Sain sitten kivat huudot lentokentällä

  • Viestiketjun aloittaja mitä ihmettä...
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja nalli:
ensin ap oli sanonu asiasta ennen tarkisusta ja toisessa vaiheessa kirjoitti et näytti istumapaikat koneessa :eek: hakee hyväksyntää asialla jota ei koskaan ole tapahtunut kuitenkaan...huoh
Opettele lukemaan. Ei sanonut mitään siitä, että olisi näyttänyt istumapaikat KONEESSA.

En tajua kuinka yksinkertaisesta ja ihan asiallisesti kerrotusta asiasta saadaan väännettyä tällainen polemiikki.
 
nalli
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja nalli:
ensin ap oli sanonu asiasta ennen tarkisusta ja toisessa vaiheessa kirjoitti et näytti istumapaikat koneessa :eek: hakee hyväksyntää asialla jota ei koskaan ole tapahtunut kuitenkaan...huoh
Opettele lukemaan. Ei sanonut mitään siitä, että olisi näyttänyt istumapaikat KONEESSA.

En tajua kuinka yksinkertaisesta ja ihan asiallisesti kerrotusta asiasta saadaan väännettyä tällainen polemiikki.
kiitos ,opettele sinäkin

 
Retimnon 26.6.10
No tänä kesänä oli Retimnonissa Ibiscos Gardenissa nelihenkinen suomalainen perhe. Kaksi tytärtä, toinen kouluikäinen ja toinen ehkä 2-3- vuotias. Isommalla tytöllä oli rakkulavaiheessa vesirokko. Näki ihan siinä kun hän ui, että vesikelloja oli pitkin selkää ja jalkoja. Ja välillä kävi makailemassa ja polskimassa siinä ihan pienten lasten altaassa, jossa myös niitä pieniä lapsia ja raskaana olevia naisia oleskeli. Siis IHAN TÖRKEÄÄ. Ihmiset on niin kusipäisiä. ja jos aiot kysyä, enkä ilmoittanut asiasta hotelin henkilökunnalle, niin en. Ja vieläkin harmittaa oma kusipäisyyteni siinä asiassa. Olimme lähdössä seuraavana päivänä jo kotiin ja kiire pukkasi monessa menossa jo. Mutta silti olisi minun pitänyt ilmoittaa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja HiPot:
Sitä saa mitä tilaa. Luuliko ap, että perheen äiti olisi ilahtuneena päätäsi silitellyt kun (loma)matka meni pipariksi? :D
Jos on pellossa kasvanut, niin sellaiset lienee sitten tavatkin. Kukaan fiksu ja edes alkeelliset käytöstavat omaava ihminen ei a. vie tarttuvaa tautia sairastavia lapsia lentokoneeseen tai b. ala riehua, aukoa päätään ja kiroilla kuin kakara vaikka kuinka harmittaisi.
 
ennenkuin kauhistelee jokaista ohikulkevaa
Kaikki vesirokolta näyttävät rakkulat ei ole vesirokkoa. Tiedän tämän valitettavasti koska minulla on kroonisena ihotulehdus (tarttumaton), jonka tietyn vaiheen rakkulat ovat tismalleen vesirokon näköisiä ja käyttäytyvätkin samallalailla.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ennenkuin kauhistelee jokaista ohikulkevaa:
Kaikki vesirokolta näyttävät rakkulat ei ole vesirokkoa. Tiedän tämän valitettavasti koska minulla on kroonisena ihotulehdus (tarttumaton), jonka tietyn vaiheen rakkulat ovat tismalleen vesirokon näköisiä ja käyttäytyvätkin samallalailla.
Jos on tällaisesta kyse, asian voinee esittää ihan asiallisesti sille virkailijalle, joka sen päätöksen lennolle ottamisesta tekee.
 
niina
Alkuperäinen kirjoittaja ennenkuin kauhistelee jokaista ohikulkevaa:
Kaikki vesirokolta näyttävät rakkulat ei ole vesirokkoa. Tiedän tämän valitettavasti koska minulla on kroonisena ihotulehdus (tarttumaton), jonka tietyn vaiheen rakkulat ovat tismalleen vesirokon näköisiä ja käyttäytyvätkin samallalailla.
joo eihän se nyt mikään tuikitavallinen lasten sairaus, eli vesirokko voinut olla. vaan tietenkin joku mystinen ihosairaus jota perheen kumpikin lapsi sairastaa sattumalta molemmat
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja just:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oikein teit! Itse en ole sairastanut vesirokkoa ja jos joku valinpitämättömyydellään tartuttaisi sen minuun menolennolla ulkomaille niin kyllä ottaisi aivoon. Aikuisellahan se saattaa olla oikeasti todella vaarallinen ja se toisi ehkä vähän liikaa jännitystä lomamatkaan :S
Jossain vaiheessa sen varmasti saat, joten ota hyvä ihminen rokote ennen kuin kuolet jälkitauteihin.
Peesi!Miksi on edes aikuisia,jotka ei ole ottaneet rokotusta jos ei ole sairastanut??Todella tyhmää vaarantaa itsensä..ehkäpä kaikki eivät ole niin tietoisia ko.taudin vaarallisuudesta..tiedä häntä..
 
niina
Alkuperäinen kirjoittaja Retimnon 26.6.10:
No tänä kesänä oli Retimnonissa Ibiscos Gardenissa nelihenkinen suomalainen perhe. Kaksi tytärtä, toinen kouluikäinen ja toinen ehkä 2-3- vuotias. Isommalla tytöllä oli rakkulavaiheessa vesirokko. Näki ihan siinä kun hän ui, että vesikelloja oli pitkin selkää ja jalkoja. Ja välillä kävi makailemassa ja polskimassa siinä ihan pienten lasten altaassa, jossa myös niitä pieniä lapsia ja raskaana olevia naisia oleskeli. Siis IHAN TÖRKEÄÄ. Ihmiset on niin kusipäisiä. ja jos aiot kysyä, enkä ilmoittanut asiasta hotelin henkilökunnalle, niin en. Ja vieläkin harmittaa oma kusipäisyyteni siinä asiassa. Olimme lähdössä seuraavana päivänä jo kotiin ja kiire pukkasi monessa menossa jo. Mutta silti olisi minun pitänyt ilmoittaa.
kova riski myös tällä tytöllä että saa esim pahimmassa tapauksessavereen jonkun bakteerin. vesirokkoinen ihohan on rikki ja esim uimakouluissa (sisä) on kielletty tulla altaaseen jos iho on jostain syystä rikki, henkilön oman turvallisuuden (infektioriski)takia
 
yleistäminen ärsyttää
Alkuperäinen kirjoittaja joku:
ihan oikein teit. Ajatelkaa vaikka pientä diabetes lasta. Sokeritasapainon heitteleee kovasti sairaana. Voi joutua jopa sairaala hoitoon kun kipuaa joko järkyttävän ylös tai alas.
Meidän diabeetikko sairasti muutama kuukausi sitten vesirokon eikä ollu mitään ongelmia sokereiden kanssa silloin... Eli ei yleistetä, kiitos!

Mutta tosiaankin AP toimi oikein, sairaan lapsen paikka on koti!
 
vierailija
Juuri kuulin, että tuttavaperheellä oli lapsi matkaa eadeltävänä päivänä sairastunut vesirokkoon ja lähtivät silti. Nähtävästi ei koneeseen mennessä ollut huomattu. Olivat kuulemma käyneet keskustelua peitepuikon käyttämisestä ettei asiaa huomattaisi. Aika vastuutonta, kun tietää että tauti voi olla vaarallinenkin joillekin. Voihan olla eeä lapsista sairastuu joku muukin ja joutuvat jatkamaan lomaansa tosi paljon. Mitä vesirokko muuten pitää auringosta?
 
xcv
Juuri kuulin, että tuttavaperheellä oli lapsi matkaa eadeltävänä päivänä sairastunut vesirokkoon ja lähtivät silti. Nähtävästi ei koneeseen mennessä ollut huomattu. Olivat kuulemma käyneet keskustelua peitepuikon käyttämisestä ettei asiaa huomattaisi. Aika vastuutonta, kun tietää että tauti voi olla vaarallinenkin joillekin. Voihan olla eeä lapsista sairastuu joku muukin ja joutuvat jatkamaan lomaansa tosi paljon. Mitä vesirokko muuten pitää auringosta?
Huh, tosi reilua kanssamatkustajille... mutta joitakin ei vaan kiinnosta. Ettei MINUN matkani mene pilalle niin MINÄ voin peittää rakkulat ja MINÄ pääsen sitten lomalle. No, paluulennolle voi olla hankalampi päästä, jos rakkuloita ilmestyy vielä reilusti lisää... tuttavaperheelle kävi näin, joutuivat viettämään ylimääräisen viikon lomakohteessa. Heillä siis tauti puhkesi siellä paikan päällä.

Sairastumisen vuoksihan lääkärintodistuksella matkavakuutus korvaisi peruuntuneen matkan... vaikka tietysti nämä järjen jättiläiset on yleensä juuri niitä jotka ei rahojaan tuhlaa vakuutuksiin.
 

Yhteistyössä