Sitkeä vaippaihottuma!!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Allergikon äiti:
Usein maitoallergisella on myös muna-allergia, kannattaa siis kokeilla jättää myös kananmunaa sisältävät tuotteet pois ruokavaliosta parin viikon ajaksi, josko auttaisi. :)
Hmm, kananmunia tyttö ei oikeen ala ees syömään joten niitä en oo pahemmin tarjoillutkaan! Mutta pitääpä tuokin muistaa! =)
 
pyydä
..lääkäriltä Riha-voidetta (sis. Hydrocortison, Aqualan L, rikkiä; kuivattaa ihoa ettei haudu): Saatiin sitä iho- ja allergiasairaaalan lääkärin määräämänä, niin johan lähti. Lisäks löytyi vielä pöpö,joka vaati antibioottikuurin. Kannattaa käydä testeissä (ihon bakteerit) ja pyytää kunnon voide-kuuri..
 
Alkuperäinen kirjoittaja RazZmatazZ:
Aika tarkalla oon tuon maidon kanssa nyt ollut, kun toisella pojalla todettiin maitoallergia ennen joulua. Tyttö juo nyt Nutrilon soijaa ja tarkkaan syynään aina kaikki eväät mitä kaupasta ostan. =)
No juu.. Kaikki ei voi olla yhtä hölmöjä ku minä :saint:
 
meillä auttoi
Meidän pikkuneidillä oli sama juttu, ei auttanut mitkään voiteet tai talkit. toi sibicort, jota lääkäri määräsi, vain pahensi tilannetta. Lopulta en enää laittanut MITÄÄN voiteita tai talkkeja. Pesin pepun tosi hyvin ja kuivasin HYVIN. Sitten annoin olla paljon ilman vaippaa ja peppu parani alle viikossa. Eli noi voiteet ja talkit vaan pitkitti sitä ihottumaa. Hoksasin tän jutun, kun olimme parin päivän lomareissulla ja unohdin voiteet ja huomasin, että peppu lähti paranemaan. Sitten vaan paljon pesua ja huolellista kuivausta ja se parani!
 
Alkuperäinen kirjoittaja pullamurmeli:
Kokeile sipasta käsidesiä vähäsen? Sitä käytetään vanhuspuolella iho-ongelmien hoitoon monasti, toki se kirpasee, jos iho rikki, mutta jos on vaan ihottumaa, niin sellaselle iholle se voi olla just optimaalinen.. Ei tietty ihan varsin genitaali-alueelle, mutta esim. pyllynposkiin ja taipeisiin.
Hui, kuulostaa hurjalta! Varsinkin kun itse tietää miten tuo kirveltää käsiäkin jos on haavoja! :/

Ehkä en tuota kuitenkaan uskalla kun punaiset alueet sijaitsee just nivustaipeissa, häpyhuulissa ja pyllynreiän alueella...
 
äiti
Meillä on parhaiten auttanut apteekista saatava Aco talkkivoide. Ei kyllä saa kaikista apteekeista. Perunajauhon olen kuullut aiheuttavan bakteereita, mielummin sitte rasvatalkkia mut meillä tosiaan toi rasva ollut paras. Minkä ikäinen lapsi ja mitä syö? Meillä kun todettiin maitoallergia jätettiin myös naudanliha pois ja muna kans.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ruttis:
Alkuperäinen kirjoittaja RazZmatazZ:
Aika tarkalla oon tuon maidon kanssa nyt ollut, kun toisella pojalla todettiin maitoallergia ennen joulua. Tyttö juo nyt Nutrilon soijaa ja tarkkaan syynään aina kaikki eväät mitä kaupasta ostan. =)
No juu.. Kaikki ei voi olla yhtä hölmöjä ku minä :saint:
Nooh, ei kaikkee voi aina hoksata! :D
 
äiti
Meillä on myös kestovaipat käytössä ja heti punottaa pylly jos laittaa kertiksen esim. tänään kun en ollut jaksanut pestä vaippoja. Onko varma et soija sopii? Meillä ei käynyt almiron eikä nutri-soija.
 
Jälleen kannatti kysellä asiasta, sain paljon uusia tietoja! =) Toivotaan että ihottuma alkaa parantua tai että lääkäri sen saa parannettua, ettei vaan tarvis lähtee pienen kanssa verikokeisiin. :(

Kiitos tuhannesti kaikille vastanneille, minä lähden nyt nukkumaan ja toivottelen kaikille hyvää yötä ja leppoisia unia! :flower: =) :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Meillä on myös kestovaipat käytössä ja heti punottaa pylly jos laittaa kertiksen esim. tänään kun en ollut jaksanut pestä vaippoja. Onko varma et soija sopii? Meillä ei käynyt almiron eikä nutri-soija.
Äkkiä sinulle vielä vastaan että enpä kyllä ole varma tuosta soijan sopivuudesta... tosin en oo varma enää minkään sopivuudesta. :D Luultavimmin tuokin maito lähtee vaihtoon. =)
 
Meillä on auttanut HydrocortisonApobase kaikkiin ihottumiin pikaisesti. Ja tätä suositteli apteekkari kun kaikki muut keinot oli kokeiltu. Kuivaan ihoonkin tepsii melkein yhdessä yössä, vaippaihottuma hävisi kokonaan parissa päivässä. :)
 
sh
Tulee nyt vaan mieleen että joku tekijä tuossa on nyt olemassa joka koko ajan ärsyttää ja iho ei pääse hoidosta huolimatta paranemaan.Jos imetät,se voi olla joku omassa ruokavaliossasi.Jos et niin sitten lapsen syömissä ruuissa.Selvittäminen onkin sitten aikamoista salapoliisin työtä ja siihen saat ohjeet kun lääkärin vastaanotolle menet jos sellaista tarvitaan! Oma vauvani ei kestänyt mitään kestovaippoja,ei liberoita,mutta iho parani kuin taikaiskusta kun siirryttiin pamperseihin.Kesti vain hetken tajuta kun olin siihen asti "sekakäyttänyt kaikkia ja ihmetellyt lehahtelevaa ihottumaa! Myös ilmakylvyt auttoivat.Ja sinkkivoide ihan vastasyntyneenä suojaamaan ihoa kun kakkaa tuli jatkuvasti.Lapsen iho on edelleen kaksivuotiaana herkästi reagoiva ja kuivuva,mutta pahin vaihe on jo ohi.Mitään hajustettuja pyykkipulvereita ei voi käyttää eikä myöskään huuhteluaineita.Ruoka-aineallergioita ei varsinaisesti ole,mutta jotkut mausteet kyllä saavat ärsytysreagtion aikaan.Paras oppi itselleni on ollut,ettei mitään uutta montaa asiaa kerrallaan niin on helpompi selvittää mikä aiheuttaa tai pahentaa oireita - pätee myös rasvoihin ynnä muihin.Nuo perunajauhot ja talkit ovat kyllä periaatteessa hyviä ,mutta aivan pienelle vauvalle,joka kakkaa ja pissaa jatkuvasti,niistä on joskus enemmän haittaa kuin hyötyä kun kokkaroituvat vain sellaiseksi hautovaksi puuroksi iholle ja taipeisiin vaikka kuinka tiheään vaippaa vaihtaisi.Ja samasta syystähä niitä ei missään tapauksessa saa käyttää samanaikaisesti rasvan kanssa.Voimia sinulle asian selvittelyyn ja pikkuisen hoitoon - se on joskus tosi raskasta,mutta toivottavasti apu ennenpitkää löytyy!
 
aikanaan tutustuin kestovaippoihin keskimmäisen ollessa nelisen kk vanha, kun hälle ei sopineet mitkään kertikset; aina tuli kaameeta ihottumaa ja nivuset meni ihan verille asti. Kokeiltiin myös kaikki mahdolliset talkit, rasvat, lääkärin ohjeet jne. Joinakin päivinä poika oli pelkkä froteepyyhe haarojen välissä ja tuolloin meni aina pari päivää ihon paranemiseen. Tyhmä minä en vaan heti osannut yhdistää noita ihovaivoja kertiksiin ja lapsi joutui kärsimään tuota ihottumaa kolmen "kierron" verran. Itse asiassa miehen sisko mulle puheli, että mahtaisko johtua kertiksistä (niinä aikoina lähes joka ikiseen vaippamerkkiin oli tungettu jotain "ihoa helliviä" kosteuttavia ainesosia mukaan). Ja kappas, kestoihin kun siirryttiin, niin ongelma katosi.

Teillä ei varmaankaan samasta kyse, mutta toivottavasti asia selviää pian ja saatte lapsen ihon kuntoon.
 
maissihiiri
Oletko ap miettinyt sitä mahdollisuutta että olis hiivaihottuma? Meillä poika sai ärhäkän antibioottikuurin jälkeen hiiva-infektion nivusiin... Siihen oli sitten hoitona Daktarin voide.
 
Tännehän oli tullut lisää vastauksia, kiitos niistä! =)
Tänään ihottuma on taas vaikuttanut paremmalta, sibicorttia oon käyttäny, tähän mennessä vaikuttaa lupaavalta! :whistle:

Tuota hiiva ihottumaa "maissihiiri" ehdottelit, hiivasientähän se neuvolantätikin meinas ja siihen saatiin just reseptillä toi pimafucin joka oli aikalailla yhtä tyhjän kanssa. Eka näytti että autto mut siihenpä se tyssäs. :(


Pidetään nyt sormet ristissä että ihottuma on häipymässä! :D
 
syy siihen?
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Meillä on myös kestovaipat käytössä ja heti punottaa pylly jos laittaa kertiksen esim. tänään kun en ollut jaksanut pestä vaippoja. Onko varma et soija sopii? Meillä ei käynyt almiron eikä nutri-soija.
http://koti.utanet.fi/~paula/kotikokkeli/maissit.htm

 
vieras
Meillä auttanut apteekin tenavan rasvatalkki molempien lapsien vaippaihottumiin. Kun laitoin talkkia alapäähän, niin pyyhin sen vielä sillai tasaiseksi, ettei jäänyt mitään kokkareita.
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja lisko:
Meillä Huggies vaipat oli esikoisella ainoat, joista ei tullut vaippaihottumaa. Ja niitä sit Tallinnasta asti välillä kuljetettiin. Tälle viimeiselle käy Pampers ja Libero. Muista tulee muutaman päivän käytön jälkeen ilmestyä ihottumaa. Ja tietenkään ei pesty muutakuin vedellä.

vieläköös näitä tallinnasta saapi? mietin et pitääkö laittaa joku tuttu hakemaan kaksosille kontillinen noita, ku olivat tosiaan kaikki parhaita.
 

Yhteistyössä