stressaa että lapsesta jää tosi lyhyt (tyttölapsi)

  • Viestiketjun aloittaja neuvoja tietoa kaipaa hän
  • Ensimmäinen viesti
asdfased
Mä taas ymmärrän sua hyvin!!!

Oma lapsi on VASTA 10-vuotias (136cm ja 26kg) mutta silti murehdin jo nyt sitä, kun tuntuu kasvavan niin hitaasti ja pelkään, että jää lyhyeksi.

Olen itse pitkä nainen ja olin jo 12-vuotiaana 174cm (lopullinen pituus 176) ja mieskin on pitkä (190), niin tuntuu ihan oudolta, että meidän lapsi on yksi luokkansa pienimmistä...

Ja kyllä minua kovasti surettaisi jos jäisi alle 165 senttiseksi...

Öööö mitäs helvettiä? Surettaa jos jää alle 165cm, MIKSI IHMEESSÄ? Oletan että puhut tyttölapsesta? Mun isä on 190cm ja äiti n. 170cm. Itse olen 161cm ja pituuteni ei ole koskaan häirinnyt minua, päinvastoin, olen aina pitänyt "lyhyydestäni". Ei 155-165cm nainen ole kuitenkaan mitenkään huomattavan lyhyt, enemmän vain pienikokoinen, mikä on usein ihan "suotavaa". Enemmän nykypäivän nuoria tyttöjä häiritsee se, jos pituutta on yli 170cm. Vaikka sitäkään en ymmärrä...
 
Mä taas ymmärrän sua hyvin!!!

Oma lapsi on VASTA 10-vuotias (136cm ja 26kg) mutta silti murehdin jo nyt sitä, kun tuntuu kasvavan niin hitaasti ja pelkään, että jää lyhyeksi.

Olen itse pitkä nainen ja olin jo 12-vuotiaana 174cm (lopullinen pituus 176) ja mieskin on pitkä (190), niin tuntuu ihan oudolta, että meidän lapsi on yksi luokkansa pienimmistä...

Ja kyllä minua kovasti surettaisi jos jäisi alle 165 senttiseksi...
laskurin mukaan 168 senttinen tulisi olemaan.
 
ijehd
Ja kyllä minua kovasti surettaisi jos jäisi alle 165 senttiseksi...
Kyllä nyt menee suremiset ihan hukkaan. Itse olen 161 cm, miehen 13- ja 16-vuotiaat tyttäret kasvaneet ohi, eikä sureta/harmita yhtään.

Mä olen paljon mieluummin lyhyt kuin pitkä. Toki jos mallintyöt olis olleet kiikarissa, niin sitten ehkä vois harmittaa. Mun toiveammatti kun oli jo lapsena äiti, niin ei ollut pituus esteenä sille :)
 
"Hmh"
Miksi stressaat? Kaikki lyhyet naiset, jotka tunnen, ovat hyvin ylpeitä pituudestaan ja "kantavat" sen erittäin hyvin ja itsevarmasti. Ovat usein hyvinkin miesten suosiossa. Sen sijaan melkein kaikki huomattavan pitkät naiset tuntuvat olevan kovin epävarmoja ja miehiä on vaikea löytää, kun ei kehtaa kävellä korkokengissä kadulla. Miehet kun kuulemma näyttävät kävelykepeiltä vieressä.
Taas joku hukkapätkä, koittaa tollasella jauhannalla olla sinut pituutensa kanssa :) lyhyet ei vaan voi olla kauniita, mut söpöjä ja nättejä voi. Lyhyys ei aan vastaa nykypäivän naisihannetta.
 
Hmphf
[QUOTE="Hmh";26575834]Taas joku hukkapätkä, koittaa tollasella jauhannalla olla sinut pituutensa kanssa :) lyhyet ei vaan voi olla kauniita, mut söpöjä ja nättejä voi. Lyhyys ei aan vastaa nykypäivän naisihannetta.[/QUOTE]

Mulle kelpaa söpö tai nättikin :)

t. 161 cm "pitkä" äiti
 
"jaajaa"
[QUOTE="Hmh";26575834]Taas joku hukkapätkä, koittaa tollasella jauhannalla olla sinut pituutensa kanssa :) lyhyet ei vaan voi olla kauniita, mut söpöjä ja nättejä voi. Lyhyys ei aan vastaa nykypäivän naisihannetta.[/QUOTE]

Usko tai älä, mutta nuoret itkevät enemmän sitä, että ovat pitkiä. Työskentelen nuorten parissa, ja kuulen harva se päivä valituksia pituuskasvusta ja kyselyitä miten sen voisi lopettaa. Tytöt haluavat olla sen 160cm, ei 175cm.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tönt;26575822:
laskin noita mun 10v ja 9v ikäisten tyttöjeni ennusteita niin 10v:n oli 176cm ja 9v:n 162cm. :D
Mun lapsen ois 176-179cm :D Ja ollaan aikalailla samanpituisia kuin ap ja hänen miehensä. Ajatella kuinka paljon vaihtelua noissa on, toi on aika koukuttava laskuri :D
 
[QUOTE="Hmh";26575834]Taas joku hukkapätkä, koittaa tollasella jauhannalla olla sinut pituutensa kanssa :) lyhyet ei vaan voi olla kauniita, mut söpöjä ja nättejä voi. Lyhyys ei aan vastaa nykypäivän naisihannetta.[/QUOTE]

Oon 171, joten ei oo omaa kokemusta lyhyydestä.

Ja jos miettii esim. Kim Kardashiania, niin hän on yllättävän kaunis ollakseen 160 senttinen.
 
Viimeksi muokattu:
"kolmen äiti"
Lapsen pituusennuste
tuon mukaan teidän lapsestanne tulisi 166,3 senttinen.
Hauska laskuri
Tämän laskurin mukaan meidän
esikoistytöstä (joka kasvaa neuvolan -1 käyrällä) tulee 169cm
keskimmäisestä tytöstä (joka kasvaa +0,5 käyrällä) tulee 172cm
nuorimmasta pojasta (joka kasvaa +1 käyrällä) tulee 192cm

Ja vaikka nämä nyt ei sentilleen paikkaansa pitäisikään, niin ehkä ne suuntaa antaa kuitenkin. Ja hyvät pituudet tulisi kaikille. Varsinkin pojasta tulisi komea mies (itse kun tykkään pitkistä)
 
"Hmh"
Yleensä julkkikset on normaalia kauniimpia... Mutta vaikee sanoa heidän pituudesta mitään kun en ole livenä nähnyt. Pidemmät naiset nyt vaan useimmiten on hieman näyttävämpiä :)
 
[QUOTE="Hmh";26576001]Yleensä julkkikset on normaalia kauniimpia... Mutta vaikee sanoa heidän pituudesta mitään kun en ole livenä nähnyt. Pidemmät naiset nyt vaan useimmiten on hieman näyttävämpiä :)[/QUOTE]

Saimi Hoyer, grrrrr eiku
 
"Mie"
Ja joka tapauksessa nämä ovat makukysymyksiä...
Ja tämä on keskustelupalsta...
Joten annetaan alkuperäisen kirjoittajan ihan rauhassa surra sitä, jos pelkää lapsensa jäävän liian lyhyeksi. Toki jollakin saa olla erilainen mielipide, mutta myös ap saa olla sitä mieltä kuin on.

Itse henkilökohtaisesti myös haluaisin mielummin lapsieni kasvavan pitkiksi ja hoikiksi. Onhan pitkien tutkimusten mukaan todettu jopa tienaavan enemmän...
 
[QUOTE="Mie";26576039]Ja joka tapauksessa nämä ovat makukysymyksiä...
Ja tämä on keskustelupalsta...
Joten annetaan alkuperäisen kirjoittajan ihan rauhassa surra sitä, jos pelkää lapsensa jäävän liian lyhyeksi. Toki jollakin saa olla erilainen mielipide, mutta myös ap saa olla sitä mieltä kuin on.

Itse henkilökohtaisesti myös haluaisin mielummin lapsieni kasvavan pitkiksi ja hoikiksi. Onhan pitkien tutkimusten mukaan todettu jopa tienaavan enemmän...[/QUOTE]

Ei pituus automaattisesti painoa kerro :D Ei se pitkä ja lihavakaan kauhean hehkeä näky ole.
 

Yhteistyössä