Sain bannit vauvan av-palstalta kun pohdin eri rotujen välisiä geneettisiä eroja

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Vauvan av-palstalla ei saa keskustella mistään yllämainituista asioista. Olen nähnyt siellä montakin asiallista keskustelua ko. aiheista, mutta ketjut poistuvat aina jonkin ajan kuluttua.

Jos siellä saisi keskustella asioista ilman ketjujen poistamista, ei kenenkään tarvitsisi spämmätä samaa asiaa montaa kertaa.

ap
Kaksi erikoista huomiota AV:stä:

1. Kommentit ketjuineen, jotka loukkaavat yleisiä dogmia, vaikka olisikin oikeassa, poistetaan. Esimerkkinä ketju, jossa kommentoitiin siitä miten lääkefirmat voivat antaa luottokortin tutkijan käyttöön eikä kukaan koskaan tule tietämään millä rahalla tutkija matkusti tai osteli mitä osteli.

2. Kirjoitettuasi kohdassa 1 olleen aiheen saatat saada bannin, jonka jälkeen lähiverkossasi/WLAN:ssa oleva (NAT:n takana) tietokoneesi palomuuri alkaa huutamaan porttiskannauksesta! Näytäisi siltä, että hakkerit pääsevät Huawein 4G-reitittimen läpi NAT:n puolelta scannailemaan pseudo-ip:llä, koska lähdeosoitteena näkyy ip-osoite, joka alkaa 192.168.x.x mutta kuitenkaan DHCP-varauksista ei sellaista osoitettta löydy eikä skannaajaa voi edes pingata takaisin. Tämä on tapahtunut kahdesti ja voi olla tietenkin yhteensattumaa, mutta ajallinen korrelaatio on selvä.
 
vierailija
Ei muakaan haittaa tietää että on olemassa meitä älykkäämpiä rotuja/etnisiä ryhmiä (kauko-Idän kansat, juutalaiset). Tietty niin kauan kuin meitä tai muuta tyhmempää väestöä ei aleta heidän taholta sorsimaan kuten mustaa väestöä on kautta historian sorsittu, niin asia ei haittaa. Itse asiassa se vaan kiehtoo mua, että on meitä älykkäämpiä kansoja.

Mitä mustiin tulee, niin he eivät ole mitään liikuteltavaa "karjaa" eikä heitä pidä kohdella kuin lapsia, vaikka ÄO olisikin heillä pienempi.
Mutta toisaalta: minkään tyhmemmän väestön lyhytjänteisten ja suppeampien käsitysten mukaan ei voi mennä, vaan pitää mennä älykkäämpien mukaan.
...Jos vaan älykkäämmillä pysyy etiikka toiminnassaan mukana, pelkkä älykkyys ei riitä.

Ja jos mustille annetaan aikuiselle, täysvaltaiselle kuuluvia oikeuksia niin tietenkin heillä pitää olla aikuiselle kuuluvia velvollisuuksia. Kuten velvollisuus elää ihmisiksi.
Tietenkään mitään rotua/etnistä ryhmää ei saa alkaa sorsimaan siksi, että he ovat vähemmän älykkäitä. Päinvastoin, tulisi miettiä miten heitä voi parhaiten auttaa (esim. millaista kehitysapua tarjotaan).

Älykkyyshän ei tee kenestäkään parempaa ihmistä eikä ihmisarvo riipu älykkyydestä millään tavalla.

ap
 
vierailija
Tietenkään mitään rotua/etnistä ryhmää ei saa alkaa sorsimaan siksi, että he ovat vähemmän älykkäitä. Päinvastoin, tulisi miettiä miten heitä voi parhaiten auttaa (esim. millaista kehitysapua tarjotaan).

Älykkyyshän ei tee kenestäkään parempaa ihmistä eikä ihmisarvo riipu älykkyydestä millään tavalla.

ap
Miksi sama ei päde lihavuuteen? Miksi lihavia saa sorsia ulkonäön perusteella? Miksi lihavia pidetään vähemmän älykkäinä? Tämäkään ei oikein korreloi, kun laihimmat löytyvät kehitysmaista ja lihavimmat länsimaista.

P.S. kuvatekstiksi tuli STOP PAULA :)
 
vierailija
On kyllä outoa, että asiasta ei saisi keskustella. Tässä taas jälleen tulee esiin mielenkiintoinen, ja paljon esille tullut asia siitä, että jos Afrikkalaisia, ylipäänsä tummaihoisia millään muotoa negatiivisesti arvostellaan, on täällä osa täysin karvat pystyssä.

Jos asia olisikin toisinpäin, että nuo neekerit olisikin todettu suomalaisia tai pohjoismaalaisia älykkäämmiksi, sanoisivat nämä idän ihmeiden puolustelijat nyt, että meidän pitäisi ottaa neekereistä mallia :)

Typerää, sanon minä!
 
Oletko sokea vai tyhmä? Vai molempia?
No mä ymmärrän miksi lihavia ei ole poliiseina, palomiehinä, liikunnanopettajina, malleina, vaatekaupanmyyjinä, kosmetiikkaedustajina jne. Mutta on monia ammatteja, joissa lihavuudella ei ole mitään väliä. Näyttäis minunkin työympäristössä olevan lihavia, mutta ei ne sen vähemmän arvostettuja ole. Täällä mennään ihan omien meriittien varassa, ei niinkään ulkonäön. Lihavia ei pidetä tyhmempinä.

Se, että ulkonäöllä on vaikutusta moniin asioihin, ei siltikään ole syrjimistä. Kyllä minäkin valitsin aviomiehekseni mielummin edustavan ja terveen miehen kuin lihavan, niin syyllistyinkö syrjintään?
 
vierailija
a) No mä ymmärrän miksi lihavia ei ole poliiseina, palomiehinä, liikunnanopettajina, malleina, vaatekaupanmyyjinä, kosmetiikkaedustajina jne. b) Mutta on monia ammatteja, joissa lihavuudella ei ole mitään väliä. Näyttäis minunkin työympäristössä olevan lihavia, mutta ei ne sen vähemmän arvostettuja ole. Täällä mennään ihan omien meriittien varassa, ei niinkään ulkonäön. Lihavia ei pidetä tyhmempinä.

c) Se, että ulkonäöllä on vaikutusta moniin asioihin, ei siltikään ole syrjimistä. Kyllä minäkin valitsin aviomiehekseni mielummin edustavan ja terveen miehen kuin lihavan, niin syyllistyinkö syrjintään?
a) Lihavia on kyllä poliiseissakin ihan reippaasti, mutta ymmärrettävästi ei liikunnanopettajina, malleina tms.
b) Kyse on sinun omista asenteistasi ja käsitteistäsi. Entäs kun se miehes lihoo? Mites sitten suu pannaan? Entäs kun sinä rupsahdat? Pitääkö sinut panna kiertoon?

Lihavia pidetään yleisestit tyhmempinä ja sairaampina, kiitos neukkuaikaisten ihanteiden ja tiedotuslinjojen. Harvassa maassa on niin paljon rasisteja kuin täällä. Esimerkiksi Yhdysvalloissa on paljon lihavampia, paljon enemmän kuin täällä ja silti he voivat elää vapaasti. Sama pätee vammaisiin. Meillä on oikeasti todella ahdasmielisiä ihmisiä, jotka eivät näe omaa nenäänsä pidemmälle.

P.S. mitäs jos lihava laihtuu ja hänestä tulee helvetin komea? Mites sitten suu pannaan?
 
a) Lihavia on kyllä poliiseissakin ihan reippaasti, mutta ymmärrettävästi ei liikunnanopettajina, malleina tms.
b) Kyse on sinun omista asenteistasi ja käsitteistäsi. Entäs kun se miehes lihoo? Mites sitten suu pannaan? Entäs kun sinä rupsahdat? Pitääkö sinut panna kiertoon?

Lihavia pidetään yleisestit tyhmempinä ja sairaampina, kiitos neukkuaikaisten ihanteiden ja tiedotuslinjojen. Harvassa maassa on niin paljon rasisteja kuin täällä. Esimerkiksi Yhdysvalloissa on paljon lihavampia, paljon enemmän kuin täällä ja silti he voivat elää vapaasti. Sama pätee vammaisiin. Meillä on oikeasti todella ahdasmielisiä ihmisiä, jotka eivät näe omaa nenäänsä pidemmälle.

P.S. mitäs jos lihava laihtuu ja hänestä tulee helvetin komea? Mites sitten suu pannaan?
No nämä ovat mieltymyksiä. Jos mieheni lihoo, niin lihoo. Luulisin rakastavani häntä siitäkin huolimatta. Yhtä haluttavaksi häntä en kokisi. Minä en voi vaikuttaa siihen, jos mieheni haluaa laittaa "minut kiertoon" niin halutessaan. Erityisesti toivon, että hän tekisi niin, jos ei koe olevansa onnellinen kanssani, oli syy mikä tahansa.
Miksi se olisi jotenkin väärin tehdä niin?

En tiennyt, että lihavia pidetään tyhmempinä. Itse en ole huomannut sellaista. Se on kyllä totta, etten usko merkittävästi ylipainoisten olevan kovin terveitä.
Minun näkemykseni mukaan Yhdysvalloissa lihavien dissaaminen on paljon näkyvämpää ja merkittävämpää kuin mitä se on täällä. Jokseenkin hassu väite sinulta.

Kohdellaanko sinusta vammaisia suomessa huonosti? Minulla on aivan toisenlainen näkemys. Uskon, että suomi on siitä erittäin harvinainen paikka, että täällä vammaisia kuntoutetaan ja heille annetaan mahdollisuus olla näkyvillä ja tehdä itselleen mielekkäitä asioita. Jos tarkastelet asiaa maailmanlaajuisesti, huomaat, että Suomi on harvoja maita, jossa vammaiset näkyvät katukuvassa. Muualla heidät teljetään kellareihin tai tapetaan syntyessään.

Tosi hienoa, jos lihava laihtuu ja hänestä tulee hurjan komea. Uskon, että hän on itsekkin huomattavasti onnellisempi. (Kyseinen kysymys muuten paljasti, että sinusta lihava ei voi olla komea... minustapa voi)
 
vierailija
No nämä ovat mieltymyksiä. Jos mieheni lihoo, niin lihoo. Luulisin rakastavani häntä siitäkin huolimatta. Yhtä haluttavaksi häntä en kokisi. Minä en voi vaikuttaa siihen, jos mieheni haluaa laittaa "minut kiertoon" niin halutessaan. Erityisesti toivon, että hän tekisi niin, jos ei koe olevansa onnellinen kanssani, oli syy mikä tahansa.
Miksi se olisi jotenkin väärin tehdä niin?

En tiennyt, että lihavia pidetään tyhmempinä. Itse en ole huomannut sellaista. Se on kyllä totta, etten usko merkittävästi ylipainoisten olevan kovin terveitä.
Minun näkemykseni mukaan Yhdysvalloissa lihavien dissaaminen on paljon näkyvämpää ja merkittävämpää kuin mitä se on täällä. Jokseenkin hassu väite sinulta.

Kohdellaanko sinusta vammaisia suomessa huonosti? Minulla on aivan toisenlainen näkemys. Uskon, että suomi on siitä erittäin harvinainen paikka, että täällä vammaisia kuntoutetaan ja heille annetaan mahdollisuus olla näkyvillä ja tehdä itselleen mielekkäitä asioita. Jos tarkastelet asiaa maailmanlaajuisesti, huomaat, että Suomi on harvoja maita, jossa vammaiset näkyvät katukuvassa. Muualla heidät teljetään kellareihin tai tapetaan syntyessään.

Tosi hienoa, jos lihava laihtuu ja hänestä tulee hurjan komea. Uskon, että hän on itsekkin huomattavasti onnellisempi. (Kyseinen kysymys muuten paljasti, että sinusta lihava ei voi olla komea... minustapa voi)
Elät uskon varassa. Et faktojen. Ensinnäkin olet ok, että sinut kierrätetään, jos rupsahdat? En usko sitä. Sen uskon, että olet valmis vaihtamaan miestä, mikäli miehesi lihoo. Hyvin tyypillistä nykyisin. Siksi ihmisistä on tullut tuotteita, joita voi kierrättää. Ei pidä valittaa, jos mies tai nainen pettää, vaan toimia itsekin niin, koska toinen ei miellytä. Eikös vain?

Yhdysvalloissa ei voi dissata ilman miljoonien korvauksia. Siellä ei ole sosialismia kuten täällä. Mikäli kohtelet lihavaa väärin, hän saa heti 100 juristia viemään asian oikeuteen. Täällä et saa (vielä).

Yhdysvalloissa näet kaupoissa ja monessa palvelutehtävissä vammaisia, downeista lähtien. Montako downia näet meidän kaupoissa? Pakkaamassa vaikkapa kasseja?

Tarkastelen nimenomaan maailmanlaajuisesti. On täysi harha, että täällä olisi asiat hyvin. Esimerkiksi konservatiivisessa Englannissa on asiat monta kertaa paremmin kuin täällä. Mene paikan päälle ja tutki. Suomi on EU maista eniten oikeudessa ihmisoikeuksiin liittyvissä rikkomuksissa. Tutki asiaa.

Huomaa, että lihava voi laihtua (epätodennäköistä) ja laiha voi lihoa (todennäköistä). Mikäli arvostuksesi liittyy vain painoon, niin arvosi on pielessä. Ihminen ei muutu sisältä miksikään laihtui tai lihoi hän. Siinä olet oikeassa, että muita miellyttääkseen useat yrittävät laihduttaa ja ajautuvat mielisairauden puolelle, tai esim. anorektikoiksi, kun olettavat, että ihmisen tulee olla laiha. Eli enemmän se aiheuttaa tuhoa, että arvostellaan lihavia, kuin se, että annettaisiin jokaisen olla sellainen kuin on.
 
Elät uskon varassa. Et faktojen. Ensinnäkin olet ok, että sinut kierrätetään, jos rupsahdat? En usko sitä. Sen uskon, että olet valmis vaihtamaan miestä, mikäli miehesi lihoo. Hyvin tyypillistä nykyisin. Siksi ihmisistä on tullut tuotteita, joita voi kierrättää. Ei pidä valittaa, jos mies tai nainen pettää, vaan toimia itsekin niin, koska toinen ei miellytä. Eikös vain?
Arvostan itseäni niin suuresti, etten todellakaan halua olla ihmisen kanssa, joka ei kanssani halua olla. Pahinta olisi se, että toinen jäisi suhteeseen velvollisuuden tunteesta.
Eli olet totaalisen väärässä.
En pidä pettämistä hyväksyttävänä. Mistä niin päättelit?
Minusta kuitenkin seksi on iso osa parisuhdetta ja jos se päättyy toisen epäviehättävyyden vuoksi, on syytä jatkaa matkaa tai tehdä asialle jotain. Olishan se kamalaa, jos olisit mennyt naimisiin 20 vuotiaana ja kumppanisi lihoisi 150 kiloa seuraavan kymmenen vuoden sisällä. Olet 30- vuotias, seksittömässä suhteessa riutuva henkilö, jonka elämä ei ole muuttumassa loppua kohti. Oikeinko?

Yhdysvalloissa ei voi dissata ilman miljoonien korvauksia. Siellä ei ole sosialismia kuten täällä. Mikäli kohtelet lihavaa väärin, hän saa heti 100 juristia viemään asian oikeuteen. Täällä et saa (vielä).
:ROFLMAO:

Yhdysvalloissa näet kaupoissa ja monessa palvelutehtävissä vammaisia, downeista lähtien. Montako downia näet meidän kaupoissa? Pakkaamassa vaikkapa kasseja?
Oletko koskaan nähnyt ketään prismassa pakkaamassa kasseja? Sen lisäksi suomessa kehitysvammaisen ei tarvitse yrittää elättää itseään mittavan tukiverkoston vuoksi.

Tarkastelen nimenomaan maailmanlaajuisesti. On täysi harha, että täällä olisi asiat hyvin. Esimerkiksi konservatiivisessa Englannissa on asiat monta kertaa paremmin kuin täällä. Mene paikan päälle ja tutki. Suomi on EU maista eniten oikeudessa ihmisoikeuksiin liittyvissä rikkomuksissa. Tutki asiaa.
:ROFLMAO: On sitten niiin puppua kuin olla ja voi...

Huomaa, että lihava voi laihtua (epätodennäköistä) ja laiha voi lihoa (todennäköistä). Mikäli arvostuksesi liittyy vain painoon, niin arvosi on pielessä. Ihminen ei muutu sisältä miksikään laihtui tai lihoi hän. Siinä olet oikeassa, että muita miellyttääkseen useat yrittävät laihduttaa ja ajautuvat mielisairauden puolelle, tai esim. anorektikoiksi, kun olettavat, että ihmisen tulee olla laiha. Eli enemmän se aiheuttaa tuhoa, että arvostellaan lihavia, kuin se, että annettaisiin jokaisen olla sellainen kuin on.
Olenko koskaan sanonut, että minun arvostukseni liittyy vain painoon?
Mun puolesta jokainen saa olla ihan juuri sellainen kuin on ja kokemukseni mukaan suurin osa suomalaisista ei ole tippaakaan kiinnostunut sinun painostasi.
 
vierailija
Arvostan itseäni niin suuresti, etten todellakaan halua olla ihmisen kanssa, joka ei kanssani halua olla. Pahinta olisi se, että toinen jäisi suhteeseen velvollisuuden tunteesta.
Eli olet totaalisen väärässä.
En pidä pettämistä hyväksyttävänä. Mistä niin päättelit?
Minusta kuitenkin seksi on iso osa parisuhdetta ja jos se päättyy toisen epäviehättävyyden vuoksi, on syytä jatkaa matkaa tai tehdä asialle jotain. Olishan se kamalaa, jos olisit mennyt naimisiin 20 vuotiaana ja kumppanisi lihoisi 150 kiloa seuraavan kymmenen vuoden sisällä. Olet 30- vuotias, seksittömässä suhteessa riutuva henkilö, jonka elämä ei ole muuttumassa loppua kohti. Oikeinko?



:ROFLMAO:



Oletko koskaan nähnyt ketään prismassa pakkaamassa kasseja? Sen lisäksi suomessa kehitysvammaisen ei tarvitse yrittää elättää itseään mittavan tukiverkoston vuoksi.



:ROFLMAO: On sitten niiin puppua kuin olla ja voi...



Olenko koskaan sanonut, että minun arvostukseni liittyy vain painoon?
Mun puolesta jokainen saa olla ihan juuri sellainen kuin on ja kokemukseni mukaan suurin osa suomalaisista ei ole tippaakaan kiinnostunut sinun painostasi.
Kirjoitat itsesi pussiin moneen kertaan. Et ole ulkonäkökeskeinen mutta olet kuitenkin? Lihavuus ei sinua haittaa, mutta haittaa kuitenkin? Oletat, etteivät lihavat harrasta seksiä? Todellisuudessa lihavat ovat seksuaalisempia kuin laihat.

Mitä tulee siihen, että täällä vammaiset saa tukia, niin asia tulee muuttumaan. Kohta tukia ei saa kukaan. Mites sitten asiat menevät, kun heitä ei ole hyväksytty töihin sen takia, että heidät elätetään kotiin?
 
vierailija
On kyllä outoa, että asiasta ei saisi keskustella. Tässä taas jälleen tulee esiin mielenkiintoinen, ja paljon esille tullut asia siitä, että jos Afrikkalaisia, ylipäänsä tummaihoisia millään muotoa negatiivisesti arvostellaan, on täällä osa täysin karvat pystyssä.

Jos asia olisikin toisinpäin, että nuo neekerit olisikin todettu suomalaisia tai pohjoismaalaisia älykkäämmiksi, sanoisivat nämä idän ihmeiden puolustelijat nyt, että meidän pitäisi ottaa neekereistä mallia :)

Typerää, sanon minä!

Niin no.
Eipä nuo afrikkalaiset (ihmisistä puhuttaessa aina pienellä) tunnu pitävän eurooppalaisia kauheen suuressa arvossa. En haluaisi itse asua Afrikassa, koska pelkäänpä siellä olevan rasismia valkoihoisia kohtaan.

Se on vähä niinku meillon ikävä naapuri, jota pidän kaikin puolin vähän idioottina. Luulen, että hän ajattelee samoin. Ajattelen kuitenkin, että riippumatta siitä, mitä hänestä ajattelen, hän on kuitenkin ihminen, ja minun ihmisyyteni määrittää se, miten kohtelen toista ihmistä.
Luulen, että monelle suomalaiselle kyse on tästä: halutaan määrittää suomalaisuus nimenomaan omana käytöksenä muita kohtaan, ei niinkään muiden huonommuuden kautta. Itteäni keskusteluissa vaivaa siis aina se, et muita laitetaan alas sen sijaan, et keskityttäs kantamaan se vastuu omasta elämästä ja käyttäytymisestä.

No. Meni kauas enkä edes vastannut ihmettelyysi. Sori.
 
vierailija
Mitkä ihmeen ihmisrodut??! Ei ole olemassa kuin yksi rotu: ihminen. Yläkäsite ihminen ja alakäsitteitä etninen ryhmä. Jaottelu rotuihin on peräisin natseilta: arjalainen rotuoppi. Ei sellaista rotujaottelua nykyaikana ole - missä tynnyrissä olet kasvanut?
 
Kirjoitat itsesi pussiin moneen kertaan. Et ole ulkonäkökeskeinen mutta olet kuitenkin? Lihavuus ei sinua haittaa, mutta haittaa kuitenkin? Oletat, etteivät lihavat harrasta seksiä? Todellisuudessa lihavat ovat seksuaalisempia kuin laihat.

Mitä tulee siihen, että täällä vammaiset saa tukia, niin asia tulee muuttumaan. Kohta tukia ei saa kukaan. Mites sitten asiat menevät, kun heitä ei ole hyväksytty töihin sen takia, että heidät elätetään kotiin?
Kirjoitan itseni pussiin?
Kuten sanoin, mun mielestä kukin voi olla justiinsa niin lihava kuin haluaa, mutta en mä siltikään sitä halua panna sitä vaikka sillä olis miten kultainen sydän. Jos se tekee minusta lihavia sorsivan, niin voin mä sitä sitten olla. Mä en yleisestikkään halua harrastaa seksiä tällä hetkellä kuin yhden miehen kanssa, joten kaikki muut ovat poissa laskuista. Sorsinko siis yleisesti miehiä? Mikäli tilanne olisi toinen, niin pitäiskö mun unohtaa omat henkilökohtaiset mieltymykseni kumppanin suhteen siksi, etten olisi ketään kohtaan syrjivä. Jos mua ei vaikka sytytä vaalea hiuksiset miehet, niin syrjinkö mä silloin kaikkia vaaleahiuksisia ja miksi kukaan ei ole täällä meuhkaamassa heidän oikeuksistaan?

Siinä vaiheessa, kun ihminen on kerännyt tietyn määrän ylipainoa, seksin harrastaminen ei yksinkertaisesti onnistu. Se, miten paljon vähän tuhdit tai

Ymmärrät varmaan itsekkin, että kehitysvammaista henkilöä ei voi palkata kovin vastuullisiin töihin eritoten silloin, kun heidän henkinen tasonsa on merkittävästi fyysistä ikää alempi?
Silloin taas, kun fyysinen vamma ei vaikuta henkiseen tasoon ja älyyn niin ovet ovat avoinna tiettyjä ammatteja lukuunottamatta.
 
Mitkä ihmeen ihmisrodut??! Ei ole olemassa kuin yksi rotu: ihminen. Yläkäsite ihminen ja alakäsitteitä etninen ryhmä. Jaottelu rotuihin on peräisin natseilta: arjalainen rotuoppi. Ei sellaista rotujaottelua nykyaikana ole - missä tynnyrissä olet kasvanut?
Ei se nyt maailman gauheinta rasismia ole sanoa "rotu", joka on neutraali ilmaisu ja puhekieltä. Ei me millään etnologian tunnilla olla.

En jaksa sanoa "etninen ryhmä." Sitä paitsi mun rusina-aivoilla maailmassa on edelleen ne 5 päärotua (negroidi, aasialainenmikälie, länsimainen jne) plus miljoona sekoitusta.

Roduilla on ulkonäölliset, omat piirteensä. Olisi mielenkiintoista lukea tutkimuksia siitä että onko ÄO:ssa/käytöksessä joitain synnynnäisiä piirteitä?
 
Viimeksi muokattu:
Miksi haluat puhua siitä täällä? Tai vauvalla? Mitä hyötyä siitä on?
No jos/kun mustaihoisilla on tuntuvasti pienempi ÄO kuin valkolaisilla, niin oishan se aika iso uutinen tietää että n.kolmaosa maailman ihmisistä eli mustat keikkuu normaaliuden ja lievän kehitysvammaisuuden rajalla.

Ei tarvitsisi ihmetellä mistä tulee niiden lyhytjänteisyys ja "you motherfucker what are you saying? Are you blaming me???" -mölötys.
 
vierailija
No jos/kun mustaihoisilla on tuntuvasti pienempi ÄO kuin valkolaisilla, niin oishan se aika iso uutinen tietää että n.kolmaosa maailman ihmisistä eli mustat keikkuu normaaliuden ja lievän kehitysvammaisuuden rajalla.

Ei tarvitsisi ihmetellä mistä tulee niiden lyhytjänteisyys ja "you motherfucker what are you saying? Are you blaming me???" -mölötys.
Kehitysvammaisuuden rajalla? Ei helvetti Echo. Ei muuten Jeesuskaan ollut länsirotua
 
vierailija
Mitkä ihmeen ihmisrodut??! Ei ole olemassa kuin yksi rotu: ihminen. Yläkäsite ihminen ja alakäsitteitä etninen ryhmä. Jaottelu rotuihin on peräisin natseilta: arjalainen rotuoppi. Ei sellaista rotujaottelua nykyaikana ole - missä tynnyrissä olet kasvanut?
Jos rotuja ei ole olemassa, niin miksi sitten suvakit puhuvat rasismista eli rotusorrosta?
 
vierailija
En tiedä onko mustaihoisilla käytetty sitä kuuluisinta eli "jatka kuviota"-testiä, mutta se ei ainakaan ole mitään roomalaista kirjoitusta tai hepreaa, vaan kuvia, kuvioita.
Siitä on sanottu että se on aikalailla kansainvälinen.

Itse olen aina inhonnut sitä testiä ja vältellyt kuvionjatkamistehtäviä koska olen huono matikassa, mutta sain Mensan nettitestissä puristettua normaalin älykkyyden lukemat.
Mutta sitäkin tulosta voi korottaa, eli kun tekee testin uudestaan niin oppii niitä lainalaisuuksia. Mä korotin ÄO:tani 4:llä tekemällä testin uudestaan, mut sit tyssäsi. Sitä tulosta ei voi loputtomiin hilata ylöspäin. :D

Eli kyl se varmaan suuntaa-antava testi vähintään on.
Niin kuin itsekin huomasit, sait korotettua tulostasi tekemällä testin uudestaan. Samoin tuloksiin epäilemättä vaikuttaa koulutus ylipäätään ja tottumus tekemään tuon tapaisia päättelytehtäviä. On siksi loogista, että maissa, joissa koulutustaso on matala, älykkyystestien tuloksetkin ovat matalia.

Vaikka testit olisivatkin vain kuvioihin perustuvia päättelytehtäviä, eikä verbaalisia tai matemaattisia, vaikuttaa taustalla se, onko testin tekijä tottunut tekemään erilaisia tehtäviä paperille jo pikkulapsesta vai ei. Sen takia ei kunnolla voi vertailla kuin samanlaisesta taustasta tulevia keskenään.
 
vierailija
Mustassa Afrikassa maanviljely ei tosiaankaan tunnu kannattavan mutta valkoisessa Afrikassa kannatti, ennen kuin mustat tappoivat valkoiset maanviljelijät.
Tämä ei ole ihonväristä kiinni vaan poliittisesta agendasta. Ihan valkoihoiset keskenäänkin ovat saaneet maanviljelyn kannattamattomaksi tappamalla toisiaan ja tuhoamalla maatilat. Esimerkkinä vaikka entinen Neuvostoliitto, jossa kulakkien teloittamisen maatalouden pakkakollektivisoinnin seurauksena oltiin nälänhädässä.
 

Yhteistyössä