Säällä kuin säällä työn puolesta ulkoilevat

  • Viestiketjun aloittaja syyssadetyö
  • Ensimmäinen viesti
syyssadetyö
Onko sinulla työn puolesta rankankin sateen pitävät sade- tai ulkoiluvaatteet ja jalkineet? Mikä olet ammatiltasi? Miten pukeudut sateella tai muuten kurjalla kelillä, millaiset sadevarusteet sinulla on?
 
vierailija9999
Pakkohan tuo on kun en omista autoa. Kyllähän se suorastaan v*tuttaa välillä rämpiä kelissä kun kelissä, varsinkin kun tulee nämä loska ja liukkaat kelit.
 
Loppujen lopuksi tulee aika vähän tehtyä hommia ulkona. No eilenkin, kun olin katolla, tuli vain tihkuttamalla vettä. En kastunut, vaikka en käyttänyt sadevarusteita.

On meillä kumpparit ja pitkähelmaiset wurthin sadetakit tarvittaessa saatavilla, mutta harvemmin tulee tarvetta käyttää, niin ne vermeet on yleensä vain meidän toimistolla, jäävät pois matkasta.
 
vierailija9999
Pysytkö kuivana kun vettä ja räntää tulee niskaan taivaan täydeltä?
Jos oikein huono keli sattuu niin en, mutta ei sitä ole kertaakaan viel aivan mahdottoman pahasti kastunut. On sitä kuitenkin yleisesti ottaen pirteämpi kun saapuu työmaalle, toisinkuin nää jotka tulee viimetingassa kahvin ääreen :D

ja tuohon "kyynel", eikö itseäsi koskaan ikinä milloinkaan inhota mennä kelissä kuin kelissä?
 
On. Tosin jos vettä tulee ihan taivaantäydeltä, muuttuu maakostea betoni velliksi ja on pare mennä kotiin.

On turvakärkiset kumpparit, sadetakki ja sadehousutkin. Useimmiten kiskaisen kuitenkin kertakäyttöisen sadeviitan päälle ja paiskon päivän pääteeksi roskiin. Kurja pestä betonisia kuriksia.
 
Kyllä ulkoilen paljon työssäni lähestulkoon säässä kun säässä. On sekä vedenpitävä takki että sadevaatteet ja goret+kumpparit. Kuivana pysyn kun katson mitä puen päälle. Ulkoilua saattaa olla 3-4h päivässä. Eilen oli goret+kuoritakki ja kuivana pysyin.
 
työn puolesta on sadevaatteet. ja ihan sellaset saa hakea kun haluaa. maansiirtokoneita korjataan maastossa kesät ja talvet.
t-paidalla täällä etelässä pärjää viä kuukauden. kun joku keksisi ohuet ja lämpimät hanskat niin elämä helpottuisi.
 
työn puolesta on sadevaatteet. ja ihan sellaset saa hakea kun haluaa. maansiirtokoneita korjataan maastossa kesät ja talvet.
t-paidalla täällä etelässä pärjää viä kuukauden. kun joku keksisi ohuet ja lämpimät hanskat niin elämä helpottuisi.
Noi hanskat! Niiiiin totta!
ohuissa sormet ovat umpijäässä mutta paksuissa ei voi tehdä mitään näpertelyä.

Viime vuonna mä ostin jostain halpoja fleecesormikkaita ja kiskoin niiden päälle nitriilihanskat. Lapioidessa se toimii mutta mutterit sun muut eivät pysyisi sormissa.
 
Töissä kökin sisällä, mutta kuljen työmatkat ympäri vuoden fillarilla ja iltaisin ja viikonloppuisin suurin osa ajasta ulkona. Yleensä pärjää kunnon kuorivaate-fleece yhdistelmällä, mutta rankemmassa sateessa laitan kyllä pihalle perinteiset kurahousut-sadetakki-yhdistelmän.
 
Noi hanskat! Niiiiin totta!
ohuissa sormet ovat umpijäässä mutta paksuissa ei voi tehdä mitään näpertelyä.

Viime vuonna mä ostin jostain halpoja fleecesormikkaita ja kiskoin niiden päälle nitriilihanskat. Lapioidessa se toimii mutta mutterit sun muut eivät pysyisi sormissa.
meillä temutaan pakkasilla öljyjen ja polttoöljyn kanssa. paljain käsin mennään ja tunto käsiin palailee keväällä.
 
vierailijaaa
Ei ole työn puolesta eli itse on täytynyt hankkia. Lastentarhanopettaja olen ja ulkoilen n. 2 tuntia päivässä työssäni. Muutakaan ulkovaatetta ei ole työn puolesta saanut.

Käytössä sadetakki, kumisaappaat ja sadehousut sadekelillä.
 
vierailija päikky
Mulla ei ole työn puolesta sadevaatteita mutta päiväkodilla pitää olla ulkona säällä kuin säällä ja se on tosi keljua. Mulla on vettähylkivä tuulipuku joka pitää pienen ja lyhyen sateen mutta kunnon vesisateessa kyllä tulee vedet sisään jo puolen tunnin tunnin ulkoilun aikana. Kaatosade menee tuulitakista ja -housista saman tien läpi niin että huppu ja rinnukset on hetkessä läpimärkinä eikä mun tarvitse seisoa siellä kuin 15 min niin olen täysin läpimärkänä. Pitäisi varmaan itse joku halpa sadetakki hommata.
 
vierailijaaas..
Noi hanskat! Niiiiin totta!
ohuissa sormet ovat umpijäässä mutta paksuissa ei voi tehdä mitään näpertelyä.

Viime vuonna mä ostin jostain halpoja fleecesormikkaita ja kiskoin niiden päälle nitriilihanskat. Lapioidessa se toimii mutta mutterit sun muut eivät pysyisi sormissa.

Pilkkihanskat, neopreeniä.
Pitää vaan varovasti ottaa pois käsistä ettei venytä(hajota).
 
Mulla ei ole työn puolesta sadevaatteita mutta päiväkodilla pitää olla ulkona säällä kuin säällä ja se on tosi keljua. Mulla on vettähylkivä tuulipuku joka pitää pienen ja lyhyen sateen mutta kunnon vesisateessa kyllä tulee vedet sisään jo puolen tunnin tunnin ulkoilun aikana. Kaatosade menee tuulitakista ja -housista saman tien läpi niin että huppu ja rinnukset on hetkessä läpimärkinä eikä mun tarvitse seisoa siellä kuin 15 min niin olen täysin läpimärkänä. Pitäisi varmaan itse joku halpa sadetakki hommata.
Hommaa ihmeessä. Eihän se nyt olekaan kiva märkänä ulkoilla. Kun työhön kuuluu ulkoilu säällä kun säällä,kannattaa varustautua.
 
vierailija päikky
Hommaa ihmeessä. Eihän se nyt olekaan kiva märkänä ulkoilla. Kun työhön kuuluu ulkoilu säällä kun säällä,kannattaa varustautua.
Olet kyllä siinä aivan oikeassa. Kaatosateessa läpimärkänä ei ole yhtään kivaa ulkoilla. Ja tosiaan jos vettä tulee kaatamalla niin se menee mun tuulipuvusta läpi jo ulkoilun alussa joten suurimman osan ajasta saa olla märkänä vaikkei oltaisi kuin vajaa tunti ja sitten vielä loppupäivän märissä sisävaatteissa. Katsoin tuota sun ylempää viestiä jossa kerroit että sulla on kuoritakki. Onko se hyvä vesisateessa, kuinka hyvin se pitää vettä? Kestääkö se rankankin sateen sen aikaa mitä nyt sellaisessa tarvii ulkoilla? Olis nimittäin kätevää jos pärjäisi yhdellä takilla eikä tarvitsisi erikseen sadetakkia. Ja varmaan saa housujakin samaa sarjaa? Ja vedenpitävät jalkineet täytyisi myös hankkia.
 
vierailija-
Oikeestikko joissain päiväkodeissa ulkoillaan rankkasateellakin? Ja kaikilla lapsilla on rankkasateeseen sopiva varustus?

Täälä ehkä ulkoillaan jos vaan tihuuttaa mut jos sataa niin pysyvät sisällä.
 
vierailija päikky
Oikeestikko joissain päiväkodeissa ulkoillaan rankkasateellakin? Ja kaikilla lapsilla on rankkasateeseen sopiva varustus?

Täälä ehkä ulkoillaan jos vaan tihuuttaa mut jos sataa niin pysyvät sisällä.
Onhan lapsilla kurikset tai vähintään vedenpitävät haalarit ja silloin ollaan vähemmän aikaa ulkona. Ei se rankkasade kuriksien läpi mene mutta aikuisten tuulipuvut eivät pidä vettä läheskään yhtä hyvin. Vaikka on tuulitakki vahvaa ja vettähylkivää kangasta niin kyllä kunnon rankkasade siihen uppoaa ja menee läpi nopeasti. Ja pitää muistaa että rankkasade voi yllättää myös metsäretkellä tai leikkipuistossa.
 
Oikeestikko joissain päiväkodeissa ulkoillaan rankkasateellakin? Ja kaikilla lapsilla on rankkasateeseen sopiva varustus?

Täälä ehkä ulkoillaan jos vaan tihuuttaa mut jos sataa niin pysyvät sisällä.
Kyllä ulkoillaan kunnon sateessa ja lapsilla kuravaatteet. Ehkei sitten jos tulee silleen että eteensä ei näe. Lapset eivät sano että jäädään sisälle, ne pukevat ja sitten alkaa vesileikit.
 
Onhan lapsilla kurikset tai vähintään vedenpitävät haalarit ja silloin ollaan vähemmän aikaa ulkona. Ei se rankkasade kuriksien läpi mene mutta aikuisten tuulipuvut eivät pidä vettä läheskään yhtä hyvin. Vaikka on tuulitakki vahvaa ja vettähylkivää kangasta niin kyllä kunnon rankkasade siihen uppoaa ja menee läpi nopeasti. Ja pitää muistaa että rankkasade voi yllättää myös metsäretkellä tai leikkipuistossa.
Vettähylkivä ei pidäkään eikä ole takoitettu sateeseen. Vedenpitävät ja pysyy kuivana. tuulipuku on tuulipuku.
 

Yhteistyössä