Ruskeaa vuotoa rv 9+3

Eli aamulla kun kävin vessassa niin huomasin että pyyhkiessä tuli ruskeaa vuotoa. Myös pönttöön asti meni. Soitin neuvolaan ja kuuntelimme jos syke kuuluu ja sieltä se kuuluikin <3 kotiin kun tulin niin heti oksensin. Oksentelua on ollut suunnilleen joka toinen päivä. Tuossa oli viikon jakso kun en oksentanut mutta tuli takaisin. Nännit myös kipeät, väsyttää paljon ja pissattaa. Nyt kävin vessassa ja pyyhkiessä tuli yksi isompi hyytymä tai jokin sellainen. Oli ihan tumma, melkein musta. Mistä johtuu? Onko normaalia? Voiko vauvalla silti olla kaikki hyvin vielä? Minulla siis yksi keskenmeno takana ja pelot on suuret olleet koko ajan. Tätä raskautta kun yritettiin yli vuosi. Mitään kipuja tai muita ei ole.
Pitäisikö nyt vain olla maate vai auttaako se edes?

Kiitos vastauksista.
 
bettinah mulla alko kans keskenmeno ruskealla vuodolla ja sit tuli muutama pikku hyytymä..ja kipuja ei ollut vielä..kunnes sitten ti-ke oli tuskaa... oon lukenu edelleenkin helmikuisten ketjua.. toivon todella ettei kyse ole keskenmenosta tsemppiä!
 
Keskenmenon jälkeen kuumeilevissa myös kirjoitellut. Alkuraskaus oli kamalaa epävarmuutta. Tummaa vuotoa tuli myös. Myöhemmin ultrassa ei tälle mitään syytä löytynyt. Lääkäri epäili jotain vanhaa limakalvojen jäämistöä tai istukan mahdollista sijaintipaikkaa aiheuttajaksi.

Nyt kuitenkin loppusuora, rv 34+5 menossa. Kaikki hyvin ja tyttö tulossa! :love:
Toivottavasti Bettinah tämä rauhoittaa mieltä, joskus kaikki voi mennä hyvin! Ja kuitenkin olette saaneet jo sydänäänet kuulumaan! Onnellista odotusta ja toivotaan, että vuoto ei merkitse mitään (y)
 
Kaikki voi olla silti hyvin! mutta soittele huomenna neuvolaan, josko saisit lähetteen ultraan..mäkin sain silloin. mä en ite ollu huolissani ruskeasta vuodosta mutta sitten kyllä kun tuli punaista..
Toivotaan parasta, miten sait ultran? Kerroit vain vuodosta?

Keskenmenon jälkeen kuumeilevissa myös kirjoitellut. Alkuraskaus oli kamalaa epävarmuutta. Tummaa vuotoa tuli myös. Myöhemmin ultrassa ei tälle mitään syytä löytynyt. Lääkäri epäili jotain vanhaa limakalvojen jäämistöä tai istukan mahdollista sijaintipaikkaa aiheuttajaksi.

Nyt kuitenkin loppusuora, rv 34+5 menossa. Kaikki hyvin ja tyttö tulossa! :love:
Toivottavasti Bettinah tämä rauhoittaa mieltä, joskus kaikki voi mennä hyvin! Ja kuitenkin olette saaneet jo sydänäänet kuulumaan! Onnellista odotusta ja toivotaan, että vuoto ei merkitse mitään (y)
Ihanaa kuulla! Helpottavaa kuulla myös näin <3 ja onnea odotukseen ja tsemppiä synnytykseen <3 kuinka kauan sulla tuli vuotoa? Tuliko hyytymiä?
 
mä siis suoraan sanoin et vuotoa on.. et vastaa aikalailla niitä menkkoja mitä oli huhtikuussa vaik ne oliki niukat..sano heti et laittaa lähetteen ja jos kivut yltyy niin päivystykseen.. jostain just luin et jokainen verinen vuoto on syytä tutkia et mistä johtuu
 
  • Tykkää
Reactions: Bettinah
Okei, kun tuntuu välillä kunnallisen puolella siltä etteivät helpolla lähetettä ultraan tee :/ mut huomenna soitan ja kerron. Toivon mukaan pääsen ultraan. Muutoin sitten yksityiselle. Tuppaa vain olemaan kallista. :/
 
Okei, kun tuntuu välillä kunnallisen puolella siltä etteivät helpolla lähetettä ultraan tee :/ mut huomenna soitan ja kerron. Toivon mukaan pääsen ultraan. Muutoin sitten yksityiselle. Tuppaa vain olemaan kallista. :/
jep toivottavasti pääsisit ultraan! musta on tosi kohtuutonta jos ei sais lähetettä..kun kuitenki iso huoli.. mä oisin varmaan oikeesti menny linjoja pitkin jos ei ois lähetettä laittanut..
 
  • Tykkää
Reactions: Bettinah
Bettinah, vuotoa oli useamman päivän, hyytymiä ei muistaakseni tullut. Neuvolasta sanoivat vaan, ettei voi minkään jos kesken menee, en saanut lähetettä ultraan. Käytiin sit omakustanteisesti.

Toivottavasti sielläpäin kuitenkin antaisivat lähetteen! Kummasti tuo mielenrauhaa :giggle:
 
  • Tykkää
Reactions: Bettinah
Mä sain lähetteen ensin verikokeisiin mutta senkin vasta kun pari päivää ollu ruskea vuoto alkoi muuttua veriseksi. Keskenmeno oli tuolloin jo hyvässä vauhdissa, viikot 10+. 9+3 yritettiin kuunnella sydänääniä mut ei löytyny, pikkuinen ei varmaan enää ollut elossa sillonkaan :(
Toivottavasti ruskea vuoto on vaaraton ja loppuu pian! Ultraan sain siis lähetteen vasta kun verikokeen tulos näytti epäilyttäviä lukuja niille viikoille + verinen vuoto.
 
Itsellä alkoi ruskea tuhru vuoto Rv 7+5 sitä kesti noin 3 pvä. Neuvolassa vaan sanoivat etteivät asialle mitään voi joten ei auta kun odotella kun luonto kyllä hoitaa jos näin on parempi. Eipä hirmusti se lohduttanut joten päätin mennä yksityiselle ultraan 8+1 ja siellä sydän löi Lääkäri vaan mainitsi että jos alkaa runsas verinen vuoto niin sitten pitää alkaa huolestua.
No eipä siinä kauan mennyt kun Rv 8+5 touhuillessamme oli kaikki paikat veressä, sitä tuli paljon ja oikein kirkasta tuoretta verta. Seisoin varmaan puol tuntia suihkussa ja verta vaan vuosi ja vuosi... Ja oli pieniä hyytymiäkin mukana. Aamulla en kyennyt mennä töihin koska olin ihan varma että km tuli ja siitä sitten päivystykseen lähdin jossa sitten ihanasti 4 tuntia odotin. Nuori kandi mies oli sitä mieltä ettei välttämättä ole km koska ei ole kipuja ja tällä vk määrällä niitä pitäis jo olla, soitti jopa toiseen sairaalaan kysyäkseen ohjeita. No eivätpä he asialle mitään sitten tehneet. Vuotoa jatkui koko päivän.
Seuraavana päivänä vuoto oli muuttunut tummemmaksi ja aamulla tuli iso hyytymä. Joten olin ihan varma et se oli siinä. Ma ei enää vuotoja mutta sain lähetteen neuvolasta polille vinkumisen jälkeen ja ti sain ajan ultraan. Rv 9+1 JA SIELLÄ HÄN MEILLE VIELÄ VILKUTTELI Nyt viikkoja olisi 12+3 ja rv13 olis Np ultra ja toiv kaikki on edelleen hyvin. Vuodolle en saanut mitään selitystä, vain sen et kyl tämmöisiä voi välillä tulla. Itsellentämä on toinen raskaus ja ekassa ei ollut minkään näköisiä vuotoja... Halusin nyt kertoa tämän jos siitä olis jollekkin hiukan toivoa Itseä ainakin hiukan autti keskustelut joita löysin kun tuhruvuoto alkoi. Toivottavasti kaikki on siis hyvin
 
Tulen vielä kertomaan kun tällä vk oltiin nt ultrassa että kaikki hyvin, rv13. Istukka on vieläkin hiukan synnytyskanavan päällä joten kätilö oli sitä mieltä että vuoto on luultavasti johtunut siitä. Joten jos kipuja ei vuotojen kanssa ole voi kaikki silti olla ihan hyvin :)
 
  • Tykkää
Reactions: Bettinah

Yhteistyössä