Sossun luukku

  • Viestiketjun aloittaja Sarkus
  • Ensimmäinen viesti
niih
miksi siitä sossusta tehdään niin iso numero? Suurin osa meistä kuitenkin maksaa veroja suurimman osan elämästään.. niin mitä pahaa siitä on että saa vaikeana aikanaa apua nousta jaloillen? vai pitäiskö nälkään kuolla?
 
Sarkus
Juu kyllä mäkin tiedän nämä faktat tästä asiasta... Mutta kun ihmetyttää just nämä jotka tulee mekastaan näihin sossuketjuihin. Eikös se ole just sitä varten että sieltä voi hakea apua jos sitä tarvii?! Enkä tod oo sitä mieltä että se ois sossun tehtävä ELÄTTÄÄ ketään ihan rajattomasti, vaan sitä että jos esim. tulee ero ja tarvii yhtäkkiä löytää asunto ja puolet huonekaluista puuttuu niin mitä pahaa siinä on jos sieltä apua kysyy?
Mun omaan tuttavapiiriin kuuluu aika paljonkin näitä 20-30v. perheellisiä jotka elää sossun rahoilla, vuodesta toiseen, toinen vanhemmista on yleensä kodinhoidontuella ja toisella mtt:sta haettu masennuslappu...kun ei huvita mennä töihin. Näitä mä en itse voi ymmärtää enkä hyväksyä. Toinen on sitten nää juopot, narkit, joille syydetään rahaa vuodesta toiseen, hommataan kämpät ja kaikki vempaimet. Miksi näitä ei ajeta ns. seinää vasten: jos et mene hoitoon, eikä ota mitään vastuuta teoistaan ja elämisestään niin rahahanat kiinni.
 
tt ei kirj
Alkuperäinen kirjoittaja Sarkus:
Juu kyllä mäkin tiedän nämä faktat tästä asiasta... Mutta kun ihmetyttää just nämä jotka tulee mekastaan näihin sossuketjuihin. Eikös se ole just sitä varten että sieltä voi hakea apua jos sitä tarvii?! Enkä tod oo sitä mieltä että se ois sossun tehtävä ELÄTTÄÄ ketään ihan rajattomasti, vaan sitä että jos esim. tulee ero ja tarvii yhtäkkiä löytää asunto ja puolet huonekaluista puuttuu niin mitä pahaa siinä on jos sieltä apua kysyy?
Mun omaan tuttavapiiriin kuuluu aika paljonkin näitä 20-30v. perheellisiä jotka elää sossun rahoilla, vuodesta toiseen, toinen vanhemmista on yleensä kodinhoidontuella ja toisella mtt:sta haettu masennuslappu...kun ei huvita mennä töihin. Näitä mä en itse voi ymmärtää enkä hyväksyä. Toinen on sitten nää juopot, narkit, joille syydetään rahaa vuodesta toiseen, hommataan kämpät ja kaikki vempaimet. Miksi näitä ei ajeta ns. seinää vasten: jos et mene hoitoon, eikä ota mitään vastuuta teoistaan ja elämisestään niin rahahanat kiinni.
Ai että masentunut on vaan hakenut sen lapun mtt:stä, kun ei huvita mennä töihin.

Lol, hanki apua tuohon katkeruuteesi. Ei voi muuta sanoa.
 
Ne jotka hakevat sieltä "apua" huonoon hetkeen, siinä en näe MITÄÄN pahaa, päinvastoin. Sellanen elämäntapasossuilupossuilu ärsyttää, samalla he leimaavat ne ihmiset jotka OIKEASTI hakevat sitä apua rehellisesti, eivätkä laiskuuttaan.

Näitäkin on... :/
 
Masennus on sairaus, vakava sellanen, enkä väheksy ollenkaan niitä jotka sitä oikeasti sairastaa. Mutta luulen että moni nuori aikuinen käyttää tätä hyväksi... Mun parhaan ystävän mies on 25v, ei ole jaksanu peruskoulun jälkeen käydä koulua enää, ei jaksa mennä töihin mihinkään "paskahommiin", kehuskelee että kun käy mtt:ssa tasasin väliajoin hakemassa sairaslomaa masennuksensa takia niin ei tarvi tehä mitään ja sossu maksaa kaiken. Näin.
 
tt ei kirj
Alkuperäinen kirjoittaja Sarkus:
Masennus on sairaus, vakava sellanen, enkä väheksy ollenkaan niitä jotka sitä oikeasti sairastaa. Mutta luulen että moni nuori aikuinen käyttää tätä hyväksi... Mun parhaan ystävän mies on 25v, ei ole jaksanu peruskoulun jälkeen käydä koulua enää, ei jaksa mennä töihin mihinkään "paskahommiin", kehuskelee että kun käy mtt:ssa tasasin väliajoin hakemassa sairaslomaa masennuksensa takia niin ei tarvi tehä mitään ja sossu maksaa kaiken. Näin.
Voisikohan olla, että sä otat vaan tuon kommentin kehuskeluna? Eli et oikeasti tiedä, mitä mies käy päänsä sisällä taisteluja?

Toisille se masennut voi näyttää siltä, että sitä ei oikeasti ole olemassakaan.

Tällaisissa masennukseen liittyvissä asioissa on turhaa analysoida toisen tunteita, kun se masennus ei nä ulospäin.
 
Enkä mä ole tästä asiasta katkera mihinkään suuntaan.. Olen itsekkin joskus ollu sossun asiakkaana, kun opiskelin vieraalla paikkakunnalla ja olin alaikäinen, silloin ei vielä ns. pakotettu ottamaan opintolainaa elämiseen. Tästä on jo n. 10v aikaa, nyt olen viidettä vuotta vakituisessa työssä ja elätän ns. itse itseni, mutta en siltikään väheksy niitä jotka sieltä apua hakee.
 
Hm... voihan se olla, kuka sitä ikinä voi mitään varmalla tietää. Mutta kuka masentunut todella kehuskelee ns. masennuksellaan ja kertoilee mitä on selittäny siellä kovasti ja naureskelee päälle, kun se on niin helppoa. En ymmärrä.
 
vieras
Saa sieltä hakea, jos todella tarvii. On vain tullut nyt sellainen sossusukupolvi, joka ei ota vastuuta teoistaan eli ollaan päästy joskus sossun asiakkaaksi ja ehkä siitä johtuen eletään kuin viimeistä päivää. Ostetaan uusia kännyköitä ja mööpeleitä ja kun huono päivä tulee niin muistetaan kuinka helppoa on mennä sossuun.

Ei siitä kuitenkaan kauhean kauaa ole, kun sossussa käynti on oikeasti häpeä ja sinne mentiin todella viimeisessä hädässä. Nyt sinne marssitaan heti, kun laskujen jälkeen jää 500 euroa ruokarahaa, kun se ei riitä.

Rahan säästäminen ei ole enää yhtään arvossa. Asuntolainatkin otetaan nykyisin ilman säästöjä takaajilla tai omatakauksessa. Ennen naurettiin pankista ulos, jos ei tilillä ollut vähintään 50000 markkaa rahaa asuntolainaa hakiessa.
 
Cake
mitään apua saa,jos sitä tilapäisesti tarvii. Pitäs heittää lapaset nurkkaan ja ruveta kokonaan työttömäks jos sieltä tahtoo jotain tukia saada..jos teet töitä,edes jonkun verran mutta et kuitenkaan saa muita tukia eikä sekään rah riitä elämiseen niin turha sieltä mitään on hakea. Paska systeemi mutta minkäs teet, nytkin työttömyystukia nostetaan ni ihmisiä kannustetaan enemmän jäämäänkin työttömäks. Ite painan keikkaduunia ja saan saman verran mitä jotkut saa pelkästään kelalta ja sossulta,kyllähän se turhauttaa ja vituttaa.
 

Yhteistyössä