisten takia olen viime viikkoina lisännyt juomistani, joten ehkä se saa aikaan öiset hädät. (Toisaalta, olen ennenkin lisännyt juomista kausittaisesti tulehdusten aikaan, eikä se ole vaikuttanut.) Päivällä en ole havainnut että virtsaaminen olisi erityisesti lisääntynyt. Ja mitään muita oireita ei ole.

Kuten selvää, kaikkea sitä toivoo oireeksi, mutta mistään ei vielä mitään tiedä.

Kysymys kuuluukin, kanssasisaret, miten sen plussan kanssa? (Aiemmin tekstissä esitetty kyssä).
 
katjuska
Jännät päivät täälläkin käsillä.. edelliset kuukautiset alkoivat hieman "oudosti", ensin pari päivää ihan snadisti tiputtelemalla 11.2. muutaman päivän jälkeen hieman reippaammin. Jos tuosta alusta asti lasken niin nyt olisi kp29/30-32 menossa. Malttamattomana tein jo aamulla herkän testin, ja siihen piirtyi aivan heikko viiva, juuri ja juuri testiajan sisällä..??Oireina on ollut:
pienoista palelua
muutama päivän ajan väsyä
rintojen arkuutta
lämmöt koholla noin 37 reilun viikon ajan
muutaman kerran oikein kunnon vihlonta aivastaessa
lisäksi parin päivän ajan jotenkin varma olo että nyt on jotain tapahtumassa

Joulukuisen keskenmenon jälkeen päätettiin alkaa heti yrittämään, pari kiertoa tässä välissä on ehtinyt tulla ja se selkeä plussa olisi enemmän kuin toivottu!
Tänään apteekin kautta kotiin ja aamulla uusi testi :) Huomenna juhlistetaan ystävän synttäreitä niin olisipa kiva saada hyvä syy olla juopottelematta liikaa.. tosin tulipa testissä plussa tai nega, niin tuskinpa riskeeraan mitään siitä huolimatta ;)
 
katjuska
Alkuperäinen kirjoittaja katjuska:
Jännät päivät täälläkin käsillä.. edelliset kuukautiset alkoivat hieman "oudosti", ensin pari päivää ihan snadisti tiputtelemalla 11.2. muutaman päivän jälkeen hieman reippaammin. Jos tuosta alusta asti lasken niin nyt olisi kp29/30-32 menossa. Malttamattomana tein jo aamulla herkän testin, ja siihen piirtyi aivan heikko viiva, juuri ja juuri testiajan sisällä..??Oireina on ollut:
pienoista palelua
muutama päivän ajan väsyä
rintojen arkuutta
lämmöt koholla noin 37 reilun viikon ajan
muutaman kerran oikein kunnon vihlonta aivastaessa
lisäksi parin päivän ajan jotenkin varma olo että nyt on jotain tapahtumassa

Joulukuisen keskenmenon jälkeen päätettiin alkaa heti yrittämään, pari kiertoa tässä välissä on ehtinyt tulla ja se selkeä plussa olisi enemmän kuin toivottu!
Tänään apteekin kautta kotiin ja aamulla uusi testi :) Huomenna juhlistetaan ystävän synttäreitä niin olisipa kiva saada hyvä syy olla juopottelematta liikaa.. tosin tulipa testissä plussa tai nega, niin tuskinpa riskeeraan mitään siitä huolimatta ;)
Päivä tuon edellisen viestin jälkeen pärähti kuin pärähtikin kunnon plussa (clearblue herkkä). Hädin tuskin tarvitsi kahta minuuttia sitä odotella :) Kierrot ehkä hieman sekalutta, mutta menossa tuolloin noin kp30/30-32.
Nyt toivotaan, että kaikki sujuu tällä kertaa hyvin. Pienin pelon sekaisin tuntein joulukuisen keskenmenon jälkeen..
Toistaiseksi ei mitään muita oireita kuin nuo aikaisemmin mainitut.


 
Tepa
Hei! Mua vähän jänskättää tällä hetkellä, ku tajusin tänään, et oon laskenu jotenki väärin tässä kuussa mun kierron. Mun kierto on ollu nyt viimiset kolme kertaa 33 päivää (aiemmin ollu aika epäsäännölliset sen jälkeen ku jätin pillerit pois), eli mulla ois pitäny alkaa menkat keskiviikkona. Olin nyt siis jotenki ajatellu, et ne alkais tänään ja vähän sellasia oireitaki alko tuntuun alavatsassa, et ne vois alkaa. Ei oo sit kuulunu mitään ja aloin sit laskeen päiviä ja tajusin, et nehän on jo muutaman päivän myöhässä! Katoin raskauslaskurista, että nyt ois rv 4+2 jos oon raskaana (toivottavasti oon!).

Me ollaan yritetty kohta 2 vuotta, mutta alkuun mulla oli pillereiden pois jätön jälkeen tosi epäsäännölliset menkat, kierto oli muistaakseni pahimmillaan 46 päivää. Tuli kyllä tehtyä useampiki testi silloin. Suurta epäsäännöllisyyttä (vaihtelua) kesti reilun vuoden, minkä jälkeen kierto alko vakiintuun siihen 30-35 päivää ja nyt tosiaan ollu useamman kuukauden sen 33 päivää ja tänään ois menossa jo päivä 36.

Aiempina kuukausina oon kuvitellu jo monta kertaa, et nyt oon raskaana. Löysin itestäni kaikenlaisia oireita. Tällä kertaa en oo miettiny koko asiaa, koska laskurin mukaisena ovispäivänä mun mies oli kipeänä eikä siis tehty mitään. Ajattelin heti, et siihen se nyt meni, en tuu nytkään raskaaksi. Kyllä me pari päivää aiemmin oltiin hommailtu, mut jotenki vaan ajattelin, et ei tästä taaskaan tuu mitään. Ja ehkä siksiki meni nää päivät sekaisin, ku en oo ajatellu asiaa enkä kytänny kalenteria ja miettiny oireita yms. Tänään aloin myös sen takia laskeen päiviä uudestaan, ku aamulla oli vähän huono olo, ku tein aamupalaa ja sit ku lähdin töistä bussilla, ni matkan aikana tuli huono olo. Se ei oo mitään uutta sinänsä, ku mulla tulee usein autopahoinvointia, varsinki jos en oo syöny vähään aikaan, kuten esim. töistä lähdettäessä. Mutta me mentiin sit mun miehen kans kaupungilla syömään ja nyt ei paha olo sit mennykään ohi, niinku se yleensä tekee syömisen jälkeen. Mulla on nytki edelleen vähän kuvottava olo. En oo oksentanu, mut kuvottaa. Mittasin lämmönki, ja se oli 37,1. Mikä voi tietty johtua menkoistaki... Alavatsaa vähän nippailee, mut seki voi tietty olla menkkojen alun oire. Ei se kyllä tunnu ihan samalta, ku silloin ku menkat yleensä alkaa. Rinnat on vähän arat, mut niin ne on myös menkkojen alussa. Tällä viikolla on väsyttäny tosi paljon ja palelee lähes koko ajan.

Et näin yhteenvetona vielä tähän pitkään (sori) viestiin, ni menkat on pari päivää myöhässä ja oireita on muuten samantyylisiä ku menkkojen alussa, paitsi pahoinvointia ei yleensä oo menkkojen aikana. Nyt sit toivon, et vihdoin oisin raskaana, ku sitä on niin kauan jo odotettu! Ajattelin kuitenki odottaa vielä viikonlopun yli ja jos ei vielä oo alkanu menkat, ni käyn sit maanantaina ostamassa testin. En oo vielä uskaltanu puhua mun miehelle tästä, mut halusin kuitenki avautua tästä jolleki, ni päädyin sit kirjoitaan tänne. :)
 
Tepa
En sit malttanu odottaa maanantaihin asti, vaan tein testin tänään, ja positiivinenhän se oli! :D Mieski tietää jo. :) Tää oli niin ihana uutinen et vaan hymyilen koko ajan! Aamulla teen kyllä vielä varmistustestin, mut sit kai pitääki alkaa varaamaan neuvolaan aikaa. :)
 

Yhteistyössä