Sipulikeitosta lihapullia?? MIten??

  • Viestiketjun aloittaja käsi keittiössä
  • Ensimmäinen viesti
no
Sekoita sipulikeittopussi ja 1 dl korppujauhoja kermaviiliin tai maitoon. Lisää mausteita.
Lisää seokseen jauheliha ja kananmuna, sekoita.
Pyöritä pullat ja paista 225 asteisessa uunissa noin 20-25min.
 
Mari
Sekoita 1 muna sekä peri rkl korppujauhoja tms. Lisää seokseen hieman mausteita esim. chiliä tai valkosipulia jos haluat. Lisää jauheliha ja pussikeitto ja sekoita kaikki hyvin. Vaivaa massaa vähän aikaa ja pyörittele palloiksi. Paista uunissa tai pannulla.

Sekaan voi laittaa myös 1 prk kermaviiliä jos haluaa, mutta laita silloin 2 munaa.
 
poikia3
tää tulee nyt omasta muistista

1 ps sipulikeittoa
0,5 dl korppujauhoja
1,5 dl vettä (minä olen laittanut yleensä kermaa tai kermaviiliä)

turvota 5 minuuttia

lisää 1 muna ja 400 g jauhelihaa.
 
poikia3
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Sekoita sipulikeittopussi ja 1 dl korppujauhoja kermaviiliin tai maitoon. Lisää mausteita.
Lisää seokseen jauheliha ja kananmuna, sekoita.
Pyöritä pullat ja paista 225 asteisessa uunissa noin 20-25min.
aika pitkään paistat, mulla riittää 12 minuuttia.
 
**
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ja siinä sipulikeitossa on sitten jo paljon sitä suolaa, huomio se. ( ja lisäaineita....mutta se onkin jo toinen juttu)
joo mä en noita lapsille syöttäis, mitä järkeä kotiruuassa johon työnnetään lisäainemoskaa?
 
sekoitat sen sipulikeittopussin siihen jauhelihaan ja lisäät vähä vettä. Jotkut laittaa korppujauhoja ja kanamunia mut mä en. Ei mitää lisämausteita välttis tarvi kun siin keitos on tarpeeks suolaa jne.

 
poikia3
Alkuperäinen kirjoittaja **:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ja siinä sipulikeitossa on sitten jo paljon sitä suolaa, huomio se. ( ja lisäaineita....mutta se onkin jo toinen juttu)
joo mä en noita lapsille syöttäis, mitä järkeä kotiruuassa johon työnnetään lisäainemoskaa?
Oiskohan noi silti parempi vaihtoehto, kuin einespullat, joissa ei oikeaa lihaakaan ole välttämättä edes 50 prosenttia? Vähän rajaa nyt.
 

Yhteistyössä