Suomen 10 suurimman kaupungin väkivaltaisimmat kaupunginosat

  • Viestiketjun aloittaja kiitos
  • Ensimmäinen viesti
Aksu81
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
Alkuperäinen kirjoittaja Tara:
Espoo: Leppävaara
Kuopio: Petonen
Turku: Varissuo
Helsinki: Kluuvi
Jyväskylä: Kuokkala
Tampere: Hervanta
Vantaa: Tikkurila
Lahti: Liipola
Pori: Sampola
Oulu: Toppila/Tuira


:LOL: :LOL: :LOL: voisin sanoa ettei piä paikkaansa...
Syntyperäisenä turkulaisena voisin taas sanoa, että todellakin pitää paikkansa.
Henkirikoksia tapahtuu Varissuolla enemmän kuin muualla Turussa, ja kiireellisissä lasten huostaanotoissakin Varissuo on kirkkaasti ykkösenä. Työttömyysprosentit korkeita ja syrjäytyneitä on paljon. Ikävää, mutta totta :/
Levotonta siellä on. Joskin se taitaa olla hieman rauhoittunut pahimmista vuosista.
no mie taasen oon vähäsen eri mieltä ja kuullukki ihan eri juttuja. enkä siis asu varissuolla kuten tiiät...

lasten huostaanottoja tapahtuu varmaan aika paljon myös lausteella? mutta miun mielestä väkivaltasin "lähiö" turussa on keskusta, siellähän on jatkuvasti puukotuksia ja kahinaa ja tässä yks vuosi siinä marilynin eessä lyötiin kuoliaaksi yks nuori jätkäki... :/ eikä oo ainoa henkirikos...

ja eikös jäkärlässäkin muutama vuosi sitte viety mies mettään, sidottiin sinne kiinni, kidutettiin ja jätettiin kuolemaan? :eek:

en oo kuullu että lähiaikoina ois varissuolla esim. tapettu enemmän ihmisiä ku muualla...
Se Varissuo rauhoittui, kun äiti muutti sieltä pois, mutta nyt Runosmäki saa olla varuillaan :LOL:
 
Maikkarin sivuilla oli muuten eri kaupunginosia, Oulusta Ritaharju ja Tampereelta Nekala. Väkivaltarikoksia suhteessa väkilukuun.

Muoks. alla lista

* Eniten väkivaltarikoksia asukaslukuun suhteutettuna
* 1. Kluuvi, Helsinki
* 2. Jyväskylän keskusta
* 3. Lahden keskusta
* 4. Nekala, Tampere
* 5. Tikkurila, Vantaa
* 6. Kamppi, Helsinki
* 7. Ritaharju, Oulu
* 8. Kuopion keskusta
* 9. Korso, Vantaa
* 10. Tampereen keskusta
* 11. Toppila, Oulu
* 12. Espoon keskus, Espoo
* 13. Petonen, Kuopio
* 14. Kaijonharju, Oulu
* 15. Hakunila, Vantaa
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
Alkuperäinen kirjoittaja Tara:
Espoo: Leppävaara
Kuopio: Petonen
Turku: Varissuo
Helsinki: Kluuvi
Jyväskylä: Kuokkala
Tampere: Hervanta
Vantaa: Tikkurila
Lahti: Liipola
Pori: Sampola
Oulu: Toppila/Tuira


:LOL: :LOL: :LOL: voisin sanoa ettei piä paikkaansa...
Syntyperäisenä turkulaisena voisin taas sanoa, että todellakin pitää paikkansa.
Henkirikoksia tapahtuu Varissuolla enemmän kuin muualla Turussa, ja kiireellisissä lasten huostaanotoissakin Varissuo on kirkkaasti ykkösenä. Työttömyysprosentit korkeita ja syrjäytyneitä on paljon. Ikävää, mutta totta :/
Levotonta siellä on. Joskin se taitaa olla hieman rauhoittunut pahimmista vuosista.
no mie taasen oon vähäsen eri mieltä ja kuullukki ihan eri juttuja. enkä siis asu varissuolla kuten tiiät...

lasten huostaanottoja tapahtuu varmaan aika paljon myös lausteella? mutta miun mielestä väkivaltasin "lähiö" turussa on keskusta, siellähän on jatkuvasti puukotuksia ja kahinaa ja tässä yks vuosi siinä marilynin eessä lyötiin kuoliaaksi yks nuori jätkäki... :/ eikä oo ainoa henkirikos...

ja eikös jäkärlässäkin muutama vuosi sitte viety mies mettään, sidottiin sinne kiinni, kidutettiin ja jätettiin kuolemaan? :eek:

en oo kuullu että lähiaikoina ois varissuolla esim. tapettu enemmän ihmisiä ku muualla...
satumpa tietään et varissuolla liikkuu huumeet ja ulkomaalaiset, puukotuksia ja raiskauksia ja se on enempikuin keskustassa
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Vilinäiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Pääsi Haritun hellapalokin Turun Sanomiin, ja toisekseen: uutisointi ja poliisin rikostilastot ei ole sama asia.
Ei ole ei.
Rikostilasto pitää varmasti paikkansa mutta edelleenkin väkeen ja kokoon suhteutettuna........
sun maalaisjärki menee vähän yli, hehee
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Vilinäiti:
Voi olla väkivaltaisin paikka mutta miksi aina kaikissa keskusteluissa muistetaan puhua vain huonoista puolista. Samoin just kun kaikki täällä asuvat ollaan jotan alakastia.

Yks työkaverikin on niin pölö ettei voi muka tulla Varissuolla asuvan ystävänsä luo kun ihan varmasti hänen autonsa varastetaan heti kun ovet sulkee :headwall:
Mun mielestä tuo on jo loukkaus. Ehkä oon herkkänahkainen mutta puolustan vain asuinaluettani, minä ja perheeni tykätään eikä oo pahaa sanottavaa.
heti olet kauheel puolustuslinjal ku siä asut, niin se menee et siä asuu se alin kasti , et ehkä sä sitten
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Vilinäiti:
Voi olla väkivaltaisin paikka mutta miksi aina kaikissa keskusteluissa muistetaan puhua vain huonoista puolista. Samoin just kun kaikki täällä asuvat ollaan jotan alakastia.

Yks työkaverikin on niin pölö ettei voi muka tulla Varissuolla asuvan ystävänsä luo kun ihan varmasti hänen autonsa varastetaan heti kun ovet sulkee :headwall:
Mun mielestä tuo on jo loukkaus. Ehkä oon herkkänahkainen mutta puolustan vain asuinaluettani, minä ja perheeni tykätään eikä oo pahaa sanottavaa.
heti olet kauheel puolustuslinjal ku siä asut, niin se menee et siä asuu se alin kasti , et ehkä sä sitten
itseasiassa me oltiin sellasella lava-autolla siellä, niin oltiin pari tuntia tutun luona, niin meil oli uusi tiskari solmittu kettingeillä kii autoon, niin (varissuolla )ku tultiin päiväsaikaan autolle siä oli mies tiskarin kimpussa ja pakettiauto vieressä
 
oma arvio
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Mitä yhteisiä tekijöitä näistä väkivaltaisimmista paikoista plussalaiset löytävät?
Muista en tiedä mut Petosella taitaa asustella aikalailla noita ulkomaalaisia...?
Petoselle on aikanaan sijoitettu paljonn ex-vankeja yms. sopeutumaan normaalielämään, kaikiltahan tämä ei ole onnistunut ja kaveripiirihän on sitten asettunut sinne seudulle myös.
Nykyään tätä sijoittamista tehdään paljoti tiettyhin osiin Neulamäkeä, joten levottumuudet sielläkin luultavasti vain lisääntyy.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Inkeri Ruurikintytär:
Maikkarin sivuilla oli muuten eri kaupunginosia, Oulusta Ritaharju ja Tampereelta Nekala. Väkivaltarikoksia suhteessa väkilukuun.

Muoks. alla lista

* Eniten väkivaltarikoksia asukaslukuun suhteutettuna
* 1. Kluuvi, Helsinki
* 2. Jyväskylän keskusta
* 3. Lahden keskusta
* 4. Nekala, Tampere
* 5. Tikkurila, Vantaa
* 6. Kamppi, Helsinki
* 7. Ritaharju, Oulu
* 8. Kuopion keskusta
* 9. Korso, Vantaa
* 10. Tampereen keskusta
* 11. Toppila, Oulu
* 12. Espoon keskus, Espoo
* 13. Petonen, Kuopio
* 14. Kaijonharju, Oulu
* 15. Hakunila, Vantaa
No onpa yllättävää, tämä ketju on vuoden vanha, niin aloitusviestissä on katsos viimevuoden jutut. Uudempikin ketju aiheesta on jo.
 
Harmaa
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
no mie taasen oon vähäsen eri mieltä ja kuullukki ihan eri juttuja. enkä siis asu varissuolla kuten tiiät...

lasten huostaanottoja tapahtuu varmaan aika paljon myös lausteella? mutta miun mielestä väkivaltasin "lähiö" turussa on keskusta, siellähän on jatkuvasti puukotuksia ja kahinaa ja tässä yks vuosi siinä marilynin eessä lyötiin kuoliaaksi yks nuori jätkäki... :/ eikä oo ainoa henkirikos...

ja eikös jäkärlässäkin muutama vuosi sitte viety mies mettään, sidottiin sinne kiinni, kidutettiin ja jätettiin kuolemaan? :eek:

en oo kuullu että lähiaikoina ois varissuolla esim. tapettu enemmän ihmisiä ku muualla...
Ei kaikkia henkirikoksia ja väkivaltarikoksia uutisoida. Vain ne "mehevimmät".

Laustekin on aika villi paikka, Jäkärlä myös, mutta Varissuo pitää ykkössijaa.
Mullakin asuu tuttuja Varissuolla, jotka viihtyvät siellä, ja sanovat sitä rauhalliseksi, mutta eihän rikokset ja väkivalta kadulla välttämättä näy, vaan sitä tapahtuu myös neljän seinän sisällä.

Hyvä ystäväni on toiminut vartiointihommissa Turun lähiöissä, ja kaksi kaveria ovat poliiseja, heiltä olen saanut hyvin tietoa siitä mihin lähiöihin ja mihin taloihin missäkin lähiöissä uskaltaa muuttaa, ja mitkä kannattaa kiertää mahdollisimman kaukaa :/ . Kaikkien kolmen mukaan Varissuo on pahin.

Vaikka sielläkin on niitä rauhallisia nurkkia ja taloyhtiöitä.
Komppaan Ravistettavaa. Murto-osa väkivaltarikoksista uutisoidaan. Itse olen asunut Varissuon naapurilähiössä (Pääskyvuoressa) ja voin vaan todeta, että tuo iltiksen lehtijuttu pitää tässä tapauksessa paikkansa. Perjantaina tiedettiin jo viikonlopun alkaneen kun ekat hälyajoneuvot kiisi jo ennen iltapäivää Vakkellepäin. Ja TIEDÄN, että siellä tapahtuu niin hurjia juttuja ja rikoksia etten IKINÄ muuttaisi sinne! (kuin en myöskään muutamaan muuhunkaan Turun hehkeään lähiöön). Mutta makunsa kullakin - muutama ystävä asustaa Varissuolla ja pitää lähiöstään ihan valtavasti. Mulle riittää kun käyn kääntymässä Itäkeskuksessa. Hyi H**ti mikä "kauppakeskus"...
 
näöin
Alkuperäinen kirjoittaja Tara:
Espoo: Leppävaara
Kuopio: Petonen
Turku: Varissuo
Helsinki: Kluuvi
Jyväskylä: Kuokkala
Tampere: Hervanta
Vantaa: Tikkurila
Lahti: Liipola
Pori: Sampola
Oulu: Toppila/Tuira
Artikkelin tasosta kertoo jotain myös se, että iltapaskassa ei tiedetä edes sitä, mitkä ovat suomen suurimmat kaupungit.
 
pinkkikupla
Niin tuossa alkuperäisessä jutussa oli listattu muistaakseni väkivaltatapausten määrät ja tässä mtv3:n uudessa ne on suhteutettu asukkaiden määrään. Siitä johtuu erot tilastoissa.
 
Kuopiolainen
Alkuperäinen kirjoittaja näöin:
Alkuperäinen kirjoittaja Tara:
Espoo: Leppävaara
Kuopio: Petonen
Turku: Varissuo
Helsinki: Kluuvi
Jyväskylä: Kuokkala
Tampere: Hervanta
Vantaa: Tikkurila
Lahti: Liipola
Pori: Sampola
Oulu: Toppila/Tuira
Artikkelin tasosta kertoo jotain myös se, että iltapaskassa ei tiedetä edes sitä, mitkä ovat suomen suurimmat kaupungit.
No ei kyllä petonen ole kuopion vaarallisin paikka :D rauhallista seutua nykyään
 
Canon
Alkuperäinen kirjoittaja Harmaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
no mie taasen oon vähäsen eri mieltä ja kuullukki ihan eri juttuja. enkä siis asu varissuolla kuten tiiät...

lasten huostaanottoja tapahtuu varmaan aika paljon myös lausteella? mutta miun mielestä väkivaltasin "lähiö" turussa on keskusta, siellähän on jatkuvasti puukotuksia ja kahinaa ja tässä yks vuosi siinä marilynin eessä lyötiin kuoliaaksi yks nuori jätkäki... :/ eikä oo ainoa henkirikos...

ja eikös jäkärlässäkin muutama vuosi sitte viety mies mettään, sidottiin sinne kiinni, kidutettiin ja jätettiin kuolemaan? :eek:

en oo kuullu että lähiaikoina ois varissuolla esim. tapettu enemmän ihmisiä ku muualla...
Ei kaikkia henkirikoksia ja väkivaltarikoksia uutisoida. Vain ne "mehevimmät".

Laustekin on aika villi paikka, Jäkärlä myös, mutta Varissuo pitää ykkössijaa.
Mullakin asuu tuttuja Varissuolla, jotka viihtyvät siellä, ja sanovat sitä rauhalliseksi, mutta eihän rikokset ja väkivalta kadulla välttämättä näy, vaan sitä tapahtuu myös neljän seinän sisällä.

Hyvä ystäväni on toiminut vartiointihommissa Turun lähiöissä, ja kaksi kaveria ovat poliiseja, heiltä olen saanut hyvin tietoa siitä mihin lähiöihin ja mihin taloihin missäkin lähiöissä uskaltaa muuttaa, ja mitkä kannattaa kiertää mahdollisimman kaukaa :/ . Kaikkien kolmen mukaan Varissuo on pahin.

Vaikka sielläkin on niitä rauhallisia nurkkia ja taloyhtiöitä.
Komppaan Ravistettavaa. Murto-osa väkivaltarikoksista uutisoidaan. Itse olen asunut Varissuon naapurilähiössä (Pääskyvuoressa) ja voin vaan todeta, että tuo iltiksen lehtijuttu pitää tässä tapauksessa paikkansa. Perjantaina tiedettiin jo viikonlopun alkaneen kun ekat hälyajoneuvot kiisi jo ennen iltapäivää Vakkellepäin. Ja TIEDÄN, että siellä tapahtuu niin hurjia juttuja ja rikoksia etten IKINÄ muuttaisi sinne! (kuin en myöskään muutamaan muuhunkaan Turun hehkeään lähiöön). Mutta makunsa kullakin - muutama ystävä asustaa Varissuolla ja pitää lähiöstään ihan valtavasti. Mulle riittää kun käyn kääntymässä Itäkeskuksessa. Hyi H**ti mikä "kauppakeskus"...

Itse Olen erimieltä, Olen käynyt Kuvaaleimassa Muutamana Yönä Varissuota.
http://www.kuvaboksi.com/julkinen/2asuc+tommi-kankaala-varissuo.html

 

Yhteistyössä