Saako lahjan myydä/antaa pois

  • Viestiketjun aloittaja vierailija..
  • Ensimmäinen viesti
vierailija..
Vai pitääkö lahja pitää ja sälyttää itsellä loputtomiin, vaikka se vie vaan tilaa ja sille ei ole itselle mitään käyttöä, jotta ei vaan loukkaisi lahjan antajaa.
 
vierailijax
Tietenkin mutta jos antaja siitä loukkaantuu kovin voi olla hienotunteinen häntä kohtaan ja piilottaa tavara vaikka vintille kunnes tämä henkilö tulee kylään;)
 
vierailijaaaas
Tunnustan, että joskus saatu joululahja on laitettu suoraan roskiin. Oli isokokoinen ja sellainen, mistä tiedettiin, ettei koskaan käytetä. Ei ollut sellainen, jonka olisi voinut antaa eteenpäin.
 
saa myydä
Minun puolestani lahjan saaja saa tehdä lahjalle ihan mitä tahansa haluaa. Se on hänen lahjansa. Itse olen myynyt myös surutta pois lahjoja joita en käytä enkä tarvitse. Tavara on käyttöä varten, on hulluutta säilöä jotain aaltomaljakkoa kaapissa jos sitä en käytä. Joku toinen tulee siitä iloiseksi.
 
vierailijam
Tottakai! Lahja on oletettavasti tarkoitettu ilahduttamaan, joten jos se sattuu olemaan täysin huti niin parhaiten se ilahduttaa jatkamalla matkaansa (lahjana, myytynä tai lahjoituksena).

Varsinkin lapsille tupsahtelee esim. pelejä joita jo on, ja ne annetaan lahjana eteenpäin jos/kun tuntuvat jollekin mieleiseltä lahjalta. Ja itse saan joka joulu jostain hajustettua kosmetiikkaa (esim. voimakkaan tuoksuisia vartalovoiteita) jotka annan eteenpäin. Kerran sain eräältä henkilöltä varmaan yli 100 euron arvosta hiusten muotoilu- ja hoitotuotteita jollaisia en käytä lainkaan, annoin kavereille/siskoille.

Nää ei tietty olekaan "muistotavaroita", mutta maljakot ja juustohaarukatkin säilyy sen mukaan onko käyttöä.
 

Yhteistyössä