Selkä-ja vatsakivut, kova paineentunne alapäässä ja jatkuva pissahätä, jo tässä vaiheessa! Rv 14+0 Kokemuksia??

  • Viestiketjun aloittaja "auts"
  • Ensimmäinen viesti
"auts"
TUntuu epätoivoiselta tämän raskauden jatkuminen ylipäätään, näillä oireilla.. Tuntuu suunnilleen samalta kuin aiemmista lapsista viimeisillä viikoilla, kävelykin on hankalaa kun tuntuu että kohtu painaa alas ja tuntuu että voiko tämä vauva täällä pysyä edes loppuun asti.. :/ Eilen katsottiin että ei ole virtsatulehdustakaan, vaikka pissahätä on ihan jatkuvaa. Supistuksiakin jo on. Eilen myös tsekattiin kohdunsuun tilanne, siellä ei onneksi kuulemma ollut merkeejä kypsymisestä, mutta silti pelottaa ihan tosissaan että voiko tämä vauva pysyä matkassa mukana.
Onko kenelläkään ollut tässä vaiheessa jo vastaavia oireita? Miten mennyt loppuaika?
Minulla tämä on siis 3. raskaus, aiemmat menneet ihan hyvin ja syntyneet rv40+ ja rv38+.
 
moiuks
Minulla edellinen, sekä tämä nykyinen raskaus (17+4) on mennyt samanlaisissa oireissa, mutta esim. edellinen vauva syntyi viikolla 41+ jotain. Ei nuo oireet kuulemma mihinkään vaikuta, vaikka itse sitä myös epäilen.
 
Mulla kävi niin, että kohtu oli alunperin erittäin voimakkaasti taaksepäin kallistunut ja kun alkoi kasvaa, se aiheutti ongelmaa rakon kanssa, koska rakkokin oli tottunut olemaan eri asennossa/sijainnissa kuin, mitä sitten joutui olemaan.

En muista, oliko mulla tommosia tuntemuksia, mutta kärsin kyllä muista rakkovaivoista (pissaummetuksesta :D en saanut rakkoa lainkaan tyhjenemään yhteen väliin, koska kohtu painoi jotenkin niitä piuhoja).

Ja esikoisesta mulla oli vaikka minkälaista kipua ja vaivaa. Silti molemmat raskaudet on sujuneet hyvin. ...joskus niitä vaivoja vaan tulee, mutta ei ne välttämättä mitään vielä tarkota ja vaikka noita ois jo alkuun, voivat onneksi mennä vielä ohi, kun sisäkalujen asennot muuttuu. :)
 
"auts"
Kiva kuulla etten ole ainoa. Tuntuu vaan aika raskaalta ajatella että tämä jatkuu tällaisena loppuun asti. Olen tällä hetkellä sairaslomalla, mutta töihin pitäisi vielä pystyä palaamaan. VÄhän kyllä hirvittää kuinka tuskaista siitä tulee, koska teen seisomatyötä..
 
[QUOTE="auts";22386198]Kiva kuulla etten ole ainoa. Tuntuu vaan aika raskaalta ajatella että tämä jatkuu tällaisena loppuun asti. Olen tällä hetkellä sairaslomalla, mutta töihin pitäisi vielä pystyä palaamaan. VÄhän kyllä hirvittää kuinka tuskaista siitä tulee, koska teen seisomatyötä..[/QUOTE]

Mut ei se välttämättä jatku. :) Voi toki olla, että kipuja on joissakin raskauksissa enemmän ihan kautta raskauden, mutta monesti ne myös helpottaa, kun paikat mukautuu. Tsemppiä!
 
"emma"
Kuulostaa niin tutulta! Mulla oli tokassa raskaudessa jo noilla viikoilla ihan samanlaista. Supisteli tosiaan jo n. vko 14 alkaen, paineentunnetta, jatkuvaa pissahätää jne. Pissatulehdus myös testattiin ja jotain bakteerijuttuja. (Ei ollut mitään.) Oli kyllä henkisestikin vaikea raskaus, kun kaikkia oireita pahoinvoinnin lisäksi oli niin paljon. Pelkäsin koko ajan ettei vauva voi pysyä vatsassa, mutta syntyi kuitenkin vasta viikolla 42.
 

Yhteistyössä