Raudan puute + raskaus (päänsärky)

Hei rakkaat ihanaiset naiset :wave:

Jos/kun ootte raskausaikana kärsinyt raudan puutteesta niin onko teitä sillon särkeny päätä?

Miulla on nyt muutana päivänä ollut hillitön päännsärky päällänsä mut eilen sit lisäsin rautaa yhden napin. Ennen otin yhden nyt siis kaks ja tänään olo ollut paljon parempi. Voikohan näillä olla joku yhteys toisiinsa?

Turvotusta on kyllä aamusta iltaan mitä oli tytöstäkin. Ja syytä ei koskaan selvinny miks turpos niin paljon. Eiks raskausmyrkytykseen liity jonkinsortin näköoireetkin ja pahoinvointi?
 
vieraS
Raudanpuute tiputtaa hemoglobiinia, googletappa millaisia oireita matala hemoglobiini voisi aiheuttaa? Itse napsin nyt raskausaikana hieman rautaa kun hemoglobiini lähti hyvän alun jälkeen laskuun. Oireina tuntui vaan hirvittävä väsymys, johon tuo rautatabletti tuntui auttavan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Joo, eikös just alhainen hemoglobiini aiheuta päänsärkyä, väsymystä ja huippausta..Mulla ainakin oli kun hb kävi kahdeksassakymmenessä..
kyllä joo ja miulla lisäks sellanen vaiva et oon ollu pirun kärttynen ja ärsytys altis.

Nyt mies voi hyvin mikron päältä napata nappipurkin ja tuoda nenän eteen kun alkaa mammalla kiehuu :D :D
 
Juu, kyllä mulla ainakin. Mitä alemmas hemoglobiini tippui, sitä enemmän jomotti. Mulla tosin aina on ollut kaikissa raskauksissa alusta loppuun päänsärkyä, ja samoin heikottanut, väsyttänyt ja kaiken lisäksi oksentanut. Mulla ei rautakaan tietty pysynyt sisälläkään, kun vietin aikani vessan pönttöä "halaillessa".
 

Yhteistyössä