Syyskuun suloisuudet 2017

Pahoittelut ja voimia @Norway !

Täällä oireina tissien arkuus, ällöolo jos ruokavälit pitkiä ja jano. Ja ihan järkky turvotus! En olisi ite ees taju nut sen tästä johtuvan! Alkaa jo housut ahdistaa loppu päivästä:LOL:

Ite plussasin uuden vuoden aattona ennen kuoharin avaamista reissussa niin pakkohan se oli kanssa juhlijoille kertoa, joihin kuului sitte vaikka sun ketä. Ja kun sille linjalle lähti niin nyt tietää useampi kaveri ja vanhemmat. Toisaalta ajattelen, että saanpa tukea ja ymmärrystä jos jotakin tapahtuu. Ja töissä tänään yksi vanhempi rouva arvasi!! Kuulemma näkyy naamasta;):love: Olkaapa varovaisia
@Innih Minä oon syöny Multivitan raskaus ja imetys tabletteja jo pari kuukautta etukäteen. Onkohan noissa paljon eroja?

Mulla neuvola 6.2, minun laskujen mukaan sillon siis 9+1... voi kun aiihen onkin aikaa! Ihana kun täällä alkaa kuulumaan näitä ultra ja neuvola uutisia. Edellisestä raskaudesta hetki kulunu, niin unohtuu nämö, millon se eka ultra neuvolan kautta?Vai vaihteleeko?
 
Täälä neuvola 8.2 ja viikkoja 8 sillon. Ar-ultraan en mene(en halua tuhlata rahojani siihen) vaan odotan sinne 12viikolle :)
vitamiinejä en tuu pospiin,esikoisen aikana oksenain todell rajusti ja paljon, ja tietty aina vitamiinipillerit ulos. Jäi kammo
 
Piti oikein googlailla noiden seulontojen ajankohtaa, kun muistelin että ne on viime vuosina eläneet. Verinäytteet 9+0 - 10+6, np-ultra 12+0 - 12+6 ja rakenne-uä ilmeisesti 20+0 - 20+6 jos oikein tulkitsin. Tietty jos käy ultrassa ilman seulontaa, niin rajat ei ole varmasti noin tiukat.

Mä jouduin tänään jo töissä valehtelemaan päin naamaa. Pari äitiyslomalaista kävi pyörähtämässä ja siinä sit toinen kyseli et onkos täällä ketään tällä hetkellä raskaana. "En kyllä itte ainakaan tiedä ketään." :ninja:
 
Itse kävin ekasta np-ultrassa 11+6(luultiin, että olis 12+2) ja rakenne ultrassa 21+3. Mulle sanottiin juurikin tuosya, ettei ole niin tarkkaa,kun en seulontoihin mennyt, vaan annettiin rv11-13 ja rv20-22 väliin käsky käydä ultrissa :)
 
Norway :cry::(, jaksamista ja voimia ja katse tulevaisuuteen.

Mie oon syöny jotain puoli vuotta noita Multivitan raskaus&imetysvitamiineja. Kun venyi se yrityksen aloitus niin jatkoin kuitenkin noiden syöntiä. Jossain välissä lopetin loppusyksystä, kun raskautuminen olicepätodennäköistä. Mut esim kesänkin söin kyl jo tavallista multivitaa, että foolihappovarasto pitäis olla ok.

Oon taas valvonut 5stä asti, nukkumaan menin jotain puol1, pvt sitten nuokun. On nyt semmonen oravanpyörä, mut selkeesti tulee se tokkuraolo päivisin ja yöllä virkee.

Soitin eilen neuvolaan ja pääsisin ar-ultraan, koska tosiaan tuo kystahomma. Soittelen siis tonne meidän paikkakunnan gynepolille, jossa se leikkaus piti aikanaan olla, katsovat ar:n siellä. En uskalla vielä lähteä soittelemaan, ajattelin että ensi viikolla varaisin aikaa, kun sitten alkaa olla 5+

Miekään en ehkä faceen, tää on mulle ainoo semmonen not irl-kanava kirjoitella, kun ei vielä uskalla puhua laajemmin, kaks ystävää tietää vasta. Toki täällä foorumilla ystävystyn mielellään myös :rolleyes:
 
Minä syön raskausajan monivitamiinivalmistetta ja gelee royalea kun tilasin ne vikassa yrityskierrossa eikä ole valmistajan mukaan haitallisia raskausaikanakaan. Monivitamiinit aloitin heti kun yritys alkoi ja sitä ennen söin tavallista monivitamiinia.

Kävinpäs kuitenkin eilen treeneissä ja kivaa oli! Pitäis kyllä liikkua muutenkin eikä vaan treenipäivinä, nyt ei vaan kiinnosta mikään muu liikunta kuin tuo lentopallo :oops: kun se ei tunnu liikunnalta, jos vaunujen kanssa lähtisin lenkille niin läkähtyisin ekan sadan metrin aikana, ihan hirveetä tää uupumus! Ei tarvitse paljoa mitään tehdä niin pumppu hakkaa ja olen tosi hengästynyt :( en ymmärrä miten jaksan treeneissä mutta jotenkin se vaan on eri asia :D Ehkä johtuu siitä ettei liikunta ikävä kyllä muuten ole kauhean lähellä sydäntä mutta jos on mukavaa tekemistä niin sitten kiinnostun... täytyy kyllä tsempata vaikka ihan hyvähän se on edes pari kertaa viikossa käydä pelaamassa kun tulee kumminkin 3,5 tuntia jo siitä urheilua/viikko.
Keksinpäs nyt tässä kirjoittelun lomassa että alan vastapainona tehdä joogaharjoituksia! Ostin kakkosen aikaan raskausjoogakirjan ja -dvd:n ja sehän olisi just täydellistä liikuntaa nyt! :) (tulipas pitkä yksinpuhelu, koittakaa kestää :D)

Mulla on myös arat rinnat ja varsinkin nännit. Eilen kun laitoin urheilurintsikat päälle (semmoiset pään yli vedettävät ilman hakasia) niin aijautsis! Tuntui kuin nännit olis raapiutunu pois :confused:

Oon nyt ollut tunnin hereillä ja haluaisin mennä jo nukkumaan :sleep: miten selviän taas tästäkin päivästä noiden pikku riiviöiden kanssa :barefoot:
 
Voi ei Norway :cry:
Paastosokeri 6,4!! Ei luoja mun pitäis nyt sit saada selvitettyä miten syön ja mihin aikaan ja kuinka paljon et saisin sen pysymään aisoissa En haluais millään mitään lääkityksiä..
Vitaminiit pitäis kans hakea kuhan vaan muistais :D
 
Viimeksi muokattu:
Eka neuvola aika varattuna 16.2..Silloin olis viikkoja 9.
Jotenkin tuntuu sellainen turvotus koko kropassa..Aivan plösö olo. Pitäs nyt viimeistään alkaa tavoitella niitä terveellisiä elämäntapoja ja liikkumista. Mistä sitä saisi virtaa tuohon liikkumiseen, kun tuntuu et normisti kolmivuorotyö vie kaikki voimat..Nyt raskaana ei oo muutenkaan virkeimmillään.
 
Tässä kun lueskelen niin ymmärränkö oikein ettei sokerirasitusta tehdä nykyään kaikille vai tehdäänkö se ensisynnyttäjille ja sen jälkeen tarpeen vaatiessa? tosin ilmeisesti raskauden seurannassa on aika rajujakin eroja eri paikkakuntien välillä...

Muoks. Google kerto että kyllä se tehdää :p, mut ilmeisesti joltain tuota paastoarvoa sitten tutkitaan jo alussa ja se on eri asia vai?

Löysin vanhan äitiyskortin 10-vuoden takaa ja silloin mulle on ainakin sellainen tehty.

Ekasta ultrassa oon näemmä ollut 12+3 päivillä. sitä ennen jo kaksi neuvolaa joista toinen jo 6+1 eli jos olis menny saman kaavan mukaan tänään ois ollu eka neuvola :D nyt eka osuu ilmeisesti johonkin 8+2 tienoille.
Rakenneultrasta en löydä mainintaa vaikka tiedän moisessa kyllä olleeni...

Ja lapussa lukee d ja kalkkilisä, joten muistin ihan oikein ettei tuolloin puhuttu foolihaposta.
 
Viimeksi muokattu:
@Tassu86, sokerirasitukseen joutuu ainakin meilläpäin kaikki joiden bmi on yli 25, aiemmassa raskaudessa todettu radi tai korkean iän takia (35+ vissiin). Entisessä asuinkunnassa joutui jo kaikki yli 25 vuotiaat! Ilmeisesti täällä osalla ollut aiemmassa raskaudessa sokerien kanssa ongelmia ja aloittavat siksi jo nyt seuraamisen :)
 
Hei vaan kaikille! Pelonsekaisin tuntein liityn tänne et onkohan mun poistuttava pian.. Mulla on 2 kohdun ulkopuolista ja 2 keskenmenoa takana päin ja yksi 2vuotias superihana poika vieressä. Haamuviivat tuli lauantaina kp 26/28 (ja sunnuntaina ). Kävin äsken verikokeessa ja tulos oli hcg 224. Tuntuu jotenki matalalta kun 5+1 pitäisi olla. Halusin katsoa hormonipitoisuuden kun viimeksi kohdun ulkopuolisessa se vaa oli 10 hujakoilla ja nousi tooooosi hitaasti. Ehkä 2 kahdessa päivässä. Joten jännään et milloin menisin yksityiselle ultraan. Haluan varmistaa ettei ole kohdunulkopuolista tälläkin kertaa. Yksi munajohdin jo poistettu. En ole ikinä kirjotellu tälläsille palstoille että... kerta se on ensimmäinenkin. (y) la omien laskujen mukaan olisi 26.9❤
 
Tervetuloa Anjo. Tsemppiä ja kaikkea hyvää matkaan! Mie esikoisen aikaan 7 vuotta sitten kirjoittelin myös ja nyt koin taas tämän hyväksi, kun raskaus alussa ja irl ei uskalla vielä kenellekkään juurikaan puhua. Vertaistukea tarvii muilta ketä samassa tilanteessa ja mukava lukea muidenkin tuntemuksia. Ja tsemppejä sekä myötäelämistä saa kyllä myös. Itsekin, kun oli tuon yrityksen ja raskautumisen kanssa noita haasteita ja surkua, nii ntukeuduin tänne palstalle.
 
  • Tykkää
Reactions: Anjo
@Mijau okei kiitos vastauksesta :) tunnen oloni niin tyhmäksi tällä hetkellä vaikka en ensimmäistä odottaakaan, mutta ku siitä on sitä aikaa niin melkein vois laskea :D

Ai niin täällä oli puhetta noista vitamiineista, mulla on sinkki, d, B, c ja magnesium ollut erikseen jo ennen raskautta. katotaan kun ne loppuu otanko sitten jonkun raskaana oleville tarkoitetun.
 
Mulla kuvotukseen on auttanut twister mehujäät :D Nyt vaan on pakko jättää ne välistä ku tarkkailen noita sokereita.
Aamupalaksi omena ja sokerit tunnin jälkeen 5,2 ja lounaan jälkeen 4,7. Taidan pitää ruokapäiväkirjaa et pysyy kärryillä mitä syö ja mitä sokerit näyttää.
 
Mun pahoinvointi osoittautuikin noroksi, yhh! :sick: En onneksi ole joutunut oksentamaan kuin kerran kunnolla, mutta oikein hyvän esimaun sain raskausellotuksesta... Tänään 5+6 ja jos yhtään jäljittelee ekaa raskautta, niin viimeistään 2-3 viikon sisään pitäisi kyllä sen "oikean" pahoinvoinninkin saapua. En ole nyt neljään päivään kyennyt oikein mitään syömään, nestettä olen yrittänyt tankata niin paljon kuin vaan alas menee. Onneksi vihdoin alkaa taas elämä voittaa! (y)
 
Mies varas mulle tänään neuvola ajan 10.2. Viikkoja sillon 8+6.:) Ite en pystyny varaa ku töissä on koko ajan kiire, enkä pääse mihinkää piiloo soittamaa :p Meilläpäin pystyy varaa neuvolan vain klo 9-10 arkipäivinä! :eek: Kuinka ihmeessä jaksan odottaa sinne asti! (n) Tulee jatkuvasti kytättyä oireita ja mietittyä, että ollaanko tässä nyt ihan oikeasti muka raskaana :ROFLMAO:
 
@Anjo jos laskettu aika on 26.9., niin silloin nyt on minun laskujen mukaan vasta 4+1. Ja hormonitasothan nousee yksilöllisesti, tärkeintä on, että nousee :)

Nyt kun tässä on oireita tarkkaillut, niin vasemmalla alavatsalla välillä vihloo, kun nousee istumasta ylös. Aiemminkin se puoli, jolta ovis tapahtui on oireillut näin raskauden alussa. Huimaa myös helposti ylös noustessa. Ja tuntuu, että kädet tärisee pienesti. Pahoinvointia odotellaan parin viikon sisään. :sick:

Sain tänään varattua neuvolan, laskujeni mukaan silloin viikkoja 8. Olipahan hankalaa, kun sinne jätetään soittopyyntö ja soittavat sitten takaisin aikaan x. Töissä piti jatkuvasti miettiä, että minne vetäytyy takavasemmalle, jos puhelin soi... Mutta mukava oli terkkari puhelimessa, kävi läpi lääkkeet ja vitamiinit ja vinkkasi parista sivustosta ruokavalion ym. suhteen. Sain ajan tutulle terkalle, niin sekin on hyvä. :) Minulla on ollut loppusyksystä jo käytössä Minisun äitiysvitamiini, ja tätä piti hyvänä, kun siinä on foolihapon lisäksi muitakin tatpeellisia. Kaadoin ne tavalliseen tyhjään vitamiinipurkkiin, niin en narahda, jos joku vieras sattuu kurkkaamaan keittiön kaappiin. :D

Seuloihin ollaan menossa tällä kertaa kuten aiemminkin, ja ei myöskään aiota odottaa ekaa ultraa 12 viikolle, halutaan tietää aiemmin, onko siellä ketään oikeassa paikassa ja onko syke ym. On vaan vielä aikaa siihenkin, mutta sentään ensimmäinen etappi eli plussatesti on saavutettu.:)
 
  • Tykkää
Reactions: Vauvaunelmia29
Ja vauvauutisia ei olla vielä kellekään kerrottu, tällä kertaa kukaan ei tiedä yrityksestäkään. Varmaan odotetaan ekan seulan yli, ellei maha sitten pullahda esiin niin, että joku arvaa aikaisemmin. Viimeksi nimittäin kaverit huomasi ennen kuin kerrottiin... Pitää ottaa löysät paidat käyttöön ja yrittää näyttää hyvävointiselta :D
 
Täällä alkoi tänää verinen ruskea niukka vuoto ja alavatsakivut. :( vähän sekavat fiilikset...hmhmhm. just eilen illalla mietin että ompa ne oireet vähentyneet ja lähteneet parissa päivässä. Nooh.. ei kai se auta ku seurailla... vai pitääkö johonki olla yhteydessä millonka? Kokemuksia?
 

Yhteistyössä