shampoota lapsen silmään

  • Viestiketjun aloittaja vierailijapom
  • Ensimmäinen viesti
vierailijapom
Lapsella 9v meni shampoota silmään ja kirvelee kovasti edelleen vaikka on jo pari tuntia kun tuli suihkusta. Huuhteli kasvoja ja hiuksia kauan suihkussa. Pitääkö tuota nyt lääkärillä käyttää vai meneekö ohi itsestään? Elvitalia oli.
 
Voikohan silmää kirvellä senkin takia, että sitä huuhdeltiin ja hinkattiin niin? Ehkä se on vain ärtynyt. Kyllähän sitä usein meni silmään lapsena, mutta ei se paria minuuttia pidempään mulla kirvellyt.

Jatkossa voit kokeilla vaikka shampoopalaa. Ehkä se kirvelisi vähemmän, kun siinä ei ole ylimääräisiä kemikaaleja.
 
vierailijapom
Luulen että hänellä meni ihan shampoota silmään eikä vain valunut vaahtoa. Toki juu vois kokeilla palashampoitakin. Onko se lähinnä joku Lush joka sellaisia myy?
 
Aikuinen tukanpesijä
Itse sain syyskesällä Linna Koivu shampooroiskeen suoraan pullon suulta/korkista silmään ja reaktio oli täysin sietämätön: välitön viiltävä kipu, joka jatkui ja jatkui, vaikka kuinka yritti huuhdella vedellä. Seuraavana yönä silmä vuoti ja oli ummessa yli nrljä vuorokautta. Jäi ihan trauma, en uskalla ainakaan Linna Koivua enää käyttää - sääli, hyvä tuoksu - ja muittenkin kanssa tulee nyt noudatettua erityistä varovaisuutta.
Kaikillahan varmaan joskus mennyt shampoota tms silmään, mutta yleensähän vain kirvelee pari minuuttia. Tämä Linnan aiheuttama kipu oli täysin tajuton. Varokaa, etenkin lasten kanssa!
 

Yhteistyössä