stressaa että lapsesta jää tosi lyhyt (tyttölapsi)

  • Viestiketjun aloittaja neuvoja tietoa kaipaa hän
  • Ensimmäinen viesti
vcxz
Öööö mitäs helvettiä? Surettaa jos jää alle 165cm, MIKSI IHMEESSÄ?
No suomalaisten naisten keskipituus on 165.3 cm. Ja minua surettaisi jos lapseni jäisi kovasti sitä pienemmäksi. Miksi EI SAISI surettaa??? Minusta pitkät ja hoikat naiset ovat kauniita.

Toki rakastan lastani ja pidän häntä upeana vaikka jäisi 150 senttiseksi, mutta kai minä kuitenkin saan toivoa, että näin ei käy...
 
"vieras"
Tuolla painolla ei taida olla kyllä kovin selvää yhteyttä kuukautisten alkamiseen. Toki on niin, että jos on liian laiha, niin kuukautiset eivät ala. Omat kuukautiseni alkoivat noin 4 vuotta sen jälkeen kun olin ylittänyt 40 kg rajapyykin. Ja 172 cm olen. Kuukautisten alkaminen on kovin yksilöllistä ja niiden alettuakin voi kasvaa vielä.
 
Menee vähän ot, mutta itse toivon että lapsistani kasvaa viisaita ja suvaitsevaisia, hyvällä itsetunnolla varustettuja kansalaisia. Silloin ei paljoa paina, ylettääkö jalat pohjaan, tärkeintä on että pää yltää pinnalle.
 
En ole ennen kuullut, että painolla olisi merkitys kuukautisten alkamiseen / pituuskasvun loppumiseen. Toki sen olen kuulut, että oikein lihavilla ne voi alkaa ennenaikaisesti, mutta jos normaalipainoisista puhutaan, niin ei kait sillä painolla mitään merkitystä ole. Ainakin tiedä paljon "isoluisia" eli heidän luonnollinen painonsa on lapsena/nuorena suuri ja heistä on kasvanut näyttäviä pitkiä naisia.
 
"sipsi"
Laskin 14 1/2 vuotiaalle tytölleni pituusennusteen, 171 cm... Kuukautiset on olleet jo liki 2v, ja niiden alkamisesta on kasvanut 3 cm. Pituutta nyt 165,5 cm. Vieläköhän lie noin paljon kasvaa? Vartalo ainaskin on ihan naisen mallinen jo kaikin tavoin.
 
7thHeaven
Pitäiskö mun nyt loukkaantua ja tulla huutelemaan, että kyllä lyhytkin on kaunis!! 150 on ihan hyvä pituus hei.. t:149cm.
10-11-vuotiaana alkoi menkat ja samaan syssyyn loppui myös pituuskasvu. Toki omalla kohdalla vaikutti sairaalloinen urheiluharrastuskin osansa.
Ja mun pituusennuste oli kans ~170, mutta kuka noihin niin luottaa.
 
"sipsi"
Pitäiskö mun nyt loukkaantua ja tulla huutelemaan, että kyllä lyhytkin on kaunis!! 150 on ihan hyvä pituus hei.. t:149cm.
10-11-vuotiaana alkoi menkat ja samaan syssyyn loppui myös pituuskasvu. Toki omalla kohdalla vaikutti sairaalloinen urheiluharrastuskin osansa.
Ja mun pituusennuste oli kans ~170, mutta kuka noihin niin luottaa.
Minun tytär olisi kokoisenasi todella onnellinen - pelkää, että kasvaa liian pitkäksi ponilleen :( Ja kyllä, itse olisin aina halunnut olla muutaman sentin lyhkäisempi :( Olen 171 cm :)
 
7thHeaven
[QUOTE="sipsi";26577577]Minun tytär olisi kokoisenasi todella onnellinen - pelkää, että kasvaa liian pitkäksi ponilleen :( Ja kyllä, itse olisin aina halunnut olla muutaman sentin lyhkäisempi :( Olen 171 cm :)[/QUOTE]

No mut rasvan ja muun ylimääräisen kertymistä ajatellen, parempi et on vähän pitkä :D

Mutta tää oli hyvin sanottu, kielletty :)
Menee vähän ot, mutta itse toivon että lapsistani kasvaa viisaita ja suvaitsevaisia, hyvällä itsetunnolla varustettuja kansalaisia. Silloin ei paljoa paina, ylettääkö jalat pohjaan, tärkeintä on että pää yltää pinnalle.
 
"himpula"
Mä oon lyhyt (158cm), eikä se oo ikinä ollut mulle mikään ongelma. Mä ainakin tunnen itseni naiselliseksi lyhyenä ja sirona. On ihanaa olla miehen kainalossa ja sylissä, ja voi rauhassa pitää korkkareita ja siltikin mies on mua pidempi.

Eli aivan turha stressin aihe. :)
 
Täällä 156cm ja 47kg, nii ja ikää 27 vuotta :wave:
Koskaan en oo kuullu mitään pahaa (ainakaan päin naamaa) pituudestani.
Ystävien kesken vitsaillaan et oot pygmi ja moni kutsuu minuu sillä lempinimellä :)
 
"Miu"
Eivät nuo pituudet mene aina niin käsi kädessä.

Minä olen 166cm pitkä, pidempi kuin äitini joka on "vain" 159cm.

Serkkuni taas jäi lyhyemmäksi kuin äitinsä, hänen äitinsä on minun pituiseni eli 166, serkku jäi 160 senttiseksi.


Ei noita siis voi tietää oikein pirukaan vaikka vanhemmat olisivat minkä pituisia. Kaverini äiti on lähemmäs 170 pitkä, kaveri ja pikkusiskonsa kuitenkin molemmat ~155cm "kanantaluttajia" kuten itse itseään leikkimielisesti kutsuvat.
Mieheni puolestaan kasvoi reippaasti kummankin ohi, isä noin 180cm ja äiti 170, mies venähti 197 pitkäksi :D
 
"Anni"
Itse olen 152cm, enkä ole ikinä kokenut tästä mitään muuta haittaa kuin sen, ettei astiakaapin ylähyllylle meinaa yltää. Lasta ahdistaa asia vain jos vanhemmat sitä hälle stressaa. Jos suhtaudut asiaan pikemminkin niin, että hän on söötti kun hän on niin pieni, niin itsetuntokin tykkää hyvää. Omalla kohdalla pituudesta olen saanut vain positiivista huomiota, etenkin miehiltä :D
 
fgff
Toivottavasti et lapsellesi kerro stressaantuvasi moisesta. Ei ole kiva, jos vanhempi suhtautuu tyttären menkkoihin "toivottavasti ne ei ala vielä!" -asenteella ja vielä näyttää lapselle tuon asenteen. Itse en uskaltanut aikoinaan kertoa menkoista, kun olin saanut vanhemmalta käsityksen, että liian aikaisin alkaisi eli pidin menkat omana tietonani ja ei ollut kivaa ei.
 

Yhteistyössä