Sirdalud ja alkoholi??

  • Viestiketjun aloittaja Vastausta kaipaava
  • Ensimmäinen viesti
Non compos mentis
Koska alkoholi saattaa voimistaa Sirdaludin rauhoittavaa vaikutusta, sinun ei pitäisi nauttia alkoholia Sirdalud-hoidon aikana.

http://www.laakeinfo.fi/Medicine.aspx?m=2141&i=NOVARTIS_SIRDALUD,+SIRDALUD+RETARD
 
"Estääkö edellisiltana otettu SIRDALUD-lääke alkoholin nauttimisen seuraavana päivänä?"

Sirdaludia käytetään aika paljon ja sillä hoidetaan kipeitä lihasjännityksiä. Noidannuolia, jännitysniskaa tai vaikka halvauksen jälkeistä lihaskireyttä. Se on kolmiolääke. Kolmiolla merkityt lääkkeet voivat väsyttää, joten autoilu välittömästi lääkkeen ottamisen jälkeen ei ole suotavaa. Ja mitä taas tulee alkoholiin ja näihin kolmiolääkkeisiin, niin missään nimessä sitä ei saa ottaa yhtä aikaa alkoholin kanssa. Sirdalud on kuitenkin lääke, jonka maksa hajottaa muutamassa tunnissa eikä sitä ole enää seuraavana päivänä veressä.

Akuutin omalääkäri Risto Laitila
 
:eek: Vielä alkoa sen kans?? Mä olin niiin kanttuvei niistä tabuista yksistään, et mies välillä kanto mut nukkumaan, kun en pysyny enää jaloillani. Ei ehkä kannata, ja nehän on sitä paitsi kolmiolääkkeitä...
 
vakio
"Estääkö edellisiltana otettu SIRDALUD-lääke alkoholin nauttimisen seuraavana päivänä?"

Sirdaludia käytetään aika paljon ja sillä hoidetaan kipeitä lihasjännityksiä. Noidannuolia, jännitysniskaa tai vaikka halvauksen jälkeistä lihaskireyttä. Se on kolmiolääke. Kolmiolla merkityt lääkkeet voivat väsyttää, joten autoilu välittömästi lääkkeen ottamisen jälkeen ei ole suotavaa. Ja mitä taas tulee alkoholiin ja näihin kolmiolääkkeisiin, niin missään nimessä sitä ei saa ottaa yhtä aikaa alkoholin kanssa. Sirdalud on kuitenkin lääke, jonka maksa hajottaa muutamassa tunnissa eikä sitä ole enää seuraavana päivänä veressä.

Akuutin omalääkäri Risto Laitila
Eli jos edellisenä iltana kympin maissa on ottanut yhden 2 mg:n Sirdaludin voi seuraavana iltana ottaa alkoakin jo?

Mutta koskas sitten seuraavan kerran voi ottaa Sirdan jos tänään ottaa alkoa? Maanantai-iltana?
 
"juu"
Mä otin 2mg sirdaludin, panacodin ja alkoholia suht paljon samana iltana eikä tullut mitään muuta kun normi känni. Tyhmää varmaankin kyllä mut ei mulle mitään siitä tullu.
 
maximum overdose
Mulla hajos selkä ja pahasti. sairaalassa piikitti morfiinipohjaista tavaraa suoraan suonee. kaupanpäälle ennen kotiuttamista tramalia ruiskusta perseeseen. pari sirdaludia naamioon, resepti taskuun ja kotia. kotona vedin kaks punaviinipulloa ja 4(4mg) sirdaa ja 3 panacodia(500mg).. viinit loppui noin tunti sitten ja ainut minkä olossani huomaan on helvetinmoinen panetus ja pienimuotoinen väsymys. neuvoni: älkää ottako lääkkeitä alkoholin kanssa, menee turhaan hyvät juomat hukkaan. ihan täyttä paskaa mitä selitetään et lääkkeistä sais kovat hönöt. ihan täyttä paskaa.
 
es-jonne
Mulla hajos selkä ja pahasti. sairaalassa piikitti morfiinipohjaista tavaraa suoraan suonee. kaupanpäälle ennen kotiuttamista tramalia ruiskusta perseeseen. pari sirdaludia naamioon, resepti taskuun ja kotia. kotona vedin kaks punaviinipulloa ja 4(4mg) sirdaa ja 3 panacodia(500mg).. viinit loppui noin tunti sitten ja ainut minkä olossani huomaan on helvetinmoinen panetus ja pienimuotoinen väsymys. neuvoni: älkää ottako lääkkeitä alkoholin kanssa, menee turhaan hyvät juomat hukkaan. ihan täyttä paskaa mitä selitetään et lääkkeistä sais kovat hönöt. ihan täyttä paskaa.
Todennäkösesti sulla on vaan toleranssit kohdillaan noiden opiaattien takia, mutta kyllä täyttä paskaa on lähinnä "hyvät juomat"... Tietenkin tulee pienimuotoinen väsymys koska sirdalud vetää verenpaineen maihin ja vähentää lihasjännitystä.. Mutta tuo sinun neuvo, se on täyttä paskaa. Ei buranalla tai sirdaludilla mitään hönöjä vedetäkkään, siihen on ihan muita lääkkeitä.
 
"töppö"
Lääkkeen annostus voi olla jokaisella eri. Itse syön 6x2 mg päivässä ja se vie säryn mutta olen normi kuntoinen. En tosin voi missän nimessä autoilla. Ei aiheuta minulle väsymystä yhtään. Jollekin toiselle päivässä riittää 2mg , ja on tuhannen tauloissa.
 
Jumi Jami
Iski vitunmoinen noidannuoli keskiselkään. Ei pystyny oikein hengittämään saati liikumaan. Nappasin 20mg ludeja ja 1.6g buranaa ja join päälle 38% katkeropullon kymmenen oluen kera. Nyt pystyn jo kirjoittamaan tietokoneella ja vähän aikaa sitten kävelin avustamatta kuselle. Aluksi väsytti tavanomaista enemmän, mutta se meni ohitse. Taidan ottaa vielä uuden satsin ennen unten maita ja toivon, että huomenna jumi rupeaa osoittamaan raukeamisen merkkejä. Kaikkea hyvää harkitseville sekakäyttäjille! t:Jami
 
"Jakke"
Voi ottaa kun on menny useampi tunti niiden ottamisesta. Itselläni ko. lääkkeet eivät kyllä aiheuta minkäänlaisia sivuvaikutuksia vaikka vedän 3x4mg päivässä ja autoilen ja käyn töissä ihan normaalisti.
 
vierailija
Nämä ”älä ota, menee vintti pimeäksi” jutut on niitä, jotka ei tiedä. Tuskin ovat ikinä syöneet sirkkoja tahi ottaneet tärpättiä.

Olen itse ollut pienissä kaljoissa kun selkä on mennyt. No myös toisinpäin juu. Mutta ei vaikuta mitenkään. Ei siis tuo mitään euforiaakaan, että ei niitä kannata huvikseen miksailla. Mutta toisaalta ei se mitään tajua vie tai kampita jalkoja alta. Joka muuta väittää, puhuu yksinkertaisesti paskaa.
 

Yhteistyössä