sydämen sivuääni aikuisella

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras2
Itseänikin kiinnostaisi. Mulla sivuääni tutkittiin 6. luokalla, mutta olin aika pieni ymmärtääkseni ihan koko asiaa. Eikä mulle mitään muuta sanottu, kuin että kaikki on ihan ok. Lähinnä vaan sitä voiko siitä seurata jotain vakavaa (eli voiko vaiva pahentua tai onko se yhteydessä muihin sairauksiin) ja mistä se yleensä johtuu?
 
+
mulla kuulus lapsena... äiti kertoi nyt kun oma vauva syntyi... eipä koskaan kukaan lääkäri sitä mulle ole sanonut? eli mä uskon että noi sivuäänet menee ja tulee..
 
Hertta
Mulla kuului sivuääni kun oli sydänlihas tulehtunut jonkun flunssan jälkitautina. Lapsilla voi kuulua sivuääni ihan normikuumeessa, näin olen kuullut, ilman että olisi vaarallista.
 
vieras
jokaisella ihmisellä kuuluu jossain vaiheessa sivuääni. suurinosa ei vaan osu juuri sillä samaisella hetkellä lääkärin stetoskoopin alle. on siis useimmiten normaalia ja tulee juuri veren virtauksen äänistä.
 
Elina
Itse olen juuri itku kurkussa googlaamassa aiheesta, ja sitä kautta osuin tänne. Olin viime viikolla terveystarkastuksessa ja lääkäri kuuli kaulan kohdalta valtimosta sivuäänen, kukaan ei ole koskaan ennen mitään kuullut. Nyt pelottaa, mutta kun luen kommenttejanne niin ehkä minulla ei välttämättä ole vakavaa sairautta. Sain vasta 2,5 kk kuluttua ajan sydänultraan.
 

Yhteistyössä