Raskaustestissä haalea viiva, plussako?? Apuja!

  • Viestiketjun aloittaja pelokas.
  • Ensimmäinen viesti
pelokas.
Nyt tarvitsisin apua kokeneemmilta! Tein pari tuntia sitten raskaustestin, joka näyttää haaleata vaaleanpunaista viivaa. Testi on RFSU:n testi, ja pakkauksessa sanotaan että vaikka viiva olisikin haalea, tarkoittaa se että olen raskaana. Epäilen kuitenkin... Voiko testi todella näyttää raskauden jo nyt, vaikka viimeiset kuukautiseni tulivat ihan normaalisti, ja nyt minulla on menossa vasta kp 24/28-30?? Testissäkin sanotaan, että sen voi tehdä (aikaisintaan?) päivänä jolloin kuukautisten olisi pitänyt alkaa - ja silloinkin mielellään aamuvirtsasta. Minä tein testin kaiken lisäksi vieläpä päiväpisusta! :eek:

Viiva ilmestyi testiin ihan minuutin sisällä, eikä se ole nyt useamman tunnin aikanakaan tuosta mihinkään hävinnyt. Ei vaikka kuinka olen sitä tuijottanut ja tiiraillut erilaisessa valossa... Haalea se on, mutta erottuu kuitenkin ihan hyvin. Onko kenelläkään kokemuksia vastaavanlaisesta? Onko se haaleakin viiva ihan OIKEASTI plussa? Ja onko kenelläkään raskaus näkynyt jo näin varhaisessa vaiheessa?

Tein testin, kun mahaa on kivistellyt ja "pakottanut" oudosti nyt jo noin viikon ajan. Ihan kuin olisi jatkuvat kuukautiset... Tämäkin pistää epäilyttämään, kun eivät kai raskausoireet nyt ihan näin aikaisin kuitenkaan tule? Vai? Alan olla ihan sekaisin... Lasta ei olla suunniteltu, ja tuntuu ettei ihan vielä olisi aika. Pelottaa ja ahdistaa. :(

Yritänköhän minä ihan turhaan täällä vakuutella itselleni, ettei tuo viiva mitään tarkoita? :(

Auttakaa, joku!
 
hm
mulla oli sama juttu yksi päivä tässä ja kyllä se plussa oli mulla,menkatkin on myöhässä nyt kolme päivää ja koskaan ei ole ollu myöhässä vielä..mulla oli myös rinnat tosi hellät ja pissattaa koko ajan.
tsemppiä vaan,ei ollu suunniteltu meilläkään raskautta.kannattaa testata vielä uudelleen,mulla on uusi tikku tuolla ja sen testaan huomenna aamuvirtsasta vaikka aika selvä juttu on toi mun raskaus vissiin.
 
"Lissu"
Mä plussasin kuopuksesta kp 25/28, testasin kun oli oireita. Kyllä se ihan mahdollista on. Onko sulla joku ehkäisy käytössä? Varmistele uudella testillä aamupissasta parin päivän päästä, mutta veikkaan että olet raskaana.
 
Tein ekan testin päiväpissasta suunnilleen noilla päivillä ja haalea viiva tuli joka vahveni sitten seuraavissa testeissä. Ja kyllä mulla oli oireita vaikka kuinka paljon jo tuossa vaiheessa.
 
Viimeksi muokattu:
"Myy"
juuri ja juuri havaitta viiva oli aikanaan merkki suuremmoisesta jo murkkuikäisestä pojastani, että todennäköisesti olet raskaana. Aivan alussa tehdyillä testeillä vain se ikävä puoli,että monet raskaudet vielä alussa päättyvät keskenmenoon. . Mutta vaikka lapsi ei olisi suunniteltu, hänestä voi hyvinkin vielä tulla toivottu ja rakastettu. Tsemppiä!
 
elämä on yllätyksiä täynnä
mulle anto ko testit haaleita haamuja...kävin sit ostamassa digitestin niin ei tarvinnu arvailla mtn viivoja !!!taisin testata ainakin 5 testiä ja aina uskottelin että se on nyt vaan se kuuluinsa viivanpaikka,mutta nyt siis onnellisesti raskaana 14+ ....lisää lapsia meillä oli suunnitteilla,mutta ei ihan tällä tahdilla(kuopus nyt 7kk ja vanhinkin vasta vajaa3,5v...keskimmäinen täyttää 2)
 
pelokas.
En osaa kuvaa laittaa... :(

Pitää minullakin käydä heti huomenna ostamassa muutama testi apteekista. Pelottaa ja ahdistaa vaan niin kauheasti. En tiedä yhtään että mitä teen, jos tosiaan olenkin raskaana. Avopuolisokin on sanonut, ettei lasta ihan vielä halua...

Voi itku, miten osaakin jännittää! :(
 
pelokas.
Siis todennäköisesti olen raskaana.

Tiesin kyllä tätä odottaa, mutta ei tämä silti helppoa ole. Meillä ei ole ollut käytössä moneen vuoteen muuta ehkäisyä kuin kondomi (mitään muuta en pysty käyttämään), ja vaikka sitä on yritetty tunnollisesti käyttää niin onhan siinä aina pieni mahdollisuus... En kyllä muista nyt lähiaikoina kertaa jolloin olisi lipsahtanut paikoiltaan tai mennyt rikki, mutta ilmeisesti sieltä on sitten joku luikertelija karannut. Ahdistaa, vaikka kyllähän tämän arvasi joskus koittavan. :(

Tässä sitä nyt onkin sitten miettimistä.
 
gtef
Rfsu:n testit on antaneet ainakin minun tutuilleni virheellisiä positiivisiä tuloksia. Toivotaan nyt sitten sinun tapauksessasi, että tulos on virheellinen. Tee uusi testi viikon kuluttua. Jos teet samalla merkillä, niin viivan olisi pitänyt tummua. Voit koittaa jotain toistakin testiä jo nyt, kun ne ovat mielestäni luotettavampia.
 
Kannattaa uusia testi parin päivän päästä. Itse ainakin ostaisin jonkun toisen merkkisen testin, niin tulos olisi ehkä vieläkin varmempi, kun kahdella erilaisella tehty.

En kyllä ymmärrä, miten raskaustesti voi plussaa näyttää, jos kerran raskaana ei ole. Ei sitä istukkahormonia elimistöön erity, jos kerran ei ole oikeasti raskaana!
 
pelokas.
karma: No niin minäkin olen kuullut, ettei sitä viivaa ilman raskautta tule. Ja sehän tässä pelottaakin.

Noita testejä olen tehnyt ihan varmuuden vuoksi (kun käytetään vain sitä kondomia...) aina silloin tällöin, ja yleensä juurikin noita RFSU:n testejä joita saa ihan tavallisista ruokakaupoistakin. Koskaan ennen eivät ole näyttäneet edes häivähdystä viivasta - eivät minkäänlaista.

Käyn huomenna apteekissa, ostan sieltä muutaman jotain "laadukkaampaa" merkkiä.
 
"Haaveilija"
Pelokas:
itsellä vähän sama tilanne päällä, vaikka lasta tosin ollaan yritetty jo kolme kuukautta. 13 päivää sitten bongasin ovulaation tikulla, eilen ja tänään tehdyissä raskaustesteissä näkynyt haalea viiva! Siis ihan selkeästi on viiva, mutta väriltään paljon haaleampi kuin kontrolliviiva...
Nyt mietin kuumeisesti että voisinko vihdoinkin olla raskaana?! En tiedä milloin pitäisi odotella menkkoja, kai näillä hetkillä (kierto ollut tosi epäsäännöllinen pillereiden lopettamisen jälkeen.).
Toivon todella että olisin raskaana , mutta pelkään että joudun pettymään..
 
pelokas.
Kävin tänään ostamassa muutaman eri merkkisen testin apteekista, huomenna aamulla sitten testailemaan... Jos vain maltan siihen asti odottaa.

Mahaa on vihlonut ja pakottanut kunnolla koko päivän, en usko että tämä voi kuviteltua olla... :(
 
pelokas.
Noniin. Minä olen raskaana. Tein uuden (apteekista ostetun) testin tänä aamuna ja ihan selkeätä plussaa näyttää. Tuo testiviiva on melkein yhtä punainen kuin tarkistusviivakin...

Että näin.
 
"äiti"
Hei, Mulla on jokaisen raskauden alussa ollut ihan sekalaiset tunteet. Alussa pelokas, onnellinen, epätoivoinen, riemukas jne. On myös käynyt vaikka mitä ajatuksia mielessä. Niin vaan sylissä on tuhissut (ja tuhisee parhaillaankin) yksi jos toinenkin maailman ihanin vauva :heart:
9kk on pitkä aika, siinä ehtii kyllä kypsyä ajatukseen vanhemmuudesta. Onnea ap !
Niin joo ja esikoinen ja kuopus saivat alkunsa, kun käytin pillereitä :)
 
pelokas.
Minkalainen tilanne teillä sitten on, kun ilmeisesti raskaus on ikävä asia? Mitä aioit nyt tehdä?
Olen nyt mietiskellyt asioita selvittyäni pahimmasta alkujärkytyksestä, eikä se itse raskaus oikeastaan enää tunnukaan niin maailmaa kaatavalta asialta. Säikähdin vain niin kovasti. Tai tuntuuhan se ajatus lapsesta vielä tosi oudolta ja kyllähän minua jännittää ja pelottaakin, mutta kun tässä on yrittänyt järkevästi ajatella niin eihän meillä loppujenlopuksi mitään hätää tässä ole... Ollaan molemmat kuitenkin jo yli 20 vuotiaita (minä 20, avokki 21) ja yhdessä ollaan oltu nyt reilut kolmisen vuotta. Naimisiin menostakin on puhuttu. Puolisen vuotta sitten ostimme oman asunnon, ja avopuolisollani on vakituinen työ. Minä opiskelen, mutta valmistun jo ensi keväänä - tosin en kyllä aio jättää tätä lukemista vielä ainakaan pariin vuoteen. Syksyllä suunnittelin aloittavani amk:ssa, mikä tarkoittaisi minun osaltani sitä että minun täytyisi asua viikot toisella paikkakunnalla.

Siis nämä omat suunnitelmat tässä nyt eniten sitä ahdistusta aiheuttavat, ja se ettei sitä oikein vielä osaa kuvitella itseään äidiksi - eikä avopuolisoni itseään isäksi. Vaikka toisaalta, onko sitä koskaan valmis?

Olen aina ajatellut, että ns. "mukavuusabortit" (mitä se meille jo varmaan olisi?) ovat väärin. Ymmärrän kyllä hyvin jos alaikäiset tai todella vaikeassa tilanteessa olevat tekevät abortteja, mutta kun itse en voi lukea itseäni oikein kumpaankaan luokkaan.. En tiedä. Eniten tässä taitaa pelottaa se päätös. Pelkään, että jos nyt keskeyttäisin raskauden, tulisin katumaan sitä koko loppuelämäni. Ja toisaalta pelkään, etten osaisi olla sille lapselle (vielä) hyvä äiti.


Ja muuten, nyt kun muistan: kiitoksia kauheasti kaikille niille, jotka olette minulle vastailleet. Kuulisin mielelläni lisääkin samassa tilanteessa olevien/olleiden tarinoita.
 
hmmm..
No ei toi tilanne kyllä mun mielestä mikään kaikista paraskaan ole... Kyllä te mun mielestä aika liian nuoria vielä ootte, ja sinuna kyllä kävisin eka ne koulut loppuun. Menee vaan elämä pilalle jos meinaat sen lapsen nyt pitää. Ehit kyllä myöhemminkin.
 
dcvg
Nykyään testit ovat niin herkkiä, että viiva näkyy jo varhaisessa vaiheessa. Kyllähän se niin on, että jos se viiva tulee edes haaleana niin olet raskaana. Jos et olisi niin eihän siihen tulisi mitään silloin siis siitä toisesta viivasta. Mullakin oli tytön kohdalla haalea viiva ja tein toisen testin 4 päivää myöhemmin niin silloin jo tumma punainen viiva.
 
täh
No ei toi tilanne kyllä mun mielestä mikään kaikista paraskaan ole... Kyllä te mun mielestä aika liian nuoria vielä ootte, ja sinuna kyllä kävisin eka ne koulut loppuun. Menee vaan elämä pilalle jos meinaat sen lapsen nyt pitää. Ehit kyllä myöhemminkin.
Siis täh?? Liian nuoria, ja menee elämä pilalle? :O Ja höpöhöpö sanon minä! Itse sain nyt viisi vuotiaan esikoiseni 19 vuotiaana, ja hienosti on kaikki mennyt. Ei siinä elämä pilalle mennyt. Päinvastoin!
 
"vieras"
Suosittelen ap:tä ysymään neuvolasta, järjestetäänkö teidän lähellä ns esikokerhoja, eli kerhoja ensimmäistä lastaan odottaville/saaneille. Sieltä saat arvokasta vertaistukea ja juttuseuraa =), ainakin siinä vaiheessa kun vauva syntyy. Onnea teille, kyllä te pärjäätte!!
 

Yhteistyössä