Sain sitten kivat huudot lentokentällä

  • Viestiketjun aloittaja mitä ihmettä...
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja outoo:
Miks ei muka sais matkustaa jos on vesirokko? Ei mun esikoisella ainakaan ollut ees mitenkään paha tauti, ei mitään kuumetta eikä paljoo näppylöitä? Outoa käytöstä siltä virkailialta, luulis että ne haluaa kuitenkin rahansa...
Ei kai ne virkailijat niitä rahoja saa mitä nää matkustajat syytää lentoyhtiölle.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja outoo:
Miks ei muka sais matkustaa jos on vesirokko? Ei mun esikoisella ainakaan ollut ees mitenkään paha tauti, ei mitään kuumetta eikä paljoo näppylöitä? Outoa käytöstä siltä virkailialta, luulis että ne haluaa kuitenkin rahansa...
Se että teillä se ei ollut kova tauti ei suinkaan tarkoita sitä ettei se muille sitä voisi olla...

Aikuisille, raskaana oleville ja immuunipuutteisille lapsille se on kova tauti...
Minä sairasttin vesirokon aikuiiällä ja en ole ikinä ollut NIIN sairas. On tosi kova tauti.:/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Karvapallo:
Alkuperäinen kirjoittaja outoo:
Miks ei muka sais matkustaa jos on vesirokko? Ei mun esikoisella ainakaan ollut ees mitenkään paha tauti, ei mitään kuumetta eikä paljoo näppylöitä? Outoa käytöstä siltä virkailialta, luulis että ne haluaa kuitenkin rahansa...
Ei kai ne virkailijat niitä rahoja saa mitä nää matkustajat syytää lentoyhtiölle.
Se, että se ei sun muksulle ole kovin paha tauti, ei tarkoita sitä, etteikö se jollekin toiselle olisi hengenvaarallinen... Ja ei kai ne niitä rahoja käteisellä virkailijoille maksa, eiköhän se virkailija saa ihan kk palkkansa, vaikka yksi vesirokkoinen perhe jättää matkustamatta!
 
Alkuperäinen kirjoittaja zxc:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oikein teit! Itse en ole sairastanut vesirokkoa ja jos joku valinpitämättömyydellään tartuttaisi sen minuun menolennolla ulkomaille niin kyllä ottaisi aivoon. Aikuisellahan se saattaa olla oikeasti todella vaarallinen ja se toisi ehkä vähän liikaa jännitystä lomamatkaan :S
Todennäköisesti rokko olisi puhjennut vasta kotiin palattua, itämisaika on pari viikkoa, mutta kurja juttu silti. Mustakin ihan oikein tehty.
Jotkut tarvii esim. perussairautensa vuoksi erityisiä varotoimia mm vesirokon suhteen. Siis ihan niin ettei altistuis sille lainkaan.

Iteki olen sen vasta aikusiena sairastanut ja mielellään olisin kyllä jättänyt sairastamatta!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Karvapallo:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja mjää:
Alkuperäinen kirjoittaja MorbidMama:
Alkuperäinen kirjoittaja mjää:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja mjää:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja mjää:
:eek: :eek: Ihan pimeetä... "mä meenkin kertoo... lällällää" |O
Onhan se nyt hyvä sitten etteivät sairaana päässeet matkalle, mutta toi et aikuinen? ihminen tulee tänne avautumaan, et minä kerroin :headwall:
Tämä on erittäin hyvä keskustelunaihe... kuka vitipää vie vesirokkoiset lapsensa lentokoneeseen? Lällätystä en havainnut missään.
Kirjoitin myös että, hyvä etteivät sairaana päässeet matkalle. Millä kielellä se pitäisi kirjoittaa?
Mutta tuo tyyli tulla tänne kertomaan, "minä menin kertomaan.." |O
Ala-aste ikäiset lapset tulee aina: opettaja, opettaja pekka sanoi näin. En ole kuullut että aikuiset käyttäisivät samaa juorukello tyyliä.
Olitko sinä ko. vesirokkovanhempi :D

Ap:n kirjoitus oli hyvä siinäkin milelessä mainio, että NIIN kovin usein täällä näkyy kirjoituksia tyyliin voi kauhea mitä näin, muta en puuttunut asiaan millään tavoin...
Kyllä lapseni ovat sairastaneet vesirokon, ja kiltisti kotona se sairastettiin. Miksi aina tällä palstalla väännetään asiat niin et jos on jostain asiasta erimieltä, niin on silloin juuri tämä vastakohta? kuten tässä tapauksessa "vesirokkovanhempi"

Olen edelleen kanssanne samaa mieltä matkustamisesta sairaana, ainoa mistä sanoin oli tämä tyyli millä ap asian ilmaisi! |O
No selvä! Sua ärsyttää. =)
KYLLÄ ei asia vaan tämä tyyli :D
Olisiko ollut parempi *onneksi eräs matkustajista puuttui asiaan* tai *onneksi henkilökunta huomasi*.... =)

Itseäni ottaa pattiin passiiviset jutut tyyliin... kamalaa kun kukaan ei puuttunut asiaan ja jouduin istumaan koko lentomatkan vesirokkoisen lapsen vieressä... jne.
No mutta tämähän olisi ollut valehtelua. Miksei voi sanoa, että kävi huomauttamassa virkailijalle jos kerta oikeastikin niin kävi :headwall:

hei mjää, jos näät varkauden kaupassa niin käytkö sanomassa siitä myyjille vai ootko vaan hiljaa, koska "vain pikkulapset kantelee"? Tai pahoinpitelyn?
ja ap:n "epäsopivaa" tyyliä ei huomannut kuin ainoastaan yksi tässä ketjussa.
Olen ilmoittanut poliisille kun näin autovarkauden ja sossuun tehnyt ilmoituksen, kaiken nimettömänä, mutta en koe tarvetta hakea tapahtumille hyväksyntää täältä
 
Malla
Alkuperäinen kirjoittaja mjää:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja mjää:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja mjää:
:eek: :eek: Ihan pimeetä... "mä meenkin kertoo... lällällää" |O
Onhan se nyt hyvä sitten etteivät sairaana päässeet matkalle, mutta toi et aikuinen? ihminen tulee tänne avautumaan, et minä kerroin :headwall:
Tämä on erittäin hyvä keskustelunaihe... kuka vitipää vie vesirokkoiset lapsensa lentokoneeseen? Lällätystä en havainnut missään.
Kirjoitin myös että, hyvä etteivät sairaana päässeet matkalle. Millä kielellä se pitäisi kirjoittaa?
Mutta tuo tyyli tulla tänne kertomaan, "minä menin kertomaan.." |O
Ala-aste ikäiset lapset tulee aina: opettaja, opettaja pekka sanoi näin. En ole kuullut että aikuiset käyttäisivät samaa juorukello tyyliä.
Olitko sinä ko. vesirokkovanhempi :D

Ap:n kirjoitus oli hyvä siinäkin milelessä mainio, että NIIN kovin usein täällä näkyy kirjoituksia tyyliin voi kauhea mitä näin, muta en puuttunut asiaan millään tavoin...
Kyllä lapseni ovat sairastaneet vesirokon, ja kiltisti kotona se sairastettiin. Miksi aina tällä palstalla väännetään asiat niin et jos on jostain asiasta erimieltä, niin on silloin juuri tämä vastakohta? kuten tässä tapauksessa "vesirokkovanhempi"

Olen edelleen kanssanne samaa mieltä matkustamisesta sairaana, ainoa mistä sanoin oli tämä tyyli millä ap asian ilmaisi! |O
Ap:n tyyli oli kyllä mun mielestä ihan asiallinen enkä taida olla ainoa joka on tätä mieltä.

Sun tyylisi sen sijaan ei ole asiallinen.
 
srt
Astmaattisen, pahasti köhivän lapsen kanssa ollaan saatu paljon toruja ja haukkuja. Syyttä, astma ei tartu. Mietinkin, että mahtaakohan joskus nousta haloo kun on niin rupiset lapset. Kutisevaa, rokonoloista ihottumaa. :D Parasta varmaan pysyä poissa lasten kanssa lentokentältä. Mutta olen samaa mieltä. Sairaiden kanssa ei matkusteta! Sen pitäisi kertoa jo järkikin joten on oikein ilmoittaa asiasta henkilökunnalle.
 
joo
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oikein teit! Itse en ole sairastanut vesirokkoa ja jos joku valinpitämättömyydellään tartuttaisi sen minuun menolennolla ulkomaille niin kyllä ottaisi aivoon. Aikuisellahan se saattaa olla oikeasti todella vaarallinen ja se toisi ehkä vähän liikaa jännitystä lomamatkaan :S
just näin. siskoni on raskaana ja ei ole sairastanut vesirokkoa. kaverinsa toi rokkoisen lapsensa hänen luokseen kylääm...
 
Malla
Alkuperäinen kirjoittaja mjää:
Olen ilmoittanut poliisille kun näin autovarkauden ja sossuun tehnyt ilmoituksen, kaiken nimettömänä, mutta en koe tarvetta hakea tapahtumille hyväksyntää täältä
Ap:han on anonyymisti täällä vai tiedätkö sä muka kuka hän on? Tässä ketjussa on ainoastaan yhdellä ihmisellä ongelma ap:n aloituksen kanssa ja jos yhtään osaat ajatella niin tiedät kuka tämä yksi on. Kukaan muu ei näe aloituksessa mitään lällättelyä tms.
 
Alkuperäinen kirjoittaja srt:
Astmaattisen, pahasti köhivän lapsen kanssa ollaan saatu paljon toruja ja haukkuja. Syyttä, astma ei tartu. Mietinkin, että mahtaakohan joskus nousta haloo kun on niin rupiset lapset. Kutisevaa, rokonoloista ihottumaa. :D Parasta varmaan pysyä poissa lasten kanssa lentokentältä. Mutta olen samaa mieltä. Sairaiden kanssa ei matkusteta! Sen pitäisi kertoa jo järkikin joten on oikein ilmoittaa asiasta henkilökunnalle.
Näihin tapauksiin voi ihan asiallisesti kuitenkin vastata että tämä on astmaa, tämä ihottuma ei ole rokkoa tms.

Ymmärrän kyllä että turhauttaa kerta toisensa jälkeen asiasta sanoa mutta silti.

Mutta ei tarvi näkösältä silti pois pysyä :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Malla:
Alkuperäinen kirjoittaja mjää:
Olen ilmoittanut poliisille kun näin autovarkauden ja sossuun tehnyt ilmoituksen, kaiken nimettömänä, mutta en koe tarvetta hakea tapahtumille hyväksyntää täältä
Ap:han on anonyymisti täällä vai tiedätkö sä muka kuka hän on? Tässä ketjussa on ainoastaan yhdellä ihmisellä ongelma ap:n aloituksen kanssa ja jos yhtään osaat ajatella niin tiedät kuka tämä yksi on. Kukaan muu ei näe aloituksessa mitään lällättelyä tms.
Eikö ole vähän saivartelua takertua sanamuotoon. Onko jokin merkitys sillä kertoiko ap että oli puuttunut tilanteeseen kuin jos olisi kertonut että näki kyseisen tilanteen lentokentällä. Kokonaisuuden kannalta minusta sillä ei ole merkitystä.

Joillekin se vain on niin mahdottoman vaikea käsittää että vesirokko voi olla todella vaarallinen paitsi raskaana oleville niin myös esimerkiksi leukemiaa sairastaneille vielä jonkun aikaa hoitojen jälkeenkin.
 
joku
ihan oikein teit. Ajatelkaa vaikka pientä diabetes lasta. Sokeritasapainon heitteleee kovasti sairaana. Voi joutua jopa sairaala hoitoon kun kipuaa joko järkyttävän ylös tai alas.
 
Mustapantteri
Minusta oli hyvä että ap tuli kertomaan tänne tämän tapauksen, koska jos joku ei tiennyt että vesirokkoisen lapsen kanssa tai muutenkaan vesirokkoisena ei saa lentää, niin nyt sitten ainakin tietää! Hyvä ap, teit oikein!
 
:-(
Ja vesirokko ei todellakaan ole niin yleinen muissa maissa mitä täällä. Ihan sama kuin jos joku ulkomaalainen tulisi suomeen sellaisen tarttuvan taudin kanssa jota suomessa ei juurikaan ole. Ei todellakaan voi viedä tarttuvia tauteja varsinkaan ulkomaille, lisäksi sairastuttaa kaikki koneessa olijat. Oikein teit
 
Jos olisin ollut paikalla, olisin kiittänyt ap:ta! Itselläni nimittäin ei ole ollut vesirokkoa, ja toisekseen taidan olla raskaanakin, en vielä tiedä. Ja niitähän ei minusta päälle päin näy, eli nuo lapset vanhempineen ei varmasti olisi osanneet väistää ennen kuin itse huomaisi toisten rokon.
 
zxc
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja outoo:
Miks ei muka sais matkustaa jos on vesirokko? Ei mun esikoisella ainakaan ollut ees mitenkään paha tauti, ei mitään kuumetta eikä paljoo näppylöitä? Outoa käytöstä siltä virkailialta, luulis että ne haluaa kuitenkin rahansa...
Se että teillä se ei ollut kova tauti ei suinkaan tarkoita sitä ettei se muille sitä voisi olla...

Aikuisille, raskaana oleville ja immuunipuutteisille lapsille se on kova tauti...
Ja kyllä oma terve lapseni sairasti aika rajuna. Lähes 40 asteen kuume ja rakkuloiden määrä lähes 100 noin karkeasti arvioiden. Niitä oli joka paikassa ja kutisi aivan hirveästi. Ei auttaneet antihistamiinit eikä apteekin vesirokkovoiteet vaan lapsi itki ja huusi kun ei saanut yölläkään nukuttua. Lääkäristä saimme lopulta reseptillä Atarax -nimistä lääkettä joka auttoi.

Ja tuohon miksei saisi matkustaa niin ensinnäkin kuka tuossa kunnossa haluaisikaan, ja toiseksi se on helposti leviävä tartuntatauti ja esim. Finnair ei ota koneeseen vesirokkoa sairastavaa. Ei kyse ollut mistään virkailijan toilailusta, hän toimi määräysten mukaan.
 
Pilvi
Me saatiin viime kesänä lentokoneesta vesirokko 3kk ikäiselle vauvalle. Varmaan ilman lentokoneen ilmanvaihdon avustusta ei olisi tarttunutkaan, sillä sen ikäinen ei vielä tartu esineisiin ja syökin pelkkää rintamaitoa ja muu perhe oli taudin jo sairastanut vuosia aiemmin. Ei todellakaan ollut mikään helppo ja mukava tauti. Mieluummin olisin ottanut sen rokotteen neuvolasta. Isommat lapset sairastivat sen muutama vuosi sitten ja heillä se oli paljon lievempänä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja sam:
Olisivatko he saaneet tulla lentokoneeseen , jos et olisi puuttunut asiaan ? Finnairin koneko ?
Tietysti olisivat. Vanhemmat tietävät kyllä milloin tauti ei enää tartu. Nyt tuo älykääpiö pilasi perheen kalliin ja odotetun loman. Sitäpaitsi monissa maissa järjestetään jopa vesirokkokutsuja, että tulisi sairastettua vesirokko ajoissa.
 

Yhteistyössä