Säälittää kaverin lapset...ikäeroa 7v, ei mitään järkeä

  • Viestiketjun aloittaja voi byää
  • Ensimmäinen viesti
voi byää
Siis ei järkeä siinä mielessä että eihän niistä ole toisilleen mitään seuraa! Väittää kyllä että esikoinen (tyttö) ottaa leikkeihinsä 1-vuotiaan (pojan) aina välillä, mutta epäilen.

Ensik eivät halunneet toista ja kun toinen sai luvan tulla, kesti siinä sitten pari vuotta.

Omilla lapsilla ikäeroa alle 2v ja joo olihan se rankkaa mutta nyt leikkivät hyvin yksiin. Isolla ikäerolla isompi jää huonommalle huomiolle kun aina vaan pienempää huomioidaan ja kun on jo varmasti tottunut olemaan aina huomion keskipisteenä.
 
vierailijakin.
Toista lastahan ei tehdä siksi, että esikoisella on kaveri, vaan koska vanhemmat haluaa lisää lapsia. Kyllä voit olla asian suhteen huoleti. Lapsilla voi olla hyvä suhde isompina, vaikka ikäero isoki

Se, että ikäeroa on 2 vuotta niin voi tarkoittaa sitäkin, että lapsuus on todella riitaisa ja aikuisena ei olla missään tekemisissä.
 
vierailijaaaa
Voi vittu suoraan sanottuna. Ei kuulu sulle paskaakaan se ikäero! Itsellä ainoa lapsi 10-vuotias ja toivon mukaan vielä jonakin päivänä saan toisen lapsen enkä silloin kaipaa tuollaisten ääliöitten kommentteja!
 
vie ras
Nii. Kai meidänkin olis tarvinnut jättää toi toinen tekemättä. Raukoilla 6 vuotta ikäeroa koska äitinsä sairastaa endometrioosia eikä kyennyt nopeammin tulemaan uudestaan raskaaksi. Pilasin varmaan molempien lasten elämän, tyhmä minä. Olis pitänyt tajuta että tää saattaa nyppiä muita ihmisiä. Mun tuskallani ja sekundäärisellä lapsettomuudella ei ole mitään väliä.

MITÄPÄ JOS KESKITTYISIT VAAN OMAAN ELÄMÄÄSI
 
No voihan
Itselläni on 6 vuotta nuorempi pikkuveli, ja kyllä ainakin me leikimme lapsena paljon yhdessä. Ehkei nyt vielä tuosta 1-vuotiaasta ole seuraa, mutta myöhemmin onnistuu ainakin jotkut leikit. Omilla lapsillani on ikäeroa 4 vuotta ja leikkivät yhdessä.
 
Sisko ja sen veli
Mulla on sisaruksiini ikäeroa 5 ja 9 vuotta, minä siis keskimmäinen eli noilla kahdella muulla keskenään 14 vuotta ikäeroa. En mulle ole koskaan tullut mieleen, että tässä olisi mitään säälittävää. Kummallinen ajatus kaiken kaikkiaan, että joku säälisi minua tämän vuoksi. Miksi ihmeessä?
 
vierailijasääli
Mulla on sisaruksiini ikäeroa 5 ja 9 vuotta, minä siis keskimmäinen eli noilla kahdella muulla keskenään 14 vuotta ikäeroa. En mulle ole koskaan tullut mieleen, että tässä olisi mitään säälittävää. Kummallinen ajatus kaiken kaikkiaan, että joku säälisi minua tämän vuoksi. Miksi ihmeessä?
No onhan se todella säälittävää että noin isot ikäerot. Mun lapsuuden perheessä oli 10 vuotta ja omillani 6 vuotta. Säälittäviähän me ollaan kaikki, suorastaan surkeita tapauksia. Tai sitten ap on jotenkin rajoittunut, yksinkertainen ja tarpeessa pönkittää itseään jossain tällaisessa asiassa kun muuten taitaa olla vähän onneton.
 
vierailija siis
Kirjoittikohan aloittaja minusta?? Tai siis minun lapsista. Ikäeroa 7v ja pienin on nyt reilu 1v poika ja vanhempi 8v tyttö...

Mutta jos kirjoitti, älä suotta sääli. Meillä menee hyvin. Tänäänkin olivat tytön huoneessa yhdessä ja kikatus kuului. Ei ole mustasukkaisuutta ja isompaakin kyllä huomioidaan. Ihme kirjoitus ja ajatusmaailma kyllä!!! Ei kai se ikäero kaikkea merkitse.
 
  • Tykkää
Reactions: Gerenukki
Meidän olohuoneesta kuuluu tällä hetkellä iloista pulputusta ja naurahtelua.
Siellä meidän 12-v. ja 7-v. keskustelevat asioista. :)
 
vieraaaaaaahgdhhc
Siis ei järkeä siinä mielessä että eihän niistä ole toisilleen mitään seuraa! Väittää kyllä että esikoinen (tyttö) ottaa leikkeihinsä 1-vuotiaan (pojan) aina välillä, mutta epäilen.

Ensik eivät halunneet toista ja kun toinen sai luvan tulla, kesti siinä sitten pari vuotta.

Omilla lapsilla ikäeroa alle 2v ja joo olihan se rankkaa mutta nyt leikkivät hyvin yksiin. Isolla ikäerolla isompi jää huonommalle huomiolle kun aina vaan pienempää huomioidaan ja kun on jo varmasti tottunut olemaan aina huomion keskipisteenä.
ihan meistä ihmisiä on tullut ja parhaita kavereita ollaan vaikka ikäeroa on 8v ja nuorempaan 7 v.
Omillani on kaksi vuotta ja ennemminkin olisi kannattanut tehdä pidemmällä välillä.
 
isosiskokin
Mikä siinä nyt niin ihanaa on että kaksi melkein samanikästä jatkuvasti toisiaan ärsyttämässä. Sama kuin ois kaksoset. Ei kivaa elämää, vaan hermostuttavaa..

En ole muuten koskaan henk.koht, nähnyt pienellä ikäerolla olevia sisaruksia, joiden välit olis lämpimät. Pelkkää riitelyä alusta asti tuntuu olevan. Muistan kaverinikin sisarussuhteen lapsuudesta, ne oikein hakkasivat toisiaan veljensä kanssa niin että liha oikein lätisi, sitä oli hirveä katella ja kuunnella.
Ihan erilainen suhde kun sisaruksilla vuosien ikäero. Pienempi ihailee isompaa ja isompi opettaa ja suojelee pienempää, välillä tietenkin saa vähän keppostella pienemmän kustannuksella. ;)
 
vierailij a
Myös minun mielestä on lapsille ikävää jos heillä on paljon ikäeroa sisaruksiinsa. Kaverini selitti joskus ettei heidän 8v ikäero haittaa siskonsa kanssa, mutta omat lapset sitten halusi 2v välein ettei tule noin pitkää ikäeroa kun sitten ei ole mitään yhteistä ainakaan ennen aikuisikää, ja sittenkin on välit vähän etäiset.

Ikävää on myös se, ettei tehdä kuin yksi lapsi jos olisi mahdollista tehdä toinenkin. Kyllä ne sisarukset suurimmalla osalla on hyvä juttu.
 
ööööö öö
Myös minun mielestä on lapsille ikävää jos heillä on paljon ikäeroa sisaruksiinsa. Kaverini selitti joskus ettei heidän 8v ikäero haittaa siskonsa kanssa, mutta omat lapset sitten halusi 2v välein ettei tule noin pitkää ikäeroa kun sitten ei ole mitään yhteistä ainakaan ennen aikuisikää, ja sittenkin on välit vähän etäiset.

Ikävää on myös se, ettei tehdä kuin yksi lapsi jos olisi mahdollista tehdä toinenkin. Kyllä ne sisarukset suurimmalla osalla on hyvä juttu.
Onpas kapeakatseista ajattelua.
 
ammuuu
Meidän lapsilla on ikäeroa 7 vuotta. Ovat nyt 11v ja 4v. (pienin 2v)

Yhdessä pelaavat jalkapalloa, sählyä, polttopalloa, korttia, lautapelejä. Skeittaavat/potkulautailevat/ pyöräilevät yhdessä.

Ei koskaan tule riitoja.

Olen tyytyväinen tietoiseen valintaani jättää ensimmäisten lasten ikäero näin isoksi. Esikoisella oli ikätovereinaan naapurissa asuneet serkut, kun oli pienempi.
 
vierailij a
Meidän lapsilla on ikäeroa 7 vuotta. Ovat nyt 11v ja 4v. (pienin 2v)

Yhdessä pelaavat jalkapalloa, sählyä, polttopalloa, korttia, lautapelejä. Skeittaavat/potkulautailevat/ pyöräilevät yhdessä.

Ei koskaan tule riitoja.

Olen tyytyväinen tietoiseen valintaani jättää ensimmäisten lasten ikäero näin isoksi. Esikoisella oli ikätovereinaan naapurissa asuneet serkut, kun oli pienempi.
Hyvä että viihtyvät yhdessä. Mutta sen tietää jokainen ettei 11v saa mitään vastusta 4v:stä. Eli leikit ovat enemmänkin 4v:n viihdyttämistä.
 
vierailija46
Täh? Mä en tiennytkään, että lapsia pitäisi tehtailla jotenkin systemaattisesti, tiettyjen aikarajojen puitteissa, suunnitelmallisesti toisilleen seuraksi jne.

Mun tytöillä on ikää 30, 23 ja 16.
 
&kieppi&
Laiskat tekee lapset pienellä ikäerolla, kun syy kerran on se, että niistä on seuraa toisilleen. Ihmisellähän jälkeläisten luonnollinen ikäero olisi 3-5 vuotta. Tutkimusten mukaan nämä nykyiset 1,5 -2 vuoden ikäerot rasittavat sekä äiti, isää, lapsia ja parisuhdetta.
Meidän lapsilla on luonnollinen ikäero. Hyvin tulevat toimeen keskenään, harvoin tappelevat. Ehkä se luonto on osannut tämänkin hoitaa :)
 
vierailija siis
Meidän lapsilla on ikäeroa 7 vuotta. Ovat nyt 11v ja 4v. (pienin 2v)

Yhdessä pelaavat jalkapalloa, sählyä, polttopalloa, korttia, lautapelejä. Skeittaavat/potkulautailevat/ pyöräilevät yhdessä.

Ei koskaan tule riitoja.

Olen tyytyväinen tietoiseen valintaani jättää ensimmäisten lasten ikäero näin isoksi. Esikoisella oli ikätovereinaan naapurissa asuneet serkut, kun oli pienempi.
Kiva kuulla positiivinen kokemus :)

Mun lapsilla kanssa siis 7v ikäeroa. Pienempi nyt 1v. Yhteistä ilon ja naurun hetkiä ollut jo nyt :)
 
Minä en ymmärrä mitä säälimistä tuossa on.
Omilla lapsillani on lyhyin ikäero seuraavaan 14 kk, pisin 8 vuotta, mutta se mikä sopii meille, sopii nimenomaan meille, ei kaikille.
Ja läheisiä ovat toisilleen nekin, joilla on ikäeroa 22 vuotta.
 

Yhteistyössä