Sain lapseni opettajalta Wilma-Viestin

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Meni ohi vai? Kokeillaan uudelleen.
Vaikka lapsen teko on äärimmäisen nolo, epäasiallinen, sopimaton ja äiti häpeää silmät päästänsä, voi tuollaisen kuullessaan reagoida tahattomalla naurunpyrskähdyksellä, joka siis ei tarkoita sitä, että kokisi tilanteen mitenkään hauskana.

Vähän sama, jos sun kaveri ajaa fillarilla syvään ojaan, niin sä repeät nauramaan hysteerisenä, vaikka olisitkin äärimmäisen huolissasi ja paniikissa siitä, miten ystävällesi kävi.
Tapoja reagoida tilanteisiin on monenlaisia... niille ei aina mahda mitään.
Ehkä me ollaan jotenkin vajaita kun meitä ei naurata tuollaiset asiat? Jos toinen ajaa fillarilla ojaan niin ekana huolestun ja sitten juoksen perään auttamaan.

Juu, näkyy taas ihmisten taso ja ajatusmaailma lähimmäisiään kohtaan.

Jos meidän lapsi huutaisi tuollaista opettajalle, se ei pääsisi kuukauteen ulos kaveriensa kanssa saati saisi pelata mitään pleikkareita. Ihminen joka työkseen yrittää auttaa lastani menestymään työssään ja opinnoissaan (ja sitä kautta elämässään) jotka vievät kohti yhä vaativampia ja haastavampia tehtäviä sekä tilanteita, sellaista ihmistä opetetaan kotona kunnioittamaan.
 
vierailija
Mulle ei enää ihan noin helppo huumori ritä. Meijän talossa asuu sellanen vammanen jolla on joku sellanen millä se liikkuu. Mun tyttö sanoi että taas toi vitun paska alus tulee kun se tuli jostain niin sillon mulla tuntui että mun päästä katkee verisuoni kun nauratti niin hirveesti. Yleensäkin kun joku on oudon näkönen ja jotenkin huvittavan näkönen ja sitten toi sanoo siitä niin sitten mä en pysty enää pidättämään naurua. Sen jutut on ihan uskomattoman hyvä jutuista ja sillä on aina niin hyvin se sana tulee että ei pysty olemaan nauramatta.
 
vierailija
Mulle ei enää ihan noin helppo huumori ritä. Meijän talossa asuu sellanen vammanen jolla on joku sellanen millä se liikkuu. Mun tyttö sanoi että taas toi vitun paska alus tulee kun se tuli jostain niin sillon mulla tuntui että mun päästä katkee verisuoni kun nauratti niin hirveesti. Yleensäkin kun joku on oudon näkönen ja jotenkin huvittavan näkönen ja sitten toi sanoo siitä niin sitten mä en pysty enää pidättämään naurua. Sen jutut on ihan uskomattoman hyvä jutuista ja sillä on aina niin hyvin se sana tulee että ei pysty olemaan nauramatta.
Joku päivä sinä tai tyttäresi voivat istua siinä pyörätuolissa. Mieti, naurattaako sitten, kun joku naapuri kommentoi noin?
 
vierailija
Ei toi nyt niin kauhean vakava juttu oo. Tosta tulee jälki-istuntoa ja siinä koko juttu. Kirjotat takasin että on puhuttu ja tää otettiin vakavasti ja ei tuu tapahtumaan uudestaan. Sitten jos se tapahtuu uudestaan niin sitten kirjotat takasin taas saman. sitten jos siitä tulee väittelyä niin laitat että kotona ei kiroile mut koulussa on sitten vaikutteitten alla. Se mikä tapahtuu koulussa on koulussa tapahtunu.
Haloo, kyselikö ap, että mitä tästä nyt seuraa ja tuleeko rangaistusta tai minkälaista?Vaan kyseli, miten voivat olla yhdessä nauramatta tyttären opettajaan kohdistamalle huorittelulle .
 
vierailija
Meni ohi vai? Kokeillaan uudelleen.
Vaikka lapsen teko on äärimmäisen nolo, epäasiallinen, sopimaton ja äiti häpeää silmät päästänsä, voi tuollaisen kuullessaan reagoida tahattomalla naurunpyrskähdyksellä, joka siis ei tarkoita sitä, että kokisi tilanteen mitenkään hauskana.

Vähän sama, jos sun kaveri ajaa fillarilla syvään ojaan, niin sä repeät nauramaan hysteerisenä, vaikka olisitkin äärimmäisen huolissasi ja paniikissa siitä, miten ystävällesi kävi.
Tapoja reagoida tilanteisiin on monenlaisia... niille ei aina mahda mitään.
Normaali ihminen ei reagoi nauramalla tuollaiseen viestiin.
 
vierailija
Mulle ei enää ihan noin helppo huumori ritä. Meijän talossa asuu sellanen vammanen jolla on joku sellanen millä se liikkuu. Mun tyttö sanoi että taas toi vitun paska alus tulee kun se tuli jostain niin sillon mulla tuntui että mun päästä katkee verisuoni kun nauratti niin hirveesti. Yleensäkin kun joku on oudon näkönen ja jotenkin huvittavan näkönen ja sitten toi sanoo siitä niin sitten mä en pysty enää pidättämään naurua. Sen jutut on ihan uskomattoman hyvä jutuista ja sillä on aina niin hyvin se sana tulee että ei pysty olemaan nauramatta.
 
Ehkä me ollaan jotenkin vajaita kun meitä ei naurata tuollaiset asiat? Jos toinen ajaa fillarilla ojaan niin ekana huolestun ja sitten juoksen perään auttamaan.

Juu, näkyy taas ihmisten taso ja ajatusmaailma lähimmäisiään kohtaan.

Jos meidän lapsi huutaisi tuollaista opettajalle, se ei pääsisi kuukauteen ulos kaveriensa kanssa saati saisi pelata mitään pleikkareita. Ihminen joka työkseen yrittää auttaa lastani menestymään työssään ja opinnoissaan (ja sitä kautta elämässään) jotka vievät kohti yhä vaativampia ja haastavampia tehtäviä sekä tilanteita, sellaista ihmistä opetetaan kotona kunnioittamaan.
Se on epäilemättä niin, että sä olet vähän parempi ihminen, kun et ole koskaan nauranut sopimattomassa paikassa.
 
Taisi mennä sinullta ohi jo aloitus. Aloituksessahan äiti jo visualisoi tulevaa iltaa (ja wt-laatuaikaa) kahden lapsen kanssa valtavan naurunremakan säestämänä. Ei siis pelkkä tahaton ensireaktio.
Totta puhut. En ehkä lukenut alkuperäistä viestiä täysin ajatuksella ja jäin miettimään lähinnä sitä, millaisissa tilanteissa itse voisin revetä nauramaan, kun se olisi hyvin epäsopivaa.
Mutta joo, kuten sanoin, ensijärkytyksellä ymmärrän naurun reaktiona vaikeaan tilanteeseen, mutta siis ei sitten enää myöhemmin naurattaisi ja jos mun lasta naurattaisi kyseinen asia, niin pitäis varmaan ensimmäistä kertaa harkita jotain todella todella todella kovaa rankkua.
 
vierailija
Miksi opettaja tollasesta edes ilmoittaa??? Mitä äiti tollaselle mitään voi mitä lapsi koulussa tekee. Eikä edes iso juttu jokin sanominen. Opettaja turhan herkästi vetää herneen perseeseen taitaa olla väärällä alalla!!! :whistle:
 
No ei naurattaisi. Poika saisi hyvin tiukan keskustelun siitä miten toisia kohdellaan. Mulla ei koskaan ole ollu tapana huoritella ketään eikä miehellä. Sitäkään en ole kuullut että lapsi olisi noin rumasti kelleen huudellut. Semmoset tahattomat lipsahdukset lapsen suusta kuten kirosana saattaa joskus huvittaa, mutta toiseen kohdistuva loukkaaminen ei ikinä. Raja menee siinä.
 
vierailija
Miksi opettaja tollasesta edes ilmoittaa??? Mitä äiti tollaselle mitään voi mitä lapsi koulussa tekee. Eikä edes iso juttu jokin sanominen. Opettaja turhan herkästi vetää herneen perseeseen taitaa olla väärällä alalla!!! :whistle:
Ope ilmoittaa asiattomasta käytöksestä kuten kuuluukin tehdä.
Huorittelu, edes aikuisten ei ole missään tilanteessa hyväksyttävää eikä oikeaa käytöstä.
Ope ei ole missään nimessä väärällä alalla vaan tekee työtään, johon kuuluu räkänokkien sivistäminen myös käytöksen osalta, edelleen.

Haukkumasanojen käyttö, haistattelu ja muu huono käytös on epäkunnioittavaa käytöstä ketä tahansa kohtaan ja siihen pitää aina puuttua. JOs ei kotona välitetä tällaisesta huonosta käytöksestä niin sitten onneksi on olemassa vielä taho, joka yrittää parhaansa myös näiden lasten osalta ja ohjaa oikeaan suuntaan.
Tosin, jos vanhemmat eivät kunnioita muita ihmisiä, niin ei lapsetkan opi sitä taitoa.
 
vierailija
Yksi tuttu opettaja (35 vuotta ollut alalla) sanoi kerran, että ennen vuotta 2004 häntä ei ollut yksikään oppilas huoritellut, mutta nyttemmin huorittelu toistuu monta kertaa vuodessa eri oppilaiden taholta. Nykyvanhemmat eivät juurikaan enää pidä lapsilleen kuria, saati opeta hyviä tapoja. Se äidin pikku Jessica-Angelicahan voi vaikka saada trauman jos se ei saa käyttäytyä miten tykkää. :oops:
 
vierailija
Joku päivä sinä tai tyttäresi voivat istua siinä pyörätuolissa. Mieti, naurattaako sitten, kun joku naapuri kommentoi noin?
Aika mahdoton ajatus. Ajattelet sä kaikesta aina noin?? Sen lisäks jos se ei tiedä että sille nauretaan niin ei sellasesta voi suuttua. Ja sä ymmärsit väärin sillä tavalla että naurattais jos jollain olis pyörätuoli. Se naurattaa kun se tulee sillä ja siihen samaan taloon missä mekin asutaan. ei se että jollain on sellanen. Ja koska se ärsyttää kanssa ja sitten koska se ärsyttää niin sitten se alkaa naurattaa.
 

Yhteistyössä