Saan heittää haaveet sairaanhoitajan opinnoista romukoppaan

  • Viestiketjun aloittaja Lähihoitajatar
  • Ensimmäinen viesti
Lähihoitajatar
Hain kevään haussa eikä tullut edes kutsua haastatteluun. Nykyään katsotaan hakijoiden koulunumeroiden perusteella ketkä pääsee haastatteluun ja parhaimmilla arvosanoilla sinne pääsee.

Hakijoita oli paljon eikä mun arvosanat riittäneet haastattelukutsuun. Eli se siitä haaveesta sitten. Olisi ollut monimuotokoulutus koska päiväopiskelu on mahdoton ajatus taloudellisesti. Eikä mun lähihoitaja-koulutuksen arvosanat mitkään huonot ole, sellaista keskitasoa suurinpiirtein. Paikkoja sairaanhoitajan koulutukseen oli vain 20, 80 kutsuttiin haastatteluun ja hakijoita oli 178.

Pelkät arvosanat kun ei kerro sitä onko joku hyvä hoitaja vai ei...

Että voi paska. Ei auta kuin niellä tämä asia ja tehdä töitä lähihoitajana.
 
vierailija
Elä vuosi niin halvalla kuin mahdollista, pistä rahaa säästöön ja hae keväällä päiväpuolelle, jos sinne on helpompi päästä. Sitten kun olet opiskellut päiväpuolella vuoden, kokeile vaihtoa monimuotopuolelle. Minulla onnistui myös niin, että valitsin kurssit monimuotopuolelta, vaikka olinkin päiväopiskelija.
 
No valitetavasti kaikkia ei onnista. Jostain noiden jotka valitsee on lähdettävä, vaikka niistä numeroista. Ja k3 lähäreitä on paljon, itsekin k3 suoriutunut ja suurin osa meidänkin luokasta. Ei ne voi tietää muulla perusteella, että siellä huonommillakin numeroilla on hyviä
 
vierailija
Onneksi numeroarvioinnit nyt muuttuvat ja kurssi hyväksytään vain S-merkinnällä. (saavutettu)
Ihan epäoikeudenmukaisesti jotkut ovat saaneet H2 .... Esim. työharjoitteluissakin jotkut ohjaajat sanoneet ohjattavilleen että K3 ei tule, koska kukaan ei ole sen arvoinen/kukaan ei ole vielä saanut/siihen vaaditaan aika paljon.... Kokeet ei myös mittaa osaamista, ainakin meillä tosi moni opiskeli asioita ulkoa vain koetta varten, mutta käytännössä ei osanneet tai jälkeenpäin unohtivat kaiken.... ja koska kokeesta K3 niin kurssista sama numero........ ei siis mitään järkeä........!!
 
meillä vain näytöistä annetiin numero, kokeet vaikka olis saanut sen k3 tai t1, niin todistuksessa on s. ja tuo on ihan hyvä, että voi saada vain s, koska joku vaikka osaa huonosti, niin voi saada k3 kun taas hyvin osaava voi saata t1, riippuu ihan näytönvastaanottajasta, ei arvostelu ole tuollaperusteella tasapuolinen
 
Ketjun aloittajaaa
Elä vuosi niin halvalla kuin mahdollista, pistä rahaa säästöön ja hae keväällä päiväpuolelle, jos sinne on helpompi päästä. Sitten kun olet opiskellut päiväpuolella vuoden, kokeile vaihtoa monimuotopuolelle. Minulla onnistui myös niin, että valitsin kurssit monimuotopuolelta, vaikka olinkin päiväopiskelija.
Ei riittäisi vuosi siihen, että saisin tarpeeksi rahaa säästöön. Meillä on aika hiljattain ostettu omakotitalo joten lainanlyhennykseen menee rahaa. Pitäisi ihan pahan päivänkin varalle saada rahaa säästöön ja nyt sekin tuntuu vaikealta. Saati sitten, että pitäisi vielä säästää sen takia, että pystyisin opiskelemaan.

Mä olen siis työttömänä ja teen keikkahommia vaihtelevasti. Välillä töitä olisi vaikka kuinka paljon ja välillä taas ei mitään. Tulot vaihtelee siis. Liiton päivärahaa toki saan, sitä on vielä 10 kuukautta jäljellä. Keikkahommista ja muutaman kuukauden sijaisuuksista "tappelee" usea lähihoitaja. Täällä kun alkaa oikeasti olemaan jo liikaa lähihoitajia kun taas sairaanhoitajista on pulaa.

Mietin sitä, että saisikohan työkkäristä hyväksyntää omaehtoiselle opiskelulle ammattikorkeaan? Jos olisi päässyt päiväopiskeluun joka alkaa tammikuussa ja saisi liitosta päivärahaa edes sen kevätlukukauden? Sitten se olisi sen jälkeen työmarkkinatuki ja omaehtoista tukea taisi saada kaksi vuotta.
 
Ketjun aloittajaaa
Paitsi että on se päiväopinnoissakin näin: Hakijat kutsutaan valintakokeisiin koulumenestyksestä kertyvien pisteiden perusteella paremmuusjärjestyksessä.

Syksyn haussa ei kyllä varmaan ole niin paljon hakijoita.
 
p@ula
Paitsi että on se päiväopinnoissakin näin: Hakijat kutsutaan valintakokeisiin koulumenestyksestä kertyvien pisteiden perusteella paremmuusjärjestyksessä.

Syksyn haussa ei kyllä varmaan ole niin paljon hakijoita.
Älä nyt jumähdä siihen, vaan voit opetella paljon asioita, mitä varmasti joskus tarvitset. Kouluaikana et ehdi töllöttää kaikia ohjelmia, noin esimerkiksi, kirjoista puhumattakaan.

Tässä yksi, mikä kannattaa katsoa:
http://areena.yle.fi/1-2490273
 
p@ula
Paulalta en kysynyt mitään joten voitko olla hyvä ja poistua tästä ketjusta häiriköimästä kaikilla typerillä linkityksillä.
Ehkä sun kannattaisi kysyä tuolta asiaasi:
http://karppaus.info/forum/viewtopic.php?p=1053994&sid=67e59dd202918fd008af8c1fa3c8be38#p1053994

Ei täällä tarvitse osoittaa erikseen kenellekään kysymyksiä. Tuolla voi mennä suljettuun porukkaan, jonne en kuulu. Ihan vinkiksi vaan;-)
 
Ketjun aloittajaaa
Ehkä sun kannattaisi kysyä tuolta asiaasi:
http://karppaus.info/forum/viewtopic.php?p=1053994&sid=67e59dd202918fd008af8c1fa3c8be38#p1053994
Ei täällä tarvitse osoittaa erikseen kenellekään kysymyksiä. Tuolla voi mennä suljettuun porukkaan, jonne en kuulu. Ihan vinkiksi vaan;-)
Siis oletko sä tosiaan noin sekaisin. :eek: Mitä ihmettä joku karppaus liittyy tähän mun asiaan, ei sitten mitenkään. Mene jo muualle sekoilemaan. On kyllä kumma, että sä saat häiriköidä jatkuvasti palstalla ja pilaat monet keskustelut tuolla sekoilullasi.
 
vierailija
Siis miten ja missä mä muka niitä korottaisin.
Sinä kai sen paremmin tiedät missä ja milloin oot opiskellut, soitat sinne amikseen ja kysyt miten toimitaan. Kyllä lähäripapereita on aiemminkin just amk-hakujen takia koroteltu, googleta vaikka.

Lukiotodistusta sulta ei ilmeisesti löydy, sen korottaminen ainakin onnistuu pitkänkin ajan jälkeen.
 

Yhteistyössä