Siis kuka ottaa autolainaa??

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Joku oli ajanut kotteronsa mun varattuun ruutuun. No äkkiähän sen tekstarilla tarkistaa, kuka auton omistaa: NORDEA RAHOITUS SUOMI OY, OSAMAKSU. Sinne pankkiin sitten soittamaan, että tulkaa hakemaan pois?

Ostaako joku oikeesti auton lainarahalla :LOL:?
 
Kyllä jotkut ostavatkin, itse en kehtaisi, koska rekkarista näkee onko se osamaksulla vai ei (paitsi voihan pankista ottaa erikseen lainaa). Itse olen ostanut ihan käteisellä vaan.
 
vierailijar
Kaikilla ei pappa betala eikä kaikki osta puolen tonnin autoja kuten ap tai tämän palstan köyhät, niin aika monetkin joutuvat mieleisen saadakseen turvautumaan lainaan tai osamaksuun, nythän sitä paitsi auton ostaminen osamaksulla on erittäin edullistakin.

Seuraavaksi varmaan ap kysyt, kuka hullu ottaa asuntolainaa?
 
vierailija
Asuntolainan nyt ymmärtää, mutta lainaa jotain autoa varten, jonka arvo laskee joka päivä, siinä ei ole järkeä. Ja kaikki näkee kuitenkin, että auton omistaa joku Nordea ja itsellä on vastaava ja sen omistan itse..

Asuntolainankin järkevyys riippu täysin asunnon sijainnista.
 
vierailija
En minäkään ymmärrä autolainoja, auton arvo laskee koko ajan mitä enemmän ajat.

"tonnin rimpulalla" ei tarvi miettiä arvon laskua, usein saa tehtyä kauppoja että niissä jää ennemminkin voitolle. Ja kun on osaava mies talossa, niin ei tarvi pelätä että jää tiellekään. Vaikka onhan noita upouusiakin autoja tuolla hinauksessa...
 
vierailija
Esimerkiksi sellainen jolla ei rahaa ole muuten liikoja ja haluaa silti ajaa turvallisella autolla. Eihän autolainan otto järkevää ole jos pelkästään euroja miettii.
 
autolainaa
Me on otettu autolainaa, mikä oli milestäni järkevää. Auto on meille tulonhankkimisväline, sillä ilman omaa autoa töiden teko vaikeutuisi huomattavasti. Auton hankinta tuli meille yllätten. Tilillä ei ollut niin paljoa rahaa, että olisimme saaneet mieleisen auton. Puuttuva osuus rahoitettiin pankkilainalla.
 
vierailijar
En minäkään ymmärrä autolainoja, auton arvo laskee koko ajan mitä enemmän ajat.

"tonnin rimpulalla" ei tarvi miettiä arvon laskua, usein saa tehtyä kauppoja että niissä jää ennemminkin voitolle. Ja kun on osaava mies talossa, niin ei tarvi pelätä että jää tiellekään. Vaikka onhan noita upouusiakin autoja tuolla hinauksessa...
No, minä ostin viisi vuotta sitten uuden auton osamaksulla, nyt on vähän ajettu, hyväkuntoinen ajopeli, josta saisin vaihdossa suunnilleen 15k€.

Tonnin rimpulan ostaja laittaa sen rahan mitä on uuden ja tuon erotus, varaosiin tai taas uuteen tonnin rimpulaan. Eikä ole tarvinnut hinailla tai pelätä ettei lähde pakkasella käyntiin tai jätä tien päälle.

Kukin tyylillään.
 
vierailijar
Asuntolainan nyt ymmärtää, mutta lainaa jotain autoa varten, jonka arvo laskee joka päivä, siinä ei ole järkeä. Ja kaikki näkee kuitenkin, että auton omistaa joku Nordea ja itsellä on vastaava ja sen omistan itse..

Asuntolainankin järkevyys riippu täysin asunnon sijainnista.
Ostatko kodin elektroniikan ja kodinkoneet käytettynä vai uutena? Käteisellä vai lainarahalla?
 
yyhoo harmailee
Pakko, kun ei isi maksa, eikä tilillä ollut niin paljon rahaa, että sain toimivan pelin sellaisen velattoman, epävarman, puoli miljoonaa ajetun "alle tonnin kotteron" tilalle. Tarvitsen töissä joka päivä autoa, eikä ole vara arvuutella toimiiko se tämän päivän, vai pääsenkö peräti koko viikon tekemään töitä ilman jotain ongelmia. Ajan siis ihan työajot omalla autolla. Ja mun auto on mun nimissä, eikä rahoitusyhtiön, joten rekkaritiedoista et saa selville, miten se on rahoitettu. ;) Lainaa kun saa muualtakin.
 
vierailija
meillä menee nyt 5;des auto osarilla. ollaan oltu tyytyväisiä, ajamme suhkot pitkiä matkoja töihin,meillä oma yritys ja auto tuottaa osan. osa on vaiettu kun niissä on ollut viellä lainaa osa kun on jo pois maksettu.
 
vierailija
No, minä ostin viisi vuotta sitten uuden auton osamaksulla, nyt on vähän ajettu, hyväkuntoinen ajopeli, josta saisin vaihdossa suunnilleen 15k€.

Tonnin rimpulan ostaja laittaa sen rahan mitä on uuden ja tuon erotus, varaosiin tai taas uuteen tonnin rimpulaan. Eikä ole tarvinnut hinailla tai pelätä ettei lähde pakkasella käyntiin tai jätä tien päälle.

Kukin tyylillään.
Ostettiin käytettynä 8000 euron auto, varaosiin meni 200e +2h työtä, myytiin ja saatiin 10000e. Seuraava menopeli 4000e, varaosiin alle 100e ja myytiin 5500eurolla. Tienattu näin vähällä panostuksella 3200e. Eli kyllä on mielestäni kannattavampaa, kuin hävitä tuhansia euroja.

Mutta kukin tavallaan toki :)
 
  • Tykkää
Reactions: päätön
vierailija
Jos on vähänkään autoja huoltamaan kykenevä mies talossa, niin on huomattavasti edullisempaa ostaa parin tonnin auto, kunhan osaa ostaa laadukkaan auto mallin.
Itsellä mennyt reilun tonnin autoon pari sataa vuodessa huoltoihin, myin auton ja sain sain melkeimpä ostohinnan takaisin, eli halpoja kilometrejä.

Aivan uudessa tuliterässä autossa, arvo tipahtaa jo usealla tonnilla, vain sillä että ajat sen auton ulos autokaupasta. Huoltovälit on tietysti pitkiä, mutta kun huollon tarvetta tulee niin ei ole halpaa lystiä.
 
vierailija
Hah hah mitä juttuja, " en kehtaisi ostaa lainalla kun sit kaikki näkee et on osamaksulla", ihan oikeasti täältä löytyy potentiaalisia koomikkoja :D miksi ensinnäkään kenelläkään olisi tarvetta tarkistaa autojen omistajia, jos ei se ole mistään pätevästä syystä kyse? "Hei kato tota toopea, ajelee osamaksulla ostetulla autolla"! Ei kannata tosiaan ostaa osamaksulla autoa, voit joutua naurun alaiseksi liikenteessä, mieluummin vaikka meet bussilla, vaikka tietty yhtä noloa sekin, ihmiset voi luulla ettei sulla ole varaa autoilla ollenkaan, edes osamaksulla. Kävelemällä tietty saisit hyötyliikuntaakin samalla, mut hey come on buddy, eks sul oo ees varaa dösälippuunkaan? Muistakaa et tärkein asia täs elämässä on muiden mielipiteet, kaikki muu on toissijaista. Pitäkää huolta kulisseista!
 
vierailija
Ostettiin käytettynä 8000 euron auto, varaosiin meni 200e +2h työtä, myytiin ja saatiin 10000e. Seuraava menopeli 4000e, varaosiin alle 100e ja myytiin 5500eurolla. Tienattu näin vähällä panostuksella 3200e. Eli kyllä on mielestäni kannattavampaa, kuin hävitä tuhansia euroja.

Mutta kukin tavallaan toki :)
Niin, se on aina niin hyvä vittuilla vain omaa napaa tuijottaen. Kaikki kun ei osaa tehdä itse, joten voiton tekeminen on aika hankalaa, jos sen työn jotuu kuitenkin teettämään liikkeessä, jossa pelkkä työ saattaa olla melkein satasenkin tunti... Eikä kaikki korjaamot katso hyvällä sitäkään, että tuot omat osat mukanasi.
 
vierailija
Niin, se on aina niin hyvä vittuilla vain omaa napaa tuijottaen. Kaikki kun ei osaa tehdä itse, joten voiton tekeminen on aika hankalaa, jos sen työn jotuu kuitenkin teettämään liikkeessä, jossa pelkkä työ saattaa olla melkein satasenkin tunti... Eikä kaikki korjaamot katso hyvällä sitäkään, että tuot omat osat mukanasi.
Melko monet "korjaamoa vaativat" viat ovat oikeasti (varsinkin vanhemmissa autoissa) melko yksinkertaisia korjata itsekin. Foorumeilla neuvotaan kädestä pitäen ja jopa tullaan auttamaan. Korjaamoitakin kannattaa kilpailuttaa, vaikka on totta että niiden hinnat ovat usein tähtitieteelliset. Ja kyllä niitäkin on, joihin saa mennä omat motonetin osat kainalossa.
 
Asuntolainan nyt ymmärtää, mutta lainaa jotain autoa varten, jonka arvo laskee joka päivä, siinä ei ole järkeä. Ja kaikki näkee kuitenkin, että auton omistaa joku Nordea ja itsellä on vastaava ja sen omistan itse..

Asuntolainankin järkevyys riippu täysin asunnon sijainnista.
Miten niin omistajana on Nordea? Jos on ottanut lainaa autoa varten, niin kyllähän se auto kuitenkin ostajan nimiin tulee eikä lainanantajan. Vai eikö muka tule? Ja kuka nyt tarkistelisi kenenkään auton omistussuhteita tai ketä kiinnostaisi, millä rahalla joku on ostanut autonsa. Auton?! Ei kai sellainen nyt voi ketään järkevää ihmistä kiinnostaa? (Toisen auton omistus, siis.)
 
vierailijar
Ostettiin käytettynä 8000 euron auto, varaosiin meni 200e +2h työtä, myytiin ja saatiin 10000e. Seuraava menopeli 4000e, varaosiin alle 100e ja myytiin 5500eurolla. Tienattu näin vähällä panostuksella 3200e. Eli kyllä on mielestäni kannattavampaa, kuin hävitä tuhansia euroja.

Mutta kukin tavallaan toki :)
Niin. Arvasinkin, että joku ei nenäänsä pidemmälle näkevä tollo tulee keulimaan hyvillä kaupoillaan. Suurimmalla osalla meistä ei ole amisjunttia puolisona, joka korjaa autot itse. Tässä kun vähän autokanta uusiutuu, niin sinunkin tollosi on ihmeissään, kun ei enää noin vain korjaillakaan.

Suurin osa meistä ei myöskään tee bisnestä autoilla vaan käyttää niitä ihan vaan pakollisiin kuljetustarpeisiin.
 
vierailijar
Miten niin omistajana on Nordea? Jos on ottanut lainaa autoa varten, niin kyllähän se auto kuitenkin ostajan nimiin tulee eikä lainanantajan. Vai eikö muka tule? Ja kuka nyt tarkistelisi kenenkään auton omistussuhteita tai ketä kiinnostaisi, millä rahalla joku on ostanut autonsa. Auton?! Ei kai sellainen nyt voi ketään järkevää ihmistä kiinnostaa? (Toisen auton omistus, siis.)
Omistajana on rahoitusyhtiö, haltijana on auton ostaja, joten ei se ostajan nimissä ole ennen kuin viimeinenkin pätkä on maksettu.
 
vierailijar
Jos on vähänkään autoja huoltamaan kykenevä mies talossa, niin on huomattavasti edullisempaa ostaa parin tonnin auto, kunhan osaa ostaa laadukkaan auto mallin.
Itsellä mennyt reilun tonnin autoon pari sataa vuodessa huoltoihin, myin auton ja sain sain melkeimpä ostohinnan takaisin, eli halpoja kilometrejä.

Aivan uudessa tuliterässä autossa, arvo tipahtaa jo usealla tonnilla, vain sillä että ajat sen auton ulos autokaupasta. Huoltovälit on tietysti pitkiä, mutta kun huollon tarvetta tulee niin ei ole halpaa lystiä.
Minun autossani vuosihuolto on keskimäärin 300-500€, olen siis tämän uutena ostetun viisivuotiaan kiesin omistaja. Voin halutessani helposti ajella vielä viisi vuotta samoin kustannuksin, sinä tuskin sillä "laadukkaalla" parin tonnin autollasi.
 
vierailija
Niin. Arvasinkin, että joku ei nenäänsä pidemmälle näkevä tollo tulee keulimaan hyvillä kaupoillaan. Suurimmalla osalla meistä ei ole amisjunttia puolisona, joka korjaa autot itse. Tässä kun vähän autokanta uusiutuu, niin sinunkin tollosi on ihmeissään, kun ei enää noin vain korjaillakaan.

Suurin osa meistä ei myöskään tee bisnestä autoilla vaan käyttää niitä ihan vaan pakollisiin kuljetustarpeisiin.
Jotkut osaavat tehdä kahta samaan aikaan: Käyttää kuljetuksessa SEKÄ tienata. Ja vielä vapaa-ajalla.

Mutta jotkut insinöörit voivatkin olla ihmeissään, miten vaihdelaatikko toimii, niin ei kai voi vaatia että ymmärtäisivät että kaikella voi tienata jos tahtoo... :D
 
Hah hah mitä juttuja, " en kehtaisi ostaa lainalla kun sit kaikki näkee et on osamaksulla", ihan oikeasti täältä löytyy potentiaalisia koomikkoja :D miksi ensinnäkään kenelläkään olisi tarvetta tarkistaa autojen omistajia, jos ei se ole mistään pätevästä syystä kyse? "Hei kato tota toopea, ajelee osamaksulla ostetulla autolla"! Ei kannata tosiaan ostaa osamaksulla autoa, voit joutua naurun alaiseksi liikenteessä, mieluummin vaikka meet bussilla, vaikka tietty yhtä noloa sekin, ihmiset voi luulla ettei sulla ole varaa autoilla ollenkaan, edes osamaksulla. Kävelemällä tietty saisit hyötyliikuntaakin samalla, mut hey come on buddy, eks sul oo ees varaa dösälippuunkaan? Muistakaa et tärkein asia täs elämässä on muiden mielipiteet, kaikki muu on toissijaista. Pitäkää huolta kulisseista!
No mitä se sinua hiertää, jos itse haluan omalla rahalla ostaa autoni suoraan omiin nimiini?
 

Yhteistyössä