Sain adhd lääkityksen! Kokemuksia Concertasta?

  • Viestiketjun aloittaja Adhd tyyppi
  • Ensimmäinen viesti
"hhh"
Mä en koskaan tunne muutosta olossa. Huomaan eron lähinnä silloin, kun jätän ottamatta. En siis koe mitään WOW-efektiä, mutta huomaan kyllä, kun lääke on jäänyt syömättä. Lähinnä vireystason lasku kesken päivää on se "näkyvin" oire silloin.

Mua lääkäri ohjeisti niin, että lääkettä syödään joka ikinen päivä, eli hänen suositustensa mukaan taukoja ei pidetä.

Enkä kyllä suostuisikaan pitämään. Kun jätän lääkkeen ottamatta, olen aivan kuoleman väsynyt. Lääkekokeilun aikana kokeiltiin myös miten lääkityksen käyttö vaikuttaa käytön lopetuksen jälkeen, enkä voi sanoa olleeni tuolloin elämäni vireessä. Nukuin joka päivä 3-4 tunnin päiväunet lähes 2 viikon ajan. Olin niin loppu, kun voi ihminen vaan loppu olla. Ennen lääkityksen aloitusta nukuin 1-3 tunnin päiväunet 3-5 kertaa viikossa, lääkityksen kanssa en tarvitse päiväunia lainkaan.
mitä muuta hyötyä siitä auuttako se sua keskittymään ja tekemään asioita?
 
Add
Kyllä se minua väsytti aluksi. Nukahdin myös kuin napista painamalla päiväunille. ConcertAn vaikutus notkahtelee pitkin päivää. Aluksi minulla meni aivot aivan hiljaisiksi kun lääkkeen aloitin. Hetkenkin istahtaminen ja tuntui, että aivot kytkeytyvät kiinni. Jännittävä tunne kun ei enää ajattele kymmentä ajatusta päällekäin.
Minä huomasin ensimmäisenä sen, että ajatuskulku selkeytyi. Ihan kuin joku olisi laittanut ajatukset pikakelaukselta normaalille tahdille.
 
Add
Minulla alkoi 18mg Concertalla ja sekin oli aikamoinen tujaus aluksi. Sai jännätä, ettei nukahda rattiin esimerkiksi. Minua lääke ei varsinaisesti piristä. Liian isolla annoksella menen aivan jumiin.

Olisin kyllä huomattavasti hauskempi ilman lääkitystä, myös luovempi. Hommat vain jäävät aina kesken.
 
kolmas tyyppi
Minulla alkoi 18mg Concertalla ja sekin oli aikamoinen tujaus aluksi. Sai jännätä, ettei nukahda rattiin esimerkiksi. Minua lääke ei varsinaisesti piristä. Liian isolla annoksella menen aivan jumiin.

Olisin kyllä huomattavasti hauskempi ilman lääkitystä, myös luovempi. Hommat vain jäävät aina kesken.
Mulla taas concerta auttoi siihen, etten nukahda auton rattiin. :D Pidemmän matkan ajaminen on ollut aina haastavaa, kun mä meinaan nukahtaa silloin kun ajettavana on tylsä tasapaksu maantie, missä ei tapahdu mitään.
 
[QUOTE="hhh";29823234]mitä muuta hyötyä siitä auuttako se sua keskittymään ja tekemään asioita?[/QUOTE]

Auttaa. Mikään ihmelääke se ei ole, mutta sen avulla saan helpommin vietyä projekteja loppuun saakka. En muutu lääkityksen kanssa nentiksi, mutta lääkityksen kanssa olen kuitenkin vähän vähemmän addi :)
 
vierailija
Itse sain ja itselleni se oli huono juttu. Nyt elän ilman lääkitystä, joten varo mitä toivot. Sain kerrasta pysyvän vamman/vian enkä enää palaudu entiselleni.
Lue kirja Tappava psykiatria. Sitruunakustannus. Kyllä nuo ovat olleet tiedossa kauan aikaa, mutta harva sitä tietoa saa, kun täälläkin poistellaan tekstejä jatkuvasti. Nukahtamislääkkeetkin tekevät pysyvää vahinkoa aivoihin, on tiedetty jo monta vuotta!
 
vierailija
Lääkäri määräsi minulle concerta 54mg. Aikaisemmin oli kokeilussa medikinet cr 40mg, mutta se vaihdettiin tähän concertaan.

Olen nyt viikon verran ollut concertalla ja mennyt ihan ohjeiden mukaan, eli yksi tabletti aamuisin.

Mitä haittavaikutuksiin tulee, niitä olen kyllä huomannut. Esim. Ahdistava olo, kova väsyminen iltapäivästä ja muutaman kerran on ollut sellainen sumuinen olo joka esiintyy lähinnä vain siinä oman ympäristön tarkkailussa.

En osaa vielä kertoa hyvistä vaikutuksista koska siirryin vasta tähän lääkkeeseen ja olen vasta hiljattain lähtenyt kokeilemaan näitä adhd-lääkityksiä.

Mutta olen huomannut näiden lääkekokeilujen aikana sen että asioiden käsittelyyn on tullut selkeyttä ja sellainen turha hermostuminen on vähentynyt. Tosin nyt kun tässä concertassa on tuota ahdistusta noussut pintaan, niin se on kyllä tuonut omat haasteensa päivien sujuvuuteen.

Kaikesta huolimatta aion vielä tarkkailla miten tämä lääke vaikuttaa ja olen toiveikas.
 

Yhteistyössä