Raskaus ja peräpukamat - on mutta ei vaivaa??

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Onko olemassa raskauden aikana käytettävää lääkettä, joka pyrkisi poistamaan peräpukamat, eikä vain hoitamaan itse oireita?

Mulla on useampi peräpukama tullut tämän raskauden aikana ja lähtökohtaisesti ovat "sisäpuolella" mutta aika ajoin erinäisissä tilanteissa pullahtelevat näytille. Eivät kutise, eivätkä ole kipeitä, mutta en todellakaan halua niiden tuosta enää kasvavan.

Onko niistä mahdollista päästä eroon ilman kirurgista toimenpidettä?

Nim. rypäleperse.
 
vierailija
Ei ole, mutta toimenpide on melko pieni.
Tiedän, mun yhdelle kipeälle on kerran tehty toimenpide, mutta se oli selvästikin ulkopuolella. Nämä nimenomaiset ovat sisäpuolella ja siksi kovin haastavassa paikassa toimenpiteelle. Ja lähestyvä synnytys ei sikäli hirveästi houkuttele samaan aikaan pukamatoipumisen kanssa.

Eli siis lääkkeet eivät pienennä pukamiako?
 
vierailija
Sheriproctia apteekista.
Lievittäå oireita. Muutenhan pukamat ei koskaan lähde kun kerran tullut. Ei siis löhe tolla rasvalla vaan vain paranee oireettomaksi.
Jos silti edelleen vaivaa niin ulkoiset voi poistaa leikkaamalla ja sisäiset ns. Hirttämällä.
 
vierailija
Tiedän, mun yhdelle kipeälle on kerran tehty toimenpide, mutta se oli selvästikin ulkopuolella. Nämä nimenomaiset ovat sisäpuolella ja siksi kovin haastavassa paikassa toimenpiteelle. Ja lähestyvä synnytys ei sikäli hirveästi houkuttele samaan aikaan pukamatoipumisen kanssa.

Eli siis lääkkeet eivät pienennä pukamiako?
Sisäiset hirtetään, ulkoiset hoidetaan kirurgisesti. Joten se hirttäminen on helpompi operaatio. Ne sisäiset voi luiskahdella ulkopuolelle ponnistaessa esim. pytyllä.

Enkä usko että niitä pukamia lähdetään raskausaikana poistamaan. Usein vaiva helpottaa synnytyksen jälkeen.

Itseltä hirtetty sisäisiä pukamia eikä ole kummoinenkaan operaatio. Kesti n. 10 min ja se oli sillä selvä. Ei kipuja jälkeenpäin.

Kotihoitona voit nyt koittaa suihkuttelua lämpimällä vedellä tai sitten otat saaviin lämmintä vettä ja istut siinä. Juot paljon ja syöt kuituja ettei vatsa pääse kovalle. Liiku voinnin mukaan.

Muistaakseni esim. tuota scheriproctia (voide/puikot) ei saanut raskausaikana käyttää. Toki voit varmistaa neuvolasta tai apteekista.
 

Yhteistyössä