Saatteko miehiltänne apua,kun olette sairaana?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Minulla 4 päivää kestänyt korkeimmillaan 39 asteen kuume(yöksi nousee noihin lukemiin),kova yskä ja päänsärky..Eli siis ihan järkyttävä olo..Makaan sängyssä ja poden huonoa omatuntoa,etten ole tekemässä kotihommia.Mies puuhailee omia askareitaan,eikä ole kertaakaan muutaman tunnin aikana käynyt katsomassa miten voin.Tekisi mieli syötävää ja juotavaa mutta kun en jaksa nousta enkä kerjätä,sanoin että pitsaa tekisi mieli niin tyrmäsi ajatuksen sillä että se tulisi niin kalliiksi kun muillekin pitäisi ostaa..Onneksi on jo kouluikäiset lapset,joista kaksi pienempää huolehtii äidistä välillä <3 Olkaa onnellisia te,joilla mies,joka antaa huolenpitoa,näin sairaana sitä kaipaisi, mutta ei tuo ymmärrä :(
 
vierailija
...jokainen huolehtikoon omasta onnellisuudestaan....niin vaan se on.

Sulla on puhelin siinä. Otappa lähimmän pitserian numero, tilaa pitsa ja pullo kokista. Pankkikortti yleensä käy maksuvälineenä.
Isot lapset, nii kyllä ne ymmärtää ett sairas äiti saa herkkua. (ps...mies saattaa kuvitella, että haluat levätä, eikä halua tartuttaa itseään, niin että on edes toinen vanhemmista terveenö lapsia varten(jotka hekin kohta sairastuvat kun pitävät äidistä huolta))
 
meillä näin
No ei varsinaisesti hoivaa mutta pitää lapsista\taloudesta huolta.
Jos tarviin\haluan jotain niin pyydän sitä. Ja mies toimii pyynnön mukaisesti ja toimittaa mulle mitä haluan ja tarviin.
Mutta ei miehestä kuoriudu mikään sisarhentovalkoinen. Antaa nukkua ja levätä ja keksii lapsien kanssa tekemistä
 
vierailija
...jokainen huolehtikoon omasta onnellisuudestaan....niin vaan se on.

Sulla on puhelin siinä. Otappa lähimmän pitserian numero, tilaa pitsa ja pullo kokista. Pankkikortti yleensä käy maksuvälineenä.
Isot lapset, nii kyllä ne ymmärtää ett sairas äiti saa herkkua. (ps...mies saattaa kuvitella, että haluat levätä, eikä halua tartuttaa itseään, niin että on edes toinen vanhemmista terveenö lapsia varten(jotka hekin kohta sairastuvat kun pitävät äidistä huolta))
no mielenkiintoinen parisuhde! Tottakai toisesta huolehditaan ja autetaan ihan jo omasta halusta.
 
Pin
Meillä on tapana pedata olohuoneeseen "kipeän peti" (okei sille on äklösöpö nimikin jota en kerro...) jossa voi sitten saada kuitenkin seuraa ettei yksin tarvii olla, saa kahvit tähän petiin ja kysellään josko tekisi edes jotain mieli syödä. Kumpikin on lähtenyt vaikka yöllä hakemaan sitä ainoaa asiaa mitä tekee mieli, eli kyllä me mun mielestä aika kivasti toisemme huomioidaan kun toinen on kipeänä.
Riippuu toki mikä tauti, oksutaudissa en paljoa seuraa kaipaile, joku käy silittelemässä välillä päätä ja tuo vesilasin, siinäpä se. :D
 
vierailija tötterö
Aika huonosti paitsi silloin kun olin kuolemansairas. Ja ehkä siitä oppikin jotain. Aika pahastikin oon joskus ollut kipeenä ja ei oo uskonut ja antanut mun levätä vaan lähtenyt menemään. No, noin yleensä kuitenkin jos paha migreeni niin yleensä antaa mun nukkua ja hoitaa lapset. mut ei oo mikään paapojatyyppi.
 
Voi kun tuli paha mieli sun puolesta. Pikaista paranemista sulle!

Mä saan sairaana maailman parasta hoitoa. Olenkin aina tykännyt jollain tavalla olla kipeänä, kun kipeänä oloon liittyy niin hyviä lapsuusmuistoja kun äiti ja isä hoiti mua niin ihanasti ja helli. Mun mies hoitaa myös. Ja jos se on kipeänä, minäkin hoidan ja kyselen miten voin auttaa ja teen hänen olon mahdollisimman mukavaksi. Kun toinen on sairas, tulee myötätuntoinen olo, tahtoo auttaa ja hoivata.
 

Yhteistyössä