Sipilä haluaa lopettaa "suomen vastarintaliikkeen"

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Olen sipilän kanssa samaa mietä tästä asiasta. Mun mielestä tuollaiseen järjettömään ja sokeaan väkivaltaan pyrkivä ryhmittymä on kyseenalainen.
Kuitenkin epäilen, että tämä on vasta alkua. Uusnatsismi alkaa taas nostaa päätään Saksassa, Ruotsissa ja nyt Suomessa.Tämänkaltainen touhu oli jo loppumaisillaan tai ainakin rajusti hiipumaan päin, mutta näemmä se taas nostaa päätään. Jännitteitä alkaa olla liikaa ja ihmiset flippaa niin pahasti, ettei niiden touhussa ole kohta mitään järkeä.
Eikä sipilä kyllä kykene tuota liikettä torppaamaan.
 
Pessimisti
Vastakkainasetteluahan on mm. median toimesta hakemalla haettu jo vuosia. Markkinavoimilla toimiva journalismi on saanut huiput myyntiluvut toinen toistaan raflaavammilla otsikoilla, vastakkainasetteluilla ja suoranaisella asioiden vääristelyllä. Nyt kun vähän alkaa hikisen urakan jälkeen kytemään, niin heti halutaan kaataa vettä päälle. Miksi? Nythän olisi oiva tilaisuus heittää bensaa liekkeihin! Tuplataan myynti!
 
vierailija
Vastakkainasetteluahan on mm. median toimesta hakemalla haettu jo vuosia. Markkinavoimilla toimiva journalismi on saanut huiput myyntiluvut toinen toistaan raflaavammilla otsikoilla, vastakkainasetteluilla ja suoranaisella asioiden vääristelyllä. Nyt kun vähän alkaa hikisen urakan jälkeen kytemään, niin heti halutaan kaataa vettä päälle. Miksi? Nythän olisi oiva tilaisuus heittää bensaa liekkeihin! Tuplataan myynti!

Sun mielestä varmasti uusnatsit ovat siis oikeassa ja valtamedia on tietysti se vääristelevä osapuoli, eikö?

Kommentti oli muuten aika osuva, mutta kun tietää mitä juttuja olet suoltanut, senkin sanoma vesittyy.
 
Vastakkainasetteluahan on mm. median toimesta hakemalla haettu jo vuosia. Markkinavoimilla toimiva journalismi on saanut huiput myyntiluvut toinen toistaan raflaavammilla otsikoilla, vastakkainasetteluilla ja suoranaisella asioiden vääristelyllä. Nyt kun vähän alkaa hikisen urakan jälkeen kytemään, niin heti halutaan kaataa vettä päälle. Miksi? Nythän olisi oiva tilaisuus heittää bensaa liekkeihin! Tuplataan myynti!
Veikkaan, että noi Sipilän kommentit on juurikin bensaa liekkeihin, vaikkei se sitä itse ymmärrä.
 
Sun mielestä varmasti uusnatsit ovat siis oikeassa ja valtamedia on tietysti se vääristelevä osapuoli, eikö?

Kommentti oli muuten aika osuva, mutta kun tietää mitä juttuja olet suoltanut, senkin sanoma vesittyy.
Eli siis kaikki, jotka on sun kanssa erimieltä, on väärässä ja kerrassaan pahoja ihmisiä, jotka ei vaan tajua?
Sensijaan, että sä yrittäisit ymmärtää tekstin sisältöä, sä alat mouhoamaan siitä mitä kukakin on?
 
  • Tykkää
Reactions: päätön
vierailija
Eli siis kaikki, jotka on sun kanssa erimieltä, on väärässä ja kerrassaan pahoja ihmisiä, jotka ei vaan tajua?
Sensijaan, että sä yrittäisit ymmärtää tekstin sisältöä, sä alat mouhoamaan siitä mitä kukakin on?

Susta uusnatsien kannattaja ja mv-sivustoa totuudentorvena pitävä moukka on oikeassa, niinkö?
Kysy vaikka Sipilältä mikä on virallinen linja natsismiin, jos mun kommentti ei vakuuta.
 
vierailijakökkö
Moniarvoista yhteiskuntaa kannattavat henkilöt haluavat kieltää toisin ajattelevien ihmisten järjestöt...
väkivalta ei ole minkäänlaista ajattelua.

siitähän tässä on kyse, väkivaltaiset ryhmät pitää kieltää, niin natsit, vasemmisto tai islam tai venäjämieliset ryhmät jotka jonkun "aatteen" varjolla hakkaavat, eivät kuulu suomalaiseen yhteiskuntaan.

(ja vastauskeksi varmaan saan jotain niinkin yllättävää kuin rrrasisti, tms eikö vaan? )
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama
vierailija
väkivalta ei ole minkäänlaista ajattelua.

siitähän tässä on kyse, väkivaltaiset ryhmät pitää kieltää, niin natsit, vasemmisto tai islam tai venäjämieliset ryhmät jotka jonkun "aatteen" varjolla hakkaavat, eivät kuulu suomalaiseen yhteiskuntaan.

(ja vastauskeksi varmaan saan jotain niinkin yllättävää kuin rrrasisti, tms eikö vaan? )

Juuri näin.
Hienoa että Sipilä sanoi rohkeasti kantansa.
 
Pessimisti
Sun mielestä varmasti uusnatsit ovat siis oikeassa ja valtamedia on tietysti se vääristelevä osapuoli, eikö?

Kommentti oli muuten aika osuva, mutta kun tietää mitä juttuja olet suoltanut, senkin sanoma vesittyy.
Älä viitsi laittaa sanoja mun suuhun.

En symppaa uusnatseja sen enempää kuin symppaan anarkistejakaan. Oikeastaan mun pointti oli siinä, että media ja hallitukset saavat pitkälti katsoa itseään peiliin siinä, miksi äärioikeistolaisuus ja toisaalta anarkismi on nousussa Euroopassa. Media pelaa kahta peliä yhtä aikaa. Toisaalta revittelee maahanmuuttajien tekemillä rikoksilla ja toisaalta harjoittaa varsin keinotekoista ja läpinäkyvää itsesensuuria. Hyvään medianlukutaitoon kuuluu nykyään sanakirja.

Ja kun vastakkain laitetaan asiat eri tavalla kokevat ihmiset, mutta poistetaan heiltä mahdollisuus avoimeen keskusteluun, niin pian samoilla otsikoilla saadaan toisilleen vihaisiksi niin oikeisto kuin vasemmistokin. Voilà!

Sipilän kanssa olen sinänsä asiasta samaa mieltä.
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama

Yhteistyössä