Salmonellavaara? Auttakaa

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Laitoin tämän tuonne kilpailevallekkin foorumille, mutta siellä ei vissiin oikein porukkaa ole..

Apua, oon ihan paniikissa :(

Paistoin broilerin fileitä pannulla kunnes tuli vuoro kääntää toiselle sivulle. Siinä onnistuin läikyttämään marinadia niin, että sitä lensi vähän silmäänikin. Oli siis siitä puolelta, mikä oli vielä raakana.

Nyt pelottaa tosi paljon että saan tästä jonkun salmonellan.. kana oli kariniemen ja liha suomesta.
 
vierailija
Laitoin tämän tuonne kilpailevallekkin foorumille, mutta siellä ei vissiin oikein porukkaa ole..

Apua, oon ihan paniikissa :(

Paistoin broilerin fileitä pannulla kunnes tuli vuoro kääntää toiselle sivulle. Siinä onnistuin läikyttämään marinadia niin, että sitä lensi vähän silmäänikin. Oli siis siitä puolelta, mikä oli vielä raakana.

Nyt pelottaa tosi paljon että saan tästä jonkun salmonellan.. kana oli kariniemen ja liha suomesta.

Aivan turhaa panikoit!
 
p@ul@
xcv
Suomalaisessa kanassa ei käsittääkseni juuri salmonellaa tavata.

Mieheni sai kerran salmonellan, tartunnan lähde on tiedossa (en kerro täällä, joku voisi tunnistaa tarinan). Mutta maistoin itse samaa annosta, enkä saanut tartuntaa. Ero oli siinä että mieheni söi koko annoksen, itse maistoin haarukallisen. Joten pieniä määriä vastaan keho pystyy selviämään voittajana. Tuskin tuosta roiskeesta mitään tulee, vaikka siinä lihassa salmonellaa olisikin (ja luultavasti ei ole).
 

Yhteistyössä