Sanokaa nyt ylireagoinko (parisuhteesta)

  • Viestiketjun aloittaja mustasukkainen
  • Ensimmäinen viesti
mustasukkainen
Mietin tätä asiaa aina välillä ja sitten se alkaa vaivata. Jos annan olla enkä jää pohtimaan niin saan oltua, mutta jos yhtään enempää uhraan tälle niin se alkaa vaivaamaan.

Eli olemme miehen kanssa seurustelleet vajaa 1,5vuotta. Asumme yhdessä. Olen aivan äärettömän onnellinen enkä voisi kuvitella rakastavani ketään enempää. Enkä yhtään epäile etteikö miehen tunteet olisi samat. Hän on se puuttuva palanen mikä mun elämästä on uupunut ja tahdon antaa tälle suhteelle ihan kaikkeni, jotta saamme olla yhdessä onnellisina.

Mutta koska ei olla mitään teinejä niin molemmilla on menneisyytensä. Mies joutuu työnsä takia olemaan tekemisissä entisen naisystävänsä kanssa, jonka kanssa hänellä on ollut lyhyt suhde muutama vuosi sitten. Opettelin suhteemme alussa hyväksymään sen, että mies väkisinkin näkee tätä naista ja on häneen yhteydessä. Alussa tosin pitivät tiivimpääkin yhteyttä ja juttelivat enemmänkin ystävinä eikä mitään työjuttuja siis. Siitä kävimme pitkät keskustelut moneen otteeseen,kun olin seota välillä mustasukkaisuudesta. Mutta olen pakottanut itseni hyväksymään sen, että mies joutuu olemaan tekemisissä hänen kanssa.

Enkä missään nimessä yhtään epäile, että mies edes tahtoisi virittää tähän naiseen mitään. Siitä ei ole kyse. Mutta mustasukkainen olen, vaikka tiedän ettei mitään heidän välillään tapahdu.

Mutta miehellä on tapana puhua tästä naisesta tyyliin "soitin tänään taas prinsessalle" tai joskus vastaa hänelle puhelimeen minun kuullen "no mitä kulta" tai sitten käyttää naisesta lempinimeä (tyyliin Mari = Marjuska).

Mies verhoaa sen vitsailuun ja siihen, että "no kaikki sitä sanoo prinsessaksi siellä".

Ylireagoinko siis? Kun en halua mitään kärhämää tästä enkä halua olla mikään pikkumainen ämmä, joka valittaa ja hallitsee ja puuttuu kaikkeen. Mutta silti... minä vain loukkaannun, kun kuulen miehen vastaavan puhelimeen että "no hei kulta" ja vaikka samalla virnuilee minulle odottaen reaktiotani ja antaen ymmärtää, että kyseessä on vitsi.

Olen yrittänyt sanoa, että ei hänkään varmaan tykkäisi, jos minä "kullittelisin" tai "muruttelisin" jotain toista miestä tai etenkin jotain miestä, jota olen joskus rakastanut.

Niin, että kommentoikaa nyt te muut, että olenko vain sekopää ja ärsyttävä ja hallitseva mustasukkainen ämmä vai onko tästä edes rahtunen oikeutettua loukkaantumista.

Ja edelleen korostan, että en siis epäile miestä mistään uskottomuudesta tai edes siitä, että ajattelisi tätä naista siinä mielessä enää. Minä tiedän ja tunnen sen, että mies rakastaa minua ja vain minua. Eli ei tarvi haukkua miksikään pettäjämulkuksi nyt tässä ketjussa sitten ketään.
 
vierailija
Sano mielellesi että jättää kullaksi ja prinsessaksi kutsumisen pois. Jos siinä ei ole miehellä mitään vispilänkauppaa, hänen pitäisi vaan todeta että ok. Ja se loppuisi siihen. Mutta jos se ei onnistu, alkaisin itsekin miettiä että mikä juttu?!
 
vierailija
No kyllä minuakin ärsyttäisi, jos mieheni kullittelisi eksäänsä.

Ehkä sun pitää alkaa tehdä samaa jollekkin muulle miehelle ja katsoa häiritseekö se miestäsi?
Ei jumalauta. Naisen tapa korjata ongelmat = kosto.

Tämän takia kannattaa aina pyytää konsultaatioapua kaikkiin parisuhteen ongelmiin ja pulmatilanteisiin kaksplussalta. Erotilastot eivät ainakaan pääse kaunistumaan.
 
vierailija
En hyväksyisi. Mun mielestä työpaikalla ei voi olla tuollaista kielenkäyttöä. Sen voi katsoa seksuaaliseksi häirinnäksi. Ehkä miehesi työpaikka on erilainen ja siellä harrastetaan häirintää enemmänkin.
 
vierailija
Mun mies kutsuu naispuolisia kavereitaan hellittelynimillä sekä kehuu heidän kauneuttaan. Enkeliksi kutsuminen on alkanut vi#uttaa kun mies ei käytä minusta mitään hellittelynimeä.

Ei se minusta oikein ole. Sun mies on siis edelleen flirtti vaikkakin vitsaillen. Minullakin on aina ollut yhtä huono huumorintaju kuin aapeellä.
 
mustasukkainen
Flirtti mies on kaikkineen muutenkin. Satunnaisen flirttailun ymmärrän ja hyväksyn kyllä. Teen sitä itsekin, mutta en mitenkään tiettyyn ihmiseen kohdistaen.
 
vierailija
Mulle herää kysymys, että rakastaako mies sinua oikeasti. Jos rakastaisi, niin hän ei ahdistaisi sinua asialla, jonka tietää olleen sinulle vaikea. Nyt miehen käytös on kuin hän haluaisi kääntää veistä haavassa eli tahallaan tekee sellaista, minkä tietää aiheuttavan sinulle kipua. Ehkä mies haluaa lähteä muille laitumille, kun käytös on tuollaista eikä hän kunnioita ja huomioi sinua edes tällaisessa yksinkertaisessa asiassa.
 
vierailija
No, pystyn käsittämään, että mies tekee tuota jollakin lailla leikin varjolla. Olen kuitenkin ehdottomasti sitä mieltä, että jos asia sinua vaivaa (ja kun mies ehkä tarkoituksellakin sinua hieman tällä härnää), niin miehesi pitäisi ehdottomasti kunnioittaa toivomustasi, ja lopettaa eksänsä kullittelu sen leikinkin varjolla. Onhan tuo jo aika törkeää käytöstä häneltä, mikäli ei voisi tuon verta sinun toivomustasi kunnioittaa. Kumpikohan on miehestäsi kannattavampaa, lopettaa eksänsä kullittelu ja alkaa toimimaan asiallisemmin, vai jatkuvasti hitusen nakertaa teidän parisuhdetta. Kyllä se miehesi toimii hieman pellemäisesti, jos ei oikeasti osaa olla hieman edes vakava ja jättää eksänsä kullittelua tällaisessa tapauksessa kokonaan pois. Kyllähän hänenkin pitäisi kyetä olla sinunkin suhteen 100 % vakavissaan, ja edes tuon verran ryhdistäytyä. Tsemppiä! Toivon mukaan asia selvinnee!
 
Ei jumalauta. Naisen tapa korjata ongelmat = kosto.

Tämän takia kannattaa aina pyytää konsultaatioapua kaikkiin parisuhteen ongelmiin ja pulmatilanteisiin kaksplussalta. Erotilastot eivät ainakaan pääse kaunistumaan.
Kyse ei ole kostosta vaan siitä, että ihmiset,sekä miehet, että naiset osaavat ajatella asioita yleensä vasta sitten, kun napsahtaa omalle kohdalle.

Ap on jo yrittänyt keskustella miehen kanssa asiasta. Eikä miestä oikeastaan kiinnosta mitä ap ajattelee, joten tällaisessa tapauksessa ja kyseisen henkilön kohdalla on varmaan parempi kokeilla, josko häntä häiritsisi vastaavanlainen käytös.

Kyllä mä voin ihan rehellisesti myöntää, että joskus jotkin asiat on sellaisia, etten oikein osaa asettua toisen asemaan ja ymmärrän häntä vasta, kun olen samanlaisessa tilanteessa.
 
vierailijailona
Tää koko juttu oli ihan absurdi... Siis mitä hemmettiä mä just luin?

Sanopa nyt ihan rehellisesti, oletko omassa parisuhteessasi pelkkä kynnysmatto?

Ei mun tarvii edes miettiä hyväksyisinkö tollaista käytöstä mieheltä. En.
 
vierailija
Toimin lähes 10 vuotta erään terveyskeskuksen päätoimisena peräpukamien poistajana. Koulutukseltani olen lääketieteen lisensiaatti. Olen nähnyt rehellisesti sanottuna kymmeniä tuhansia peräpäitä. Syy, miksi kirjoitan nyt tänne, on se, että täällä ei tunnuta ymmärtävän sitä, mitä toistuva anaaliyhdyntä tekee sille ns. passiiviselle osapuolelle.

En nyt puhu siitä, jos joku hairahtuu antamaan peräaukkoaan muutaman kerran, ehkä vielä muutama kymmenenkin menee ilman muutoksia. Mutta kauan harjoitettu peräaukkoyhdyntä tekee korjaamattomia, peruuttamattomia vaurioita anuksen ja peräsuolen lihaksistoon, limakalvoihin ja kudoksiin.

Toivon, että uskotte minua, kun sanon, että pystyin kertomaan sekä miehistä että naisista ne tapaukset 100 % varmuudella, joita oli yhdytty peräaukkoon lukuisia kertoja. Sen sekä näki että tunsi peräpäästä. Arpeutunutta, löystynyttä kudosta, joka päästi ilman ulos itsestään.

Myös vaiva, jonka takia sain "asiakkaan", johtui usein tästä kyseisestä harrastuksesta. Peräpukamien poistossa, mikäli kyseessä on suolen sisäiset pukamat, jouduimme laittamaan peräsuoleen jonkin verran instrumentteja, itse poisto tapahtui ampumalla kiristävän kumilenkin pukaman ympärille, joka "kuristi" pukaman pois. Samaa tekniikkaa käytetään vielä tänäkin päivänä.

Olin melko hienotunteinen, eli en tuonut asiaa esille asiakkalle, mutta joskus keskustelimme hoitajan kanssa leikkimielisesti asiasta jälkeenpäin, että "olipas siinä taas isopaikkainen nainen" , tms.

Haluan vain sanoa, että suhtautukaa asiaan vakavasti, en halua puuttua kenenkään yksityisasioihin, mutta älkää hyvät ihmiset vaan kuvitelko, ettei anaaliseksi pitkään ja useasti harrastettuna aiheuttaisi mitään anuksellenne ja peräsuolellenne. Jos käytätte ns. seksileluja, olkaa tarkkana, että niiden koko pysyy kohtuullisena, ihan vakavasti puhuen, joku ruuvimeisselin pään kokoinen dildo on kyllä jo tarpeeksi iso, ja hyvin öljyttynä se ei vielä vaurioita pahasti kudoksia. Luopukaa ns. monstereista, niillä kyllä pilaatte paikkanne, nyrkkinainnista puhumattakaan!
 
vierailija
Olen muiden kanssa kyllä aivan samaa mieltä. Vois mies aikuistua.

....Meidän parisuhteessa asiat pitää yleensä vääntää rautalangasta.. Meillä kans mies kuvittelee voivansa päättää missä menee rajat kunkin asian kohdalla. Esim siivous, hän vaatii että meillä on siistia, huutaa kun m n pyykit on kaks päivää telineellä, mutta sitten hän itse jättää esim lapsen aamupalat pöytään ja puurokattilan hellalle. Asiasta keskustellaan. Minä siivoan pyykkini, hän jättää edelleen aamupalat siivoamatta, se ei ole hänen mielestään ongelma.
Seuraavalla viikolla minä jätän likaset pyykit lattialle, puhtaat telineeseen, ja iltapalat tähteet pöydälle. Hän suuttuu.
Jolloin minä kysyn, että miksi vain hän saa määritellä mikä on sopivaa, miksi vain hänen käsityksensä siisteydestä on se absoluuttinen määritelmä. Hänellä on oma käsityksensä siisteydestä, minulla omani, aivan niin kuin aivan muissakin asioissa, mutta miksi vain hänen määritelmiä pitää noudattaa.
Eli, miksi teillä tehdään niin kuin sinun mies saa päättää. Samalla periaatteellahan sää sitten saat päättää, että on aivan OK sinun lähteä exäs kanssa elokuviin ja viini illalliselle. Voisitte vaikka kavereittes kanssa katsella exäs facebookkikuvia ja suureen ääneen ihastellen hänen kulliaan! Eiku.. Oho.. :p

Ei vaa, jätä se. Emmää ainakaan edes jaksais tollasta äijää. On tollasta ennenkin rakkaudeks luultu. Mutta sitten kun on löytänyt sen oikean rakkauden nii ei todellakaan tarvii edes miettiä ketä kutsutaan kullaksi ja ketä ei.
 
vierailija
Ärsyttävä tapa mieheltäsi, mutta en ymmärrä miksi olet alun alkaen ollut mustasukkainen? Aika usein ihmiset on nykyisin ystäviä exiensä kanssa.

Tuota kullittelua en ottaisi kovin vakavasti, varsinkin kun se tehdään nenän edessä. Jos selän takana hellittelisi muita ja esittäisi edessäni erilaista niin siitä voisin suuttuakin.

Ihmisen teot kertoo enemmän kuin 1000 sanaa. Jos mies on sinuun sitoutunut ja osoittaa sen omilla valinnoillaan, niin anna höpötellä mitä höpöttelee.
 
No kyllä minuakin ärsyttäisi, jos mieheni kullittelisi eksäänsä.

Ehkä sun pitää alkaa tehdä samaa jollekkin muulle miehelle ja katsoa häiritseekö se miestäsi?
Ei näin
Sano mielellesi että jättää kullaksi ja prinsessaksi kutsumisen pois. Jos siinä ei ole miehellä mitään vispilänkauppaa, hänen pitäisi vaan todeta että ok. Ja se loppuisi siihen. Mutta jos se ei onnistu, alkaisin itsekin miettiä että mikä juttu?!
Juuri näin. Jos ei sillä lopu nakkaa mulukku kartanolle.
 

Yhteistyössä