susikoira!!!! siis mikä helkutin susikoira! IL taasen....

Viestiketju alueella 'Mitäs nyt? Aihe vapaa' , aloittaja ev, 27.04.2011.

1. ev

ev Vieras

miksi saksanpaimenkoiraa kutsutaan niin usein susikoiraksi? älytöntä. ja samaisessa jutussa il:ssä puhutaan naaraskoirasta. se on kyllä narttu. vai onko mulla sanat hakusessa? onko nuo ihan normaaleja sanoja koirista puhuttaessa, susi ja naaras?

2. ........

........ Vieras

Aivan. Surikoira on todella epämääräinen käsite: http://fi.wikipedia.org/wiki/Susikoira

Minulle tuli ensin mieleen koirasusi.

3. "a.p"

"a.p" Vieras

sama juttu, mulla tulee koirasusi myös mieleen.

4. "a.p"

"a.p" Vieras

siis etsi mulle virallinen taho joka kutsuu sakemannia, eli saksanpaimenkoiraa susikoiraksi! se mikään susikoira ole....

5. Eti ite

Eti ite Vieras

[QUOTE="a.p";23661761]siis etsi mulle virallinen taho joka kutsuu sakemannia, eli saksanpaimenkoiraa susikoiraksi! se mikään susikoira ole....[/QUOTE]

Ei niin.

6. "plop"

"plop" Vieras

Minä olen kuullut selitykseksi tuohon virheelliseen nimitykseen, että kirjassa "susikoira Roi", koira kuvaillaan sanoilla "iso ja susimainen". Kun alettiin kuvaamaan sarjaa/elokuvaa, oli kuvaustiimin lähipiirissä hyvin koulutettu ja ohjelmaan sopiva koira. Koira sattui olemaan saksanpaimenkoira (kuten varmasti tiedätte, jos sarjaa olette lapsina katsoneet). Suuri yleisö yhdisti susikoira = saksanpaimenkoira ja nimitys jäi elämään.

Virallisestihan susikoiralla tarkoitetaan koiran ja suden risteytystä.

7. Littledeath

Littledeath Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    20.07.2010
    Saadut tykkäykset:
    0
    Mä ainakin yhdistän saksanpaimenkoiraan jos joku puhuu susikoirasta. Ei se oo niin justiinsa..

8. Hra Majuri

Hra Majuri Vieras

9. "Roi"

"Roi" Vieras

Ei tollasesta kannata pillastua. Kyllä 90 % ihmisistä ymmärtää, että susikoira on sama kuin saksanpaimenkoira

10. isoäiti mölykylästä

isoäiti mölykylästä Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    04.05.2007
    Saadut tykkäykset:
    1
    mä ainakin tiedän heti, että on kyse saksanpaimenkoirasta, jos joku puhuu susikoirasta ja narttu ja naaras on ihan sama asia, ei niistä nyt kannata alkaa vaahtoomaan

11. "plop"

"plop" Vieras

Kyllä sillä minusta on iso ero. Susikoiria ei ole minusta oikein eettisesti kasvattaa, ne eivät solvellu kaupunki oloihin tai lemmikkieläimiksi. Ne ovat oikeasti vaarallisia.
    Saksanpaimenkoira taas on lemmikiksi jalostettu, jonka jalostus on valitettavasti lähtenyt hiukan väärille urille (luisuselkä, arat yksilöt).

12. Littledeath

Rekisteröitynyt:
    20.07.2010
    Saadut tykkäykset:
    0
    Hohhoijaa.. kertokaapa nyt koiranomistajat mitä tuossa tehtiin väärin ja mikä "oikeutti" koiran puremaan? Joo-o, koirien olisi pitänyt olla kytkettynä. Jos ovat noin hulluja niin pois ihmisten ilmoilta. Piikille tuo koira jos on kerta tiedossa että on muutenkin agressiivinen.

13. Littledeath

Rekisteröitynyt:
    20.07.2010
    Saadut tykkäykset:
    0
    [QUOTE="plop";23661929]Kyllä sillä minusta on iso ero. Susikoiria ei ole minusta oikein eettisesti kasvattaa, ne eivät solvellu kaupunki oloihin tai lemmikkieläimiksi. Ne ovat oikeasti vaarallisia.
    Saksanpaimenkoira taas on lemmikiksi jalostettu, jonka jalostus on valitettavasti lähtenyt hiukan väärille urille (luisuselkä, arat yksilöt).[/QUOTE]

Tarkoitin sitä, että mä tajuan sen kun joku puhuu susikoirasta, niin tarkoittaa saksanpaimenkoiraa. Ihan kuten jos joku puhuu lassiesta, niin todennäköisesti tarkoittaa collieta.

14. piikille

piikille Vieras

Susikoira, saksanpaimenkoira, verikoira - kaikki tarkoittavat samaa koiraa.

15. isoäiti mölykylästä

isoäiti mölykylästä Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    04.05.2007
    Saadut tykkäykset:
    1
    tällä palstalla nyt ei ole vielä sellaista tapausta ollutkaan, että jos koira on purrut, että sitä koiraa olis syytetty. koira on palstalaisten kuningas tai kuningatar ja se saa tehdä ja purra ketä haluaa. se jos joku tulee purruksi on palstalaisten mielestä aina ihmisen vika ei koskaan koiran.

16. "a.p"

"a.p" Vieras

kyllä mäkin ymmärrän heti että mistä puhutaan, mutta silti se on musta typerää. miksi ei voi puhua sen koiran omalla rodulla.... joo, niuhottamistahan tämä on jota normaalisti karsastan, mutta jotenkin nyt otti päähän.... ehkä huono päivä?! :LOL:

17. "a.p"

"a.p" Vieras

ei kukaan tässä ketjussa puhunut kys tapauksesta, oliko kuka syyllinen tmv. nyt puhuttiin VAIN siitä että millä nimellä kys koiraa nimitettiin.

18. Ihan sama, jos joku jäisi auton alle ja puhuttaisiin siitä, minkä merkkinen auto se oli ja kuinka suuri moottori. Eiköhän suurin reikäpää ole tuollaisen asutusalueella täysin tarpeettoman rakin omistaja?

19. ...........

........... Vieras

Otsikko: "Susikoira raateli pikkupoikaa" on provosoivampi otsikko kuin vaihtoehtoinen otsikko: "Saksanpaimenkoira puri pikkupoikaa".

20. Littledeath

Rekisteröitynyt:
    20.07.2010
    Saadut tykkäykset:
    0
    Juu ei koiran tietenkään, sehän on ihmisen paras ystävä... Vaikka koira olisi miten hullu niin vika on siinä ketä se puri, mitäs heilutteli lenkillä ollessaan käsiä väärässä tahdissa niin pikku-puppe hemmostui..

21. sivistynyt

sivistynyt Vieras

Susikoira on ihan norminimitys saksampaimenkoirille. Samoin naaraskoira on sama asia kuin narttu.

Jaa tämä sivu