Syötkö terveellisesti, vaikka ei tekisikään mieli?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
No joo. Tai sii pakotan syömään vihanneksia ja hedelmiä terveyteni takia. Joskus lipsuu. Herkkuja syön miten huvittaa, en oo hirvee sokerin tai roskaruuan ystävä. Leipää ja päälle reilut kerrokset kaikkee on mun mieleen.
 
vierailija
Terveellisesti syöminen on aina jollain tavalla pakottamista ja totuttelua. Ihmisen biologia käskee syömään mahdollisimman energiarikasta ruokaa, eli rasvaa ja sokeria. Kaikki muu on pakkoa tai opeteltua tykkäämistä.
 
vierailija
En. Syön "terveellistä" ruokaa ihan sen takia, että tekee mieli. Minä tosin ajattelen, että kroppa osaa kertoa mikä olisi minulle hyvästä, jonka johdosta sen on oltava minulle terveellistä. Toisinaan tekee mieli siis vain mutustaa salaattia, toisinaan saatan syödä burgerin, kun tekee tosiaan niin kovin mieli. Tällöin kroppani siis tosiaan kaipaa sitä burgeria, joten sen on oltava minulle terveellistä. En siis useinkaan syö burgereita, joten jos tekee kovasti mieli, niin en pidä itseäni lainkaan epäterveellisenä... pikemminkin päinvastoin. Kuuntelen siis ilmeisesti jotenkin kehon viestejä.
 
Osin ainakin.

Siis vaikka hikinen duunipäivä. Janottaa, janottaa! Kylmä siideri tai edes colajuoma himottaa. Mutta otan vettä tai maustamatonta jogurttia tai piimää.

Mutta en mä niitä sit väkisin juo vaan janooni.
 
vierailijasss
En. Syön myös epäterveellisesti, paljon karkkia esim. Mutta muuten pidän terveellisestä ruoasta enemmän kuin epäterveellisestä. Hyvä salaatti on herkkua, ja paljon paremman makuista kuin yksikään hampurilainen. Sushia parempaa herkkua ei olekaan. Esimerkkeinä.
 
vierailija
Tykkään terveellisestä ruuasta. Enkä ota stressiä jos silloin tällöin syön jotain epäterveellistäkin. Mulla ei ole mitään himoa esimerkiksi roskaruokaan tai limuihin ym.
 

Yhteistyössä