Roundupista kokemuksia?

myrkkyä!!
Hirvittävää myrkkyä, ei katoa maaperästä vaikka niin luvataan, aiheuttaa esim sikiövaurioita jne. Jenkeissä se on kielletty, siitäkin voi pätellä jo onko se turvallista - yleensä siellä raha puhuu mutta tämä myrkky on siellä todettu niin vaaralliseksi ettei rahakaan auttanut pitämään sitä myynnissä.
 
vierailija
Yksi tuttu laittoi sitä haavan kantoon, ja kohta naapuri ihmetteli mikä hänen metsikkönsä haapoja vaivaa. Olivat kaikki samaa juurivesojen myötä syntynyttä yhtä yksilöä. Ei kehdannut kertoa.

Mieluummin teen tuhat tuntia talikkohommia ja saan komeat lihakset ja mukavan laihdutuskuurin, kuin suostun kylvämään pihalleni tuommoista myrkkyä.
 
vierailija
[QUOTE="vieras";28525231]En käytä Round upia. Sen verran kauan on jo aineen turvallisuutta epäilty. Tuskin pienellä alueella merkitystä, mutta aivan periaattesta.

Tuore kirjoitus aiheesta:
Kiistelty kasvimyrkky k
Kiitos.
Tässä kysyjälle asiaa:
Monsanto - outoa agrobisnestä | yle.fi[/QUOTE]
Syöpää on aiheuttanut vuosikaudet, alusta asti.
Sitoutuu voimakkaasti maahan, mutta tappaa kasveja vain vihreän kautta. Maat on myrkytetty sillä piloille. Ei kannata ostaa glyfosaattimaata eikä kasvattaa omia vihanneksia siinä. Kukaan ei tiedä, kuinka kauan säilyy maassa.

Onpa YLE:llä agenda, hävittänyt sen ohjelman tuolta:mad:
Youtubesta löytyy kyllä monilla kielillä(y)
 
vierailija
Tarttis rikkakasveja hävittää ja pohdin kätevintä tapaa. Toimiiko tuo oikeasti ja kauanko se siis kestää, että se sen kasvin tappaa?
Tarttis rikkakasveja hävittää ja pohdin kätevintä tapaa. Toimiiko tuo oikeasti ja kauanko se siis kestää, että se sen kasvin tappaa?
MIKSI ETTE KÄYTÄ ETIKKAA?!! OLEN KÄYTTÄNYT ETIKKAA RIKKARUOHOJEN TORJUNNASSA JO VUOSIEN AJAN HYVÄLLÄ MENESTYKSELLÄ. KAADA ETIKKAA SUMUTINPULLOON, LAIMENNA VEDELLÄ JA SUIHKUTA POUTASÄÄLLÄ RIKKAKASVIEN LEHDILLE. ITSE OLEN KÄYTTÄNYT SUHDETTA NOIN YKSI OSA VETTÄ JA YKSI OSA ETIKKAA. SITÄ TEHOKKAAMPAA MITÄ ENEMMÄN ETIKKAA.

ETIKKA ON A) HALVEMPAA, B) ETIKKA EI OLE ELIÖILLE VAARALLISTA KUTEN ROUNDUP, C) ETIKKA TEHOAA JO VUOROKAUDESSA TAPPAEN HEINÄT, SAMMALEET JA MUUT RIKKAKASVIT.

ROUNDUPIN VAIKUTTAVA AINE ON GLYFOSAATTI. MYÖS ROUNDUPIN SISÄLTÄMÄT APUAINEET OVAT HYVIN MYRKYLLISIÄ. ROUNDUP AIHEUTTAA LAPSETTOMUUTTA, SYÖPÄÄ, SIKIÖIDEN EPÄMUODOSTUMIA JNE. NIIN ELÄIMILLE KUIN IHMISILLE. ROUNDUP-JÄÄMIÄ LÖYTYY VILJASTA, LIHASTA, SOIJASTA JNE... VÄLTTÄKÄÄ SIIS ERITYISESTI SOIJAN KÄYTTÖÄ RAVINTONA.

http://areena.yle.fi/1-3454497
 
vierailija
MIKSI ETTE KÄYTÄ ETIKKAA?!! OLEN KÄYTTÄNYT ETIKKAA RIKKARUOHOJEN TORJUNNASSA JO VUOSIEN AJAN HYVÄLLÄ MENESTYKSELLÄ. KAADA ETIKKAA SUMUTINPULLOON, LAIMENNA VEDELLÄ JA SUIHKUTA POUTASÄÄLLÄ RIKKAKASVIEN LEHDILLE. ITSE OLEN KÄYTTÄNYT SUHDETTA NOIN YKSI OSA VETTÄ JA YKSI OSA ETIKKAA. SITÄ TEHOKKAAMPAA MITÄ ENEMMÄN ETIKKAA.

ETIKKA ON A) HALVEMPAA, B) ETIKKA EI OLE ELIÖILLE VAARALLISTA KUTEN ROUNDUP, C) ETIKKA TEHOAA JO VUOROKAUDESSA TAPPAEN HEINÄT, SAMMALEET JA MUUT RIKKAKASVIT.

ROUNDUPIN VAIKUTTAVA AINE ON GLYFOSAATTI. MYÖS ROUNDUPIN SISÄLTÄMÄT APUAINEET OVAT HYVIN MYRKYLLISIÄ. ROUNDUP AIHEUTTAA LAPSETTOMUUTTA, SYÖPÄÄ, SIKIÖIDEN EPÄMUODOSTUMIA JNE. NIIN ELÄIMILLE KUIN IHMISILLE. ROUNDUP-JÄÄMIÄ LÖYTYY VILJASTA, LIHASTA, SOIJASTA JNE... VÄLTTÄKÄÄ SIIS ERITYISESTI SOIJAN KÄYTTÖÄ RAVINTONA.

http://areena.yle.fi/1-3454497
Voi jumaliste lopettakaa jo tuo vouhotus. Mäkään en ole niin köyhä vielä, että mun tarvis syödä rikkaruohoja, joten mun syöpäni tulee kyllä sitten ihan jostain muusta jos on tullakseen. Mukuloitakaan ei enää tule, joten sikiövauriotkin on poissuljettu vaihtoehto omalla kohdalla. Joten mitä helvetin väliä sillä on sillon, jos suihkuttaa jotain hiekka-alueita tai ojan reunoja, jossa ei ole mitän syötävää lähmaillakaan? Ihme kohkotusta... Kuka idiootti jotain rounduppia edes omalle kasvimaalleen ruiskuttelee? Mulla ainakaan tulis mieleenkään.
 
vierailija
On tehokas aine, mutta hirvittävän myrkyllinen. Sitä kannattaa käyttää vain jos on aivan pakko, kuten torjuttaessa jättiukonputkia. Käytön kanssa tulee olla erittääin varovainen.

Myrkyn on todettu aiheuttavan laboratorioeläimille mm. sikiövaurioita ja keskenmenoja. http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Raportti+Suomessa+käytetyn+kasvimyrkyn+vaarallisuutta+salattu/1135266792715

Aine vaikuttaa kaikkiin eläviin soluihin. todennäköisesti jollain tavalla myös ihmisiin.
https://kaksplus.fi/threads/vauva-haaveet-ja-katkeruus.2512220/#post-32011567
Menisikö tieto myös tuonne tätä kautta?
 
vierailija
Syöpää on aiheuttanut vuosikaudet, alusta asti.
Sitoutuu voimakkaasti maahan, mutta tappaa kasveja vain vihreän kautta. Maat on myrkytetty sillä piloille. Ei kannata ostaa glyfosaattimaata eikä kasvattaa omia vihanneksia siinä. Kukaan ei tiedä, kuinka kauan säilyy maassa.

Onpa YLE:llä agenda, hävittänyt sen ohjelman tuolta:mad:
Youtubesta löytyy kyllä monilla kielillä(y)[/QUOTE]
https://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/4092781/Uutuuskirjassa+vaaditaan+yha+tarkempaa+valvontaa+internetin+suuryhtioille+Emme+tieda+millainen+toimintalogiikka+on
 
vierailija
Syöpää on aiheuttanut vuosikaudet, alusta asti. Sitoutuu voimakkaasti maahan, mutta tappaa kasveja vain vihreän kautta. Maat on myrkytetty sillä piloille. Ei kannata ostaa glyfosaattimaata eikä kasvattaa omia vihanneksia siinä. Kukaan ei tiedä, kuinka kauan säilyy maassa. ---Onpa YLE:llä agenda, hävittänyt sen ohjelman tuolta:mad:
Youtubesta löytyy kyllä monilla kielillä(y)
https://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/4092781/Uutuuskirjassa+vaaditaan+yha+tarkempaa+valvontaa+internetin+suuryhtioille+Emme+tieda+millainen+toimintalogiikka+on[/QUOTE]
"Limnéll ja Iloniemi kertoivat torstaina Helsingissä pidetyssä julkaisutilaisuudessa, että kirjaan valikoidut uhkakuvat perustuvat heidän arvioonsa. Yksi kirjan viesteistä on kirjoittajien mukaan, että tulevaisuuden uhkakuvat ovat entistä vaikeammin ennakoitavia.

Limnéll arvioi, että tulevaisuus tulee tuomaan sellaisia uhkia, joita ei tällä hetkellä pystytä keksimään.

– Maailma muuttuu yleensä tavalla, jota emme pysty terveellä loogisella järjellä etukäteen ajattelemaan, Limnéll sanoi."
 
vierailija
Ei tietenkään, kun Syngenta ja Novartis ovat samaa firmaa. Loppuisi myynti toisesta tykkänään.
https://www.syngenta.com.eg/company-history
"November 13:
On November 13, 2000
Novartis and AstraZeneca merged their agribusinesses to form Syngenta, the first global group focusing exclusively on agribusiness.

1999

Astra AB of Sweden and Zeneca Group PCL of UK merge,
becoming AstraZeneca.

1998

Novartis announces the formation of NADI,
the Novartis Agricultural Discovery Institute,
one of the largest single research endeavours
dedicated to agricultural genomics research and development."
 
vierailija
Mun mielestä on käsittämätöntä että ihmiset tuijottaa vain omaa napaa "mä en halua lapsia ikänä ja mun pihassa ei ole väliä myrkyillä jne".
Pointti ei olekaan sä ja sun maat vaan kun et ihminen tiedä kuka maitas hallittee kun susta aika jättää. Tiedän monia jotka toivoo lasta vaan ei sitä saa vaikka miten yrittäis. Taikka et pysty hallitsemaan miten vesi maahan pudottuaan kulkee maassa ja huuhtoo myrkyt pohjaveteen naapurin kaivoon käytettäväksi.
 

Yhteistyössä